23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з алгебри на тему: "Арифметична прогресія".

Про матеріал

Узагальнити знання з теми « Арифметична прогресія»,перевірити вміння використовувати отримані знання на практиці під час розв'язування задач, знайомство з історичним матеріалом , застосовувати математичні знання при розв'язуванні задачфізики та ін. Розвивати уяву, пам'ять, логіку, нестандартність мислення, вміння узагальнювати, порівнювати, навички роботи з ІКТ. Виховувати інтерес, комунікативні якості роботи, навички колективної та самостійної роботи.


Перегляд файлу

Тема :      «АРИФМЕТИЧНА ПРОГРЕСІЯ»

Мета :

     навчальна :  Узагальнити знання з теми « Арифметична прогресія»,перевірити вміння використовувати отримані знання на практиці під час розв’язування задач, знайомство з історичним матеріалом , застосовувати математичні знання при розв’язуванні задач  фізики  та ін.

розвивальна : розвивати уяву, пам’ять, логіку,  нестандартність  мислення, вміння узагальнювати, порівнювати, навички роботи з ІКТ;

виховна : виховувати інтерес, комунікативні якості роботи, навички колективної та самостійної роботи.

Учні повинні :

Мати уявлення : про задачі (з фізики, геометрії, економіки), які приводять до використання послідовностей.

Знати : означення арифметичної  прогресії, способи задання послідовностей; визначення різниці арифметичної прогресії ; формули, що задають послідовності та за якими визначається сума членів послідовності.

Вміти : застосовувати математичні знання при розв’язуванні задач, аналізувати умову задачі та використовувати теорію при її розв’язуванні.

Цінувати : потребу в пізнанні, допитливість, глибину засвоєння інформації

Тип уроку : Узагальнення та систематизація знань з теми.                  

Обладнання : мультимедійні засоби (проектор), комп’ютер, підручники, картки, презентація Microsoft PowerPoint, відеофрагменти

Література : підручник «Алгебра  9 клас»

 

« Немає жодної галузі математики, якою б абстрактною вона не була, котра коли-небудь не виявиться застосовною до явищ дійсного світу»

                                                                                М.І.Лобачевський

Структура уроку

  1.   Організаційно - вступна частина.
  2.   Перевірка  домашнього  завдання.
  3.   Мотивація навчальної діяльності.
  4.   Повторення та систематизація знань учнів по темі.
  5.   Підсумки уроку. Рефлексія.
  6.   Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційно - вступна частина

Створення робочої атмосфери на уроці:

  • Давайте  кожен  перевіре  готовність  свого робочого  місця;
  • Сьогодні ви будете працювати в групах.   (слайд 2,3)

 

  1.  Перевірка домашнього завдання

Самоперевірка.

№ 717  Відповідь: 410

№ 735  Відповідь:  63

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

“Прогресіо” – це рух впред”   (слайд 4)

Вступне слово вчителя.               

Найціннішим є використання набутих знань у життєвих ситуаціях. Перша умова,  якої треба дотримуватися в математиці, – це бути точним.  Друга – бути чітким, і  наскільки можливо, простим.  Отже, ми сьогодні з вами на уроці просто, чітко і з легкістю узагальнимо знання з теми:    « Арифметична прогресія», закріпимо навички обчислення елементів прогресій, покажемо зв’язок  математики  з  іншими  науками, практичне застосування теми на прикладах історичних задач, будемо удосконалювати вміння оцінювати свої досягнення.

4.  Повторення та систематизація знань учнів по темі.

4.1. Історичні відомості про прогресії.

Учень отримує завдання по підготовці історичного матеріалу по темі              « Прогресії» заздалегідь, готує  доповідь та презентацію свого виступу.  (слайд 5)

Вчитель.  Переходимо до перевірки теоретичних знань учнів по даній темі.

      4.2. Мозковий штурм. Запитання до классу.    ( слайд 6 )

1.    Що називають числовою послідовністю?

2.    Які способи задавання числових послідовностей ви знаєте? Наведіть приклади.

3.    Яка послідовність наз. скінченою, а яка нескінченою?

4.    Сформулюйте означення арифметичної прогресії.

5.    Наведіть приклади послідовностей; які є арифметичною про­гресією.

6.    Чи можна вважати арифметичну прогресію заданою, якщо відомі її перший член і різниця?

 

4.3.Математичний диктант:  « Висловлювання істинне чи хибне»

( слайди  7,8,9  )

 

          У кожного  учня на столі лежить картка самоконтролю.  Учні самостійно заповнюють її.  По команді учителя  виконують самоперевірку  використовуючи олівці замість ручок.   ( слайди 10,11 )

4.4.Дидактична гра « Математичне лото».  ( слайд № 12, 13, 14)     

   Проводиться для перевірки знань формул по темі. Ви повинні встановити відповідність між назвою формули та самою формулою та заповнити картки самоконтролю.

Назва формули

Порядковий номер

Різниця арифметичної прогресії

 

Формула  п- го члена арифметичної прогресії

 

Сума  n - членів арифметичної прогресії  з відомим останнім членом прогресії

 

Властивість членів арифметичної прогресії

 

Сума  n - членів арифметичної прогресії з відомою різницею

 

За допомогою слайда №15    здійснюється перевірка отриманих результатів.

4.5.  « Де можна зустріти прогресії?».  ( учнівська презентація даного питання)

    За тиждень до уроку група учнів отримує  завдання по розробці та створенню проекту по даному питанню. На уроці учні презентують результати роботи над проектом.( слайд 16)

 4.6. Розвязування задач. Немає теорії без практики.

На цьому етапі уроку учні працюють над різнорівневими завданнями в окремих групах. (слайди 17-19)

1 група - форма роботи групова -  « Карусель» задач.   ( початковий та середній рівень).

Кожний учень групи отримує аркуш з задачами кількість яких відповідає кількості учнів у групі. По команді вчителя учні міняються картками до тих пір поки картка не повернеться до учня, що розпочинав розвязання. Перевірку результатів може здійснити відповідальний в групі.

   2 група –   розв’язування тестових завдань– (середній та достатній рівень).

     3 група- індивідуальна робота над завданнями достатнього та високого рівнів з повним розв’язанням.

  1.    Підсумок уроку.

Еврестична  бесіда. Самооцінка учнів. Заповнення оціночних карток.

Рефлексія(слайд 20):

«Я сьогодні був вражений.....»

« Я вже вмію....»

« Ще треба навчитися....»

6.  Домашнє завдання п21,п.22,

 

doc
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку