Контрольні роботи з літературного читання

Про матеріал
Контрольні роботи для перевірки навички читання мовчки у І та ІІ семестрах для 4-го класу складені згідно критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
Перегляд файлу

Читання мовчки (4 клас, ІІ семестр)

  1. Ведмідь і павучок

(Українська народна казка)

Одного разу після довгої мандрівки по лісу ведмідь заліз у свій барліг і глибоко заснув. А коли прокинувся, то побачив, що по його лапі повзе павучок.

  • Що це ти собі надумав? По мені, ведмедеві, лазити?! - роздра­товано пробурмотів ведмідь. Розсердився на павучка і хотів його вбити.

Що міг вдіяти маленький павучок проти такого велетня?

  • Даруйте, дядьку, я більше не буду, - почав благати павучок ве­дмедя. - Відпустіть мене, я вам ще в пригоді стану.
  • Чим же ти, дрібнота, можеш мені послужити? - здивувався ста­рий ведмідь. - Яка може бути з тебе поміч?

Але все-таки пожалів маленького і відпустив.

Через деякий час у ліс прийшли мисливці. Ходять, блукають у лісній гущавині то в один бік, то в другий, а дичини нема. Хотіли вже додому повертатися, несподівано натрапили на сліди ведмедя і почали за ним ганятись. Бідний ведмідь не знав куди подітися, щоб врятува­тися під мисливців. Ось-ось виб'ється із сил, як раптом угледів під ве­личезною скелею яму і скочив туди.

Павучок це бачив і одразу про все здогадався. Поліз скоренько до тієї ями і швидко обснував її густою павутиною. Потім став чекати, що буде далі. Посидів трохи, аж тут біжать мисливці. Прибігли й ста­ли неподалік від скелі.

  • А може наш бурмило* сидить у тій ямі, що під скелею? - сказав один з мисливців.
  • Туди він не міг залізти, озвався другий мисливець. - Хіба ти не бачиш - там повно павутиння. Якби ведмідь заліз туди, то павутиння порвав би. Хіба не так?
  • Це правда! - підтвердили інші мисливці.

Постояли, покрутилися та й пішли далі.

А старий бурмило сидить собі тихенько у тій ямі й від страху ані живий ані мертвий. Так злякався, бідолаха, що не смів навіть пово­рухнутися. І сидів там довго-довго. А врешті вирішив визирнути - по­дивитись, чи нема якоїсь небезпеки.

Лізе ведмідь з тієї ями і очам своїм не вірить - яма поснована гус­тим павутинням, а павучок гойдається на ньому і сміється.

  • Бачите, дядьку, - озвався він до ведмедя, - якби не моє паву­тиння, то вас давно не було б на світі. Ви мене тоді пожаліли, то і я вас пожалів. Як кажуть: "Старе добро не забувається".
  • Щиро тобі дякую, павуче, що ти врятував мене від смерті, відповів зі сльозами на очах старий ведмідь.

Відтоді ведмідь ставився до павучка з великою повагою і вдячністю.(366 слів)

 

Бурмило* - жартівлива назва ведмедя.

 

2. Назви дійових осіб.                    3. Чому ведмідь відпустив павучка?

А) Павучок і ведмідь;   А) Бо він не їсть павуків;

Б) мисливці, павучок, ведмідь;       Б) бо павук дуже благав ведмедя;

В) мисливці, ведмідь.   В) бо ведмідь був добрий. 

 

4. Яка біда трапилася з ведмедем?    5. Яка головна думка казки?

А) Він потрапив у пастку;        А) Друзі пізнаються у біді.

Б) на нього напали мисливці;       Б) Кмітливість важливіша за силу.

В) на нього напали бджоли.       В) Старе добро не забувається.

 

6. Встанови послідовність подій

Павучок поліз скоренько до тієї  ями і швидко обснував її   густою павутиною.

      Постояли, покрутилися та й пішли далі. 

     Ведмідь все-таки пожалів маленького і відпустив. 

Одного разу після довгої мандрівки лісом ведмідь заліз у  свій барліг і глибоко заснув.

     Через деякий час у ліс прийшли мисливці.

   Відтоді ведмідь ставився до павучка з великою повагою і  вдячністю. 

7. Добери свій заголовок до прочитаного твору. Запиши, чому саме таку назву твору ти обрав (обрала).

 

Перегляд файлу

Як Катруся знайшла скарб

     Нема краще, як поїхати до бабусі на Полтавщину. У неї хата над річкою Сулою    давня хата, з рушниками.

- Марусю… - шепотить Катруся. – А давай сьогодні будемо на горищі скарб шукати!

На горищі!.. Там кукурудза й квасолька, а по закутках – горщики, і скарб, звичайно, там.

То дівчатка й шукають. Може, він серед сухого зілля? Або між клубками пряжі?

- Та он же скриня! Скарб напевно там!

В скрині: зірчаста плахта, стрічки, сорочки та рушники.

- Ось де ви, донечки, - почувся мамин голос. – А я гадаю, де ви пропали.

- А ми скарб шукаємо, - похвалилася Катруся. – І знайшли от що.

Мама пильно схилилася над старим полотном.

- Це і є справжній скарб.

- Ой мамо, це ж бабусині сорочки! – стало смішно Катрусі.

- Але в них – прадавнє українське мистецтво вишивання.

Розгорнула мама сорочку, а на рукавах – зірки, мов стиглі вишні. А на другій – біле листя, наче паморозь надворі. А на третій – диво-дерева в золотих горішках.

- Тільки це не прості зірки, листя, дерева, - сказала мама.

В часи далекі людям не раз робилося страшно серед диких пралісів. Тоді вони придумали знаки, щоб одганяти русалок, не підпускати хвороби, а сонечко закликати. Вишивали ті знаки на рушниках, обвішали ними вікна, двері. Вишивали й собі на сорочках. І тоді сорочки стали такі гарні, що їх і досі вишивають.

Вишивка народжувалась, як річка. Почалася вона з прадавнини та й допливла до наших днів. З кожного часу вона щось брала. З найдавнішої пори – знаки берегинь, з часів київських – княже шитво золотими нитками.

Додавались у вишивку кольори й узори, усе, що гарне, що серце любило. І сьогодні все воно – тут, у бабусиній скрині, на старому полотні.

Притихли дівчатка, розглядають сорочки, водять пальчиками по узорах. А все це – з чарівної ріки на ім'я Українське Вишивання! Ще й спосіб вишиття різний. А всього, каже мама, є аж сто способів вишивати!

  Аж тут і бабуся вилізла на горище.

— Бачу, онучечки, ви любите вишивку, — мовила вона та й дістала зі скрині згорток у білій полотнинці. Розгорнула, а там — дві сорочечки! Новесенькі, вишивані!

— Це тобі, Катрусю. А це тобі, Марусю. Носіть здорові.

   Обняли дівчатка бабусю, поцілували.

— Тепер, Марусю, — каже Катруся, — і в нас буде трішки скарбу!   (345 сл.)     За Зіркою Мензатюк

 

 

 

Виконай завдання

1. Визначити жанр прочитаного твору.

А казка

Б оповідання

В байка

 

2. Визнач основну тему твору. Твір про

А український народний одяг

Б бабусину хату з рушниками

В давнє мистецтво українського народу – вишивання

 

 

 

3. Де Катруся і Маруся знайшли скарб?

А на горищі в скрині

Б на горищі в старому горщику

В у бабусиній хаті з рушниками

 

4. Хто розповів дівчаткам про давнє українське мистецтво – вишивання?

А бабуся

Б мама

В подружка

 

5. З'єднай, що з чим порівнюється у тексті.

        Зірки,                                               • як річка

        Біле листя,                                       • як стиглі вишні

   Вишивка народжувалася, •                 • як паморозь надворі

 

6. Добери свій заголовок до прочитаного твору. Запиши, чому саме таку назву твору ти обрав (обрала).

 

zip
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
6062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку