Контрольні роботи за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні»

Про матеріал

Варіанти контрольних робіт призначено для проведення тематичного оцінювання з хімії в дев'ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні». Завдання складено відповідно до чинної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів і згруповано згідно з темами, за якими проводяться тематичні оцінювання. У матеріалі наведено 2 варіанти контрольних робіт, кожна з яких складається з 16 завдань, розподілених на чотири частини, що відрізняються складністю та формою.

Перегляд файлу

КР №4  «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні»      9 клас

 

ХІМІЯ

9 клас

Контрольні роботи для тематичного контролю за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні»

 

 

 

Онишко О.О., учитель хімії Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Варіанти контрольних робіт призначено для проведення тематичного оцінювання з хімії в дев’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні». Завдання складено відповідно до чинної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7–9 класи, затверджено Міністерством освіти і науки, наказ МОН від 29.05.2015, № 585) і згруповано згідно з темами, за якими проводяться тематичні оцінювання.

Для вчителів хімії та учнів

 

Пояснювальна записка

 

 Пропонований матеріал охоплює тему «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні». У посібнику наведено 2 варіанти контрольних робіт, кожна з яких складається з 16 завдань, розподілених на чотири частини, що відрізняються складністю та формою. На виконання роботи відведено 45 хвилин

У першій частині роботи – 9 завдань з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих. Завдання вважають виконаним правильно, якщо указана лише одна буква, якою позначено правильну відповідь. Правильне виконання кожного завдання 1–9 оцінюють одним балом.

У другій частині  роботи – 2 завдання (10,11) на встановлення відповідності. До кожного завдання у двох колонках подано інформацію, яку позначено цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Під час виконання завдання потрібно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами і буквами (утворити логічні пари).  Правильне встановлення кожної з відповідностей

оцінюють у 1бал. Тобто розв’язання завдань 10,11 оцінюють залежно від кількості вказаних правильних відповідей у 1, 2, 3 або 4 бали.

Третя частина роботи містить 1 завдання (12) на визначення правильної послідовності. Потрібно розташувати певні дії, поняття, формули, характеристики тощо в правильній послідовності та записати відповідні букви. У кожному із завдань потрібно визначити правильну послідовність із чотирьох

елементів. Правильне визначення всієї послідовності оцінюють у 3 бали, визначення послідовності з трьох елементів у 2 бали, з двох – у  1 бал.

Четверта частина роботи містить 4 завдання (13–16) відкритої форми з розгорнутою відповіддю: учень має записати хімічні рівняння, описати спостереження, розв’язати задачі тощо. Завдання четвертої частини вважають виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв’язку завдання, задачі. Правильне розв’язання кожного із завдань 13–16 оцінюють у 4 бали, за часткове виконання відповідно нараховується частина балів.

Якщо учень правильно навів формули для обчислень, але припустився математичної помилки, то таке завдання вважають виконаним частково правильно і не оцінюють максимальною кількістю балів.

Суму балів, нараховану за всі правильно виконані учнем завдання, переводять в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за  шкалою:

 

Сума

балів

1-2

3-5

6-8

9-12

13-15

16-18

19-21

22-24

25-27

28-30

31-33

34-36

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 4

 за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні»

 

Варіант І

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 1 балу):

1. Виберіть ознаки, характерні лише для органічних сполук

1   всі сполуки містять атоми Карбону

2   до їх складу входять Гідроген, Оксиген, Нітроген

3   Карбон лише чотирьохвалентний

4   мають молекулярну будову

5   мають ковалентний хімічний зв’язок

Варіанти відповідей


А   1, 3

Б   3, 4, 5

В   1, 3, 4, 5

Г   1, 2,


 

2. Виберіть молекулярну формулу метану


А   СН4

Б   С2Н2

В   С2Н6

Г   С2Н2


 


3. Валентність Карбону  в органічних сполуках


А   два

Б   три

В   чотири

Г   п’ять


 

4. Молекулярна формула речовини показує:

А   кількісний і якісний склад речовини

Б   хімічну будову

В   валентність атомів хімічних елементів і хімічну будову

Г   кількість утворених хімічних зв’язків

 

5. Автором закону об’ємних відношень газів є


А    А.Л. Лавуазьє

Б    Ж.Л. Гей-Люссак

В    К.Л.Бертолле

Г    А. Авогадро


 

6. Який об’єм кисню потрібен для повного згоряння 7л метану?


А   22,4л

Б  

В   44,8л

Г   14л


 

7. У молекулі етену  наявний

А   один подвійний зв’язок між атомами Карбону

Б   два подвійні зв’язки між атомами Карбону

В   потрійний зв’язок між атомами Карбону

Г   два потрійні зв’язки між атомами Карбону

 

8. Яка числова різниця в молекулярній масі двох сусідніх гомологів?


А   12

Б    2

В   14

Г   28


 

 

9.  Для добування поліетилену використовується мономер:


А   пропен

Б   метан

В   етан

Г   етен


 

Завдання на встановлення відповідності (по 4 бали):

  10. Установіть відповідність між вуглеводнем та його формулою


Вуглеводень

1  пропан

2  гексан

3  пентан

4  етин

 

Формула

А  С5Н12

Б   С4Н10

В   С3Н8

Г   С6 Н14

Д   С2Н2


 


11.Установіть відповідність між представниками вуглеводнів та характеристиками зв’язків у їхніх молекулах


Вуглеводень

1   етин

2   етен

3   етан

 

 

Характеристика зв’язків

А   Усі зв’язки одинарні

Б   Крім одинарних є один подвійний зв’язок

В   крім одинарних, є два подвійних зв’язки

Г  крім одинарних,є один потрійний зв’язок


Завдання на встановлення правильної  послідовності (3 бали)

 

12. Розташуйте сполуки у порядку зростання температур кипіння


А  гептан

Б  декан

В  октан

Г  пропан


 

Завдання відкритої форми (по 4 бали)

 

13. Напишіть молекулярну та структурну формули бутану, розрахуйте його відносну молекулярну масу

 

14. Складіть рівняння реакції горіння етену. Укажіть суму всіх коефіцієнтів.

 

15. При горінні етану утворився вуглекислий газ об’ємом 800м3. Які об’єми етану та кисню прореагували?

 

16. Розрахуйте масу води, що утвориться при спалюванні  11,2 л метану.

 

 

 

 

Сума

балів

1-2

3-5

6-8

9-12

13-15

16-18

19-21

22-24

25-27

28-30

31-33

34-36

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

Контрольна робота № 4

 за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Вуглеводні»

 

Варіант ІІ

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 1 балу):

1. Речовина, що має молекулярну формулу С2Н2  – це 


А   етан

Б    етен

В   етин

Г   етилен


 

2. Укажіть правильне твердження:

А  органічні сполуки не можна добути з неорганічних

Б  валентність атома Карбону в молекулі С2Н6 дорівнює ІІІ

В  не може бути речовин з однаковою формулою, але різною будовою

Г  для Карбону в органічних сполуках характерна валентність, що дорівнює ІV

 

3. У молекулі ацетилену між атомами Карбону є:


А   одинарний зв’язок

Б   подвійний зв’язок

В   два подвійні зв’язки

Г   потрійний зв’язок


 

4. Який об’єм кисню потрібен для повного згоряння 2л етину?


А   22,4л

Б   44,8л

В  

Г   10л


 

5. Укажіть тип хімічного зв’язку, найбільш характерного для органічних сполук


А   йонний

Б   металічний

В   водневий

Г   ковалентний


 

6. Яке твердження не пов’язане з поняттям «гомологи»?


А   мають однакову хімічну будову

Б   мають однакові хімічні властивості

В   мають однаковий якісний склад

Г   мають однаковий кількісний склад


 

7.  Молекулярна формула пропану:


А   С3Н6

Б   С3Н8

В   С2Н6

Г   СН4


 

8.  Знайдіть неправильне твердження

А   полімери утворюються з мономерів

Б   полімери — високомолекулярні сполуки

В  під час реакцій полімеризації молекули мономерів сполучаються завдяки розриву кратних зв’язків

Г  під час реакцій полімеризації крім полімерів утворюється низькомолекулярний побічний продукт

 

9. Укажіть назву вуглеводню, який є основним компонентом природного газу


А   етан

Б   метан

В   бутан

Г   пропан


 

Завдання на встановлення відповідності (по 4 бали):

  10. Установіть відповідність між вуглеводнем та його структурною формулою


Вуглеводень

1  пропан

2  етан

3  пентан

4  гептан

 

Формула

А  СН3 – СН2 – СН2 – СН2 – СН2 –СН3

Б   СН3 – СН2 – СН2 – СН2 – СН3

В   СН3 – СН3

Г   СН3 – СН2 – СН2 – СН2 – СН2 – СН2 – СН3

Д   СН3 – СН2 – СН3


 


11.  Установіть відповідність між вуглеводнем та його молярною масою


Вуглеводень

1  декан

2  етан

3  метан

4  гексан

 

Молярна маса

А  86 г/моль

Б   114 г/моль

В   16 г/моль

Г   142 г/моль

Д   30 г/моль


 

Завдання на встановлення правильної  послідовності (3 бали)

 


12. Розмістіть вуглеводні у порядку зростання кількості атомів Гідрогену в їхніх формулах


А   пропан

Б   октан

В   гексан

Г   бутан

Завдання відкритої форми (по 4 бали)

 

13. Напишіть молекулярну та структурну формули гексану, розрахуйте його відносну молекулярну масу

 

14.Складіть рівняння реакції горіння метану. Укажіть суму всіх коефіцієнтів

 

15. Обчисліть об'єм карбон (ІV) оксиду, який утворився при спалюванні етану масою 90г.

 

16. При спалюванні пентану утворився вуглекислий газ об’ємом 8,96л. Якій кількості речовини відповідає такий об’єм? Які об’єми вихідних речовин прореагували?

 

 

Сума

балів

1-2

3-5

6-8

9-12

13-15

16-18

19-21

22-24

25-27

28-30

31-33

34-36

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12


 

Контрольна робота № 5

 за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки»

 

Варіант І

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 1 балу):

1. Позначте формулу оцтової кислоти:


А   С2Н5ОН

Б   НСООН

В   СН3СООН

Г   С17Н35СООН


 

2. Оцтова кислота змінює колір метилоранжу на:


А   фіолетовий

Б    рожевий

В   малиновий

Г   синій


 

3. Укажіть причину розчинності етанолу у воді:


А    рідкий агрегатний стан

Б    полярність молекули

В   легший за воду

Г   невисока температура кипіння


 

4. Назвіть сполуку, для якої взаємодія з свіжоосадженим купрум(ІІ)гідроксидом є якісною реакцією:


А   метанол

Б   оцтова кислота

В   етанол

Г   гліцерол


 

5. Виберіть неправильне твердження:

А   стеаринова і пальмітинова кислоти — вищі карбонові насичені кислоти

Б   олеїнова кислота входить до складу твердих жирів

В   мило — це натрієві і калієві солі вищих карбонових кислот

Г   жири — це естери гліцерину і вищих карбонових кислот

 

6. Сума коефіцієнтів в рівнянні реакції горіння етанолу дорівнює:


А   4

Б   8

В   9

Г   5


 

7. Солодкий смак  має речовина:


А  метанол

Б   гліцерол

В   оцтова кислота

Г  олеїн


 

8. Позначте назву вищої карбонової кислоти:


А  стеаринова

Б   бутанова

В   етанова

Г    метанова


 

9. Укажіть ознаку, характерну для глюкози:

А   за звичайних умов – рідина

Б   має молекулярну кристалічну ґратку

В   її розчин проводить електричний струм

Г   за звичайних умов  - безбарвна кристалічна речовина

 

Завдання на встановлення відповідності (по 4 бали):

 

10. Установіть відповідність між типом структури білку та явищем, що її обумовлює


Структура білку

1  первинна

2   вторинна

3   третинна

4   четвертинна

 

 

 

 

Явище

А   утворення глобул

Б   певна послідовність зв’язаних амінокислот

В   утворення водневих зв’язків між залишками амінокислот

Г   універсальна взаємодія між елементами поліпептидного ланцюга

Д   утворення системи складної форми, з об’єднанням двох або більше глобул


 

11. Установіть відповідність між назвою сполуки та її формулою:


Назва сполуки

1   гліцерол

2   етанол

3   глюкоза

4   етанова кислота

 

Формула

А  СН3СООН

Б  СН2ОН – СНОН – СН2ОН

В  СН2ОН –  СН2ОН

Г   С2Н5ОН

Д   С6Н12О6


 

Завдання на встановлення правильної  послідовності (3 бали)

12. Установіть назви речовин у послідовності зростання їх молекулярної маси:


А   сахароза

Б   крохмаль

В   глюкоза

Г   целюлоза


 


Завдання відкритої форми (по 4 бали)

13. Складіть молекулярну та структурну формули гліцеролу.

 

14. Складіть  рівняння реакцій:


А   СН3СООН + Nа2СО3

Б   С2Н5ОН + О2

В   СН3СООН   + К  

Г   СН3СООН + NаОH


 

15. Обчисліть об’єм водню, який виділиться при взаємодії  магнію із розчином оцтової кислоти масою 500г, масова частка кислоти в якому становить 6%.

 

16. Розрахуйте об’єм карбон(IV) оксиду (н. у.), що утворився внаслідок повного

окиснення етанолу масою 46 г.

 

 

 

Сума

балів

1-2

3-5

6-8

9-12

13-15

16-18

19-21

22-24

25-27

28-30

31-33

34-36

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

Контрольна робота № 5

 за темою «Початкові поняття про органічні сполуки. Оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки»

 

Варіант ІІ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 1 балу):

1. Позначте формулу  етилового спирту:


А   С2Н5ОН

Б   НСООН

В   СН3СООН

Г   С17Н35СООН


 

2.  Для виявлення етанової кислоти серед інших речовин, можна скористатися реактивом:


А   спиртовий розчин йоду

Б   лакмус

В   Сu(ОН)2

Г   бромна вода


 

3. Укажіть формулу оцтової кислоти:


А   С2Н4О2

Б   С2Н5ОН

В   СН3ОН

Г   С3Н8О3


 

4. Укажіть ознаку якісної реакції на багатоатомні спирти:


А   утворення білого драглистого осаду

Б   виділення фіолетового газу

В   обезбарвлення розчину

Г   поява яскраво-синього забарвлення розчину


 

 5. Сума коефіцієнтів в рівнянні реакції  взаємодії етанової кислоти з лужним металом  дорівнює


А   4

Б   7

В   6

Г   5


 

6. Виберіть формулу глюкози


А   С6Н12О6

Б   С12Н22О11

В   С3Н8О3

Г   С2Н6О


 

7. Виберіть правильне твердження:

А   глюкоза — біополімер                

Б   макромолекули целюлози мають як лінійну, так і розгалужену структуру

В  целюлоза — основний компонент і будівельний матеріал клітинних стінок рослин і деяких мікроорганізмів

Г   крохмаль — біла волокниста речовина, нерозчинна у воді і не набрякає у ній.

 

8. Послідовність амінокислотних ланок у молекулі білка — це…


А   первинна структура

Б   третинна структура

В   вторинна структура

Г   четвертинна структура


 

9.  Вкажіть спільну ознаку для жирів:


А   надзвичайно низька температура кипіння

Б   рідкий агрегатний стан за нормальних умов

В   нерозчинність у воді

Г   приємний запах


 

Завдання на встановлення відповідності (по 4 бали):

10.  Приведіть у відповідність назви вуглеводів та їх застосування:


Назва вуглеводу

1  глюкоза

2  целюлоза

3  крохмаль

4  сахароза

 

Застосування

А   у медицині для виготовлення капсул для лікарських препаратів

Б   для виробництва тканин і паперу

В   у будівництві для виробництва цементу

Г   у харчовій промисловості як підсолоджував

Д у медицині для підтримки життєдіяльності організму


 

11.  Приведіть у відповідність назви речовин та їхні якісні реакції:


Назва речовини

1  етанова кислота 

2   крохмаль

3   гліцерол

4   глюкоза

 

 

 

 

 

 

 

Якісна реакція та її ознака

А   взаємодія за нормальних умов із купрум (ІІ) гідроксидом з утворенням яскраво-синього розчину

Б   взаємодія за звичайних умов із розчином ферум (ІІІ) хлориду з утворенням фіолетового розчину

В   взаємодія зі спиртовим розчином йоду з утворенням синього забарвлення

Г   взаємодія з лакмусом з утворенням з утворенням червоного розчину

Д   взаємодія за нагрівання з купрум (ІІ) гідроксидом з утворенням жовтого осаду, що змінює колір на червоний


 


Завдання на встановлення правильної  послідовності (3 бали)

12. Розмістіть рівні структурної організації білка в порядку їх ускладнення:

А  послідовність амінокислотних фрагментів

Б   утворення системи з кількох макромолекул

В   форма поліпептидного ланцюга у просторі

Г тривимірна конфігурація спіралі ланцюга

 

Завдання відкритої форми (по 4 бали)


13. Складіть молекулярну та структурну формули етанової кислоти.

 

14. Складіть  рівняння реакцій:


А   С2Н5ОН +  О2

Б   СН3СООН + Nа →     

В   СН3СООН + К2СО3 

Г   СН3СООН + КОН →

15. Обчисліть об’єм водню, який виділиться  внаслідок взаємодії    алюмінію з розчином оцтової кислоти масою 700г з масовою часткою кислоти 10 %.

 

16. Який об’єм (л) водяної пари (н. у.) утвориться внаслідок згоряння метанолу

масою 64 г?

Сума

балів

1-2

3-5

6-8

9-12

13-15

16-18

19-21

22-24

25-27

28-30

31-33

34-36

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12


 


Література

  1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7–9 класи, затверджена Міністерством освіти і науки, наказ МОН від 29.05.2015, № 585
  2. Титаренко Н.В. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з хімії : 9-й кл. / Н.В. Титаренко, Г.А. Лашевська. – К. : Центр навч.-метод. л-ри, 2014. – 96 с.
  3. Хімія. Комплексний довідник./Укладачі Гога С.Т., Ісаєнко Ю.В. – Харків:ФОП Співак В.Л., 2010. – 512 с.
  4. Хімія. 7 – 11 класи. Збірник задач та вправ/ О.В.Григорович, А.В. Віценцик – Х.: Видавництво «Ранок», 2008. – 192 с.
  5. Хімія: комплексне видання/Н.В.Титаренко. –Київ:Літера ЛТД, 2016. – 320с.
  6. Хімія:Комплексна підготовка до ЗНО/О.Березан. – Тернопіль:Підручники і посібники, 2013. – 368с.
  7. Збірник перевірочних робіт з неорганічної хімії.7 – 10 класи. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 143с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бодюл Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іщук Алла Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Хімія 9 клас (Березан О.В.)
Додано
30 липня 2018
Переглядів
16212
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку