Контрольні роботи з фізичної географії.

Про матеріал
Контрольна робота складається з чотирьох рівнів. І-й рівень включає чотири завдання з однією відповіддю; ІІ-й рівень також включає чотири завдання: два на відповідність і два скласти пари; ІІІ-й рівень дати визначення; ІV-й рівень теоретичне питання.
Перегляд файлу

6 клас

Контрольна робота №1

Варіант 1

І рівень

  1. Вкажіть назву місця, де в земній корі під час землетрусу відбулося зміщення гірських порід:

а) розлом;

б) епіцентр;

в) гіпоцентр;

г) зсув.

  1. Вкажіть назву каналу, яким до поверхні вулкана підіймається магма:

а) кратер;

б) тріщина;

в) жерло;

г) конус.

  1. Точка з географічними координатами 90º пн.ш. – це:

а)  Північний полюс;

б) Південний полюс;

в) Екватор;

г) Південний тропік.

  1. Лінії на плані місцевості та карті, що з’єднують точки з однаковою висотою над рівнем моря, називають:

а) пунктирами;

б) горизонталями;

в) бергштрихами;

г) ізогієтами.

ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між підводними формами рельєфу та океанами, в яких вони розташовані:

а) Хребет Ломоносова; 1) Тихий;

б) Перуанська улоговина; 2) Атлантичний;

в) Бразильська улоговина. 3) Індійський;

 4) Північно Льодовитий.

 

  1. Встановіть відповідність між мандрівками та географічними відкриттями:

а) Ф. Магеллан; 1) створив І карту світу, ввів поняття «паралелі», «меридіани»;

б) Марко Поло; 2) 17 років прожив у Китаї, написав «Книгу про різноманіття світу…» ;

в) Ератосфен. 3) довів кулястість Землі;

 4) відкрив Америку..

  1. Встановіть відповідність між видом масштабу та прикладом::

а) дрібномасштабний; 1) 1:2000000;

б) великомасштабний; 2) 1:100000;

в) середньомасштабний. 3) 1:500;

 4) 1:250000.

  1. Встановіть відповідність між лініями градусної сітки:

а) паралелі ; 1) визначають географічну довготу;

б) меридіани; 2) найдовша паралель;

в) екватор. 3) кола, радіус яких зменшується до полюсів;

 4) визначають абсолютну величину.

ІІІ рівень

  1. Дати визначення:

А) Абсолютна висота – …

Б) Азимут – …

ІV рівень

  1. На які три основні групи можна поділити гірські породи за походженням? Привести приклади.


6 клас

Контрольна робота №1

Варіант 2

І рівень

  1. Дуга меридіана від екватора до Північного полюса становить:

а) 45º;

б) 90º;

в) 180º;

г) 270º.

  1. Висота місця над рівнем моря – це:

а) відносна висота;

б) умовна висота;

в) абсолютна висота;

г) горизонталь.

  1. Вкажіть назву місця, де на земній корі під час землетрусу буде найбільший землетрус:

а)  гіпоцентр;

б) розлом;

в) зсув;

г) епіцентр.

  1. Вершина вулкану називається:

а) жерло;

б) лава;

в) конус;

г) кратер.

ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між формами рельєфу та материками, на яких вони знаходяться:

а) Тибет; 1) Австралія;

б) Амазонська низовина; 2) Північна Америка;

в) Аппалачі. 3) Південна Америка;

 4) Євразія.

 

  1. Встановіть відповідність між мандрівниками та географічними відкриттями:

а) Хр. Колумб; 1) відкрив Америку;

б) Мартін Бегайм; 2) відкрив морський шлях до Індії;

в) Джеймс Кук. 3) відкрив Гавайські острови та тричі побував в навколосвітній подорожі;

 4) перший в світі створив глобус.

  1. Встановіть відповідність між прикладом та видом масштабу:

а) 1:5000000; 1) великомасштабний;

б) 1:150000; 2) дрібномасштабний;

в) 1:280000. 3) середньомасштабний;

 4) мало масштабний.

  1. Встановіть відповідність між лініями градусної сітки:

а) паралелі; 1) визначають географічну широту;

б) меридіани; 2) за формою – півкола з однаковою довжиною;

в) екватор. 3) визначають відносну висоту;

 4) за формою коло, довжина якого 40000 км.

ІІІ рівень

  1. Дати визначення:

Географічна широта – …

Вивітрювання – …

ІV рівень

  1. На які групи можна поділити корисні копалини. Привести приклади.


6 клас

Контрольна робота №2

Варіант 1

І рівень

  1. Через різні умови нагрівання води і суходолу утворюються:

а) пасати;

б) бризи;

в) західні вітри;

г) фени.

  1. Менший атмосферний тиск спостерігається на:

а) березі моря;

б) низовині;

в) вершині гори;

г) дні яру.

  1. Падіння ріки з виступу, утвореного в її річниці, є:

а)  порогом;

б) каналом;

в) терасою;

г) водоспадом.

  1. Рівнину у гирл ріки, де вона поділяється на рукава, називають:

а) дельтою;

б) заплавою;

в) гирлом;

г) витоком.

ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням:

а) гирло; 1) найнижчий рівень води у річці;

б) межень; 2) частина річкового басейну;

в) болото. 3) надмірно зволожена ділянка території з шаром торфу не менше як 30 см;

 4) місце, озеро або іншу ріку.

 

  1. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням:

а) затока; 1) накопичення води в природній улоговині;

б) озеро; 2) частина моря, океану, що глибоко вдається в суходіл;

в) зсува. 3) вузька смуга води, що розділяє суходіл;

 4) зміщення гірських порід під силою тяжіння.

  1. Знайти пару :

а) Мадагаскар; 1) море;

б) Сомалі; 2) острів;

в) Червоне. 3) канал;

 4) півострів.

  1. Встановіть відповідність між терміном та визначенням:

а) атмосферний тиск; 1) організми, що живуть на дні моря;

б) погода; 2) стан повітря атмосфери в даний часі на певній території;

в) бентос. 3) сила, з якою тисне повітря на земну поверхню;

 4) організми, які живуть у товщі води.

ІІІ рівень

  1. Дати визначення:

Географічна оболонка – …

Річка – …

ІV рівень

  1. Річка, її частини, живлення та режим.

 


6 клас

Контрольна робота №2

Варіант 2

І рівень

  1. Найглибша западина світового океану:

а) Маріанська;

б) Курильська;

в) Філіппінська;

г) Перуанська.

  1. Одиниця виміру солоності води:

а) проміле;

б) відсоток;

в) сантиметри;

г) секунди.

  1. Цілком заселена живими організмами від верхньої до нижньої мережі:

а)  атмосфера;

б) гідросфера;

в) літосфера;

г) мантія.

  1. Найбільший природний комплекс Землі – це:

а) материк;

б) географічна оболонка;

в) природна зона;

г) місцевість.

ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням:

а) ґрунт; 1) найвищий рівень води у річці;

б) повінь; 2) скупчення багаторічного    льоду на суходолі;

в) льодовик. 3) верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини;

 4) найнижчий рівень води у річці.

 

  1. Встановіть відповідність між  видами підземної води та їх означенням:

а) міжпластова; 1) вода, що рухається по водотривкому шару;

б) верховодка; 2) підземна вода, що лежить у водоносних шарах між двома водонепроникними шарами;

в) ґрунтові. 3) сезонна вода, що залягає на першому від поверхні шарі водотривних порід;

 4) підземні води, що містять у собі розчинені солі та гази.

  1. Знайди пару :

а) Зеландія; 1) архіпелаг;

б) Аравійський; 2) півострів;

в) Карибське. 3) море;

 4) острів.

  1. Встановіть відповідність між терміном та визначенням:

а) снігова лінія; 1) організми, які живуть у товщі води і активно пересуваються;

б) острів; 2) лінія, вище якої снігу випадає більше, ніж встигає розтанути;

в) нектон. 3) шар мерзлої землі;

 4) частина суходолу, що з усіх сторін омивається водою.

ІІІ рівень

  1. Дати визначення:

Підземні води – …

Припливи – …

ІV рівень

  1. Озера, види озер за походженням їх улоговин.


7 клас

Контрольна робота №1

Варіант 2

І рівень

  1. Наймолодшими за віком в Африці є гори:

а) Канські;

б) Драконові;

в) Атлаські.

  1. Який кліматичний пояс Африки одержує найбільше вологи?

а) екваторіальний;

б) субекваторіальний;

в) тропічний;

г) субтропічний.

  1. Найдовшою річкою Австралії є:

а)  Муррей;

б) Дарлінг;

в) Ейр-Крік.

  1. Першою досягла Південного полюса експедиція:

а) Руаля Амундсена;

б) Роберта Скотта;

в) Джеймса Кука.

ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між материка та вищими точками:

а) Австралія; 1) г. Костюшко;

б) Африка; 2) масив Вінсон;

в) Антарктида. 3) Кіліманджаро;

 4) Еверест.

 

  1. Встановіть відповідність між материками та тваринами, які на них розповсюджені:

а) Антарктида; 1) альбатрос;

б) Африка; 2) єхидна;

в) Австралія. 3) бізон;

 4) зебра.

  1. Встановіть відповідність між материками та рослинами, які ростуть на цих материках:

а) Африка; 1) баобаб;

б) Австралія; 2) лишайник;

в) Антарктида. 3) тюльпанне дерево;

 4) евкаліпт.

  1. Встановіть відповідність між  материками та водоймами:

а) Африка; 1) оз. Ейр;

б) Австралія; 2) море Беллінсгаузена;

в) Антарктида. 3) р. Ніл;

 4) р. Дунай.

ІІІ рівень

  1. Дати визначення:

Ваді – …

Скреб – …

ІV рівень

  1. Назвіть основні етапи дослідження Австралії.

 


6 клас

Контрольна робота №1

Варіант 1

 

Відповіді:

І рівень: 1– в; 2 – в; 3 – а; 4 – б.

ІІ рівень:  5 – А-4; Б-1; В-2.

6 – А-3; Б-2; В-1.

7 – А-1; Б-2; В-4.

8 – А-3; Б-1; В-2.

 

6 клас

Контрольна робота №1

Варіант 2

 

Відповіді:

І рівень: 1– б; 2 – в; 3 – г; 4 – г.

ІІ рівень:  5 – А-4; Б-3; В-2.

6 – А-1; Б-4; В-3.

7 – А-2; Б-1; В-3.

8 – А-1; Б-2; В-4.

 

6 клас

Контрольна робота №2

Варіант 1

 

Відповіді:

І рівень: 1– б; 2 – в; 3 – г; 4 – а.

ІІ рівень:  5 – А-4; Б-1; В-4.

6 – А-2; Б-2; В-1.

7 – А-2; Б-4; В-1.

8 – А-3; Б-2; В-1.

 

6 клас

Контрольна робота №2

Варіант 2

 

Відповіді:

І рівень: 1– а; 2 – а; 3 – б; 4 – б.

ІІ рівень:  5 – А-3; Б-1; В-2.

6 – А-2; Б-3; В-1.

7 – А-4; Б-2; В-3.

8 – А-2; Б-4; В-1.

 

 

docx
Додано
27 липня 2022
Переглядів
2567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку