Контрольний диктант за темою «Іменник». 6 клас
Мета: перевірити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності учнів; удосконалити вміння застосовувати здобуті знання на практиці; розвивати увагу, логічне мислення, зосередженість; виховувати в учнів інтерес до вивчення рідної мови, старанність і наполегливість у навчанні.
Обладнання : текст диктанту.
Тип уроку: контроль і корекція знань умінь і навичок.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення з темою, метою та завданнями уроку
ІІІ. Написання контрольного диктанту.
Проведення короткого інструктажу щодо написання диктанту, підготовка до сприйняття тексту.
Перше читання тексту диктанту вчителем.
Учні сприймають зміст диктанту, звертають увагу на наявність вивчених орфограм і пунктограм, визначають слова, значення яких не розуміють.
Повторне читання тексту диктанту вчителем і його написання.
Учні слухають речення повністю, повторно – окремими частинами, записують і перевіряють написане.
Камінь
У лузі, під дубом, багато років була криниця. Одного разу прийшов сюди хлопчик. Він любив пустувати. Підняв камінь, кинув його в криницю. Хлопчик розвеселився, пробіг і забув про свої пустощі.
Камінь упав на дно й закрив джерело. Вода перестала прибувати. Криниця засохла, і дуб засох, бо зникли підземні струмки. На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Замовкла соловейкова пісня.
Сумно стало в лузі.
Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг , стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила студена криниця. Довкола пісок, вітер здіймає хмару пилюки.
«Де ж воно все поділося?» - подумав дідусь.
За В. Сухомлинським
100 слів
IV. Підсумки. Рефлексія.
Вправа «Незакінчене речення».
- Я добре засвоїв (-ла)…
- Мені ще потрібно повторити…
V. Домашнє завдання.
Повторити теоретичний матеріал з теми «Іменник».