КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ РОЗВИТКУ ДЛЯ 2 КЛАСУ
Тема: Порівняння на рівні уявлень.
Мета.
Корекційно-навчальна: формувати в здобувачів освіти навички визначення характерних ознак об’єктів у межах вивченого матеріалу з різних дисциплін; сприяти виявленню суттєвих властивостей і характеристик окремих предметів як самостійно, так і за допомогою логопеда; розвивати здатність порівнювати об’єкти за різними параметрами.
Корекційно-розвивальна: стимулювати вміння класифікувати предмети, відносити їх до певних груп чи категорій; розвивати вміння давати точний словесний опис предметів і зосереджувати увагу на об’єктах, представлених у наочній формі.
Корекційно-виховна: формувати бережливе ставлення до власного здоров’я, дотримання гігієнічних норм і режиму дня; навчати раціонального планування харчування, сприяти звичці вживання здорових продуктів та розвитку культури харчування.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Привітання. Емоційне налаштування. Гра «Квіти»
Мета: створити позитивний настрій, атмосферу довіри, доброзичливості. Визначити настрій учнів та налаштувати їх на позитивні емоції.
- На парті розташовані різнокольорові квіти. Уявіть, що ми опинилися у чарівному саду, де кожна квітка має свої особливості. Оберіть ту квітку, яка вам більше до душі, яка викликає у вас симпатію. Тепер я розкажу, що означає ваш вибір.
Рожева квітка – ви налаштовані творчо, сьогодні будете шукати креативні рішення.
Синя квітка – ви зосереджені, готові глибоко засвоїти нові знання.
Жовта квітка – ви допитливі, прагнете знайти відповіді на цікаві питання.
Біла квітка – ви спокійні, але наполегливі, тому досягнете гарних результатів.
Фіолетова квітка – ви мрійливі, готові пізнавати щось нове та ділитися своїми думками.
2. Зняття психологічного та нервового напруження
Яка зараз пора року?
Погляньте у вікно. Яка сьогодні погода? Що вона у вас викликає?
Який настрій у вас був зранку і чого ви чекаєте від сьогоднішнього заняття?
Давайте уявимо теплий промінчик сонця, що пробивається крізь зимову хмару, і зарядимося його світлом та теплом.
II. Повідомлення теми та завдань заняття
Сьогодні на нашому занятті ми будемо порівнювати предмети за кольором, формою, розмірами та кількістю. Отже, починаймо.
III. Основна частина. Розвиток когнітивної сфери
1. Ігри-розминки. Орієнтування у просторі
Перше завдання допоможе вам тренувати уважність і пам’ять. Погляньте на зображення (5 секунд), запам’ятайте їх та спробуйте назвати в тій же послідовності.
(Показуються картинки: червоний автомобіль, зелений м’яч, синя скакалка, жовтий олівець).
Що було першим? Що останнім? Що розташовано по краях, а що посередині?
Назвіть предмети у зворотному порядку. Що об’єднує ці об’єкти? (Колір, це предмети для дозвілля).
2. Порівняння предметів за розмірами
На галявину прийшли різні птахи: Синичка, Лебідь, Горобець, Орел, Крук.
Хто з них найменший за розміром? Хто найбільший?
Скільки всього птахів на галявині?
Що у них спільного? Де вони живуть?
3. Порівняння предметів за довжиною, шириною
(Смуги червоного та білого кольору однакової ширини та довжини).
Що спільного у цих смуг? (Матеріал, розміри).
Що відмінного? (Колір).
(Смуги однакового кольору, але різної довжини і ширини).
Що схоже? (Колір, матеріал).
Що відмінне? (Ширина, довжина).
4. Порівняння предметів за кількістю
Перед вами різні набори геометричних фігур (трикутники, квадрати, кола).
Порахуйте, скільки трикутників у першому наборі, а скільки у другому. Яка фігура зустрічається найчастіше?
5. Вправи на розвиток дрібної моторики
Отримайте макети фігур і спробуйте розкласти їх у дві групи: круглі фігури в одну коробку, а фігури з кутами – в іншу.
6. Порівняння предметів за формою
На столі лежать предмети різної форми: кубик, циліндр, куля, піраміда.
Що спільного у кулі та кубика? Що відмінного?
Як ви гадаєте, яка з цих форм найбільше схожа на коло?
IV. Рефлексія. Прощання
Що вам найбільше сподобалося на уроці? Що нового ви дізналися?
Намалюйте на смайлику свій настрій, із яким ви завершуєте заняття.