Корекційно-розвиткове заняття "Формування та автоматизація звука [с]".

Про матеріал
У розробці подано голосові, дихальні, артикуляційні вправи; завдання, які допоможуть автоматизувати звук [с] у складах, словах, реченнях, визначати місцезнаходження звука, розвивати слухове сприймання мовлення, слухозорову увагу, пам’ять, виховувати навички самоконтролю, доброзичливого ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Формування та автоматизація звука [с]

Мета: формувати та удосконалювати  правильну вимову звука [с] у складах, словах, реченнях, вчити визначати місцезнаходження звука, розвивати слухове сприймання мовлення, слухозорову увагу, пам’ять, виховувати навички самоконтролю, доброзичливого ставлення до навчання.

Хід заняття

I.Організаційний момент

1.Вправа «Кольоровий настрій»

Завдання: потрібно обрати з-поміж кольорових олівців той, який би відображав твій настрій зараз, разом намалювати свій емоційний стан, коротко обговорити, за необхідності додавши кольори.

2.Підготовчі вправи

Завдання: відповісти на запитання:

-Що найкраще сталося з тобою цього тижня?

- Що змушує тебе усміхатися?

- Якби ти був супергероєм, що б ти зробив сьогодні?

II. Підготовка артикуляційного апарату до вимови

1.Голосові вправи

Вправа «Голка та нитка». Завдання: потрібно вимовити «І-у-і-у», рухаючи звуком вгору-вниз, ніби «зашивати» щось.

Вправа «Відтвори звук». Завдання: відтворити звук чайника, який закипає і свистить: «С – С – С – С – С».

2.Дихальні вправи

Вправа «Свистулька». Завдання: відкрити широкий рот, посміхнутись, поставити язик за нижні зуби, тримати перед губами в руках свисток – подути на нього.

Вправа «Кораблик». Завдання: потрібно подмухати на паперові кораблики, що плавають у воді.

Вправа «Весела кулька». Завдання: треба подмухати на повітряну кульку, яка висить зверху над головою дитини.

3.Артикуляційні вправи

Вправа «Усмішка». Завдання: губи розтягнути в усмішці, потім губи   змикнути.    Утримувати 10-15 секунд.

Вправа «Лопатка». Завдання: висунути широкий язик, розслабити, покласти на нижню губу таким чином, щоб язик не тремтів. Утримувати 10-15 секунд.

Вправа «Чисті зуби». Завдання: посміхнутися, трохи відкривши рот, кінчиком язика виконувати рухи праворуч-ліворуч. Ніби чистити зуби. Потворити 10-15 разів.

Вправа «Гірка». Завдання: відкрити рот, бокові краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів. Кінчиком язика доторкнутися до нижніх  передніх зубів, утримувати в такому положення 15 секунд.

III. Основна частина заняття

1.Робота з профілем вимови

C:\Users\Serhiy\Desktop\Без названия.png

Опис правильної артикуляції. Постановка

  • Губи розтягнуті в посмішку;
  • зуби розкриті на декілька міліметрів, трохи оголені;
  • широкий кінчик язика за нижніми зубами;
  • спинка язика підіймається до твердого піднебіння, чим утворює щілину;
  • струмінь повітря проходить посередині спинки язика, по утвореному жолобку;
  • м’яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину;
  • голосові зв'язки не вібрують

При вимові звуку [с] положення органів артикуляції відповідне, але губи розтягуються більше, передня частина спинки язика піднімається вище до твердого піднебіння.

2.Автоматизація звука [с]

  •      Автоматизація звука [с] у складах

Завдання 1: прочитати склади разом, потім – самостійно.

СА-СО-СУ-СИ-СЕ-СІ

АС-ОС-УС-ИС-ЕС-ІС

Завдання 2: прочитати звуки і склади коротко й протяжно.

 

С___

 

С_____

 

С_________

 

С_______________

 

С__А

 

С__О

 

С__У

 

С__И

 

С__Е

С__І

 

СА

 

СО

СУ

СИ

СЕ

СІ

САСАСА

СОСОСО

СУСУСУ

СИСИСИ

СЕСЕСЕ

СІСІСІ

 

  •      Автоматизація звука [с] у словах

Завдання 1: прочитати подані слова, звернути увагу на місцезнаходження звука (на початку, в середині, в кінці).

Село, сіль, сад, сік, сон, слон, роса, коса, рис, квас, ніс, острів, соус, глобус, масло, острів, колос, клас, ластівка, ананас, оса, ковбаса, голос.

Завдання 2: назвати малюнки, виділяючи голосом звук [с].

C:\Users\Сергій\Desktop\istockphoto-1297706369-612x612.jpg C:\Users\Сергій\Desktop\aee031f678269501da30a0cdcfe37679.jpeg C:\Users\Сергій\Desktop\izyuminka-550x550.png

 

 

 C:\Users\Сергій\Desktop\2352883180_w640_h640_2352883180.jpg       C:\Users\Сергій\Desktop\images (9).jpg       C:\Users\Сергій\Desktop\istockphoto-983312054-612x612.jpg

 

  •      Автоматизація звука [с] у  реченнях

Завдання 1: прочитати чистомовки, простежити за вимовою звука [с], промовити чистомоки спочатку голосно, потім – пошепки.

СА-СА-СА – ПОВСЮДИ КРАСА.

СА-СА-СА – МЕНЕ УКУСИЛА ОСА.

АС-АС-АС- БІГАЄ ПЕС БІЛЯ НАС.

СО-СО-СО – СЯЄ СОНЦЕ У ВІКНО.

СУ-СУ-СУ – ПЕТРИК ЇВ ТІРАМІСУ.

СУ-СУ-СУ – В ЛУЗІ КОНИКА ПАСУ.

СУ-СУ-СУ – МИ ПОБАЧИЛИ ОСУ.

СИ-СИ-СИ- ПАСУТЬСЯ ГУСИ.

СІ-СІ-СІ- СІЛА ЖІНКА У ТАКСІ.

СЕ-СЕ-СЕ – В РУЦІ ВІНИКА НЕСЕ.

Завдання 2: прочитати подані речення, скориставшись малюнком.

 

Ас-ас –ас – ми зайшли у світлий …  

C:\Users\Сергій\Desktop\images (4).jpg

Ас-ас-ас – ми купили …  

C:\Users\Сергій\Desktop\images (3).jpg

Са-са-са – біля вулика …  

C:\Users\Сергій\Desktop\images (5).jpg

Са-са-са – машина має чотири…

C:\Users\Сергій\Desktop\84122220-четыре-колеса-автомобиля-на-белом-фоне-3d-рендеринг.jpg

Завдання 3: доповнити речення, щоразу називаючи новий малюнок, зазначивши, який морс у склянці.

C:\Users\Сергій\Desktop\images (6).jpg

У склянці …  морс.

C:\Users\Сергій\Desktop\ananas-gold-e1602788345313.jpeg

 

C:\Users\Сергій\Desktop\istockphoto-154226190-612x612.jpg

 

C:\Users\Сергій\Desktop\images (7).jpg

 

C:\Users\Сергій\Desktop\istockphoto-185284489-612x612.jpg

C:\Users\Сергій\Desktop\istockphoto-1432283195-612x612.jpg

IV.  Закріплення вивченого матеріалу

Завдання: прочитати текст, дати відповіді на запитання.

Це – хлопчик Сергійко.

Він саджає саджанці сосни.

Сосна – це корисна рослина.

Сергійко хоче зберегти сосновий ліс.

Запитання:

-Як звуть хлопчика?

-Що саджає Сергійко?

-Сосна – це корисна рослина?

-Що хоче зберегти Сергійко?

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

-Який звук ми сьогодні вчилися правильно вимовляти?

- Які слова зі звуком [с] ти сьогодні запам’ятав (запам’ятала)?

- Що тобі сподобалося сьогодні за занятті?

 

 

 

Використані джерела:

  •         Ілюстрований матеріал взято із відкритих джерел мережі Інтернет

 

docx
Додав(-ла)
Романенко Алла
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
4 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку