Корекційно- розвивальне заняття з дітьми дошкільного віку з ООП «День народження Лунтика»
Мета: -виховувати вміння взаємодіяти, співпрацювати, розуміти, реалізовувати свої прагнення в соціумі серед ровесників;
- засвоїти нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчитися виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, приймати самостійні рішення тощо;
Хід заняття:
До святкової зали заходять діти та практичний психолог.
Практичний психолог: Як гарно тут! Діти, подивіться, ми з вами в святковій залі, хтось для нас її прикрасив. Але хто нас запросив і на яке свято? Діти, ви не здогадуєтесь? А може тут є якась підказка, давайте пошукаємо! Погляньте, ось картки. Може вони нам допоможуть!
Гра «Вгадай свято»
(Гості помічають на столі картки. Практичний психолог показує дітям першу картку, на якій зображено букет квітів. І пропонує їм поміркувати та відповісти, коли дарують квіти. В першу чергу практичний психолог протягом всього свята пропонує відповісти дітям з ООП. Якщо діти вагаються, практичний психолог показує другу картку- повітряні кульки, потім- торт. Поки діти не назвуть свято, на яке їх запросили- День народження.)
Практичний психолог: Молодці, діти! Погляньте тут залишилася ще одна картка.( Практичний психолог показує останню картку, на якій зображений Лунтик). Ось хто нас запросив на свято- Лунтик! А давайте поміркуємо, чи все ми зробили, щоб прийти сюди зібраними ? Що треба робити, коли збираєшся на день народження? Треба: вибрати подарунок, придумати привітання, гарно вдягнутися. Щоб бути гарними, що ми робимо і які речі нам потрібні для цього? (гребінець, фен, люстерко, парфуми, шпильки, метелик, краватка,).
Вправа « Чарівна торбинка».
(Діти по черзі занурюють руку в торбинку і знаходять річ, яку назвав практичний психолог. Дістають і виконують з нею необхідну дію. Гребінцем розчісують волосся, милуються в люстерко, сушать волосся феном, тощо).
Ми зібралися, причепурилися. Тепер, щоб дійсно був святковий настрій, вдягнемо ковпаки на голову.
Діти, а ми нічого на забули? А подарунки? Нам потрібно підготувати подарунки для Лунтика, поки він не прийшов.
Вправа « Збери подарунки».
( На столі розкладені картки із зображенням різних речей та подарунків: книжка, лялька, цвяхи, цукерки, м’які іграшки, машинка, мотоцикл, повітряні кульки, пташка, цуценя, торт, гудзики).
Дітям пропонується підійти до столу і вибрати подарунок для іменинника. Після того, як діти зробили свій вибір, практичний психолог запрошує дітей зробити спільний подарунок у вигляді колажу « Що я подарую!».
Діти по черзі прикріплюють подарунки до ватману, на якому заздалегідь написано «З Днем народження!».
Практичний психолог: Ось тепер у нас є чим привітати Лунтика. Але де ж він?
(До святкової зали забігає радісний Лунтик).
Лунтик: Добрий день, мої друзі! Як я радий вас бачити! Вибачте, я трішки запізнився, бо готував вам сюрприз. Чи гарний у вас настрій? А що ви там ховаєте за спинами?
Практичний психолог: Добрий день! Ми тебе вже зачекалися. Так, діти! І нічого не ховаємо, це подарунок тобі від усіх нас.
( Лунтик у захваті дивиться на свій подарунок).
Лунтик: Ой, який гарний! Мені ще ніхто такого не дарував. Дякую вам!
Практичний психолог: Це не єдиний наш подарунок, їх буде багато. А зараз запрошуємо тебе до хороводу.
( Звучить музика і діти разом з іменинником кружляють у хороводі).
Лунтик: Це найкращий День народження! В мене такого веселого ще ніколи не було!
Практичний психолог: Лунтик, а що то у тебе в кишені? Це твій сюрприз?
Лунтик: Ні! Це мені надіслали привітання друзі з Місяця. Але воно зачакловане і я не можу його прочитати.
( Лунтик засмучено зітхає).
Практичний психолог: А чи можемо ми всі тобі допомогти?
Лунтик: Я не знаю! Поштар, коли його мені приніс, то лише сказав, що привітання буде розчакловане лише тоді, коли я намалюю щось гарне, але не звичним способом, тобто не фарбами і не олівцями. А я більше нічим іншим малювати не вмію.
Асистент вихователя: Не засмучуйся, друже! Ми разом з дітьми тобі допоможемо. Так, дітки?
(Діти з задоволенням пропонують свою допомогу імениннику).
Вправа «Чарівні кульки ».
Асистент вихователя: Скажіть, чим ще ми можемо малювати. Манкою. Дійсно, за допомогою манки ми зробимо гарний малюнок. Без чого не обходиться жодний День народження? Без повітряних кульок. Подивіться, перед вами спеціальна платформа , на якій ми будемо малювати. Але для початку давайте повторимо правила поведінки при роботі з манкою:
Отже почнемо. Розрівняйте манку по всій поверхні платформи, зробіть ніби чистий листочок. А тепер давайте згадаємо, яка кулька за формою.(Кругла) Починаємо малювати пальчиками. А тепер давайте прикрасимо їх камінчиками.
(На спеціальній платформі діти малюють кульки за допомогою крупи манки та камінців по контуру. Як тільки закінчили малювати, Лунтик відчув, що його лист заворушився. )
Лунтик: Ой, що це з ним, він ворушиться!
Асистент вихователя: Це, напевно, чари розвіялися і ти тепер зможеш прочитати привітання.
(Лунтік розгортає лист і дуже радіє, бо й справді з нього зняті чари).
Лунтик: Дякую вам за те, що розчаклували лист і навчили мене малювати таким незвичайним способом!
Практичний психолог: Ми раді, що допомогли тобі! Так, діти? Ти так чекав, щоб дізнатися, що написали тобі друзі , тому пропонуємо тобі присісти і прочитати, ми не будемо тобі заважати, а тим часом підготуємо тобі ще один подарунок.
Вправа « Подаруй мені листівку».
(На підлозі лежать пазли, на яких є частини розрізного малюнка. Треба всім разом скласти частини малюнка в одне ціле).
Практичний психолог: Діти, починаємо складати листівку, щоб подарувати нашому імениннику.
(Коли пазли складені, діти кличуть Лунтика і дарують йому листівку- привітання).
Практичний психолог: Лунтик, вітаємо тебе зі святом! Бажаємо вірних друзів, гарного настрою, щоб збувалися всі твої мрії. Ми дякуємо тобі за запрошення! Так, дітки?
Лунтик: Дякую вам усім, що відгукнулися на моє запрошення, що подарували стільки подарунків, гарних емоцій, чудових вражень. А зараз, як я і обіцяв, підготував для вас сюрприз.
(Поки діти сміються та ловлять мильні бульбашки, Лунтик виносить торт і пригощає своїх гостей).