Тема: Звук [л] та позначення його буквою. Співвідношення звука і букви, визначення місця звука і букви у слові.
Мета: Ознайомити дітей з буквами Лл і звуком [л]; вчити знаходити і чути звук [л] в мовленні, визначати місце звука і букви у слові, називати послідовно звуки у слові, моделювати букву; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: проектор, ноутбук, картки.
Хід заняття:
І. Організаційний момент:
Нам урок уже давно час розпочинати.
Будемо знов мовлення
Наше розвивать.
ІІ. Основний етап
Повідомлення теми, мети заняття.
Учні приголосний звук [л] на письмі позначається буквами Лл. роздивіться їх.
Порахуй кількість букв «Л» в кожному слові
ЛЕЛЕКА, ЗІЛЛЯ, КОЛОБОК, ЛІЛІПУТ, ПЛАСТИЛІН, ЛІТАК, ЛІС.
Гра «Утвори слово зі звуків і вкажи місце звука у слові»
[л, і, с] [л,і,н,і,й,к,а] [л,а,с,т,і,в,к,а] [ с, л, о, н ].
Молодці! А зараз за допомогою наших долоньок, складемо літеру [л]. Долоньки обох рук спрямовані нагору, пальці (крім великих з’єднуються один з одним подушечками. Великі пальці притиснуті до вказівних.
Учні, уважно подивіться на картки, виберіть картки в яких є звук [л]
Фізхвилинка.
Учні, допоможіть мені, вибрати колір, у назві якого є звук [ л ].
ІІІ. Заключна частина Підведення підсумків
1. Скажіть, що цікавого ви дізналися про букву [ л ]? (Відповіді учнів.)
2. Що сподобалося найбільше?
3. На цьому наше заняття закінчується. Ви молодці.