Часовоярська загальноосвітня школи І-ІІІ ступенів №17
Бахмутської районної ради
«Корінь n-го степеню. Арифметичний корінь n-го степеню та його властивості»
10 клас, алгебра
Розробив учитель математики ЗОШ №17
Чаплик Вікторія вікторівна
Урок № 1-2
Тема уроку. Корінь n-го степеню. Арифметичний корінь n-го степеню та його властивості.
Мета уроку: повторити й систематизувати значення учнів про квадратний корінь; сформулювати поняття кореня n-го степеню й арифметичного кореня n-го степеню, властивості кореня n-го степеню; формувати вміння застосовувати ці знання під час перетворення виразів. Формувати інформаційну та полікультурну компетентність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
На попередньому уроці учні одержали завдання повторити тему «Арифметичний квадратний корінь і його властивості».
(учитель пропонує учням згадати слова (словосполучення), які асоціюються зі словами «квадратний корінь з числа а».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
ІV. Формулювання мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Практика розв’язування завдань з арифметичним квадратним коренем і квадратним коренем показує, що необхідно узагальнити й розширити ці поняття – ввести більш загальне поняття «корінь n-го степеню» і вивчити його властивості.
V. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
Робота в групах
Об’єднавшись в групи діти вивчають самостійно означення кореня n-го степеню та його властивості.
1-4 групи одержують завдання: скласти «юридичну шпаргалку» (коротку наочну таблицю-схему), в якій відобразити всі відомості про корінь n-го степеню з числа а, умови його існування, арифметичний корінь n-го степеню та властивості коренів.
|
a – підкореневий вираз,
|
n = 2k, k
N n = 2k + 1, k
N
( |
Арифметичний корінь n-го степеня з а
|
5 група працює з текстом підручника в тому ж обсязі, однак завдання у них таке: скласти запитання до означення та властивостей кореня n-го степеню, тобто створити так званий «опитувальник»:
Через певний час учні 1 – 5 групи об’єднуються в новостворені групи й демонструють один одному свої схеми та «опитувальники», разом знаходячи відповіді на всі запитання.
VІ. Первинне закріплення нового матеріалу
а) ; б)
; в)
; г)
; д)
а) х4 = 16; в) х7 = 8; д) х10 = 0;
б) х3 = -8; г) х8 = 1; е) х6 = -64.
а) б)
= 1; в)
= -2.
а) ( - )4; б )(2
)5 ; в) (
)9.
а) ; б
а) ∙
; в)
; д)
.
б) ; г)
;
а) ; б)
, m
d)
.
а) 0,6 -
; б)
+ 4(
)6 - 3
.
ІІ. Підбиття підсумків уроку
Повторити основні етапи вивченого матеріалу.
Означення і властивості |
Приклади |
І. Означення |
|
Коренем n-го степеню із числа а називається таке число, n-й степінь якого дорівнює числу а (
|
|
Арифметичним коренем n-го степеню з невід’ємного числа називається таке невід’ємне число, n-й степінь якого дорівнює а. |
|
Пам’ятай! |
|
( |
|
ІІ. Властивості кореня n – го степеню (n |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
= |
5. |
|
6. |
|
7. ( |
(2 |
8. |
|
9. |
|
VІІІ. Домашнє завдання
С – середній рівень
Знайдіть значення виразу:
а) ; б)
; в)
; г)
; д)
.
Д – достатній рівень
Спростить вираз:
а) ; б)
, якщо х
10; в)
.
В – високий рівень
Спростить вираз:
, якщо с
,
0, b
0.