13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Корекційні вправи по підготовці руки дитини до письма з учнями підготовчих класів спеціальних шкіл-інтернатів

Про матеріал

Корекційні вправи по підготовці руки дитини до письма з учнями підготовчих класів спеціальних шкіл-інтернатів.

Учити дитину правильно сидіти під час письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період.

Перегляд файлу

Корекційні вправи по підготовці руки дитини до письма з учнями підготовчих класів  спеціальних шкіл-інтернатів.

Учити дитину правильно сидіти під час письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період. Коли почнеться безпосередньо письмо — нова й важка для дитини діяльність — зробити це буде значно складніше.У дітей, які вступають до першого класу, ще недостатньо розвинені м'язи кисті руки, координація рухів пальців, передпліччя та плечової частини руки, яка пише. Діти цього віку ще слабко орієнтуються в просторі й на площині. Більшість із них плутаються в розрізненні правого та лівого боків.  Уміння розрізняти праву й ліву сторони — це важлива передумова для багатьох видів навчання, тому відпрацьовуванню цієї навички необхідно приділяти достатньо часу, проводячи заняття з дитино у формі різних ігор і вправ.Труднощі в письмі пов'язані, насамперед, не із самим написанням елементів літер, а з непідготовленістю дітей до цієї діяльності. Тому в підготовчий період дуже важливо використовувати деякі вправи, які б поступово готували руку дитини до письма (корисні, до речі, як для ліворуких, так і для праворуких дітей).Працючи більше тридцяти років з учнями початкових класів я розробила систему корекційних вправ для підготовки руки дитини до письма які пропоную вчителям початкових класів.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image002.jpg    Вправи підготовки руки дитини до письма

   Вправа1

Зустрілись пальчики

великий, вказівний, середній,

безіменний і мізинець.

Вони театр всі створили

І всі до праці приступили.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа  2

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image006.png

     Олівець в руці катаю,

     Поміж пальчиків кручу.

     Неодмінно кожен палець

     Будь слухняним я навчу.

 

     http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image005.jpg

Покласти олівець між вказівним, середнім і без­іменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.

Вправа  3

Перед тим, як виконувати графічні вправи, розімнемо пальчики.

Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.

 

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом вліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image007.jpg 

Вправу виконувати два-три рази

Вправа  4

Руки перехрещені тильним боком долонею до себе. Спочатку пальці обох рук стис­нуті в кулаки, потім пальці-промінці розкриваються, руки повертаються вправо-вліво.

У кінці віршика діти плескають у долоні.

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко,

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image009.jpg

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image010.png

Вправа  5

Долоні  трохи  зігнуті, кінчики  пальців торкаються (дах), середній палець правої руки піднято вертикально вгору (димар), кінчики мізинчиків торкаються один одного, створюючи пряму лінію (балкон).

Рідний дім

Хай живе наш рідний дім —

Тепло й затишно у нім.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image011.jpg 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image012.png

Вправа  6

— А чи є у нас в річці риба? Може, ми дарма сидимо на березі та дивимося на  поплавок?

 Голова риби — початок долоні, хвос­тик — пальчики, верхній плавець — великий палець. Долоня й пальці розслаблені, вони гнучко звиваються.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image014.pngКраснопірки та йоржі,

і колючі окуні

так і грають в глибині.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image013.jpg 

Вправа  7

Учитель дістає з гілочки перший горішок.

 — Білочка просить нас приготувати для горішків незвичайний кошик,

Його треба зобразити пальцями рук.

Кошик

 

В руки кошик я беру,

І горішок туди кладу.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image015.jpg

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image016.pngДолоні повернені на себе, пальці спле­тені, лікті розведені в сторону. Долоні ніби­то роз'їжджаються, і між пальцями утво­рюються зазори. Великі пальці зображують   ручку кошика.   

 

 

 

Вправа  8

Жук

 

Жук у жолудя питав:

Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image017.jpg

 

 

Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image018.png

Вправа  9

Акварель

 

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image019.jpg

Рука — це пензлик, пальці — волосин­ки. Плавними рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними.

Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image020.png

 

Вправа 10

Оси 

Оса осі в осінні дні

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

Сховатись ніде вже осі.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image025.jpg

 

Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image026.png

Вправа 11

Лис

 

Лиса з лісу у село

«Ку-ку-рі-ку» занесло.

Заглядає лис у вікна:

«Де ж це півень

 кукурікнув?»



   http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image027.jpg

Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізин­чики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утво­рюють вузьку «лисячу» мордочку.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image028.png

Вправа 12

— Нам треба завести мотор у

 машини і мерщій вирушати

 в путь.

 Мчить машина

За машинами.

Шелестить

Машина шинами.



   http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image029.jpg

 

 

 

 

Пальці рук, крім великих, складаються в замок. Це мотор. Великими пальцям робимо обєртові рухи.

Спочатку «мотор» працює швидко, потімпоступово оберти сповільнюються.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image030.png

 Середній та безіменний пальці притиснуті згори вели­ким. Вказівний і мізинчик трохи підняті вгору та зігнуті.

 

 Вправа 13

Відгадай загадку

 

Два кінці, два кільці –

Посередині цвях.

(Ножиці.)



  http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image033.jpg

Пальці правої руки стисну­ти в кулак, виставити вперед вказівний і середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image034.png

 

 

Вправа 14

Зобразимо наших півників пальцями руки.

 Півні

 Півень півневі співав:

— Я сьогодні рано встав!

Потімвилетів на пліт,

Заспівав на цілий світ.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image035.jpg

Долоню піднято вгору, вказівний палець спирається на великий. Інші пальці розведені та підняті вгору.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image036.png

 Вправа 15 

Вовк

 Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.          

Весь, як є — жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк,

Грізний звір, голодний вовк.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image037.jpg

Робимо долоньками «пароплавчик», а з нього «вовка»: великі пальці розводимо в сторони. Вказівні пальці згинаються всередину долоней і утворюють лоба, а інші - складаються і«човником», утворюючи верхню та нижню щелепи.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image038.png

 

Вправа 16

Вовк ведмедя розбудив:

— Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлоги —

Вовк тікає в ліс від нього.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image039.jpg

Середній і безіменний пальці притисну­ті згори великим. Вказівний і мізинець трохи підняті вгору й зігнуті.

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image040.png

Вправа 17

Сьогодні малята.

Копають грядки,

Уперше в житті

Вони садять квітки:

Крокіс, чорнобривці,

Нагідки, розмай —

Квітуй-розквітай,

Наш улюблений край!



  http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image041.jpg

 

Зімкнуті та трохи заокруглені долоні —

пуп'янок квітки. Поступо­во пальці

розводяться в різні боки та злегка

погойдуються.



 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image042.jpg

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image043.png

Вправа  18

У сови великі очі

Бо не спить вона щоночі.

Сутінки надворі,

А совавдозорі.



  http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image044.jpg

Долоні розгорнуті до себе, великі пальці ви­прямлені від себе й переплетені (нібито чіпляють­ся один за одного). Великі пальці — голова пташ­ки, інші пальці — крила. «Помахайте крилами».

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image045.png

 Вправа  19

Відгадайте, хто це?

Хоч маленьке, а красиве,

Як біжить, то в'ється грива.

Копитцями туп-туп-туп,

По каменю цок-цок-цок,

(Лоша)

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image046.jpg

Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, ство­рюючи пальцями гриву. Великий палець дого­ри. Два великих пальці утворюють вушка.

 

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image047.png

 Вправа 20

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image056.jpg

Перетворіть свої руки на прапорці. Розгор­ніть долоню правої руки від себе, великий па­лець опустіть униз (держак), інші пальці при­тисніть і спрямуйте вбік (полотнище).

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image057.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку