Тема: Звук [а] та позначення його буквою.
Співвідношення звука і букви, визначення місця звука і букви у слові.
Мета: Ознайомити дітей з буквами Аа і звуком [а]; вчити знаходити і чути звук [а] в мовленні, визначати місце звука і букви у слові, називати послідовно звуки у слові, моделювати букву; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів.
Обладнання: проектор, ноутбук, картки.
Хід заняття:
І. Організаційний момент:
Нам урок уже давно час розпочинати.
Будемо знов мовлення
Наше розвивать.
ІІ. Основний етап
Повідомлення теми, мети заняття.
Учні Голосний звук [а] на письмі позначається буквами Аа. Роздивіться їх.
— Але чому їх дві? (Одна — велика, друга маленька — рядкова.)
— Коли ми користуватимемося великою? (На початку речення, у назвах імен.)
— Коли ми користуватимемося рядковою? (Коли пишемо слова в реченні.)
1. Гра «Знайдіть спільний звук»
— Роздивіться малюнок, промовте слова, визначте спільний звук, що зустрічається в кожному слові. (Звук [а])
2. Гра «Пошуковець»
— Визначте місце букви [а] у слові — назві тварини.
Фізкультхвилинка
3. Учні, погляньте на картки, назвіть їх. (ананас, айстра, автобус, акула). Який перший звук в цих словах? Який він? На письмі позначається буквами Аа.
Молодці!
4. Назви предмети. Визнач, у яких словах Звук [а] стоїть у середині, а в яких – у кінці.
ІІІ. Заключна частина Підведення підсумків
1. Скажіть, що цікавого ви дізналися про букву А? (Відповіді учнів.)
2. Що сподобалося найбільше?
3. На цьому наше заняття закінчується. Ви молодці.