Корекційно-розвивальні заняття "Психологічний супровід учнів 5 класів в період адаптації"

Про матеріал
Корекційно-розвивальна програма сприяє підвищенню самооцінки дитини, її самопізнанню, самореалізації, впевненості у стосунках із оточенням, формуванню більш глибоких уявлень про своє «Я», подоланню шкільної тривожності.
Перегляд файлу

 

Управління освіти Курахівської міської ради Донецької області

                                 Гірницька гімназія №18

 

 

 

 

 

ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД УЧНІВ 5 КЛАСІВ

В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ.

                       Корекційно-розвивальні  заняття.

 

 

 

                                   Практичний психолог Птиця Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність досвіду:

Адаптація – це процес пристосування індивіда до умов та вимог нового середовища. Початок навчання дитини у школі – складний і відповідальний період у її житті. Це час великих сподівань і розчарувань, перших життєвих перемог і поразок. Без повноцінної адаптації немає внутрішньої рівноваги особистості, впевненості у завтрашньому дні, людської поваги, допомоги і творчості.

 Перехід учнів від початкової школи до середньої характеризується появою своєрідної мотиваційної кризи з переважанням зовнішньої мотивації, спрямованої на уникнення невдачі, а також із зниженням навчальної мотивації та інтересу до навчання через зміну соціальної ситуації розвитку.

 Складність цього періоду зумовлена, насамперед, сукупністю психофізіологічних та особистісних змін, які відбуваються у внутрішньому світі дітей цього віку.

 Нові умови навчання у середній школі висувають високі умови до інтелектуального та особистісного розвитку учнів, підвищують темпи навчальної діяльності, яка втрачає своє головне значення, але продовжує посідати чільне місце в діяльності школярів і впливати на зміст та ступінь розвиненості особистісних структур. Від учнів очікують незалежної, більш самостійної та відповідальної поведінки, до чого багато дітей не готові. Наслідком цього є напруження психіки, перевтома, високий рівень тривожності, труднощі у спілкуванні з ровесниками і педагогами.

 Центральне особистісне новоутворення цього періоду – становлення нового рівня самосвідомості, Я – концепції, що виявляється в прагненні зрозуміти себе, свої можливості і особливості, свою подібність з іншими людьми і свою відмінність – унікальність і неповторність.

 У цей період у п’ятикласників є сильною потреба у спілкуванні з однолітками й необхідність у загальній позитивній оцінці себе загалом, незалежно від конкретних результатів. Тому на емоційне самопочуття дитини більшою мірою починає впливати те, як складаються її стосунки з товаришами. Самооцінка дитини дедалі менше починає залежати від навчальних успіхів, а дедалі більше  - від того, як її цінують та сприймають.

 Різка зміна умов навчання, розмаїття та ускладнення вимог, й навіть зміна позиції «старшого» у початковій школі на «наймолодшого» у середній – все це є випробуванням для психіки школяра.

 Для багатьох п’ятикласників, що навчалися спочатку в одного вчителя, перехід до кількох вчителів з різними вимогами, характерами, різним стилем викладання також є зовнішнім показником їхнього дорослішання, але, водночас, і причиною тривожності і проблем. Наявність такої тривожності свідчить про її нездатність упоратися зі своїми почуттями, контролювати їх. Відтак зникає впевненість у собі, рішучість у діях і вчинках, наполегливість у досягненні мети. Дитина заздалегідь налаштовує себе на поразку.

 Саме тому вкрай актуальним постає питання успішної адаптації п’ятикласників до нового етапу шкільного навчання.

 Корекційно-розвивальна програма сприяє підвищенню самооцінки дитини, її самопізнанню, самореалізації, впевненості у стосунках із оточенням, формуванню більш глибоких уявлень про своє «Я», подоланню шкільної тривожності.

 

 Технологія реалізація досвіду:

Програма розрахована на учнів 5 класів. Містить 4 занять тривалістю 60 хвилин. Форма проведення заняття — тренінг.

Структура занять містить у собі обов’язковий ритуал привітання, розминку, основну вправу та рефлексію. Після кожної вправи бажано поводити невеликий шерінг для надання зворотнього зв’язку. Перед початком циклу занять проводяться тестування (1 год.) та індивідуальні консультації з кожною дитиною (в залежності від ситуації 1-2 год.). Після закінчення групової роботи також проводяться консультації, на яких закріплюються зміни, які відбулись з дитиною (2 год.)

 

Тема: психологічний супровід учнів 5 класів в період адаптації

Категорія учасників: учні 5-х класів.

Мета:. формування вмінь і навичок успішного переходу й полегшення адаптації учнів 5-х класів на новому ступені  навчання.

Очікувані результати: подолання шкільної тривожності; формування у учнів вміння володіти собою на уроці, розуміти свій емоційний стан;позитивний впливи на  розвиток самосвідомості молодших підлітків, як передумови його особистісного зростання.

Тривалість: 4 заняття (  один раз на тиждень) по 60 хвилин.

Обладнання та матеріали: фліп-чарт, стікери, маркери, ватмани, папір А-4, олівці, фарби.

Зміст заняття: ігри на знайомство, створення сприятливої, доброзичливої атмосфери; ігри на довіру, спілкування, рухливі та рольові ігри; бесіди; обговорення; самовираження в малюнках; самодіагностика (вправи на самопізнання); релаксаційні вправи.

 

Заняття 1.

 

Перелік активностей

Обладнання та матеріали

Тривалість

І. Організаційно-мотиваційний етап

 

 

 

Привітання.

  1. Вправа «Дерево очікувань»
  2. Правила роботи в групі.

Плакат з зображенням дерева, стікери, ручки.

5

 

5

ІІ. Основна частина

 

 

  1. Вправа     «Девіз групи»
  2. Гра  «У нас із тобою спільне...»
  3. Вправа «Хто я?»

6.      Гра «Що я відчуваю в школі»

Ватмани. Олівці, маркери.

 

Аркуші паперу, ручки.

Картки з назвою почуттів.

8

5

10

12

ІІІ. Підсумки, рефлексія

 

5

  • Ритуал завершення
  • Вправа «Лотос»
  • Оцінка заняття

 

 

5

Заняття 2.

Перелік активностей

Обладнання та матеріали

Тривалість

І. Організаційно-мотиваційний етап

 

 

  • Привітання

1.Вправа «Бінго»

2.Повторення правил роботи в групі

3.Вправа "Чарівна подушка". 

Папір А-4. Ручка.

 

 

Подушка.

 

10

5

10

ІІ. Основна частина

 

 

4. Вправа   «Трояндовий кущ»

5. Вправа "Шикуймося за зростом". 

  1. Гра «Однакові чи різні»

 

15

3

5

ІІІ. Підсумки, рефлексія

 

7

  • Ритуал завершення
  • Оцінка заняття

 

5

Заняття 3.

Перелік активностей

Обладнання та матеріали

Тривалість

І. Організаційно-мотиваційний етап

 

 

  • Привітання
  1. Вправа «Твоє ім'я»
  1. Вправа  «Маски»

 

 

Апельсин.

Зображення масок почуттів.

 

10

10

ІІ. Основна частина

 

 

  1. Вправа « Світ масок»

4.      Гра « Сонечко»

  1.  Вправа  «Добрий бегемотик»

Шаблони масок. Олівці, фарби.

20

10

5

ІІІ. Підсумки, рефлексія

 

 

  • Ритуал завершення
  • Оцінка заняття

 

5

Заняття 4.

Перелік активностей

Обладнання та матеріали

Тривалість

І. Організаційно-мотиваційний етап

 

 

  • Привітання
  1. Криголам «Сонечко»
  2. Правила роботи в групі.

 

 

3

2

ІІ. Основна частина

 

 

  1. Вправа «Автопортрет».
  2. Вправа «Хто я? Який я?»

5.   Вправа  «Дерево бажань»

  1.  Гра   «Візитівка».
  2.  Вправа «Що важливо для мене?»

Ватман, маркери

Аркуш паперу. ручка.

Папір, олівці

Папір, олівці

7

8

15

10

8

ІІІ. Підсумки, рефлексія

 

5

  • Ритуал завершення
  1. Вправа «Усмішка по колу»
  • Оцінка заняття

 

 

2

 

ЗАНЯТТЯ 1.

 Мета: ознайомити дітей із цілями занять. Формою роботи; прийняти правила поведінки на занятті; профілактика проблем адаптації: мобілізація внутрішнього ресурсу, вміння виявляти активну участь і співпрацювати з однолітками в дискусіях.

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

1.Привітання. Вправа «Дерево очікувань».

Мета: сформулювати очікування учасників, визначити основні напрями у подальшій роботі тренінгу.

Хід вправи.

 Перед початком тренінгу тренер вивішує на стіну плакат із зображенням дерева.

Тренер. - Кожен з вас, ідучи на тренінг, почувши його тему, можливо, має певні питання, які хотів би вирішити під час роботи. Кожен з вас щось очікує від цієї зустрічі. Що ж саме? Зараз я пропоную вам з'ясувати це питання, конкретизувати його для самих себе. Ви отримаєте аркуш, на якому зможете записати свої очікування від цього тренінгу, побажання. Коли закінчите, зачитайте свої очікування й прикріпіть аркуші на гілках дерева. Наприкінці нашої роботи ми знову повернемося до них.

2. Правила роботи в групі.

  • Говорити тільки від свого імені («Я»).
  • Не говорити за інших (не виручати, якщо тебе не просять, не коментувати слова інших).
  • Не ображати інших учасників групи.
  • Не існує правильних та неправильних відповідей. Правильна відповідь та, яка правдиво передає твої почуття.
  • Краще промовчати, ніж говорити не те, що ти думаєш насправді.
  • Все, що відбувається на занятті повинно залишитися таємницею. Не можна за межами заняття обговорювати те, що ви дізналися про інших. 

ІІ. Основна частина

  1. Вправа    «Девіз групи»

Мета: створити умови для ефективної співпраці, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи.

Тренер. Подумайте, яку назву і який девіз можна дати нашій групі.

Після обговорення приймається спільне рішення і на ватмані записують назву групи і девіз. Презентують. Чому саме така назва та девіз.

  1. Гра  «У нас із тобою спільне...»

Мета: знаходження подібного і відмінного в учасників; налаштування на подальшу роботу.

Хід вправи. Усі учасники розраховуються на «перший» — «другий». Усі «перші» номери утворюють внутрішнє коло, а «другі» — зовнішнє коло. Учасники внутрішнього кола продовжують речення «У нас з тобою спільне...», а зовнішнього кола — «У нас з тобою відмінне...». Зовнішнє коло стоїть на місці, а внутрішнє рухається за годинниковою стрілкою, доки не стане знову на своє місце.

  1. Вправа «Хто я?»

Мета: знайомство з уявленням про себе учасників групи; усвідомлення множинності власних образів «Я».

Хід вправи.

Учасники пишуть на листочках 10—20 визначень — відповідей на питання «Хто я?». Після цього папірці з відповідями дають тренеру. Тренер читає, а учасники намагаються відгадати, кому належать ці визначення.

 Запитання для обговорення:

     - Чи легко тобі було писати про себе? Чому?

     - Яких рис більше: позитивних, негативних, нейтральних? Чому?

     - Чи часто ви замислюєтесь над питанням «Хто я»?

- Для чого потрібно ставити собі це запитання?

- Чи цікаво отримувати відповіді?

6. Гра «Що я відчуваю в школі»

Хід гри:

Ведучий пропонує кожному з дітей витягнути по одній картці з назвою почуттів. ( радість, подив, нудьга, відраза…), а потім назвати шкільне заняття, яке породжує в ньому це почуття.

ІІІ. Підсумки, рефлексія

7.Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.

Хід вправи.

Запитання для обговорення:

  • Що нового про себе ви дізналися на занятті?
  • Які у вас виникали емоції підчас заняття?
  • Як, на вашу думку, ви можете використати дані знання в майбутньому?

Ритуал завершення.

  1. Вправа «Лотос»

Мета: завершення тренінгу позитивом, теплими довірливими стосунками.

Хід вправи. Тренер пропонує учасникам стати таким чином, щоб утворити прекрасну квітку лотоса, яка, погойдуючись на прозорій воді, поступово розпускається під лагідним промінням вранішнього сонця.

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 2

Мета: розвивати самостійність мислення, вчити учнів діагностувати свій характер, виявлення уявлень учня щодо себе; активізація самосвідомості.

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

  Привітання.

  1. Вправа «Бінго».

Мета: сприяти усвідомленню унікальності особистості кожної людини; продовжити знайомство учасників один з одним.

Хід вправи. Кожному учасникові дається аркуш паперу А4. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім без ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» — силует людини. Після цього кожен учасник пише на «Бінго» про свою мрію (на голові), захоплення (на лівій руці), особистісні риси (на правій руці), де найзатишніше (на лівій нозі), чим я пишаюсь (на правій нозі), ім'я (на тулубі). Після презентації «Бінго» можна вивісити на ватмані, де написані назва і девіз групи.

2.Повторення правил роботи в групі

3.Вправа "Чарівна подушка". 

Мета - дати можливість учасникам вислови­ти свої бажання, і при цьому відчути, що інші уважно слухають ці бажання, сприймають їх. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - маленька подушка. Особливі вимоги до приміщення - достатність простору для утворення кола. Процедура: тре­нер повідомляє, що є чарівна подушка, яку покладено в центрі кола, і кожний учасник, по черзі, має, сидячи на ній, розповісти групі про свої очікування від тренінгу та про бажання, які виникають із цього приводу.

ІІ. Основна частина

4.Вправа «Вправа «Трояндовий кущ»

Мета: підвищення самооцінки.

Хід вправи. Складається з трьох етапів — релаксації з використанням мислених образів, малювання та опитування після малювання.

Тренер. Закрийте очі і просто відчувайте своє тіло. Забудьте про те, що відбувається навколо вас. думайте тільки про те, що відбувається всередині вас. Думайте про дихання... ви відчуєте, як повітря надходить через ваш рот, ніс і рухається далі у груди. Уявіть собі, що ваше дихання схоже на м'які хвилі, що накочуються на берег... Кожна хвиля приносить вам заспокоєння.

Тепер уявіть, що кожний з вас перетворився у кущ троянд. Спробуйте з'ясувати, що означає бути трояндовим кущем... Який ви кущ? Великий? Маленький? Широкий? Високий? У тебе є квіти? Якщо так, то які? Які у тебе стебло і гілочки? На що схоже твоє коріння ? Якщо у тебе є коріння, то яке воно? Довге і пряме?... Скручене? Чи глибоко воно йде у землю? Озирніться навколо (пауза). Де ви знаходитеся? У подвір'ї? У парку? У пустелі? У місті? За містом? Посеред океану? Ви знаходитеся у посудині чи ростете у землі? Чи може, ви пробиваєтеся крізь бетон? Ростете посеред чогось? Озирніться навколо (пауза Що ви бачите? Інші квіти? Ви самотні? Поблизу є дерева? Тварини? Люди? Птахи? Ви схожі на трояндовий кущ чи на щось інше? Чи не обгороджує вас огорожа? Хто за вами доглядає? Яка зараз погода? Як ви сприймаєте життя? Що ви відчуваєте? Що відбувається з вами, коли змінюється час року? Не забувайте, що ви — трояндовий кущ. Визначте своє ставлення до свого життя і того, що від­бувається з вами.

Через декілька хвилин я попрошу вас розкрити очі і зобразити себе на малюнку у вигляді куща троянд. Потім я поставлю вам декілька запитань. Ви розкажете мені про малюнок так, ніби ви були трояндовим кущем (довга пауза)... Готові?»

Розкрийте очі і намалюйте кущ троянд.

Запитання після завершення малювання трояндового куща.

  1. Яким кущем троянд ти є і як виглядаєш?
  2. Розкажи мені про свої квіти?
  3. Розкажи мені про своє листя?
  4. У тебе є колючки? Якщо так, то розкажи мені про них. Якщо ні, тоді розкажи, як ти захищаєшся. Ти добрий чи злий кущ?
  5. Розкажи мені про своє стебло і гілки.
  6. Розкажи мені про своє коріння.
  7. Розкажи мені, де ти живеш? Які предмети тебе оточують? Тобі подобається жити у тому місці, де ти знаходишся?
  8. Ти думаєш, що схожий на трояндовий кущ чи на щось інше? Якщо так, то на що ти схожий?
  9. Хто доглядає за тобою? Тобі це подобається? Яким чином вони за тобою доглядають?
  10. Як ти ставишся до теперішньої погоди? Що з тобою відбувається, коли погода змінюється?.
  11. Як ти себе почуваєш у ролі куща троянд? Як тобі живеться у ролі куща?
  1. Вправа "Шикуймося за зростом". 

Мета – дати можливість учасникам розі­м'яти м'язи та відпочити. Час - 5 хвилин. Кількість учасників – без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення – достатньо простору для виконання рухавки. Процедура: тренер роз­міщує учасників колом і пропонує заплющити очі. Не розплющуючи очей учасники мають вишикуватися за зростом. Можна робити кілька спроб.

  1. Гра «Однакові чи різні»

Мета: довести дітям, що всі люди відмінні.

«Давайте з’ясуємо, наскільки ми з вами подібні чи відмінні. Адже ви ровесники, навчаєтесь в одному класі, можливо й бажання та захоплення у вас однакові. Отже:

  • Тупніть ногою ті, хто любить співати.
  • Плесніть у долоні ті, у кого сірі очі.
  • А тепер хай нявкне той, хто вважає себе веселим.
  • Підніміться ті, хто любить морозиво.
  • Пострибайте ті, хто хоче на море.
  • Візьміться за голову ті, кому зараз трішки страшно або ніяково.

Кожна людина відрізняється від іншої і особливостями характеру, і звичками, і мріями, і зовнішнім виглядом, і багато чим іншим.

 

 

ІІІ. Підсумки, рефлексія.

Рефлексія заняття

  1. Який у вас зараз настрій?
  2. Які моменти були самі цікаві?
  3. Що було важко? Чому?

Обговорення заняття.

  • Яка вправа сподобалась найбільше і чому?
  • Чи дізналися ви щось нове про своїх однокласників?
  • Яка вправа виявилась найскладнішою?

 

Ритуал завершення

Тренер. Давайте попрощаємося до наступного нашого заняття за допомогою любого дотику та побажаємо один одному всього самого найкращого. Дякую!!!

 

 

ЗАНЯТТЯ 3

 Мета: виявлення уявлень учасників про себе, створити в учнів мотивацію на самопізнання.

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

         Привітання.

  1.Вправа «Твоє ім'я»

Мета: створити довірливу атмосферу.

Хід вправи.

Тренер має в руках апельсин. Звертається до дітей з такими словами: «У мене в руках велике помаранчеве сонечко. Ми будемо передавати його з рук в руки і при цьому дарувати частинку сердечного тепла. Одночасно називати своє ім'я. Наприклад, учасник гри, передаючи «сонечко», говорить своє ім'я: Оксанка, а ми всі повторюємо: «Привіт, Оксанко», — і так усі по колу».

  1. ВПРАВА  «Маски»

Тренер. Ми будемо вчитися визначати свій настрій. Для цього я приготувала три маски, на яких намальовані обличчя: веселе, сумне та зле. Подивіться на них та оберіть собі маску, яка відповідає настрою, з яким ви прийшли.

Обговорення.

ІІ. Основна частина

  1. Вправа « Світ масок».

    Мета: самовираження, самопізнання. Робота з різними почуттями та станами. Розвиток навичок активного слухання, емпатії, вміння безоцінково відноситися один до одного.

Хід. На підготовлених трафаретах масок намалювати ті обличчя, якими ви є, та якими б хотіли бути. Розповісти історію від кожної маски. По закінченню створити виставку масок. Знайти серед всіх схожі.

4 . Гра « Сонечко»

Одна людина стає в центрі та заплющує очі. Це сонце. Групи (планети) вишикуються на тій відстані, на якому їм комфортно. Також можна приймати різні пози. Потім Сонце відкриває очі та дивиться на навколишню картинку. Після цього може переставити учасників на ту відстань, яка б була комфортна їй.  В результаті всі бачать реальну та бажану картинку відношення групи до людини та людини до групи.

  1. Вправа  «Добрий бегемотик».

  Мета: зняття емоційного напруження, агресії, зниження рухової активності.

  Діти стають у шеренгу. Дорослий каже, що всі вони разом – маленький добрий бегемотик. Кожна дитина обіймає за талію того, хто стоїть попереду. Потім дітей просять погладити свого сусіда по плечу, голівці, по спині, по руці… Після цього дорослий пропонує «бегемотикові» походити класом, присісти тощо.

ІІІ. Підсумки, рефлексія

Мета даної вправи подумки прокрути все тренінгові заняття.
Інструкція: «Сядьте зручно. Заплющте очі і згадайте все, що ви робили сьогодні в групі, в зворотному порядку. Намагайтеся згадати все якомога детальніше, що з вами відбувалося протягом заняття, нічого не пояснюючи і не інтерпретуючи.

Ритуал завершення

Усі беруться за руки і, починаючи з тренера, передають один одному потиск руки. Коли цей сигнал надходить до тренера з іншого боку, піднімають руки вгору і промовляють: «До побачення! До наступної зустрічі!»

 

ЗАНЯТТЯ 4.

Мета: ознайомити дітей із цілями занять. Формою роботи; прийняти правила поведінки на занятті; профілактика проблем адаптації: мобілізація внутрішнього ресурсу, вміння виявляти активну участь і співпрацювати з однолітками в дискусіях.

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап.

1 Привітання. Криголам «Сонечко»

Мета: створення гарного настрою.

Хід гри

Учням пропонується зібрати свою позитивну енергію в долонях. Для цього треба потерти долоні одна об одну протягом хвилини, відчуваючи потік позитивної енергії. Потім різко розводимо долоні перед собою на відстань 1-2 см і відчуваємо між ними енергетичний струм. Із цього струму «ліпимо» уявний «сніжок-сонечко» і кидаємо в ту людину, з якою хочемо поділитися гарним настроєм і позитивними емоціями (радістю, добротою, щирістю). Ви побачите, як змінюється обличчя вашого друга. Це і є магічна сила.

2.Правила роботи в групі.

Мета: встановлення принципів роботи в групі; створення відчуття захисту; усвідомлення особливостей спілкування у групі, сприяння організації ефективного простору для особистісного розвитку вчителів. Для вільного обговорення та прийняття тренером пропонуються правила роботи в групі:

ІІ. Основна частина

3.Вправа «Автопортрет».

Мета: визначення учасником погляду на самого себе.

Хід вправи. Тренер дає установку: «Малюй так, як хочеш». Учень притуляється до великого аркушу паперу (рулону шпалер), навколо нього малюють контур його тіла. Потім всередині цього контуру учасник домальовує людину обличчя, волосся та одяг, після чого отримане зображення приколюють до стіни. Потім малюнки обговорюють з кожним учасником.

  1. Вправа «Хто я? Який я?»

Мета: формування позитивного ставлення до своїх можливостей, прийняття себе і прагнення до вдосконалення; визначення спільного між учасниками.

Інструкція. Треба письмово продовжити речення:

  1. Я думаю, що я…
  2. Інші вважають, що я…
  3. Мені хочеться бути…

Кількість збігів підраховують, на дошці вказують, як багато спільного між учнями.

5.Вправа  «Дерево бажань»

Учні малюють дерево, на якому символічними є:

Коріння – позитивні риси дитини,

Стовбур – уміння і навички (спілкування, навчання, заняття у гуртках, вміння  регулювати своїми емоціями тощо)

Гілки – чого дитина хоче досягти

Листочки – риси, які хотіли у собі розвинути.

Учні демонструють свої роботи.

6.Гра  «Візитівка».

Мета: сприяти формуванню дружніх зв’язків, згуртувати учасників, встановити відверті стосунки.

Хід вправи. Діти діляться на пари. Кожен робить графічне зображення свого сусіда і представляє його всій групі.

7.Вправа «Що важливо для мене?»

Мета: допомогти дітям поділитися своїми уявленнями про себе та своїми інтересами, які роблять їх особливими, не схожими на інших.

Хід вправи. Необхідно уявити, що дитина з батьками чи друзями їде , щоб провести канікули на безлюдному острові. Є одна умова: дитині треба взяти з собою лише три речі, найважливіші для неї. Учням треба вказати, що кожен вибере, і намалювати ці речі. Далі потрібно показати і розповісти, чому саме вони вибрали ці речі.

ІІІ. Підсумки, рефлексія

Обговорення заняття.

  • Яка вправа сподобалась найбільше і чому?
  • Що нового дізналися на занятті?
  • Чи дізналися ви щось нове про своїх однокласників?
  • Яка вправа виявилась найскладнішою?
  • Що найкраще запам’яталося? Що здивувало?
  • Кого складніше оцінювати: себе чи інших?

Ритуал завершення

8.Вправа «Усмішка по колу»

Мета: закріпити позитивний настрій учасників. Хід вправи.

Учасники беруться за руки і «передають» усмішку по колу. Кожна дитина повертається до свого сусіда справа і, бажаючи щось хороше і приємне, усміхається.

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. Фірсова І.В. Проблеми адаптації випускників початкової школи у 5 класах. (Початкове навчання та виховання. – 2006).
  2. Попова О. Я – п’ятикласник (Психолог. - 2013)
  3. Безпарточна В.,Адаптація п’ятикласників до умов середньої школи. Корекційно-розвивальні заняття.  (Психолог. – 2010).
  4. Психогимнастика в тренинге /Под редакцией Н. Ю. Хрящевой. СПб.: "Ювента", Институт Тренинга, 1999.
  5. Долгова А.Г. Агрессия у детей младшего школьного возраста. Диагностика и коррекция. – М.: Генезис, 2009.
  6. Смирнова Е.Е. Познаю себя и учусь управлять собой. Программа уроков психологии для младших подростков (10-12 лет). – СПб.: Речь, 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Птица Татьяна
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 вересня 2021
Переглядів
3920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку