Контрольні роботи з української мови - це збірка контрольних робіт для учнів третього класу. Готові роботи значно полегшать роботу вчителя, або ж послужать зразком для написання своїх.
1. Прикметники змінюються за…
а) відмінками, родами і числами;
б) числами і часами;
в) питаннями, родами.
2. У реченні прикметники пов’язані з….
а) іменниками;
б) дієсловами;
в) прийменнками.
3. Познач рядок, у якому записані тільки прикметники.
а) радісна, веселий, білизна,срібне;
б) білий, веселий, радісне, срібляста;
в) радісна, веселе, білий,срібло.
4. Познач рядок, у якому всі словосполучення записані правильно.
а) весняне сонце, рання роса, могутний дуб;
б) осіння пора, вечірнє небо, обідній час;
в) вечірня зірка, пізний вечір, осіннє листя.
5.До поданих іменників добери прикметники.
Осінь (яка?)___________________________________________
Сон (який?)___________________________________________
Яблуко (яке?)_________________________________________
6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
В доброго серця й справи добрі.
7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.
Сонячний ранок –_____________________________________
Неохайна дитина-_____________________________________
8.Зі словами ніжна мама склади і запиши речення.
1. Прикметники змінюються за…
а) відмінками, родами і числами;
б) числами і часами;
в) питаннями, родами.
2. У реченні прикметники пов’язані з….
а) іменниками;
б) дієсловами;
в) прийменнками.
3. Познач рядок, у якому записані тільки прикметники.
а) радісна, веселий, білизна,срібне;
б) білий, веселий, радісне, срібляста;
в) радісна, веселе, білий,срібло.
4. Познач рядок, у якому всі словосполучення записані правильно.
а) весняне сонце, рання роса, могутний дуб;
б) осіння пора, вечірнє небо, обідній час;
в) вечірня зірка, пізний вечір, осіннє листя.
5.До поданих іменників добери прикметники.
Осінь (яка?)___________________________________________
Сон (який?)___________________________________________
Яблуко (яке?)_________________________________________
6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
В доброго серця й справи добрі.
7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.
Сонячний ранок –_____________________________________
Неохайна дитина-_____________________________________
8.Зі словами ніжна мама склади і запиши речення.
Спиши текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
Чому плаче синичка?
У дворі росла в..сока тополя. Оля з Марічкою (з) робила (на)дер..ві гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала с..ничка і співала,співала. Марічка думала, що с..ничці вес..ло і вона радіє разом з ними. Раптом Оля (по)бачила (в)ду..лі гніздечко (з)мален..кими пташенятами. Тоді дівчи..ка зрозуміла, що с..ничка (не)радіє, а плаче. Чому ж плаче с..ничка?
Спиши текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
Чому плаче синичка?
У дворі росла в..сока тополя. Оля з Марічкою (з) робила (на)дер..ві гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала с..ничка і співала,співала. Марічка думала, що с..ничці вес..ло і вона радіє разом з ними. Раптом Оля (по)бачила (в)ду..лі гніздечко (з)мален..кими пташенятами. Тоді дівчи..ка зрозуміла, що с..ничка (не)радіє, а плаче. Чому ж плаче с..ничка?
Спиши текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
Чому плаче синичка?
У дворі росла в..сока тополя. Оля з Марічкою (з) робила (на)дер..ві гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала с..ничка і співала,співала. Марічка думала, що с..ничці вес..ло і вона радіє разом з ними. Раптом Оля (по)бачила (в)ду..лі гніздечко (з)мален..кими пташенятами. Тоді дівчи..ка зрозуміла, що с..ничка (не)радіє, а плаче. Чому ж плаче с..ничка?
Спиши текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
Чому плаче синичка?
У дворі росла в..сока тополя. Оля з Марічкою (з) робила (на)дер..ві гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала с..ничка і співала,співала. Марічка думала, що с..ничці вес..ло і вона радіє разом з ними. Раптом Оля (по)бачила (в)ду..лі гніздечко (з)мален..кими пташенятами. Тоді дівчи..ка зрозуміла, що с..ничка (не)радіє, а плаче. Чому ж плаче с..ничка?
Мовна тема «Слово. Значення слова. Будова слова»
Варіант 1
а) синоніми;
б) антоніми;
в) багатозначні слова.
2. До поданого слова добери антонім. Друг.
а) товариш;
б) дружба;
в) ворог.
3.В якому значенні вжито словосполучення говорив струмок?
а) прямому;
б) переносному;
в) протилежному.
4. Доповни речення.
Закінчення слова – це…
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) незмінна частина мови;
в)змінна частина мови.
5.Підкресли зайве слово.
Маленький, мала, малюк, малюнок.
6.Визнач у словах закінчення та виділи корінь.
Малюнок, мальовничий, розмальований, маляр, змальоване.
7.За допомогою суфіксів утвори спільнокореневі слова від поданих.
Пшениця –
Заєць –
8. Добери і запиши два слова до поданої схеми.
Мовна тема «Слово. Значення слова. Будова слова»
Варіант 2
а) синоніми;
б) антоніми;
в) багатозначні слова.
2. До поданого слова добери синонім. Учень.
а) дитина;
б) школяр;
в) друг.
3.Слово гребінець має…?
а) декілька значень;
б) одне значення;
в) переносне значення.
4. Доповни речення.
Основа слова – це…
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) незмінна частина мови;
в)частина слова без закінчення.
5.Підкресли зайве слово.
Совеня,совок, совиний, сова.
6.Визнач у словах закінчення та виділи корінь.
Садок, садочок, сад, садовий, садівник.
7.За допомогою префіксів утвори спільнокореневі слова від поданих.
Садити –
Малює –
8. Добери і запиши два слова до поданої схеми.
Контрольна робота з мовної теми «Іменник.Прикметник»
Варіант 1
1.Іменники відповідають на питання…
а) хто?, що? б) хто?, що робить? в) який, яка?
2. Іменники, до яких можна додати слова вона, моя, належать до….
а) чоловічого роду, б) жіногочого роду, в) середнього роду
3. Прикметники змінюються за…
а) відмінками, родами і числами;
б) числами і часами;
в) питаннями, родами.
4. Познач рядок, у якому всі словосполучення записані правильно.
а) весняне сонце, рання роса, могутний дуб;
б) осіння пора, вечірнє небо, обідній час;
в) вечірня зірка, пізний вечір, осіннє листя.
5.До поданих іменників добери прикметники.
Осінь (яка?)___________________________________________
Сон (який?)___________________________________________
Яблуко (яке?)_________________________________________
6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
На чорній землі білий хліб родить.
7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.
Зимовий ранок –______________________________________
Старі речі-___________________________________________
8.Зі словами ласкаві руки склади і запиши речення.
Контрольна робота з мовної теми «Іменник.Прикметник»
Варіант 2
1.Прикметники відповідають на питання…
а) хто?, що? б) хто?, що робить? в) який, яка?
2. Іменники, до яких можна додати слова він, мій, належать до….
а) чоловічого роду, б) жіногочого роду, в) середнього роду
3. У реченні прикметники пов’язані з….
а) іменниками;
б) дієсловами;
в) прийменнками.
4. Познач рядок, у якому записані тільки прикметники.
а) радісна, веселий, білизна,срібне;
б) білий, веселий, радісне, срібляста;
в) радісна, веселе, білий,срібло.
5.До поданих іменників добери прикметники.
Земля (яка?)___________________________________________
День (який?)__________________________________________
Небо (яке?)___________________________________________
6. З даного речення випиши словосполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
7. До виділених слів добери протилежні за значенням, запиши утворені словосполучення. У прикметниках познач закінчення.
Літній день –_________________________________________
Весела пташка-________________________________________
8.Зі словами рідний край склади і запиши речення.