«Зимові пригоди». Диференціація звуків с-з. Мета:удосконалювати правильну вимову звуків (з) (с) у складах,реченнях; розширювати словниковий запас учнів;продовжувати формувати навички складання речень,розвивати зв*язне мовлення,слухову пам*ять,увагу,логічне мислення,дрібну моторику,координауію рухів.
Обладнання:роздатковий матеріал на звуки (с) (з),м*ячики су-джок,малюнок на дошці "сніговик"
Перебіг заняття
I Організаційний момент
1. Привітання
2 Виконання артикуляційної гімнастики (Посмішка,парканчик,лопатка,годинник,гірка,солодке варення.)
3. Вправа з намистинами (на тоненькій резинці насилені намистини 5-6 штук,края резинки тримаємо в руках а язичком по черзі переміщуємо намистини з правого боку в лівий і навпаки)
4 Робота над складами (читання складів написаних на дошці) са-ас;си- зи;ес-се;сі-іс;со-зо;сі-зі;су-сі;ся-зя;(спеціально в такому порядку, щоб звернути увагу на уважність дитини під час читання)
5Робота над чітким вимовлянням звуків (з-с) у словах 6 Робота над чистомовками
Са-са-летить оса.
Си-си-паслися гуси.
Сі-сі-ми катались на таксі.
Ус-ус -у діда сивий вус.
За-за -підійшла до нас коза.
Зо-зо- гостре лезо.
Зі-зі- новий чобіт на нозі.
Су-су я сумку принесу.
Зи-зи прийшли до нас морози.
II Основна частина
Діти до нас сьогодні завітав гість.Це сніговик.Ой, а що це в нього в руках? Це конверт ,а в конвнрті завдання .Давайте допоможемо сніговику його виконати.
7 Гра "Що зайве".(дітям роздаємо надрукований матеріал і пояснюємо завдання)
Треба обвести в кружечок той предмет який зайвий.
8 Розучування віршу "Зимонька-зима"(за мнемотехнікою)Спочатку з віршем дітей ознайомлює логопед,звертаючи увагу дітей на малюнки,потім розучують вірш всі разом.
9 Пальчикова гра "Зайчик хитрун"
Хто сховався в кулачок (показуємо кулачки)
Це наш зайчик хитрячок (показуємо вказівним та середнім пальцями вушка зайчика на обох руках)
Вушка зайчик піджимає (рухаємо вниз-вверх наші"вушка")
І голівкою хитає(хитаємо пальчиками)
Праве вушко він зігнув,ліве вушко він зігнув(почергово загинаємо пальчики)
Ох,втомився і заснув(кладемо ручки на парту).
10.Складання розповіді за малюнком з опорою на слова (ялинки ,пень,ліс,білочки,зайці,пухнасті кущі,блакитне небо)
Додаткове завдання:порахувати скільки на малюнку білочок,зайчиків.
11Гра "Що переплутав художник?"(треба забрати малюнки яких не має взимку)
12 Су-джок терапія(виконання вправ з су-джок м*ячиками)
Йшла велика черепаха
І кусала всіх від страху(катаємо м*ячики між долонями)
Кусь,кусь,кусь(м*ячик захоплюємо по черзі починаючи з вказівних...)
13 Завдання на розвиток уваги.(треба в кожному ряду знайти зайвий предмет)Фото (Зима)
III Підведення підсумків .Завершення заняття.
До 10 завдання
Матеріал до 8 завдання