Корекційно-розвивальне зянаття для учня 1 класу з моторною алалією.

Про матеріал
Матеріал містить логопедичні, кінезіологічні, нейросенсорні вправи, корисні посилання. Стане у нагоді корекційним педагогам, батькам дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Перегляд файлу

Індивідуальне корекційно-розвиваюче заняття для

учня 1 класу з моторною алалією

Тема: Розвиток аналітико-синтетичної діяльності, кінестетичного локомоторного, мануального, пальцевого праксису; формування вміння узгоджувати власні рухи з мовленням; закріплення знань про складову структуру слова.

Мета навчальна:  вчити активно супроводжувати дії мовленням; закріпити знання про складову структуру слова; вчити впізнавати об’ємні предмети на дотик, називати їх; продовжити вчити виконувати різноманітні вправи за інструкцією вчителя, виконувати сортування предметів за заданими параметрами в заданому темпі.

Мета корекційно-розвивальна: розвивати орієнтацію в просторі, мислення, память, увагу дитини; збільшувати рівень мовленнєвої активності на занятті. Напрацьовувати вміння відчувати та правильно відтворювати людські емоції, інтонації голосу.

Мета виховна: виховувати активність та зацікавленість на занятті, спонукати дитину до оцінювання  власних  досягнень  як передумови уміння навчатися впродовж життя; вчити  радіти власним успіхам.

Мета соціалізуюча: напрацьовувати вміння  використовувати додаткові жести та  різноманітні емоції  з метою покращення якості спілкування. Вдосконалювати здатність реагувати мовними засобами на різноманітні явища та події в житті, як основну компетентність учня Нової української школи.

Тип: індивідуальне заняття

Вид: комплексне

Обладнання: Атрибути до гри «Чарівний мішечок» (мішечок з різноманітними на дотик дрібними предметами), ілюстрації за методикою Новікової-Іванцової Т.М., атрибути до Д\г «Збери слова зі складів», аудіо-записи активної та заспокійливої музики, мультимедійний програвач, 4 аркуші паперу А4 або 4 невеликі газети, дзеркало, малі масажні м’ячі.

Приміщення – сенсорна кімната.

Тривалість заняття – 30 хв.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організаційна частина

1. Привітання з рухами:


Вушка прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!


2. Гра-вправа «Познайомимось!»

Вчитель пропонує дитині вимовити своє імя тихо, голосно, весело, повільно, швидко, ніжно тощо).

Примітка. Завдання можна виконувати, сидячи. Можна дати дитині дзеркало. Вчитель також може приймати участь у грі.

3. Знайомство з планом заняття.

Вчитель пропонує дитині план у вигляді карток. Коротко описує що будемо робити.

Картинки по запросу сенсорна доріжка для ніг

Похожее изображение

Картинки по запросу набивной мяч

 

ІІ. Основна частина

Вчитель: - що ж, друже, до старту! Почнемо з налаштування на правильне дихання .

- Вправа «Вушко»

В.п.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Злегка нахилити голову, праве вухо йде до правого плеча – голосний, короткий вдих носом. Потім злегка нахилити голову вліво, ліве вухо йде до лівого плеча – вдих. Трохи похитати головою, наче комусь в думках говорите: «Ай-ай-ай!». Дивитися перед собою. Вдихи і видихи робити одночасно з рухами.

- Вправа «Долоньки» (з малими масажними м’ячиками).

В.п.: встати прямо, зігнути руки в ліктях (лікті вниз), в долоньки взяти по м’ячику, показати їх педагогу. Робити голосні, короткі і ритмічні вдихи носом і одночасно стискати в долоньках м’ячики. Підряд робити 4 ритмічних вдихи носом. Потім опустити руки – пауза 3-4 сек., повільний видих. Вправу повторити.

1. Ходьба по сенсорній доріжці з промовлянням.

В залежності від розвиненості мовлення промовляти можна: «Один, два, три, чотири»; «і раз, і раз»; «о-па, о-па».

2. Вправа в сухому басейні на сортування кульок під рахунок з промовлянням.

Дитині пропонуються дві сітки для збирання кульок. Дається завдання: в першу сітку збирати сині кульки, в другу – червоні. Робота починається по команді. Дитина закидає кульки в сітки та одночасно примовляє «І – раз!».

Під час ускладнення цієї вправи пропонується викладати кульки обома руками одночасно. При подальшому ускладненні -  кульки в сітках чергувати. Вчитель рахує до десяти. Дитина закидає в сітки поперемінно то сині то червоні кульки. Якщо завдання виконано правильно – в кожній сітці буде по 5 синіх та 5 червоних кульок.

3. Вправи на розвиток складової структури слова.

Виконуються з набивним м’ячем та малим циліндром. .

1) Відпрацювання фрази  «Я кочу». Дитина починає  промовляти фразу «Я ко-…». На склад «-чу!» штовхає набивний м’яч. Останній склад вимовляється наголошено з підсиленням голосу.

2) Відпрацювання фрази  «Я іду».  Дитина починає  промовляти фразу і робить два кроки на кожен склад - «я і-…». На склад «-ду!» - переступає через вузький циліндр. Останній склад вимовляється підсилено, наголошено.

4.  Вправа за методикою Новікової -  Іванцової Т.М.

Відпрацювання фрази «Я іду»  з іншими словами: «Міша іде, ляля іде, зая, іде, котя іде…»

5.  Вправа «Чарівний мішечок».

В мішечку дрібні іграшки різної текстури ( тканинні, залізні, пластмасові, дерев’яні тощо). Перший раз дитині демонструються всі іграшки. Дитина бере в руку кожну іграшку, називає, виставляє в ряд. Наступного разу дитина дістає з мішечка задану вчителем іграшку, називає, виставляє в ряд.

6.  Дидактична гра «Збери слова зі складів».

Вчитель допомагає дитині правильно скласти слова ( не більше 3-х). Потім спряжено та почергово промовляє з дитиною ці слова, відпрацьовуючи правильну складову структуру слова та уникаючи пропусків складів. Для підсилення ефекту слова можна відплескувати в долоні (три оплески на три склади).

ІІІ. Рефлексія.

  1. Гра «Перебіжки на газеті». Вчитель пропонує дитині пограти в гру «Хто швидше». Треба подолати відстань з одного краю кімнати до іншого, ступаючи почергово кожною ногою на дві газети.  Газету, з якої нога зійшла, кладуть перед собою і крокують далі. Бажано дитині допомогти перемогти.
  • Ти сьогодні успішний на занятті і в іграх. Молодець!

ІV. Підсумок заняття.

1. Перегляд розкладу заняття. Усвідомлення гарно виконаної роботи. Комплімент та подяка дитині.

2. – Що тобі сподобалось на занятті?

3. Побажання та настанови щодо вимови дитини на занятті.

4.  Прощання.

Бажано застосовувати тактильні прощання (потискання руки, обійми) з метою підтримки гармонійних та довірливих стосунків з дитиною.

Додатки:

          

        

D:\СВЕТА\ Дидактичні ігри\Збери слова зі складів\3.JPG    D:\СВЕТА\ Дидактичні ігри\Збери слова зі складів\4.JPG   D:\СВЕТА\ Дидактичні ігри\Збери слова зі складів\5.JPG

C:\Users\Светлана\Desktop\пупупуп.PNG

 

 

 

Корисні посилання:

  1. Новікова-Іванцова Т.М. «От слова к фразе» - http://autism-info.ru/catalog/novikova-ivancova-ot-slova-k-fraze-3-alboma/ 
  2. Дихальна гімнастика А.Н.Стрельнікової та дихальні вправи - http://logopedu.com.ua/article/487_Ydoskonalennya_dihalnogo_aparaty_doshkilnikiv_z_vadami_movlennya/
  3. Сенсорна інтеграція. ЇЇ роль у виправленні вад мовлення - https://www.youtube.com/watch?v=r1nW6TN14Ak&t=0s&index=3&list=PL9aElco4pjLRxlH2ElWFa5uXOd7gTBq7V

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 березня 2020
Переглядів
5710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку