«Корінь n-го степеню. Арифметичний корінь n-го степеню та його властивості» 10 клас, алгебра

Про матеріал
Повторити й систематизувати знання учнів про квадратний корінь; формувати вміння застосовувати ці знання під час перетворення виразів.
Перегляд файлу

Часовоярська загальноосвітня школи І-ІІІ ступенів №17

Бахмутської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Корінь n-го степеню. Арифметичний корінь n-го степеню та його властивості»

 

10 клас, алгебра

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

Розробив учитель математики ЗОШ №17

Чаплик Вікторія вікторівна

 

Урок № 1-2                                          

Тема уроку. Корінь n-го степеню. Арифметичний корінь n-го степеню та його властивості.

Мета уроку: повторити й систематизувати значення учнів про квадратний корінь; сформулювати поняття кореня n-го степеню й арифметичного кореня n-го степеню, властивості кореня n-го степеню; формувати вміння застосовувати ці знання під час перетворення виразів. Формувати інформаційну та полікультурну  компетентність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

На попередньому уроці учні одержали завдання повторити тему «Арифметичний квадратний корінь і його властивості».

  1. «Асоціативний кущ» (технологія)

(учитель пропонує учням згадати слова (словосполучення), які асоціюються зі словами «квадратний корінь з числа а».

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант  

  1. Закінчить речення: «Квадратним коренем із числа а називається таке число b, що…».
  2. Чому дорівнює квадратний корінь із 16?
  3. Чи існує квадратний корінь із від’ємного числа?
  4. Чи існує квадратний корінь із 0?
  5. Закінчить речення: «Арифметичним квадратним коренем із від’ємного числа а називається…».
  6. При яких значеннях а і b виконується рівняння = b?
  7. Чому дорівнює 2()2 0) ?
  8. Чому дорівнює 22
  9. Знайдіть значення виразу .
  10. Обчисліть: .
  11. Обчисліть: .
  12. Знайдіть значення частки .

ІV. Формулювання мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Практика розв’язування завдань з арифметичним квадратним коренем і квадратним коренем показує, що необхідно узагальнити й розширити ці поняття – ввести більш загальне поняття «корінь n-го степеню» і вивчити його властивості.

V. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

Робота в групах

Об’єднавшись в групи діти вивчають самостійно означення кореня n-го степеню та його властивості.

1-4 групи одержують завдання: скласти «юридичну шпаргалку» (коротку наочну таблицю-схему), в якій відобразити всі відомості про корінь n-го степеню з числа а, умови його існування, арифметичний корінь n-го степеню та властивості коренів.  

a – підкореневий вираз,

n – показник кореня

 

 

n = 2k, k N                                                 n = 2k + 1, k N

 

 

 

 

 

 

()n = a

Арифметичний корінь n-го степеня з а

= b, a

5 група працює з текстом підручника в тому ж обсязі, однак завдання у них таке: скласти запитання до означення та властивостей кореня n-го степеню, тобто створити так званий «опитувальник»:

  • Дайте означення кореня n-го степеню із числа а;
  • Дайте означення аргументного кореня n-го степеню із числа а;
  • При яких значеннях а існують вирази: і , K N;
  • Основні властивості кореня n-го степеню для невід’ємних значень підкореневих виразів.

Через певний час учні 1 – 5 групи об’єднуються в новостворені групи й демонструють один одному свої схеми та «опитувальники», разом знаходячи відповіді на всі запитання.  

VІ. Первинне закріплення нового матеріалу

  • Виконання усних вправ
  1. Знайдіть значення виразу:

а) ;           б) ;           в) ;        г) ;                 д)

  1. Розв’яжіть рівняння:

а) х4 = 16;                   в) х7 = 8;                      д) х10 = 0;

б) х3 = -8;                   г) х8 = 1;                       е) х6 = -64.

  1. Розв’яжіть рівняння:

а)                        б) = 1;                     в) = -2.

  • Виконання письмових вправ

 

  1. Знайдіть значення виразу:

 а) ( - )4;         б )(2)5 ;              в) ()9.

  1. Знайдіть значення виразу:

а) ;         б              

  1. Знайдіть значення виразу:

а) ;              в) ;                    д) .

б) ;                      г);

  1. Спростить:

а) ;                   б) , m   d) .

 

  1. Знайдіть значення виразу:

а) 0,6 - ;          б) + 4()6 - 3 .

ІІ. Підбиття підсумків уроку

Повторити основні етапи вивченого матеріалу.  

Означення і властивості

Приклади

І. Означення

Коренем n-го степеню із числа а називається таке число, n-й степінь якого дорівнює числу а ().

- корінь, n – показник,

  -підкорений вираз

=3, 35=243;

=5, 54=625;

=-3, (-3)3=-27;

=-4, (-4)5 = -768

Арифметичним коренем n-го степеню з невід’ємного числа називається таке невід’ємне число, n-й степінь якого дорівнює а.

=2 – арифметичний корінь;

=-=-5  

Пам’ятай!

                  ()2k = ,  якщо а0;

()2k+1 =, а R

ІІ. Властивості кореня n – го степеню (n )

1. = 0

 

2. = 1

 

3. = , 

  = =2

4. = , 

==

= = 2∙3 = 6

5. = , 

= = 2

6. = , 

= =

7. ()k = ,  , k Z (якщо k N, то рівність правильна і при  = 0)

(2)3 = 23 =         = 8 0,3=2,4

8. = = ,  , m,                  k N,  m 1, k 1

=

9. = , m, q   , m 1             

=

 

VІІІ. Домашнє завдання

  1. Вивчити означення і властивості n-го степеню.
  2. Виконати вправи.

С – середній рівень

Знайдіть значення виразу:

а) ;        б) ;             в) ;      г) ;    д) .

Д – достатній рівень

Спростить вираз:

а) ;        б) , якщо х 10;        в) .

В – високий рівень

Спростить вираз:

, якщо с, 0, b 0.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
2479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку