25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Корекційне заняття "Властивості предметів"

Про матеріал
Конспект заняття розроблено відповідно до програми "Корекція розвитку" з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку (Сак Т.В., Прохоренко Л.І.). Тема "Властивості предметів" входить до змісту корекційно-розвиткових занять "Розвиток логічного мислення" і включає в себе матеріал навчальних предметів для третього класу.
Перегляд файлу

 

Тема: «Властивості предметів» 3 клас

Мета заняття:

 Корекційно-навчальна: навчити на матеріалі навчальних предметів для третього класу виділяти ознаки предметів, виділяти суттєві властивості предметів.

Корекційно-розвивальна: розвиток зорового та слухового сприйняття і концентрації уваги, тактильно-кінетичної чутливості й дрібної моторики рук, формування планомірності способу дії, уміння виділяти орієнтири порівняння; стабілізація емоційнійного стану, розвиток природної активності дитини. Розвивати у дітей уміння виявляти схильність до аналізу явищ природи, встановлювати залежність між діяльністю людини та  екологічним станом природи.

Корекційно-виховна: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, ввічливості дбайливого ставлення до природи, вміння працювати з дидактичним матеріалом, розвивати бажання та інтерес розповідати за власним бажанням; виховання творчої активності та вміння уважно слухати.

Наскрізна лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»

 

 

Хід заняття

 

1.Привітання. Комунікативна гра «Здрастуйте»

  (Для дітей із затримкою психічного розвитку важливо, щоб такі елементи занять, як вітання, рефлексія, прощання були традиційними. Оскільки вони створюють дружню атмосферу та носять момент готовності дитини до виконання цих вправ).

Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.

Здрастуйте, долоньки! Хлоп-хлоп-хлоп

Здрастуйте, ніжки! Топ-топ-топ

Здрастуйте, щічки! Плюх-плюх-плюх

Здрастуйте, зубки! Клац-клац-клац

Здрастуйте, губки! Чмок-чмок-чмок

Здрастуй, мій носик! Бім-бім-бім

Здрастуйте, всім.

2. Вступне слово вчителя ( розвиток слухового сприйняття та уваги профілактика негативних психічних станів). Послухай, будь ласка, розповідь і запамятай імя головного персонажа, який буде сьогодні нашим другом.

        Одного дня зявився на світ маленький динозаврик. Звідки він узявся? Адже динозаври жили багато років тому! Ніхто не міг відповісти на це запитання. Але сам динозаврик знав, що звати його Тіма. Жити він буде не серед інших динозаврів, а з людьми, його друзями стануть хлопчики і дівчатка.

          Тіма був дуже допитливий. Він полюбляв спостерігати за навколишнім світом. З кожним роком здобував все нові й нові знання. Тепер він хоче поділитися своїми знаннями з тобою.

  • Отже, як звати нашого друга? Виклади імя нашого динозаврика з букв, що на дошці)

Отже, сьогодні ми разом із Тімою вирушаємо у світ природи. Зануримося у світ ознак тварин, повітря, води, корисних копалин. Навчимося виділяти ознаки предметів та порівнювати предмети, тобто знаходити схоже й відмінне. Навчимося бережному відношенню до природи.

3. Перше завдання від Тіми.  Пропонує пограти у дидактичну гра «Чудо-лото».

Мета: розвиток логічного мислення, мовлення, дрібної моторики, уваги.

Перед дитиною два поля із зображенням лісу і моря. Всі фігурки знаходяться у мішечку. Дитина дістає із мішечка фігурки тварин і розкладає їх на відповідне поле.

Завдання:

Розподілити мешканців кожного поля.

  • Назви одним словом усі предмети. Хто це? (тварини).
  •  Назви спільну ознаку (істоти, живі предмети).
  • Чи однаково вкрите тіло тварин тих, які живуть у лісі, та тих, які живуть у водоймах?
  •  Чим вони відрізняються? Назви суттєву ознаку. Погрупуй тварин за даною ознакою (звірі –шерсть, птахи- піря,  риби – луска)

Молодець. Ти справився із першим завданням Тіми.

4. Друге завдання від Тіми. Словниково-логічна вправа з використанням математичного планшету

Мета: розвиток логічного мислення, мовлення,  дрібної моторики, концентрації уваги

 Завдання: визначити предмет за його ознаками: на планшеті ліворуч записано слова – назви предметів (прочитай їх), а праворуч – слова – назви ознак. Читаємо ознаку і зєднуємо резиночками з відповідними предметом.

 а) безбарвне, прозоре, невидиме, пружне, заповнює весь простір (ПОВІТРЯ)

б) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна, без запаху, при нагріванні – розширюється, при охолодженні – стискається (ВОДА)

 - Подивись уважно, від яких слів- ознак протягнуто  дві резиночки ? Отже це спільні ознаки повітря і води. (за кольором і прозорістю). А іншими ознаками вони відрізняються. Слово ЛІС зайве.

Молодець. Ти справився із другим завданням Тіми.

 

Цікавинка від Тіми. Чи знаєш ти, що вода входить до складу всіх живих організмів. Наприклад, в організмі людини вода становить понад половину маси тіла, а огірок майже повністю складається з води.

 

- Пора нам відпочити.

 

5. Фізкультхвилинка (під музику)

                    Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).

                    Добре те, що віє вітер (зображують хитання дерев).

                    Добре те, що цей ось ліс (присідають)

                    Разом з нами ріс і ріс (підіймаються на носочки, потягуючись 

                                                           угору, як дерева).

                    Хай живуть у ньому в мирі (крокують)

                    Всі птахи і різні звірі (плескають у долоні).

 

 

6. Третє завдання від Тіми. Практична робота (практичне ознайомлення з властивостями предметів)

Мета: розвиток логічного мислення,  тактильно-кінетичної чутливості й дрібної моторики рук, формування планомірності способу дії, уміння виділяти орієнтири порівняння; стабілізація емоційнійного стану, розвиток природної активності дитини.

Завдання: порівняти властивості річкового та кінетичного піску

  • До якої групи предметів відноситься річковий пісок?
  • Чи знаєш ти, що означає  «кінетичний пісок»?

Послідовність порівняння:

Спільні ознаки

Відмінні ознаки

  1. Якого кольору річковий і кінетичний пісок?
  2. Що спільного у їх будові? З чого вони складаються?
  1. Чим відрізняються піщинки?
  2. Які вони на дотик?
  3. Що потрібно зробити із звичайним піском, щоб він став вологим? А з кінетичним?

 

  • Річковий пісок: буває від бежевого аж до червоного кольору, сипучий, складається з піщинок, що не пов’язані між собою, не розчинний у воді, поглинає воду, утримує вологу й тепло.

 

  • Кінетичний пісок (той, що рухається,  називають суміш звичайного кварцового піску і синтетичної добавки – силіконове масло), кінетичний – у перекладі з англійського – дитяча розвивальна іграшка: різного кольору, пухкий, несипкий, завжди вологий, м’який, піщинки пов'язані між собою. На вигляд цей пісок схожий на звичайний вологий пісок, з нього можна робити пасочки тощо. А на дотик він пухкий і несипкий. За свої дивовижні властивості цей пісок ще називають космічним - живий пісок

 

  • застосування: звичайний пісок використовується у будівництві, в якості добрива для грунту; кінетичний - розвивати таланти і творчі здібності дітей.

 

Відмінність кінетики від звичайного річкового або морського піску в тому, що він завжди вологий, його не потрібно мочити.

 

  • Отже, щоб порівняти предмети треба визначити спільні та відмінні ознаки

 

Проблемна ситуація

Тіма задоволений твоїми знаннями про природу, властивості предметів. Але його хвилює питання: чи знаєш ти як треба відноситись до природи? Чому її треба берегти?

 

  • Дуже часто люди у процесі своєї життєдіяльності забруднюють природу. Зараз ми з тобою зробимо добру справу, приберемо сміття з берега моря.

Вправа з піском «Засмічене море» (діти занурюють руки в пісочницю і прибирають сміття, засипають дно моря піском, камінцями, з кінетичного піску ліплять морську зірку).

  • І щоб люди памятали, що треба берегти природу, поставимо екологічний знак.

Наприкінці заняття ставлять екологічний знак:

«Збережемо природу» Картинки по запросу екологічний знак збережемо природу

 

  • Молодець. Ти справився усіма завданням Тіми.

 

7. Рефлексія

 

Скоро нам прощатись час.

Похвалити треба нас.

Друже, гарно ми трудились.

Може трішки притомились?

На занятті грали ми,

Що робили повтори

Чи можеш ти повторити, що ми робили на занятті? Що тобі сподобалось? Що було важко? Чому навчився?

8. Релаксація .  Техніка «Дощик з піску».

У країні піску може йти незвичайний дощ- дощ з піску і дути вітер з піску. Це дуже приємно. Ти можеш сам влаштувати такий дощ і вітер. Дивись, як це відбувається. (Повільно сипимо пісок з кулачка в пісочницю. Заплющуємо очі і кладемо долоньку  з відокремленими пальчиками і сипимо пісок )

 

9. Прощання

- Ось ми і завершили подорож у світ природи, світ ознак предметів разом з динозавриком Тімою.  

 

Прощавай мій любий друже.
 Піднімися, посміхнись.
 І долоньками торкнись.

 

 Подякуємо Тімі за допомогу, доторкнемося долоньками до динозаврика.

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку