Корекційне заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови

Про матеріал
Індивідуальне корекційне заняття з розвитку слухо- зоро - тактильного сприймання мовлення та формування вимови з учнем 3класу Тема . Словесний наголос та рухливий наголос під час зміни форми слів. Автоматизація звука г (І позиція) Мовленнєвий матеріалу за темою «Зима». Текст « Зимові розваги». Розпізнавання та відтворення речень тексту «Зимові розваги».
Перегляд файлу

     Індивідуальне   корекційне  заняття  з розвитку слухо- зоро - тактильного  сприймання  мовлення  та формування  вимови з учнем 3класу

                                  І . Формування вимови

 Тема .  Словесний наголос    та  рухливий наголос  під час зміни форми слів.   Автоматизація звука  г  (І позиція)

                                    ІІ Розвиток слухового сприймання

  Тема .  «Зима».   Текст « Зимові розваги». Розпізнавання та відтворення  речень тексту «Зимові розваги».

Мета : І .  Автоматизувати  вимову  звука Г   у складах , словах, фразах. Формувати   вміння  відтворювати  слова , дотримуючись  словесного наголосу ,  на основі слухо - зорового сприймання , а також відтворювати рухливий наголос  під час зміни форми слова.

       ІІ .  Розвивати слухове сприймання на матеріалі слів, словосполучень, речень; уміння   розпізнавати  на слух   фрази  до теми «Зима» , розпізнавати  та відтворювати речення   у тексті «Зимові розваги». 

Коригувати   вимову  , розвивати   мовлення,  слухову пам'ять ,   збагачувати словник.  Виховувати бажання  зміцнювати своє здоров’я взимку , а не завдавати шкоди йому.

Обладнання: малюнки, таблички, профіль, сніжинка , сніговик.

                                   План заняття:  

I. Вимова.

1)  Робота над  мовленнєвим  диханням

2) Робота над    словесним наголос    та  рухливим наголос  під час зміни форми слів.

3) Робота над звуком [Г].

II. Розвиток слухового сприймання.

1)  Робота над  словником .

2) Робота над текстом «Зимові розваги».

ІІІ  Підсумок  заняття . Оцінка учня.

                               Хід заняття

 

I. Організаційні момент

-  Як ти чуєш?     Привітайся! 

Як ти думаєш, що ми будемо робити сьогодні? (  слухати , говорити читати )

Давай домовимось , що ти будеш   говорити  …. (ЧІТКО)  слухати ….   (УВАЖНО), відповідати ..  ПРАВИЛЬНО

ІІ. Вимова

  1. Робота над мовленнєвим  диханням
  •  Подивись що до нас прилетіло? Сніжинка  хоче,щоб ти покликав   сніговика .  Сніговик буде спостерігати , як ти будеш працювати.
  • Ой у класі у нас тепло і сніжинка  може розтанути!
  • Давай подмухаємо , щоб їй  було холодно.

Вправи для дихання

– вдихни повітря носом і плавно видихни ротом;

  вдихни повітря носом і швидко видихни ротом;

                  Попи охолоджував сніжинку замерзли ручки.

                              Вправа «Замерзли долоньки»

– погрій долоні:           видих теплий  довгий -  короткий

2) Робота над  наголосом

а) прочитати склади   голосно    -     тихо

ТА – ТА        та – та   

ТО – ТО       то – то       

Т У – ТУ      ту – ту

б) прочитати склади і слова,  правильно вимовляючи наголошений склад :

ТА_та ТА_та ТА_та ТА__та                 Зима, весна , санки.         

таТА__ таТА __таТА__ таТА__           Таня ,  діти ,     баба.

  • Послухай , постав наголос , повтори.

  КАТАЛИСЯ,    КОВЗАНИ  , САНКИ , ЛИЖІ                  

  •   Відплескай ритм.

                                       Рухливий наголос

  • Я скажу слова  у однині, а ти -   у множині

 РУКА….  , ЗИМА _ ….     ,   ВЕСНА  –…..  ,  ВІКНО - …..,  НОГА - ….

 СОВА -….  , ВІДРО- …..

  •  Що ти робив ? Чи змінився наголос  у словах?

 

  1. РОБОТА НАД ЗВУКОМ  Г

   Характеристика  звука за  профілем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Автоматизація звука г в І позиції 

І. 1. ПРОЧИТАЙ СКЛАДИ, ВИРАЗНО ГОВОРИ ЗВУК   Г

            Г А      ГО     ГУ    ГЕ      ГИ        Г І

 2.        ЧИТАЙ СЛОВА , ПРАВИЛЬНО ГОВОРИ ЗВУК Г

 ГІЛКА , ГАЗЕТА,   ГУМКА,   ГАРАЖ,   ГОЛКА,   ГОЛОВА, ГОЛУБ,   ГУСКА,   ГАРБУЗ,  ГОРОХ,  ГОРіХ,   ГОРОБЕЦЬ,  ГОДИННИК,   ГУСіНЬ  .

 1. НАЗВИ МАЛЮНКИ

i (24).jpg  http://pix.com.ua/db/nature/trees_leaves/leaves/m-001_025.jpg         https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLcj2AtGb3L1ZTannLidlNRHQ9TWVixS20Yn6uEJhoDN8fyoqfXAhttp://redbook-ua.org/media/images/main/a-397.png   http://zooschool.ru/attach/img1/889.jpg гусінь   горобець        горох                 

http://s53.radikal.ru/i141/1005/a3/e789013799c8.jpg     

      горіхи       годинник         Описание: Результат пошуку зображень за запитом ГАРБУЗ

 

 3.ПОГРАЙЄМОСЯ.  Я НАЗИВАЮ  ІМЕННИКИ  У ОДНИНІ , А ТИ

-  У МНОЖИНІ

ОДНИНА      -                МНОЖИНА

ГАЗЕТА       -         ГАЗЕТИ ,  

 ГУМКА    -                 …,  

 ГОЛКА     -                 ….,  

 ГОЛУБ    -                     ,      

  ГАРБУЗ    -                  …,

  ГОРОБЕЦЬ   -           …. .

 

4 . ВСТАВ ПРОПУЩЕНІ  БУКВИ :    .ОРОБИНА ,  . АРЯЧИЙ,   . УБИ,

  .ОВОРИТИ ,   . ОСТІ  ,  .  ОЛКА,    . ОЛОС,  . ОЛОВА.

5.  СКЛАДИ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ  

 

 

 ГОЛКА (ЯКА?)          НОВА

 ГУМКА (ЯКА?)         ГОСТРА

  ГУСИ (ЯКІ?)             ВЕЛИКИЙ

  ГАРБУЗ(ЯКИЙ?)       СМАЧНИЙ

  ГОРІХ(ЯКИЙ?)         БІЛІ

 

6.  ПОГРАЄМОСЯ  .  ГРА « ПОСЕЛИ СЛОВА У ХАТКУ»

 

ГАРБУЗ ,    ГОРОБИНА ,   ГУМКА,   ГОРІХ,   ГОЛОВА,  ГОРЕ,

 ГОЛУБ ,   ГУСКА ,  ГУСАК ,  ГУСЕНЯ, ГОРА.

 

                        

 

   7.   РОЗГЛЯНЬ МАЛЮНКИ.  

Спочатку  скажи « ХТО?» є на малюнках , а потім « ЩО?» є на малюнках

 

.

горохОписание: D:\Робочий стол\Dohle_(Corvus_monedula)_d1.jpg  http://pix.com.ua/db/nature/trees_leaves/leaves/m-001_025.jpg         https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLcj2AtGb3L1ZTannLidlNRHQ9TWVixS20Yn6uEJhoDN8fyoqfXAhttp://redbook-ua.org/media/images/main/a-397.png   http://zooschool.ru/attach/img1/889.jpg  

горобецьгоріхи                           

     

                      

   

                         

 

 

 

 8. ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ НАЗВОЮ МАЛЮНКА.

http://www.ksk.su/auto_garage/images/auto_garage_b.jpg

МАШИНУ ПОСТАВИЛИ В    

горіхи

ГАННА  ЗІБРАЛА      

горобина                 

 

ЗАЦВІЛА  ЧЕРВОНА       

 

 

 

 

  9.  НАЗВИ   ПТАХІВ 

 

Описание: D:\Робочий стол\Без названия (1).jpgРезультат пошуку зображень за запитом голубРезультат пошуку зображень за запитом голубОписание: D:\Робочий стол\belyiy-golub (1).jpgОписание: D:\Робочий стол\62263.003.jpgОписание: D:\Робочий стол\Dohle_(Corvus_monedula)_d1.jpg

             Яку пташку не побачиш взимку?

          10. ПРОЧИТАЙ  ВІРШ.

           У СТАВКУ ГУСЬКОМ СТОЯТЬ

            ГУСЕНЯТА Й ГУСКА,

            ГУСЕНЯТА ПЛЮСКОТЯТЬ,
             ГУСКА НОСОМ ПЛЮСКА

  11. ПРОЧИТАЙ СКОРОМОВКУ.

          В ГОРіШНИКУ ГОРІШИНА

          ГОРіШКАМИ ОБВІШАНА.

12 . ПРОЧИТАЙ  ЧИСТОМОВКИ.

 ГІХ, ГІХ, ГІХ – НА ДЕРЕВі ГОРІХ.

 ГОХ, ГОХ, ГОХ – НА ГОРОДі ГОРОХ.

 ОЛКА, ОЛКА, ОЛКА – ГОСТРА ГОЛКА.

 УМКА, УМКА, УМКА – ШКІЛЬНА ГУМК

            

                             ІІ  СЛУХОВЕ СПРИЙМАННЯ

  1. Робота над фразами

          - На минулому уроці ми говорили про зиму.                         

           - А  зараз уважно   слухай  і відповідай  на запитання .

             - Яка зараз пора року ?                                                                   

               -  Який місяць ?                                                                           

            - У тебе є санки ?    

             -Ти любиш кататися на лижах?                                                     

             -Ти вмієш  кататися на  ковзанах?   

          - Послухай. (учитель читає, а учень сприймає і добирає малюнки)                             

 

                                                                          ЛИЖАХ

            КАТАЛИСЯ  НА                                 САНКАХ

                                                                                КОВЗАНАХ

                  

                   ЛІПИЛИ   СНІГОВУ БАБУ.

      ГРАЛИ У СНІЖКИ .

                                       

 

      1.Робота над текстом «Зимові розваги»

          -    Зараз я  буду читати  текс . Ти уважно  слухай.

           1) Учитель читає текст.

       2) Учень    слухає  речення  , які читає вчитель і підбирає  малюнки.

    3). Учитель читає  речення  деформованого  тексту  , а учень      сприймає    речення    і  відтворює їх.

  4).    Учень   відтворює   послідовність  подій  у тексті за серією   малюнків 

                  3. Підсумок  заняття

                - Що ми робили сьогодні ?

       - Тобі сподобалось заняття?

        - Що сподобалось?

-А ще розглянь малюнки і запам’ятай, як безпечно кататися на лижах ,

ковзанах і санчатах.

https://naurok.com.ua/uploads/files/298108/81007/86576_images/thumb_8.jpg

https://naurok.com.ua/uploads/files/298108/81007/86576_images/thumb_7.jpg

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку