Проводить: Лазаревич Дана Вячеславівна
Клас: 3
Тема: Кораблик-мандрвіник
Мета: навчити робити кораблик з паперу; розвивати навички спостережливості, допитливості, уваги; виховувати інтерес до предмета. Формувати в учнів ціннісне та бережливе ставлення до природи; розвивати вміння спостерігати, аналізувати та робити висновки. Спонукати в дітях бажання доглядати за природою і тваринами, берегти і зберігати природні багатства.
Обладнання: ТЗН, папір.
Хід заняття
1.1 Привітання.
Доброго дня.
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці! (слайд 1)
— Діти, всі приготували кольоровий папір?
ІІ. Основна частина.
2.1. Актуалізація опорних знань.
— Діти, що таке природа? Не забуваємо відповідати повними реченнями.
Природа – це весь навколишній світ, що нас оточує: рослини, тварини, ліси, моря.
Природа — усе, що оточує людину та не створено нею. (слайд 2)
— Яка природа буває? (слайд 3)
Природа буває жива та нежива.
— Що відноситься до живої природи?
До живої природи відносяться: люди, тварини, рослини, птахи, риби, комахи,
мікроорганізми (бактерії, віруси, мікроби), гриби.
— Що відноситься до не живої природи?
До живої природи відносяться: Сонце, повітря, сніг, пісок, каміння, повітря, вода, космічні об’єкти (зірки), ґрунт.
— Відгадайте загадку. (слайд 4)
Будинок величезний по морю пливе —
Людей на собі через хвилі везе.
— Так молодці, це корабель.
— Як ви думаєте, кораблик відноситься до живої чи неживої природи?
2.2. Мотивація навчальної діяльності
— Тема сьогоднішнього уроку «Кораблик-мандрвіник». Як ви гадаєте, що сьогодні на уроці ми будемо робити? (На уроці ми виготовимо кораблика, також пограємо у різні ігри, а під кінець уроку кожен продемонструє свою роботу та придумає назву кораблика.
2.3. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
— Подивіться на картинку, що ви на ній бачите? (слайд 5)
— Хтось коли-небудь чув таке слово як «екологія» або може знає що це?
— Отже, тоді послухайте уважно.
Екологія — це новий образ мислення. Якби кожна людина за мить до того, як викинути сміття у лісі, чи вилити у річку відходи, замислилась про наслідки своїх дій, то почувалася б відповідальною за підтримання гарної якості довкілля.
Люди займають більш сильну позицію по відношенню до світу природи (наприклад, рослини зів’януть без поливу, птиці взимку загинуть від холоду без годівлі). Тому нам слід спрямувати всі зусилля на те, щоб усе живе на землі розвивалося і приносило радість (наприклад, ранковий спів птахів під вікном буде приємно тим, хто їх годував взимку, а квітуча квітка на вікні порадує тих, хто його поливав). (слайд 6)
— Отже, на картинці зображений світ. В правій частинці все добре, люди доглядають за природою, не смітять, а на лівій стороні все погано, люди тільки псують нашу планету та не дотримуються правил поведінки в природі.
А зараз вам нагадаю про правила поведінки в природі, подивіться будь ласка уважно відео та в кінці ми пограємо в гру стосовно них.
https://youtu.be/9D2hcQ-ubjY?si=uF9tPYfP6cndCfrS
Кожного разу буде з’являтися картинка. Якщо цього не можна робити, то ви говорите ні, якщо можна робити, то ви говорите так. І звичайно описуєте, що відбувається на малюнку.
Але ми не забуваємо, що під час воєнного стану заборонено ходити до водойм чи у ліс.
(Як раз учні 3 класу продемонстрували як піклуються про тварин. Дітки дають їм їжу, надають увагу та турботу. Також і за рослинами вони слідкують. Поливають їх, якщо потрібно, та протирають листя.
Діти обов’язково куди потрібно викидати сміття? Так, в смітник, та по можливості його сортувати.
(Учні 3 класу молодці, тому що вони обов’язково сміття викидають у смітник та звичайно дотримуються правил поведінці на подвір’ї. Тому, що якщо діти не викидали б непотріб у смітник, то для нашого світу це було б дуже погано. Існує безліч причин, після яких наша планета стане гіршою, якщо не дотримуватися певних правил.) (слайд 8, 9)
Фізкультхвилинка
— Діти встаньте зі своїх робочих місць, дивіться на екран та повторюйте рухи.
(слайд 10)
— Послухайте уважно. Є природні та штучні матеріали. Що відноситься до природних та штучних матеріалів як ви думаєте? (слайд 11)
Природні матеріали: дерево, каміння, пісок, глина тощо.
Штучні матеріали людина створює самостійно. Це пластмаса, поролон, гума, скло тощо.
На вашу думку, папір це природній чи штучний матеріал?
2.4. Інструктаж до виконання практичного завдання:
А зараз ми виготовимо кораблика. Нам всього знадобиться один кольоровий папір. Подивіться на екран та уважно слухайте за якою послідовністю ми будемо робити наш виріб(перегляд відео та коментування вчителя). Бажаю успіхів! (слайд 12)
https://youtu.be/6tdv-Q7yt0Q?si=gRwwx9SNuPqzTcqJ
2.5. Практична діяльність учнів
Отже, починаємо працювати, якщо у когось виникнуть запитання під час процесу, то запитуйте.
III. Заключна частина
3.1. Підсумкові питання по темі
— Діти, що сьогодні на уроці ми робили?
— Що ми сьогодні розглядали?
— Що ми повторили з цього предмету?
Зробіть для себе висновок на все життя:
Як матусю рідну бережіть природу,
Бережемо кожну квіточку й травинку,
Бо ми всі природи рідної частинки.
Все, що навколо тебе, слід берегти і любити.
3.2. Рефлексія
Оберіть цеглинку «Lego», яка відповідає вашій роботі на уроці. (слайд 13)
3.3. Аналіз робіт.
Свою роботу покаже та скаже назву Марія. Молодець у тебе все вийшло, гарно попрацювала або старанно підійшла до виконаного завдання і так далі. (слайд 14)
Ви всі старанно попрацювали, молодці! До побачення.