Корекційно-розвиткове заняття з соціально-побутового орієнтування
«Овочі для нас – вірні друзі повсякчас».
Мета. Розширити знання дітей про овочеві рослини, їх значення для організму.
Допомогти набути практичних умінь та навичок, необхідних для майбутньої трудової діяльності.
Розвивати пізнавальні інтереси учнів з урахуванням їх індивідуальних психофізичних особливостей, дрібну моторику рук.
Здійснювати корекцію зв’язного мовлення та практичних дій учнів: чищення овочів, способи нарізування овочів та вміння готувати страви з овочів.
Виховувати уважність, дисциплінованість, працелюбність, любов і шану до праці, повагу до її трудівників.
Обладнання. Композиція з овочів та фруктів «Щедрість рідної землі», корони з назвами овочів, назва девізу написана на дошці, відварені овочі.
Інвентар. Ножі, дощечки, фартухи, косинки.
Тип заходу. Корекційно-розвиткове заняття
Хід заходу
І. Нервово-психологічна підготовка
– Діти! Сьогодні у нас не звичайний урок. До нас завітало дуже багато гостей. Привітайтеся з ними.
Добрії люди славного краю,
Вік вам радіти, в щасті рости,
А нивам українським щедро родити
І вічно цвісти!
Добрий день вам, добрі люди,
Хай вам щастя всюди буде,
На уроці вас вітаєм,
Щастя й радості бажаєм!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
– У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я», «Здоров’я – найбільше багатство у світі». Приємно бути здоровим, тільки необхідно знати, як здоровим стати.
Найбільше багатство – здоров`я людини!
А люди здорові – багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
– Діти, скажіть будь ласка, чи може автомобіль або літак зрушити з місця без палива?
– Ні.
– Так само і людині, для того, щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися, необхідна енергія і сила. Звідки вона береться?
– Для здоров`я людини дуже важливо правильно харчуватися. Щоденний раціон має вміщувати продукти багаті на білки, жири, вуглеводи та вітаміни. Повна кількість кожного з цих компонентів життєво необхідна для організму людини. Але в ньому обов’язково повинні бути овочі. З давніх-давен люди використовують в їжу овочі. Овочі основне джерело води, вуглеводів, вітамінів. Також в овочах є речовини, які збуджують апетит і поліпшують травлення. Багато овочів (буряки, морква, капуста) мають дієтичне і лікувальне значення.
– Для нормального розвитку та зростання людського організму необхідні різноманітні вітаміни, які містяться овочах. Що таке «вітаміни»? Це слово походить від латинського слова «віта» – життя. Позначаються вони буквами латинського алфавіту – А, В, С, D. Людина, яка одержує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру.
Повідомлення «Вітаміни»
Вітамін А – сприяє росту, допомагає зберегти зір (морква, помідор, зелена цибуля, гарбуз, молочні продукти).
Вітамін В – потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшує травлення (слива, горох, квасоля, вівсяна та гречана крупи, горіхи, сир, яйця).
Вітамін С – запобігає застуді, сприяє росту, вбиває мікроби, зміцнює імунітет (шипшина, лимон, солодкий перець, чорна смородина, капуста, малина, цитрусові).
Вітамін D – зміцнює кістки, зуби малюків (соняшникова олія, молоко, сир, яєчні жовтки).
Овочі завжди займали почесне місце на столах українців. З них можна приготувати багато різноманітних страв. Які саме, про це нам розповідають книги «Українська національна кухня», «Кулінарія», де є безліч рецептів страв, які можна приготувати і в свята, і в будні. Сподіваюсь, що деякі з них і ви вмієте вже готувати або допомагаєте своїм мамам їх приготувати. А щоб дізнатися, яку овочеву страву будемо сьогодні готувати, пограємося в гру «Овочі та фрукти».
Виходить Королева Харчування.
Королева харчування загадує загадки про овочі і фрукти. Діти, відгадуючи загадки, поділяють на овочі і фрукти.
– Молодці, ви правильно відібрали овочі, але сьогодні ми з вами будемо готувати салат «Вінегрет». Можливо, ви знаєте, які саме овочі потрібні для його приготування.
Буряк. – Ну, а борщ без буряка вам зварити як?
Буряк треба до борщу, і до вінегрету,
Я найкращий з овочів, скажу по секрету.
Огірок. – Я овальний і довгенький, дужегарний зелененький,
Помідору рідний брат, дуже добрий на салат.
Літом свіжий та зелений, взимкудобрий я солений,
Вмію я водить танок, бо найкращий огірок.
Морква. – А я пані морковиця, гарбузовая сестриця,
В земляній сиджу коморі, а коса моя – на дворі,
Маю щедрі вітаміни для дорослих і дітей,
Пригощу морквяним соком дорогих своїх гостей.
Картопля. – Я – картопелька поживна,
Всім відома. І не дивно,
Бо мене всі полюбляють,
Як вирощувати – знають.
Цибуля. Срібна в неїкожушина,
Всім відома цибулина,
Бо вона у стравах всюди
Береже нас від застуди.
Горох. Хто не знає, друзі, я найкорисніший.
Я зелений, запашний і у вінегреті я смачний.
3. Руханка
На город йдемо ми працювати (ходьба на місці)
будем овочі збирати (нахили)
Вітамінів в них доволі (розводимо руки в сторони)
будем ми усі здорові.
Підемо у сад гуляти (ходьба)
будем фрукти ми зривати (піднімаємо руки вгору)
Вітаміни в них теж є (рух руками вперед від себе і до себе)
Це здоров’ячко моє.
– Отже, ви, діти, зрозуміли, що сьогодні ми будемо готувати українську страву вінегрет.
Вінегрет – це холодна страва, яка приготовлена з дрібно нарізаних овочів з додаванням олії. Для приготування вінегрету потрібно мати картоплю, буряки, моркву, огірки, цибулю, а також олію, сіль та зелень. Можна, також, додавати горох чи квасолю. Я сказала «дрібно» нарізаних овочів, а зараз пропоную переглянути, які є способи нарізання овочів.
4. Перегляд картинок «Способи нарізання овочів»
Девіз. «Серце і душу в роботу вкладемо,кожну хвилину в труді збережемо!»
– Тож давайте дотримуватись девізу уроку і поринемо в світ практичних знань.
ІІІ. Практична робота
1. Основні правила особистої гігієни під час приготування їжі.
2. Інструктаж із безпеки життєдіяльності.
(Повторення правил безпечної роботи з ножем).
1.Овочі нарізаємо тільки на дошці, не відриваючи ніж високо від неї.
2.Передавати ніж тільки ручкою вперед.
3.Ніж тримати лезом вниз, не ходити по приміщенню з ножем.
4.По закінченню роботи покласти ніж на місце.
5.Повторення послідовності приготування страви. (Пам’ятки лежать на столі).
3. Виконання практичної роботи: нарізування овочів на вінегрет.
Заздалегідь підготовлені овочі для приготування вінегрету.
4. Інструкційна картка. Послідовність приготування вінегрету
VI. Підсумок уроку
В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх ми вас вітаємо,
Побачили, що ми знаємо.
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
– Ось і закінчився наш урок. Сподіваюсь, ви будете рости розумними, вмілими і дбайливими господарями на нашій рідній українській землі.