Конспект уроку з української мови 8клас.
Учителя української мови та літератури Галини Іванівни Чоботок
Тема. Контрольний диктант
Мета: з’ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів; рівень сформованості комунікативних умінь, зокрема вміння слухати й розуміти почуте; удосконалювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці,розвивати логічне мислення, слухову пам’ять, удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати любов до природи.
Тип уроку: контроль та корекція знань і вмінь.
Обладнання: текст диктанту.
ХІД УРОКУ
І. Організаційно – психологічний момент
IІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
III. Основний зміст роботи
Серафимина Гора
Часто доводилося мені з дідусем ходити до лісу шукати лікарські трави. Ось і цього разу. Встали ми дуже рано. На небі ще блідо мерехтіли зірки, і гостро холодило ранковою прохолодою. До лісу було кілометрів сім. Коли добиралися туди, перші промені сонця вже лагідно лоскотали мені лице своїм теплом. Приємно було від того на серці, й воно промінилося радістю. І ноги не боліли, і втоми в тілі не було – довколишня краса бадьорила, наповнювала живлющою силою.
Ось ми вже в лісі. Все тут таємниче для мене, а дідусь усе знав. Він тихо говорив з квіточками, уклонявся зеленому кущеві і щось шепотів йому. Видно було, що вони один одного розуміють, взаємно лагіднішають, добрішають. Я запитую у дідуся, навіщо він ото говорить з квіточками, деревами, кущами. Воно ж, кажу, однаково все мертве. Дідусь лагідно відповів, що все треба приласкати, приголубити, бо воно також живе і любить ласку, особливо лікарські рослини. З ласкою їх зірви, то воно краще в людині приживеться здоров’ям. Рослини, як і люди, потребують милосердя…
Підійшли до Серафиминої гори. Вся вона була покрита буйним лісом. Ніде не бачив я стільки лікарського різнотрав’я, як на тій горі.
(За Л. Павленко, 151 сл.)
IV. Підбиття підсумків уроку
Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як зібрано зошити).
V. Домашнє завдання
Дібрати з художньої літератури та народної творчості приклади різноманітних звертань до істот і неістот.