Корекційна робота з диференціації звуків «Т»-«Д» при акустичній формі дисграфії

Про матеріал
В даній роботі подані корекційні матеріали для корекційної роботи з диференціації звуків «Т»-«Д» при акустичній формі дисграфії. Подану інформацію можна використовувати логопедам, вчителям, асистентам, батькам.
Перегляд файлу

 

 

Корекційна робота з диференціації звуків «Т»-«Д» при акустичній формі дисграфії

Логопедична робота по уточненню та закріпленню диференціації звуків проводиться з опорою на різні аналізатори (мовнослуховий, мовноруховий, зоровий та ін.).

При цьому враховується, що вдосконалення мовнослухової   диференціації здійснюється більш успішно в тому випадку, якщо воно проводиться в тісному зв'язку з розвитком фонематичного аналізу і синтезу. У роботі з диференціації звуків використовуються і завдання на розвиток фонематичного аналізу і синтезу.

Логопедична робота з диференціації змішуваних звуків включає 3 етапи: попередній етап роботи над кожним з змішуваних звуків; етап слухової і мовленнєвої диференціації змішуваних звуків в складах та словах; етап диференціації звуків в реченнях та тексті.

На першому етапі послідовно уточнюється мовний і слуховий образ кожного з змішуваних звуків. Робота проводиться за таким планом: уточнення артикуляції і звучання звуку з опорою на зорове, слухове, тактильне сприйняття, кінестетичні відчуття (Додаток 1); виділення його на тлі складу; визначення наявності і місця в слові (початок, середина, кінець); визначення місця звуку по відношенню до інших (який за рахунком звук, після якого звуку вимовляється, перед яким звуком чується в слові). (Додаток 2)

На II етапі проводиться зіставлення змішуваних звуків в мовленнєвому і слуховому плані. Основною метою є їхнє розрізнення, тому мовний матеріал включає склади та слова зі змішуваними звуками. (Додаток 3)

На ІІІ етапі проводиться диференціація змішуваних звуків «Т»-«Д» в реченнях, тексті. (Додаток 4)

В процесі роботи кожен з диференційованих звуків співвідноситься з певною буквою.

 

Додаток 1

Характеристика звуків «т», «д»

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1306310752_t.jpgЗвук [Т] – твердий глухий приголосний.

Особливості артикуляції: кінчик язика прижимаємо до верхніх зубів, спинка язика опущена. Під тиском повітряного потоку язик відривається від зубів. Голосові зв’язки відпочивають, горло не вібрує.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1306310244_ts.jpgЗвук [Т'] – м’який глухий приголосний.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1306311680_d.jpgОсобливості артикуляції: кінчик язика прижимаємо до нижніх зубів, спинка язика витягнута гіркою і прижата передньою частиною до горбиків за верхніми зубами. Під тиском повітряного потоку передня частина язика відривається від горбиків. Голосові зв’язки відпочивають, горло не вібрує.

Звук [Д] – твердий дзвінкий приголосний.

Особливості артикуляції: кінчик язика прижимаємо до верхніх зубів, спинка язика опущена. Під тиском повітряного потоку язик відривається від зубів. Голосові зв’язки працюють, горло вібрує.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1306311914_d1.jpg

Звук [Д'] – м’який дзвінкий приголосний.

Особливості артикуляції: кінчик язика прижимаємо до нижніх зубів, спинка язика витягнута гіркою і прижата передньою частиною до горбиків за верхніми зубами. Під тиском повітряного потоку передня частина язика відривається від горбиків. Голосові зв’язки працюють, горло вібрує.

 

Додаток 2

 Робота над кожним із змішуваних звуків

  1.              Назвати, на що схожі букви.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\d2.jpg             C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\t-bukva.jpg

  1.              Прочитай склади:

 я                                  а

 ьо                                 о

 ю                т               у

є                                    е

і                                     и

 

 я                                  а

 ьо                                 о

 ю                д                у

є                                    е

і                                     и

  1.              Послухай слова і визначити місце звуків «Т», «Д», піднявши картку з відповідною цифрою.

Директор, один, подушка, відро, народ, диня, дружити.

Товариш, трикутник, травень, порт, сорт, партизан, дата.

 

  1.              Виразно промовляти звуки «Т-Д» в складах та словах:

Та-та-там

Та-та-талант

Те-те-тема

Те-те-телефон

То-то-товариш

То-то-тополя

Ту-ту-туман

Ту-ту-турист

Ти-ти-тиша

Ти-ти-тиждень

Ті-ті-тінь

Ті-ті-тіло

Да-да-дах

Да-да-Данило

Ду-ду-думка

Ду-ду-дупло

Де-де-дерево

Де-де-день

Ди-ди-дикун

Ди-ди-дитина

До-до-дорога

До-до-долоня

Ді-ді-дівчина

Ді-ді-діло


  1.              Виразно промовляти звук «Т-Д» на початку, в кінці та в середині слова.

Телефон, тигр, тополя, там, туфлі, темно, таксі, танк, тарган, тарілка, тінь, тіло, тяжко, тюльпан, тюлень, тягач;

Чобіт, міст, кит, лист, кіт, букет, поет, парашут, жарт, факт, намет, єнот, концерт, зошит, зміст, ріст, асфальт, халат, гість, п’ять, честь, якість, стоять, читають, пишуть, мудрість, лікоть;

Степ, літо, вітер, молоток, дятел, ворота, ракета, газета, робота, намисто, ластівка, хатина, ворота, стрибок, батько, Батьківщина, життя, світлофор;

Думка, душа, дупло, дах, душ, дочка, давно, доба, добро, дарунок, дощ, долина, дорога, доручення,доміно, дуб, десять, директор, дід, діва, дія, діалог, діло,  дятел, дівчина, дюжина;

Город, парад, суд, сад, комод, мед, виноград, ведмідь, відповідь, мідь, жолудь, ожеледь;

Помідор, вода, смородина, будинок, годинник, мандарин, удар, подорожник, правда, південь, суддя, подія, годівниця, будівля, будяк, редька, подяка, знаряддя, розділ.

 

  1.              Знайди малюнки, в яких є звук «Т» або «Д».

 C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\thumb_400_1234436512.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\душ.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\10633800a.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Лучший-сорт-винограда-Кодрянка.jpg

      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\mandarin.jpg     C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Korzina-1-2.jpg      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\wtufli-na-kabluke.jpg

  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Велосипед.jpg  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\41.jpg    C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\2.jpg

                   C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\none-32237994.jpg                             C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Orion-ORK-0368.jpg

 

  1.              Відгадай загадки. Назви звук, який у відгадці «Т» чи «Д»?

Прозорий, як скло,

Та не вставиш у вікно. (Лі..)

 

Звечора вмирає,

Вранці оживає. (..ень)

 

Золоті гори влітку виросли у полі. (Скир..и)

 

Як працюєш ті щоденно, розповість усім … (Що..енник)

 

Білий зайчик по дошці стрибає,

На чорному полі слід залишає. (Крей..а)

 

Влітку наїдається, а взимку відсипається. (Ве..мі..ь)

 

Гарний на вроду,

Їсть масло, п’є воду,

Ходить з краю в край,

Ріже чорний коровай. (..рак..ор)

 

Ти береш коня за роги,

Ставиш ноги на педаль -

І уже дзвенять дороги,

І у мандри вабить даль. (Велосипе..)

 

Під землею, подивіться,

Незвичайна залізниця. (Ме..ро)

 

Гуде, як бджола,

Летить, як стріла,

Крила має, але не махає. (Лі..ак)

 

Засвистіла, полетіла -

Хвіст вогненний залишила. (Раке..а)

 

Балакучий в хаті гість,

Хоч не п’є він і не їсть,

Розважає без упину

І показує новини. (..елевізор)

 

Буркотливий, вайлуватий

Ходить лісом дід кудлатий.

Одягнеться в кожушину,

Мед шукає і ожину. (Ве..мі..ь)

 

Одяг багатий, сам сліпуватий.

В норі без віконця не бачить він сонця. (Крі..)

 

Проти печі гріється,

Без води умиється. (Кі..)

 

Вік свій ходить з клунками,

Ще й сідають на нього з мішками. (Верблю..)

 

Чорні фраки, білі сорочки,

На дротах сидить рядочком. (Лас..івки)

 

 

 

  1.              Підбери слова до поданої схеми:

 

д _____,        ____д____ ,        ______д.

 

т _____,       ____т____ ,      ______т.

 

  1.              Знайди,  що зайве? Поясни чому?

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\3470-1_shtany_malchik (1)-800x600.JPG       C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\kedy-converse-chuck-taylor-all-star-hi-shoes_1.jpg    C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\kurtka-katana.jpg.png    C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\modn-tufl-na-visokomu-kabluc-2015-roku-9-foto_862.jpeg

 

  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\index.png  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Jeep DrawingM38A1.gifC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\new-bright-7185-sea-ray.jpg  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\T44i33.jpeg

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\803064.jpg     C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\38215495.jpg      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\yak-vesti-osobistiy-schodennik_201.jpeg      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Сердечко-з-фломастерів-1358588107_91.jpg

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\670px-Make-Chalk-Paint-Step-1-preview.jpg     C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\74443818.png     C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\den-vchutelya.jpg C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\шко-ьный-звонок-с-смычком-42613693.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 Диференціація звуків  «т-д» в складах та словах 

  1.              Придумай слова до поданих складів:

Да  –  та

Ди  –  ти

До  –  то

Ду  –  ту

Де  –  те

Ді  –  ті

Ед  -  ат

 

  1.              З’єднай  склади, щоб утворилися слова.

 


Ді                тер

Ві                 нь

Ті                 то

Ті                 ти

Ло                ло

До                 ша

Да                  ба

Ду                  та

Ду                  во

Ди                  ма


 

 

Ди                 туар

Від                 ректор

Від                 дий

Ди                  стань

Твер               повідь

Тро                 тина

 

 

 

  1. З’єднай буквосполучення з відповідним малюнком.

Та                 то                 ту                 те                 ти               ті   

Да                 до                  ду                де                ди              ді  

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\b7da5629b0e724da9c76dd4cc4e60b0d.jpg           C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\16970186.png          C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1382515530_3.jpg 

 

 

            C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\butterfly-bitmap-coloring.png        C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\oak-tree-raster-coloring.png          C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\dancing-with-prince-coloring-page.jpg        

                      

      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\batut-sport-elit-n-12.png                 C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\motorcycle-raster-coloring.png

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\dordvizh4.jpg               10   C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\birthday-17-coloring-page.gif

  1. Прочитай та збери слова:

                 3                 4

Коло тину неспроста

 

Капустина підросла.

     5           1

Трудівниця наша Тая

                                     2

Капустину підгортає.

 

                      3                        4

Сашко вчора підмітав,

                                                             5

Все сміття він позбирав,

           1

На купочки поскладав.

                                 2

Прийде тато – спалить

         6

І Сашка похвалить.

 

                2

Теплий дощик випав.

     6

Зашуміла липа.

                                                            4

Пахнуть медом доли,

                                      1

Прилетіли бджоли,

                       5

Загули над цвітом,

                   3

Привітали з літом.

 

 

  1. Додай букви так, щоб вийшли слова, які позначають намальовані предмети.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\3_11.jpg 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\ведмежатко.png_и_ина

 

_я_ел

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\QfqeIztD.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1346668563.jpg 

Ві_ро

 

_різ_

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\orehi-zheludi.png 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\90769963_preview_thegirlwithaspherevector_3_.jpgЖолу_ь

 

Го_івниця

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\загадка2.jpg 

Помі_ор

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\mandarin.jpg 

Ве_мі_ь

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\0014-013-Drozd-rjabinnik-odin-iz-krupnykh-drozdov.jpgМан_арин

 

_еплохі_

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\cormushka-angliyscaya-podvesnaya_enl.jpgБ_жола

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\CD9EMMIEG6WN.pngКва_ра_

 

 

 

 

 

  1.  Прочитай  склади та збери розсипані слова, дивлячись на геометричні фігури.

 

дик                           ду                                       пар

                 квіт                                  дис                              сі   

      ві                              док                                       віт 

           квід                             прав                  ту

  до                  во                                   ду                             дя 

             ток                       тер                                 ло

ту                             ди                          так 

             бро                            ко                                          ро

  дер                       да                                            ре 

               да                                  ка                                    та 

                                  мка                               тик

        та                                       сіт                                   то 

                      са                  дел                          дак

  сід                         ман                                                       від

        ти                                    тел                        тис  

 

  1.  Прочитай слова.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\99.gifC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\32bd7f5dfe1469dd3726393bde0e9d02.jpg 

А          вока

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\ведро-200.pngC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\tractor3.jpg 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\191810_0.jpgВі        кри                     я

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\panda.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\19.jpg 

     ирек             ор

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\kak_narisovat_tank_t_34_3.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\3880.jpg.png 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\raskraski-dlya-malyshey--predmety--11.jpg             рак         орис

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\3880.jpg.pngC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\oak-picture-color-2.png 

       ру           івник

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\televizor_digital_14bm99.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Allozavry.jpg 

        вер            ий

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\27-1014.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\ballerina-child-raster-coloring.png 

пре        ме     

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\88_1.jpg 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\монарх kievflower_enl.jpg     ріма         и

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\dinozavr-triceraptos.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\803064.jpg 

          ума           и

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\images.jpegC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\_________________4f05b683451a6.jpg       инас           ія       

  1. Прочитай прислів’я .

 

Кві           вою.          із           із           дою           тра

 

     

                 тень           тра          во         вень          а

 

 

 

 

 ться.          Що          го          ку         ку           дить        

 

 

                 ди          вліт        при         вро         взим

 

 

Ма          ді          ньке          ке          ло         ве           ще 

 

 

лля.          ле           без          ді          ли         кра         за 

 

 

 

 

 

 

 

  1. З’єднай малюнки в пари.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\LO019AWGBF12_1_v1.jpg                                                         C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\manda.jpg 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Comanche  Prairie_Comp_White_Red.jpg                                        C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1293008128.jpg

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\1365681654_kastrulja-05.jpg                                                            C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Dyatel1.jpg

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\11.jpg                                                          C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\rose13.jpg

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\2315019.jpg                                                          C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\507895_2013-05-19_18h06_17-36130406.png

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\dinja.jpg                                                    C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\zoom_89741276cbc24376aa6c75e731cbe6a5.jpg

  1. Розглянь рядки букв зліва направо, знайди слово і запиши  його. Працюй швидко і точно.

П

Ш

В

І

Т

Е

Р

Р

Щ

Т

В

М

Е

Т

Е

Л

И

К

М

А

Ч

О

Б

О

Т

И

А

Е

Г

О

У

Ц

Ц

М

О

Л

О

Т

О

К

Х

А

Т

К

А

І

Л

І

Т

О

Л

Л

А

С

Т

І

В

К

А

А

К

И

Т

К

Р

І

Т

К

Р

Р

Ч

И

С

В

І

Т

Л

О

С

П

Ж

И

Т

Т

Я

П

Р

Н

Р

Л

В

А

В

Ч

Б

А

Т

Ь

К

О

 

Р

С

А

Д

Т

А

Д

У

Б

Р

П

О

М

І

Д

О

Р

П

Ж

Є

Б

Б

У

Д

И

Н

О

К

О

О

Г

Ж

Л

Р

Б

И

Д

И

М

М

В

Г

О

Д

И

Н

Н

И

К

Д

С

У

Д

С

А

Д

М

Е

Д

Г

Т

Д

Т

Є

Д

Е

Р

Е

В

О

В

С

Л

І

Д

Д

А

Х

Ь

Д

В

Ч

К

В

А

Д

Р

А

Т

Д

В

І

Т

Е

Р

С

Г

В

І

Й

 

 

  1.   Склади та прочитай слова

            

 

                      C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\3.bmp

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Безымянный1.bmp         C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Безымянный.bmp

 

  C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\2.bmp    C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Безымянный.bmp

  1.         Встав пропущену букву в слова.

Моло..ий,  холо..ний,  с..арий, ..урбо..ливий,  соло..кий,  лю..ий, голо..ний,  вро..ливий,  лагі..ний,  ба..ьорий, си..ий, му..рий,  ще..рий,  прав..ивий,  рі..кий,  шви..кий,  сокови..ий,  шкі..ливий.

 

 

 

  1.           Склади слова з поданих букв ( перша буква у слові підкреслена). Запиши ці слова у два стовпчики під буквами «Т», «Д». Підкресли  їх.

і, о, с, т, т

к, о, у, д, г

п, а, о, т, а, л

и, н, т, и, а, д

і, о, м, д, р, о, п

д, и, н, у, о, к, б

 

д, и, н, а, ю, л

д, о, о, м, к

к, о, с, и, т, л

г, о, о, д, а, п

і, с, о, т, м

т, я, е, л, д

і, е, т, р, в

м, с, и, о, а, т, н

і, е, а, р, т, л

о, о, д, р, г

б, р, о, о, д

я, о, н, д, р

 

т, к, і, а, л

е, ю, р, б, л, д, в

а, и, т, р, б

б, т, о, о, р

и, а, м, р, д

а, е, р, б, в


 Додаток 4

Диференціація звуків «т-д» в реченнях та тексті

  1.         Прочитай скоромовку:

3 - Треба швидше підростати,

1 - Тато сильний, тато дужий,

4 - Щоб таким, як тато стати.

2 - І малятко любить дуже.

 

2 - Та дерева не политі.

4 - Саду ситом не полити.

1 - Ми носили воду в ситі,

3 - Воду в ситі не носити,

 

  1.         Спиши вірш, вставляючи букву «Т», «Д»:

..убові  ..рова  ..і..  рубає

В  ..ворі  пі..  ..еревом  с..арим.

А  ..і..вора  ..опомагає

Носи..и  ..рова  з  ..вору  в  ..ім.

 

Уже сонечко зако..илося,

Нам ..о..ому захо..ілося.

Зако..илося ..а за гороньку,

..а находи..ь сон на головоньку

..реба нам спа..и на всю нічку,

Й..емо рано жа..и пшеничку.

 

Ой, навіщо мені лис..я,

Коли вже і..е зима,

Коли холо..но вже с..ало

І п.ашок ні..е нема.

Краще скину я лис..очки

І ..ихесенько засну.

Бу..у спа..и, бу..у ж..а..и

Сонце, ра..ість і весну.

 

Й..у..ь, і й..у..ь, і й..у..ь дощі.

С..али чорними кущі,

І ..ерева чорні с..али,

Бо лис..очки всі опали.

..ільки ..уб с..ої..ь у лис..і

І калинонька в намис..і.

 

  1.           Спиши текст, вставляючи пропущені букви «Т», «Д»:
  1.                 На  нашій  вулиці  бу..ували  жи..ловий  бу..инок. Ван..ажні  машини  пі..возили  го..ові  с..іни,  с..елю,  вікна,  ..вері. На  май..анчику  с..ояв  кран. Він  пі..іймав привезені  час..ини  бу..инку.  Робі..ники  с..авили  їх  на  певне  місце.  Вирос..ав  зразу  цілий  поверх.

 

  1.                 Са..івник лопа.ою обкопував ..ерева. Пі.. кожне ..ерево він пі..ливав ..обрива. Восени обрізав с..арі гілки. Обприскував усі ..ерева, щоб знищи..и шкі..ників.  ..обрий бу..е урожай  у  ..байливого са..івника.

 

  1.                 Помі..орам  для  рос..у  по..рібно  бага..о  ..епла  і  сві..ла.  В засушливе лі..о  помі..ори  ..реба  полива..и.  Інакше  лис..я  в  них  жов..іє  і  пло..и  засихаю..ь.  Якщо  лі..о  жарке,  ґрун..  вологий,  ..о  помі..ори  ..обре  рос..у..ь.

 

  1.                 ..о  хвойних  ..ерев  належа..ь  сосна,  ялина,  смерека. Лис..я  у них по..ібне  ..о  голок.  ..аке  лис..тя  називаю..ь  хвоєю.  Хвойні  ..ерева  всю  зиму  с..оя..ь  зелені.  Лис..яні  ..ерева -  ..уб,  береза,  клен,  ..ополя  ..а  бага..о  інших. Восені  у  лис..яних  ..ерев  лис..я  опа..ає.

 

  1.                 С..овбур  у  моло..их  сосен  вкри..ий  чорнува..ою  корою.  У  с..арих  сосен  кора  сіра.  З  ..ріщин  сосни  ви..ікає  запашна  смола.  Смола  просочує  всі  органи  сосни  і  лис..я,  кору,  ..еревину.  Сосна  ..обре рос..е  на  ві..кри..их  місцях.

 

  1.                 Весною  з ..еплих  країв  повернулися  лас..івки.  Вони  ..ружньо  почали  ліпи..и  ха..ку  пі..  ..ахом.  У  за..ишному  гніз..ечку  появились  лас..івя..ка.  Вони веселим  щебе..анням  зус..річали  новий  ..ень.

 

  1.                 По..орожник -  ..равянис..а  рослина.  Його  лис..очки  міцні,  круглі.  На..  ..емно – зеним  лис..ям  пі..німаю..ься  с..рілки – с..ебла.  ..рібненькі  кві..очки  зібрані  у  вузький  колосок.

 

  1.                 Лісами  ..а  са..ами  і..е  осінь.  На  ній  золо..е  вбрання.  На  голові  вінок  із  золо..ого  волосся  ..а  осінніх  кві..ів.  В о..ній  руці  красуня  несе  пле..ений  кошик.  А  з  нього  вигля..ають  рум’яні яблука,  сокови..і  сливи,  ян..арний  виногра..  .  У  ..ругій  руці  пишна  паляниця.

 

  1.                 Проки..ає..ься  у кві..ні  заспаний  ліс.  ..ріснули бурульки  на липі  ..а  на клені.  А  ..уб  ще  не  скинув  с..арого  вбрання.  Новий  о..яг  бу..е  у  нього  ..ільки  у  ..равні.  Але  приглянь..есь!  На  гіллі  веся..ь  зелені  грони.  Це цві..  ..уба.

 

  1.            Був  ..еплий  сонячний  ранок. У ві..чинені ..вері до нашої кімна..и зале..іли ..ві лас..івки. Покружляли і виле..іли. По..ім з’являлися ще кілька раз. Дзвіночками розсипався їхній веселий щебе.. . У ку..очку кімна..и лас..івки зліпили гніз..о.  ..ам вони вивели п..ашеня.. .

Лас..івки ..уже працьови..і й охайні. У їхньому гніз..і завж..и чис.енько. У ..зьобиках вони винося..ь смі….я на по..вір’я. Влі..аю..ь ..о кімна..и через ві..чинене вікно.

 

  1.         Спиши текст, вставляючи пропущені слова.

По річці пливуть ______, а на дереві ростуть ______. Річка _____, а у Володі сердитий _____. Біля будинку ______. Учні писали _____. Роби _____ та держи у чистоті _____. Буряк треба ______. Не треба кору дерева ______. Треба шкільну дошку ______. Не треба гриби з корінням ______.

 

Плоти, терти, тіло, Дон, витирати, плоди, тон, твір, діло, двір, дерти, видирати.

 

  1.         Підбери правильну літеру і постав наголос. Поясни значення слів.

Рослині потрібне сонячне (т/д)епло. Сьогодні вдень дуже (т/д)епло.

Ми вирушили в (т/д)орогу. (т/д)орогу річ треба берегти.

Хліб треба бра(т/д)и чистими руками. Сашко та Тарасик  - бра(т/д)и.

Демонстранти несуть плака(т/д)и. Марійка почала гірко плака(т/д)и.

Робиш добро – (т/д)обра й сподівайся. (т/д)обра справа – найкраща слава.

 

 

  1.         Спиши текст та закінчи речення.
  1.                 Гарно в яру. Під ногами стелеться зелений трав’яний килим. По обидва боки йдуть стінами гори з зеленим деревом.

Над головою стеля з глибокого синього неба. А по небу …

 

  1.                 Увесь степ у снігу. А серед степу поодиноко темніє скирта. А за скиртою утворився глибокий замет. Під скиртою щось робить лисиця. Ось вона зупинилась, а потім …

 

  1.         В чарівному місті жили два хлопчики Чомучко і Томучко. Чомучко завжди запитував, а Томучко відповідав. Допоможи відповісти Томучко на запитання. А відповідь запиши в зошит.

Чому потрібно вчитися?  (потрібно вчитися, тому що …)

Чому дідусеві необхідно допомагати? (Дідусеві необхідно допомагати, тому що..)

Чому треба мити руки? (Треба мити руки, тому що…)

Чому влітку поливають город? (Влітку поливають город, тому що…)

Чому необхідно вміти писати? (Необхідно вміти писати, тому що…)

Чому необхідно вміти читати? (Необхідно вміти читати, тому що …)

Чому не можна ходити по дорозі? (Не можна ходити по дорозі, тому що…)

Чому розтає сніг? (Розтає сніг, тому що …)

Чому потрібно спати? (Потрібно спати, тому що …)

Чому бабусі необхідно допомагати? (Бабусі необхідно допомагати, тому що …)

 

  1.         Знайди та виправ помилку:
  1.                 Делефон, дидинча, текст, деплохіт, букед, жолуть, транспорд, тівчина, намед, радіо, крід, бутяк, зошид, халад, ведміть, хадина, тядел, відер, вота, тіди, дюлень, молотий, гісдь, дірка, стоядь, метелик, правта,  толоня, судтя, нктіля, двері, адвокад, винограт, загатка,  тощик, вітпочинок, атреса.

 

  1.                 Думан в траві стеріг отару,

Не тасдь одару на поталу,

А дуд нат ставом засвідало,

Отара є, думан – розстанув.

 

  1.                 Цуценя мале, кутладе,

Стереже завзято хаду:

Дзвінко гавка на ворону

І на кішку, й на корову,

Він і грізний, і сдрашний,

Коли з ним є пес сдарий.

 

  1.                 Нам сорока в тім зізналась,

Що пригота в лісі сдалась:

Горобців ходів ще зранку

Вокв впіймади тля снітанку.

Сдав навшпиньки піткрататись

Та уважно придивлядись.

Придивився він, аж доки

Не помідили сороки.

Як здійснили крик вони! –

Летве вовк зумів вдекди.

 

  1.                 Хутожник написав портред. У болоді живе маленьке жабенядко. На сдолі сдоїть букед квідів. У мене біля твору росде тополя. Двірник пітмідає лисдя у творі. В трукарні надрукували цікаві титячі книжки. Тіди посатили у сату тесять гарних дерев. Влідку тіти ласували метом на дітовій пасиці у сдарому сату. Мама до свяда пошила Даші нову, нарятну спітницю. Оленка топомагає склатати трова тітусеві. Тощик ледаченько накрапав на покридий пилом асфальд, на носик кода, на сдарий сарай. Сьоготні сатівнику працювади зовсім не ходілось.

 

  1. Розфарбуй малюнки та скласти розповідь. Назвати слова, в яких є звук «Т», «Д».

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\20130507_140128.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\Отсканировано 23.01.2013 13-27.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\033,.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Загрузки\f18ad69be4c7739420ee1b8c40dec369.jpg 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Бібліографія

  1.                Дяченко К.Г. Інновації в корекції писемного мовлення. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. – 320с.
  2.                Малярчук А. Я. розвиток усного і писемного мовлення молодших школярів. – К.: літера, 2008. – 336с.
  3.                Федорович Л. Формування правильної вимови у дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку. Методичні рекомендації та дидактичний матеріал для логопедів шкіл та садків. – Кременчук: 2007. – 346с.
  4.                Ярош Т.  Подолання дисграфії в учнів початкових класів: посібник . –  Тернопіль: 2013. – 192с.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
31 жовтня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку