Завдання для контрольних робіт призначені для оцінювання навчальних досягнень учнів 9 класу з алгебри. Завдання згруповані за чотирма рівнями і дозволяють якісно і ефективно здійснювати оцінювання знань учнів диференційовано. Завдання початкового та середнього рівнів навчальних досягнень учнів подані у тестовій формі. Цінність таких завдань полягає у тому, що вони не тільки дають можливість оперативно контролювати знання учнів, а й сприяють виробленню в учнів навичок виконувати тестові завдання, самоконтролю.
Управління освіти
Бахмутської міської ради
Донецької області
Методичний кабінет
АЛГЕБРА
КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ 9 КЛАС
Творча група
Керівник групи:
Щеглова О.М.-вчитель ЗОШ№10
Члени групи:
Махіборода І.В.-вчитель ЗОШ№10
2017
Рецензент: Т.В. Лисиченко, керівник міського методичного об’єднання вчителів математики
Контрольні роботи з алгебри. 9 клас.
Завдання для контрольних робіт призначені для оцінювання навчальних досягнень учнів 9 класу з алгебри. Завдання згруповані за чотирма рівнями і дозволяють якісно і ефективно здійснювати оцінювання знань учнів диференційовано. Завдання початкового та середнього рівнів навчальних досягнень учнів подані у тестовій формі. Цінність таких завдань полягає у тому, що вони не тільки дають можливість оперативно контролювати знання учнів, а й сприяють виробленню в учнів навичок виконувати тестові завдання, самоконтролю.
Посібник містить контрольні роботи, самостійні роботи, та математичні диктанти з усіх тем курсу алгебри 9 класу.
ЗМІСТ
Передмова_____________________________________________________5
Діагностична контрольна робота ________________________________6
Тема№1: Нерівності та їх властивості. Лінійні нерівності з однією змінною___________________________________________________________10
Тема№2: Системи лінійних нерівностей з однією змінною______________16
Тема№3: Функція та її властивості.Квадратична функція та її графік__21
Підсумкова контрольна робота за І семестр з алгебри у 9-х класах____30
Тема№4: Нерівності другого степеня з однією змінною.Розв’язування нерівностей методом інтервалів.Системи рівнянь з двома змінними____32
Тема№5: Елементи прикладної математики_________________________37
Тема№6 :Числові послідовності.Арифметична і геометрична прогресії___42
Підсумкова контрольна робота……………………………………..……….49
Література__________________________________________________51
Передмова
Даний посібник містить добірку завдань для проведення оцінювання знань, умінь та навичок з алгебри учнів 9-го класу.
Зміст посібника відповідає чинній програмі Міністерства освіти і науки України.
Основна мета даного видання – допомогти вчителю провести контроль знань учнів за 12-бальною системою.
Кожне завдання для перевірочних робіт розраховане на один урок.
Завдання для перевірочних робіт подані у двох варіантах. Завдання кожного варіанта згруповані за чотирма рівнями. Початковий та середній рівні подано у формі тестів, які включають основні поняття даної теми і мають алгоритмічний характер. З чотирьох запропонованих відповідей тільки одна є правильною. Тестові завдання вважаються виконаними правильно, якщо в роботі учень вибрав тільки одну букву, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень має право наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір відповіді, але це необов’язково.
При виконанні завдань достатнього рівня навчальних досягнень учнів розв’язання цих завдань супроводжується необхідними обґрунтуваннями. Ці завдання посильні для більшості учнів і дають можливість отримати 7 – 9 балів. При виконанні завдань високого рівня учень має вибирати раціональний шлях розв’язування, продемонструвати нестандартне мислення, повні логічні обґрунтування всіх завдань.
Можна змінити обсяг і зміст завдань, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, стан їх підготовленості, але сума балів за роботу має дорівнювати 12.
Діагностична контрольна робота
Варіант 1
1.Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1.1.Обчисліть (-2,75): 2.75
А Б В Г
1 ; 3 ; 2,75 ; -1.
1.2.Скільки коренів має рівняння Х= 0
А Б В Г
один ; три ; жодного ; безліч.
1.3. Графіком якої функції є парабола
А Б В Г
Y=Х ; Y=Х; Y= ; Y=.
1.4. Укажіть ірраціональне число
А Б В Г
3,14; -1,7; ; .
2. Завдання з вибором двох правильних відповідей
2.1. Укажіть які твердження є хибними
А порядок числа 3,07·10 дорівнює 5;
Б число 0,1·10 записано в стандартному вигляді;
В число 2·10 менше від числа 9·10;
Г швидкість світла становить 3·10.
2.2.Дано функцію Y=Х.Які прямі перетинають графік цієї функції?
А Б В Г
Y=1; Y=-1; Y=-100; Y=2010.
3.Завдання на встановлення логічної пари
3.1.Квадратне рівняння Вид рівняння Відповідь
А 2Х-7Х-30=0; 1 біквадратне; А- ;
Б Х-12Х +7=0; 2 неповне зведене; Б- ;
В Х-25=0; 3 повне незведене; В- ;
Г Х-5Х+ 4=0; 4 повне зведене; Г- .
3.2.Квадратне рівняння Характеристика Відповідь
А Х- 4Х + 12=0; 1 сума коренів -12; А- ;
Б Z+ 4Z + 12=0; 2 сума коренів 4; Б- ;
В Y+ Y -12=0; 3 сума коренів -4; В- ;
Г Х+ 12Х -20=0; 4 добуток коренів -12; Г- .
4.Завдання на встановлення правильної послідовності
4.1. Визначте послідовність значень виразів у порядку спадання .
А Б В Г
·; 1-; 8,3·10; .
Відповідь 1- ; 2- ; 3- ; 4- .
4.2.Визначте послідовність значень виразів у порядку зростання
А Б В Г
0,32; ; 0,32; 0,32.
Відповідь 1- ; 2- ; 3- ; 4- .
5. Завдання з відкритою формою відповіді
5.1.Три трактори мають зорати поле за 48 год. За скільки годин зорють це поле чотири
таких самих трактори?
5.2.До розчину, що містить 40 г солі, додали 200 г води, після чого концентрація зменшилась на 10%. Скільки води містив розчин і яка була його концентрація?
Варіант 2
1.Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1.1.Знайдіть частку (-8,75):(-8,75)
А Б В Г
8,75 ; -1 ; -8,75 ; 1.
1.2.Скільки коренів має рівняння Х=0
А Б В Г
три; жодного; безліч; один.
1.3.Графіком функції Y= є
А Б В Г
парабола; гіпербола; пряма; кубічна парабола.
1.4.Укажіть, яке число є ірраціональним
А Б В Г
; -1,5; 3.14: .
2.Завдання з вибором двох правильних відповідей
2.1.Укажіть, які твердження є правильними
А число 32,4·10 записано у стандартному вигляді;
Б порядок числа 5,9·10 дорівнює 8;
В число 8·10більше числа 2·10;
Г перша космічна швидкість дорівнює 7,9·10.
2.2.Дано функцію Y=-Х.Які прямі перетинають графік цієї функції?
А Б В Г
Y=1; Y=-1; Y=-2010; Y=100.
3.Завдання на встановлення логічної пари
3.1. Квадратне рівняння Тип рівняння Відповідь
А 2Х- 50=0; 1 повне незведене; А- ;
Б Х-12Х-28=0; 2 неповне зведене; Б- ;
В Z-64=0; 3 неповне незведене; В- ;
Г 3Y+8Y-5=0; 4 повне зведене; Г- .
3.2. Квадратне рівняння Характеристика Відповідь
А Х-7Х-18=0; 1 сума коренів -7; А- ;
Б Х-11Х +18=0; 2 добуток коренів 11; Б- ;
В Z+7Z -18=0; 3 сума коренів 7; В- ;
Г Y+12Y +11=0; 4 добуток коренів 18; Г- .
4.Завдання на встановлення правильної послідовності
4.1.Визначте послідовність значень виразів у порядку зростання
А Б В Г
·; 1-; 7,4·10; .
Відповідь: 1- ; 2- ; 3- ; 4- .
4.2.Визначте послідовність значень виразів у порядку спадання
А Б В Г
0,74; ; 0,74; 0,74.
Відповідь: 1- ; 2- ; 3- ; 4- .
5. Завдання з відкритою формою відповіді
5.1.Чотири трактори мають зорати поле за 36 год. За скільки годин зорють це поле три
таких самих трактори?
5.2.До 20%-го розчину кислоти додали 200 г води, після чого його концентрація зменшилась на 10%.Якою стала концентрація розчину і скільки в ньому води?
Тема№1: Нерівності та їх властивості. Лінійні нерівності з однією змінною
Математичний диктант
Нерівності. Поняття числових нерівностей.
Властивості числових нерівностей
Числові проміжки
Зобразіть на координатній прямій множину чисел,
що задовольняють дані нерівності:
Рівносильні нерівності
Встановіть істинність тверджень
Числові нерівності та їх властивості
2 бали. 1.Відомо, що а > b. Порівняти і записати у вигляді нерівності
а) – 12а і –12b;
б) 2,5а і 2,5b;
в) 0,1а і 0,1 b.
2 бали. 2. Запишіть нерівність, яку отримаємо:
а) якщо до обох частин нерівності -1 < 3 додати число 4,5; число -2.
б) якщо обидві частини нерівності помножити на число 8; число -5.
в) якщо обидві частини нерівності 9 < 27 розділимо на 3; на -1.
2 бали. 3. Який знак числа а, якщо відомо, що:
а) 5а > 3; в) – 6а < 2а;
б) 9а < 5а; г) – 11а > – 4а.
2 бали. 4. Чи вірно, якщо:
а) а > 5 і b > 7, то а + b > 12; а + b > 10; а + b > 15;
б) а > 4 і b > 6, то а b > 24; а b > 20; а b > 22;
в) а < 3 і b < 7, то а b < 21?
2 бали. 5. Чи вірне твердження:
а) Якщо х > 2, то х2 > 4;
б) Якщо х < 2, то х2 < 4;
в) Якщо х > 2, то < .
2 бали. 6. Відомо, що а < b. Поставте замість * знак > або < , щоб
отримати вірну нерівність:
а) а – 4 * b – 4; в) –2,3а * –2,3b;
б) 10,5а * 10,5 b; г) 12 – а * 12 – b;
д) – * –.
Самостійна робота
Додавання і множення числових нерівностей
1.Додайте числові нерівності:
3>2 і 5>-4;
-2<5 і -4<-1;
2>-1 і 4<7;
-1<х<3 і -2<у<-1.
2.Перемножте числові нерівності:
2>1,5 і 3>2;
5<8 і 2<2,5;
3<5 і 4>2;
2<х<5 і 7>у>4.
Розв’язування нерівностей з однією змінною.
1.Розв’яжіть нерівності:
2х-1<3;
2х+38-3х;
2(х-4)+3х<х+3;
– 2-х.
2. Запишіть дві рівносильні нерівності, розв’язками яких є усі числа, більші від п’яти.
Тематична контрольна робота №1
Нерівності та їх властивості.
Лінійні нерівності з однією змінною
Варіант 1
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
а=b |
а>b |
а<b |
а і b порівняти не можна |
А |
Б |
В |
Г |
3а<3b |
-3а<-3b |
а+1<b |
а=b |
А |
Б |
В |
Г |
-2,1<-а<-3,5 |
-2,1≤-а<3,5 |
-3,5<-а<-2,1 |
2,1<-а<-3,5 |
А |
Б |
В |
Г |
Р≥20 см |
Р≥10 см |
Р<20 см |
Р=20 см |
Частина II
Частина III
(х+4)2-2х(х+9)<1-(х+3)(х-3).
Варіант 2
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
а=b |
а>b |
а<b |
а і b порівняти не можна |
А |
Б |
В |
Г |
-2а>-2b |
0,3а>0,3b |
0,2а<0,2b |
а>2b |
А |
Б |
В |
Г |
1<-а<-3 |
-3<-а<-1 |
1>-а>3 |
-1<-а<3 |
А |
Б |
В |
Г |
Р≤6 см |
Р=4 см |
Р≥6 см |
Р=6 см |
Частина II
Частина III
1-(х-3)(х+3)>(х+4)2-2х(х+9).
Тема№2: Системи лінійних нерівностей з однією змінною
Математичний диктант
Системи лінійних нерівностей з однією змінною
Зобразіть на числовій прямій розв’язки системи нерівностей:
3.
4.
5.
6.
Запишіть системи нерівностей, розв’язки яких зображені на координатній прямій:
7.
2 5
8.
-2 3
9.
-7 -8
Самостійна робота
Варіант 1
1. (2б) Яке число є розв’язком системи нерівностей
А) 1; Б) 30; В)12; Г) 25.
2. (2б) Знайдіть область визначення функції:=
А) (3,5; Б) [3,5; В); 3,5); Г); 3,5].
3. (2б) Знайдіть найбільший цілий розв’язок нерівності:
(х - 1) (х + 1) < 2(х -5)2 – х ( х - 3).
4. (2б) При яких значеннях змінної значення виразу менше значення виразу 2(х - 3)?
5. (2б) Розв’яжіть подвійну нерівність та знайдіть середнє арифметичне її цілих розв’язків
-6,5 ≤ ≤ 20,5.
6. (2б) Знайдіть кількість натуральних розв’язків системи нерівностей
Варіант 2
1. (2б) Яке число є розв’язком системи нерівностей
А) 3; Б) 4; В)2; Г) -15.
2. (2б) Знайдіть область визначення функції:=
А) (2; Б) [2; В); 2); Г); 2].
3. (2б) Знайдіть найменше ціле число, яке є розв’язком нерівності.
(3х +2)2 - (9х - 1)(х + 1) > 17.
4. (2б) При яких значеннях змінної значення виразу менше значення виразу
5. (2б) Розв’яжіть подвійну нерівність та знайдіть середнє арифметичне її цілих розв’язків
-2,5 ≤ ≤ 1,5.
6. (2б) Знайдіть кількість натуральних розв’язків системи нерівностей
Тематична контрольна робота №2
Системи лінійних нерівностей з однією змінною
Варіант 1
ЧастинаI
А |
Б |
В |
Г |
0 |
2 |
-2 |
3 |
А |
Б |
В |
Г |
(-2;3) |
Ø |
(-2;5) |
(0;3) |
А |
Б |
В |
Г |
х>2 |
х>-3 |
х>-1 |
0 |
А |
Б |
В |
Г |
х>3 |
х≥3 |
х>-1 |
х>0 |
Частина II
Частина III
7. Знайдіть область визначення функції у= - .
Варіант 2
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
0 |
3 |
2 |
-2 |
А |
Б |
В |
Г |
(-3;4) |
(1;2) |
Ø |
(-3;2) |
А |
Б |
В |
Г |
х>0 |
х>5 |
х>-2 |
х>3 |
А |
Б |
В |
Г |
х>3 |
х≥-3 |
х>-3 |
х>0 |
Частина II
Частина III
Тема№3: Функція та її властивості.
Квадратична функція та її графік
Математичний диктант
Квадратична функція
Розташування графіка квадратичної функції
в системі координат
Вкажіть координати вершини, напрям віток і шаблон для побудови параболи:
Графічна робота №1
з теми: «Квадратична функція»
а) область значення даної функції;
б) при яких значеннях функція набуває додатних значень.
а) проміжок спадання функції;
б) при яких значеннях функція набуває від’ємних значень.
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) .
Графічна робота №2
з теми: «Квадратична функція»
а) ;
б) ;
в) ;
г) ;
д) .
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) ;
6) .
Самостійна робота
Варіант 1
1. у = х2. Якою формулою (в загальному вигляді) задається функція у = х2 – 5?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
2. Графік функції проходить через точку М (1;1). Через яку точку проходить графік функції ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
К (1;) |
К (; 1) |
К (3; 1) |
К (1; 3) |
К (1; 1) |
3. З-поміж наведених графіків укажіть графік функції :
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
4. Встановіть відповідність між геометричними перетвореннями графіка функції (1-4) та функціями, одержаними в результаті таких перетворень (А-Д):
1) |
графік функції стиснули у 3 рази до осі ОY; |
А) |
|
2) |
графік функції розтягнули у 3 рази від осі ОY; |
Б) |
|
3) |
графік функції стиснули у 3 рази до осі ОХ; |
В) |
|
4) |
графік функції розтягнули у 3 рази від осі ОХ. |
Г) |
|
|
|
Д) |
|
5. Розв’язати графічно рівняння .
Варіант 2
1. . Якою формулою (в загальному вигляді) задається функція ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
2. Графік функції проходить через точку М (1;1). Через яку точку проходить графік функції ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
К (1; –1) |
К (2; 1) |
К (1; 3) |
К (3; 1) |
К (–1; 1) |
3. З-поміж наведених графіків укажіть графік функції :
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
4. Встановіть відповідність між геометричними перетвореннями графіка функції (1-4) та функціями, одержаними в результаті таких перетворень (А-Д):
1) |
графік функції паралельно перенесли вздовж осі ОY на 1 одиницю вгору; |
А) |
|
2) |
графік функції паралельно перенесли вздовж осі ОХ на 1 одиницю вліво; |
Б) |
|
3) |
графік функції паралельно перенесли вздовж осі ОY на 1 одиницю вниз; |
В) |
|
4) |
графік функції паралельно перенесли вздовж осі ОХ на 1 одиницю вправо; |
Г) |
|
|
|
Д) |
|
5. Розв’язати графічно рівняння .
Варіант 3
1. . Якою формулою (в загальному вигляді) задається функція ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
2. Графік функції проходить через точку М (1;1). Через яку точку проходить графік функції ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
К (1; –1) |
К (2; 1) |
К (1; 3) |
К (3; 1) |
К (–1; 1) |
3. З-поміж наведених графіків укажіть графік функції :
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
4. Встановіть відповідність між геометричними перетвореннями графіка функції у = х2 (1-4) та функціями, одержаними в результаті таких перетворень (А-Д):
1) |
графік функції у = х2 паралельно перенесли вздовж осі ОY на 1 одиницю вгору; |
А) |
у = (х – 1)2 |
2) |
графік функції у = х2 паралельно перенесли вздовж осі ОХ на 1 одиницю вліво; |
Б) |
у = х2 – 1 |
3) |
графік функції у = х2 паралельно перенесли вздовж осі ОY на 1 одиницю вниз; |
В) |
у = (х + 1)2 |
4) |
графік функції у = х2 паралельно перенесли вздовж осі ОХ на 1 одиницю вправо; |
Г) |
у = (х – 1)2 + 1 |
|
|
Д) |
у = х2 + 1 |
5. Розв’язати графічно рівняння .
Варіант 4
1. . Якою формулою (в загальному вигляді) задається функція?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
2. Графік функції проходить через точку М (1;1). Через яку точку проходить графік функції ?
А |
Б |
В |
Г |
Д |
К (1;) |
К (; 1) |
К (3; 1) |
К (1; 3) |
К (1; 1) |
3. З-поміж наведених графіків укажіть графік функції :
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
4. Встановіть відповідність між геометричними перетвореннями графіка функції у = х2 (1-4) та функціями, одержаними в результаті таких перетворень (А-Д):
1) |
графік функції у = х2 стиснули у 4 рази до осі ОY; |
А) |
|
2) |
графік функції у = х2 розтягнули у 4 рази від осі ОY; |
Б) |
|
3) |
графік функції у = х2 стиснули у 4 рази до осі ОХ; |
В) |
|
4) |
графік функції у = х2 розтягнули у 4 рази від осі ОХ. |
Г) |
|
|
|
Д) |
|
5. Розв’язати графічно рівняння .
Тематична контрольна робота №3
Функція та її властивості.
Квадратична функція та її графік
Варіант 1
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
-7 |
7 |
1 |
0 |
А |
Б |
В |
Г |
(1;-1) |
(1;1) |
(1;5) |
(0;1) |
А |
Б |
В |
Г |
(0;-2) |
(0;2) |
(2;2) |
(0;0) |
А |
Б |
В |
Г |
(0;2) |
[0; |
(- |
(0;3) |
Частина II
Частина III
Вкажіть координати вершини параболи, проміжки зростання і спадання функції.
Варіант 2
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
4 |
-8 |
8 |
0 |
А |
Б |
В |
Г |
(0;1) |
(1;5) |
(1;-1) |
(2;3) |
А |
Б |
В |
Г |
(0;3) |
(0;-3) |
(9;3) |
(0;0) |
А |
Б |
В |
Г |
(0;5) |
(- |
(-3;2) |
(-2;0) |
Частина II
5. Побудуйте графік функції у=х2-4. Укажіть проміжки зростання і спадання.
6. Знайдіть нулі функції у=4х-х2 та вкажіть проміжки знакосталості.
Частина III
Вкажіть координати вершини параболи, проміжки зростання і спадання функції.
Підсумкова контрольна робота за І семестр з алгебри
у 9-х класах
Варіант 1
І частина (5 балів)
№1. Додати нерівності 0,18 < 8 і 0,2 < 6 .
А) 0,38 < 14; Б) 0,28 < 14; В) 0,2 < 14; Г) 0,36 < 48 .
№2. Який з проміжків є розв’язком нерівності ≥ 48 ?
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№3. Знайти область визначення функції :
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№4. На якому з малюнків зображено графік функції ?
А) Б) В) Г)
№5. Вкажіть, в якій чверті розташована вершина параболи
у = х2 + 6х + 8?
А) I; Б) IІ; В) IІI; Г) IV.
ІІ частина (4 бали)
№6. Знайти найбільший цілий розв’язок нерівності
< 3 .
№7. Оцінити периметр рівнобічного трикутника з основою а см та бічною стороною b см, якщо 30 < а <50; 10 < b < 40.
ІІІ частина (3 бали)
№8. Розв’язати систему нерівностей :
Варіант 2
І частина (5 балів)
№1. Знайти добуток нерівностей 0,5 < 6 і 8 < 15 .
А) 4 < 21; Б) 4 < 90; В) 40 < 90; Г) 8,5 < 21.
№2. Який з проміжків є розв’язком нерівності ?
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№3. Знайти область визначення функції :
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№4. На якому з малюнків зображено графік функції ?
А) Б) В) Г)
№5. Вкажіть, в якій чверті розташована вершина параболи у = х2 – 2х – 8 ?
А) I; Б) IІ; В) IІI; Г) IV.
ІІ частина (4 бали)
№6. Знайти найбільший цілий розв’язок нерівності
> 1 .
№7. Оцінити середню лінію трапеції з основами х см та у см, якщо
9 < х < 13; 8 < у < 15.
ІІІ частина (3 бали)
№8. Розв’язати систему нерівностей :
Тема№4: Нерівності другого степеня з однією змінною.Розв’язування нерівностей методом інтервалів.Системи рівнянь з двома змінними
Математичний диктант
Системи рівнянь другого степеня з двома змінними
1 бал. 1. Вказати, які способи розв’язування систем рівнянь ви знаєте.
1 бал. 2. У даній системі рівнянь вказати графік кожного рівняння.
x 2 + y 2 = 25;
x y = 12.
2 бали. 3. Чи є розв’язком системи x 2 + y 2 = 1; пара чисел:
x + y = 1
а) (1; 0) |
б) (– 1; 0) |
в) (0; – 1) |
г) (0; 1)? |
4. Запишіть систему рівнянь за умовою задачі, позначивши через x і y невідомі величини.
2 бали. а) Знайдіть катети прямокутного трикутника, якщо його гіпотенуза дорівнює 13 см, а периметр 30 см.
2 бали. б)Знайдіть два числа, якщо їхня сума дорівнює 7 см, а їхній добуток – 10.
2 бали. в) Знайдіть два числа, якщо сума цих чисел в 5 разів більша за їхню різницю, а різниця їхніх квадратів дорівнює 180.
2 бали. г) Знайдіть сторони прямокутника, якщо його діагональ дорівнює 13 см, а площа 6 см.
Самостійна робота
Варіант 1
1.(1б) Визначте степінь рівняння: 2х3 3х + 4х2 = 4.
А); Б) В) Г) шоста .
2. (1б) Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А) (-3; 4); Б) (5; - 4); В) (4; 3); Г) (- 5;4) ?
3. (1б) Розв’яжіть систему рівнянь:
А) (-3; 3); Б) (- 3; 3), (3; 3); В) (3; 3); Г) (3; 3), (0; 3).
4. (2б) Розв’яжіть систему рівнянь:
У відповіді вкажіть значення виразу де (х; у) –
один із розв’язків системи.
5. (2б) Знайдіть значення виразу 5а2 – b2, якщо
6. (2б) Розв’яжіть задачу складанням системи рівнянь.
Периметр прямокутника дорівнює 20 см, а сума площ квадратів, побудованих на всіх його сторонах, дорівнює 104 см2. Знайдіть
сторони прямокутника.
7. (3б) Розв’яжіть графічно систему рівнянь:
У відповіді вкажіть найменше значення виразу у - х,
де (х; у) – один із розв’язків системи.
Варіант 2
1. (1б) Визначте степінь рівняння:
А); Б) В) Г) шоста .
2. (1б) Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А) (4; 1); Б) (0; -3); В) (-3; 0); Г) (0; 3) ?
3. (1б) Розв’яжіть систему рівнянь:
А) (-4; 4); Б) (- 3; 4); В) (4; 4), (-2; 4); Г) (2; 4).
4. (2б) Розв’яжіть систему рівнянь:
У відповіді вкажіть значення виразу де (х; у) – один із
розв’язків системи.
5. (2б) Знайдіть значення виразу 3а2 – b2, якщо
6. (2б) Розв’яжіть задачу складанням системи рівнянь.
Площа прямокутника дорівнює 12 см2, а довжина його діагоналі дорівнює 5 см. Знайдіть сторони прямокутника.
7. (3б) Розв’яжіть графічно систему рівнянь:
У відповіді вкажіть найменше значення виразу х - у,
де (х; у) – один із розв’язків системи.
Тематична контрольна робота №4
Нерівності другого степеня з однією змінною
Розв’язування нерівностей методом інтервалів
Системи рівнянь з двома змінними
Варіант 1
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
(0;8), (0;0) |
(0;0), (-8;0) |
(8;0), (7;0) |
(8;8) |
А |
Б |
В |
Г |
-2 і 2 |
2 і 0 |
-2 і 3 |
0 і -2 |
А |
Б |
В |
Г |
(1;2) |
(2;1) |
(0;1) |
(3;1) |
А |
Б |
В |
Г |
(1;4) |
(-1;2) |
(1;2] |
[0;2) |
Частина II
Частина III
7. Перший насос перекачує 90м3 води на одну годину швидше, ніж другий 100м3 води. Скільки води щогодини прекачує кожен насос, якщо перший перекачує за одну годину на 5м3 води більше, ніж другий?
Варіант 2
Частина I
1. Графік функції у=6х+х2 перетинає вісь абсцис у точках
А |
Б |
В |
Г |
(0;8), (0;0) |
(0;6), (0;0) |
(-6;0), (0;0) |
(6;0) |
2. Функція у=х2-9 має нулі в точках з абсцисою
А |
Б |
В |
Г |
-2 і 0 |
3 і 0 |
-3 і 3 |
0 і -3 |
3. Розв’язком системи рівнянь є пара чисел
А |
Б |
В |
Г |
(4;1) |
(1;4) |
(4;4) |
(0;4) |
4. Розв’язком нерівності (х+2)(х-3)<0 є проміжок
А |
Б |
В |
Г |
(2;3) |
(-2;3) |
(3;0] |
[0;2) |
Частина II
5. Знайти суму цілих розв’язків нерівності 2х2-7х+5≤0.
6. Розв’язати нерівність (х2-4)(х+3)<0 методом інтервалів.
Частина III
Тема№5: Елементи прикладної математики
Математичний диктант
Елементи прикладної математики
Самостійна робота
Відсоткові розрахунки
Прості і складні відсотки
Випадкові події. Ймовірність випадкової події
Елементи статистики
1.У класі виміряли зріст хлопчиків і отримали такі результати: 158 см, 163 см, 154 см, 170 см, 163 см, 162 см, 161 см, 158 см, 163 см, 162см. Побудуйте ранжований ряд даних вимірювань. Визначте середнє значення зросту хлопчиків у класі.
Тематична контрольна робота №5
Елементи прикладної математики
Варіант 1
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
2,1 |
2,2 |
2,20 |
2 |
А |
Б |
В |
Г |
28 кг |
56 кг |
14 кг |
42 кг |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
1 |
Частина II
Частина III
Варіант 2
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
3 |
3,1 |
3,07 |
3,0 |
А |
Б |
В |
Г |
17 кг |
170 кг |
34 кг |
8,5 кг |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
1 |
Частина II
Частина III
Тема№6 :Числові послідовності.Арифметична і геометрична прогресії
Математичний диктант
Числові послідовності
Поняття послідовності
Арифметична прогресія
аn –арифметична прогресія
Геометрична прогресія
bn - геометрична прогресія
Арифметична прогресія
1 бал. 1. Числовою послідовністю називається…
1 бал. 2. Наведіть приклад нескінченної числової послідовності.
1 бал. 3. Наведіть приклад скінченної числової послідовності.
1 бал. 4. Послідовність задана формулою аn =
Знайдіть а10; а100; а1000.
1 бал. 5. Арифметичною прогресією називається…
1 бал. 6. Формула загального члена арифметичної прогресії аn =…
1 бал. 7. Чи є послідовність арифметичною прогресією?
а) 3; 5; 7; 10; …
б) - 12; - 6; 0; 6; …
1 бал. 8. Знайдіть n – й член арифметичної прогресії
а) 8; 6,5; 5; …
б) 2; 5; 8; …
2 бали. 9. Формула суми членів арифметичної прогресії має вигляд:
Sn = або Sn = .
2 бали. 10. Знайдіть суму перших семи членів арифметичної
прогресії (аn), якщо а1= - 15; d = 5.
Геометрична прогресія
1 бал. 1. Закінчити твердження:
Числова послідовність, у якій перший член відмінний від нуля, а кожний наступний член …
1 бал. 2. Записати формулу n – го члена геометричної прогресії
1 бал. 3. Скільки членів містить геометрична прогресія 1; 2; 4; …; 128?
1 бал. 4. Запишіть формулу суми n перших членів геометричної прогресії.
2 бали. 5. Чи є дана послідовність геометричною прогресією
а) 20; 10; 0; -10…
б) 2; 8; 16; 32;…
в) 76; 38; 19; 9,5; ..
2 бали. 6. Запишіть формулу для знаходження суми n перших членів геометричної прогресії 1; 2; 4; …; 128
2 бали. 7. Знайдіть суму перших 4 членів геометричної прогресії ( вn), якщо в1=2; q=3.
2 бали. 8. Знайдіть перший член і знаменник геометричної прогресії (вn), якщо в3=6; в6=48.
Самостійна робота
Арифметична прогресія
Самостійна робота №1
Самостійна робота №2
Геометрична прогресія
Самостійна робота №1
4. Знайдіть знаменник геометричної прогресії, якщо b1=-3, b6=-6.
Самостійна робота №2
2. Знайдіть суму нескінченно спадної геометричної прогресії
, , , …
3. Запишіть у вигляді звичайного дробу число 0,(6).
4. Знайдіть суму членів геометричної прогресії від третього до восьмого, якщо b1=4, q=2.
Тематична контрольна робота №6
Числові послідовності
Арифметична і геометрична прогресії
Варіант 1
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
3 |
4 |
2 |
-4 |
А |
Б |
В |
Г |
-4 |
-3 |
-8 |
3 |
А |
Б |
В |
Г |
2 |
-2 |
0 |
4 |
А |
Б |
В |
Г |
5,25 |
5 |
6 |
10,5 |
Частина II
Частина III
Варіант 2
Частина I
А |
Б |
В |
Г |
3 |
4 |
2 |
-4 |
А |
Б |
В |
Г |
10 |
-10 |
-18 |
18 |
А |
Б |
В |
Г |
2 |
-2 |
4 |
0 |
А |
Б |
В |
Г |
15 |
16 |
18 |
20 |
Частина II
Частина III
Підсумкова контрольна робота за рік
Варіант 1
І частина (5 балів)
№1. Розв'яжіть систему нерівностей
А) (9;10); Б) (10;+ ∞); В) (– ∞;10); Г) (9;+ ∞).
№2. Знайдіть координати вершини параболи .
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№3. Із свіжих груш отримують 18% сушених. Скільки взяли свіжих груш, якщо отримали 9 кг сушених?
А) 50 кг; Б) 500 кг; В) 200 кг; Г) 20 кг.
№4. Відриваємо один аркуш у новому відривному календарі високосного року. Яка з наведених подій є вірогідною?
А) на аркуші 1 вересня; Б) на аркуші число, яке менше за 32;
В) на аркуші 31 червня; Г) відірваний аркуш - вихідний день.
№5. Знайдіть медіану вибірки 9; 17; 26; 7; 14.
А) 17; Б) 14,6; В) 14; Г) 7.
ІІ частина (4 бали)
№6. Розв’яжіть систему нерівностей .
№7. Знайдіть чотири числа, що утворюють геометричну прогресію, якщо перший член більший від третього на 6, а другий менший від четвертого на 3.
ІІІ частина (3 бали)
№8. Із пункту А до пункту Б, відстань між якими 5 км, вийшов пішохід, а через 30 хв. слідом за ним виїхав велосипедист, швидкість якого на 10 км/год більша від швидкості пішохода. До пункту Б велосипедист приїхав на 10 хв. раніше від пішохода. Знайдіть швидкість велосипедиста і пішохода.
Підсумкова контрольна робота за рік
Варіант 2
І частина (5 балів)
№1. Розв'яжіть систему нерівностей
А) (1;8); Б) (8;11); В) (-;8); Г) (1; +).
№2. Знайдіть координати вершини параболи .
А) ; Б) ; В) ; Г) .
№3. Із свіжих слив отримують 35% сушених. Скільки сушених слив отримали з 52 кг свіжих?
А) 18 кг; Б) 18,2 кг; В) 1,8 кг; Г) 182 кг.
№4. Відриваємо один аркуш у новому відривному календарі не високосного року.
Яка з наведених подій є неможливою?
А) на аркуші число, яке менше за 32; Б) на аркуші 1 червня;
В) відірваний аркуш - вихідний день; Г) на аркуші 29 лютого.
№5. Знайдіть медіану вибірки 5; 3; 7; 4; 3.
А) 7; Б) 4,5; В) 4; Г) 3.
ІІ частина (4 бали)
№6. Розв’яжіть систему нерівностей
№7. Знайдіть чотири числа, що утворюють геометричну прогресію, якщо відомо, що перше число менше від третього на 36, а друге менше від четвертого на 12.
ІІІ частина (3 бали)
№8. Із пункту А до пункту Б, відстань між якими 10 км., виїхав велосипедист, а через 30 хв. слідом за ним – мотоцикліст, швидкість якого на 30 км/год. більша від швидкості велосипедиста. Знайдіть швидкості велосипедиста і мотоцикліста, якщо до пункту Б мотоцикліст приїхав на 15 хв. раніше від велосипедиста
Література
1