В матеріалах описано роботу над проектом "Тваринний світ" в рамках роботи літнього мовного табору.
Мета проекту: удосконалювати пошукові та дослідницькі уміння та навички учнів (вчити самостійно знаходити потрібну інформацію, опрацьовувати та аналізувати її), забезпечити практику усного мовлення, розвивати навички письма, активізувати навички індивідуальної роботи, роботи в парах та малих групах, поглибити та систематизувати знання учнів про тваринний світ планети Земля, розвивати творчі здібності учнів, вчити захищати тварин та доглядати за ними.
Матеріали, необхідні для створення проекту:
Кінцевий результат
Результат проекту – книга «OUR PLANET'S ANIMALS», яка складається зі створених учнями сторінок на аркуші формату А4. На сторінках книги зображені чи прикріплені малюнки тварин, які проживають у різних куточках нашої планети та написана інформація про цю тварину (назва тварини, опис зовнішнього вигляду, опис природного середовища, де проживає ця тварина, інформація про її здібності та звички, цікаві факти) тощо.
Перейшовши за посиланням: https://padlet.com/metodyst_hanhur/e07ts53q6v6i можна скачати аудіо та відео матеріали, використанні вчителем на заняттях.
Проектна робота (Початковий рівень: А1 (2-5) класи)
Тема проекту:Wild Life (Тваринний світ)
Мета проекту: удосконалювати пошукові та дослідницькі уміння та навички учнів (вчити самостійно знаходити потрібну інформацію, опрацьовувати та аналізувати її), забезпечити практику усного мовлення, розвивати навички письма, активізувати навички індивідуальної роботи, роботи в парах та малих групах, поглибити та систематизувати знання учнів про тваринний світ планети Земля, розвивати творчі здібності учнів, вчити захищати тварин та доглядати за ними.
Матеріали, необхідні для створення проекту:
Кінцевий результат
Результат проекту – книга «OUR PLANET’S ANIMALS», яка складається зі створених учнями сторінок на аркуші формату А4. На сторінках книги зображені чи прикріплені малюнки тварин, які проживають у різних куточках нашої планети та написана інформація про цю тварину (назва тварини, опис зовнішнього вигляду, опис природного середовища, де проживає ця тварина, інформація про її здібності та звички, цікаві факти) тощо.
Організація роботи
Для роботи над проектом сформовано 4 групи по 4 особи,
Учні в групі мають ролі:
1) Дослідник (researcher) – відповідає за пошук необхідної інформації;
2) Дизайнер (designer) – відповідає за художнє оформлення роботи;
3) Секретар (secretary) – відповідальний за написання тексту;
4) Лідер групи (group leader) – координує роботу групи.
В ході роботи діти допомагають одне одному у виконанні своїх завдань, проте кожна роль передбачає відповідальність за один аспект проекту. Презентують проект УСІ учні.
Етапи роботи над проектом
|
Етап |
Зміст роботи |
|
||
1а |
Setting the task Визначення завдання |
- ознайомлення учнів з поняттям проекту, визначення специфіки створення проекту з англійської мови - визначення часу на проведення проекту, окреслення його етапів - об’єднання учнів у групи по 4 особи - характеристика очікуваного результату – обговорення фінального продукту |
1b |
Warm-up and lead-in
Вступ до теми проекту |
- визначення теми проекту - виявлення знань учнів з даної теми (background knowledge) - обговорення теми проекту, видів завдань та послідовності роботи під час проекту відповідно до теми і мети проекту |
1с |
Language input and skills development
Розвиток лінгвістичної компетенції |
- відбір опорного мовного матеріалу, необхідного для ефективної реалізації проекту (target language) - забезпечення активної усної та письмової практики використання лексичних та граматичних структур, які знадобляться учням у ході роботи над проектом - робота над подальшим розвитком мовленнєвих навичок для роботи над проектом та його презентації (читання, аудіювання, говоріння та письмо) |
|
||
|
Functional language Опанування вміннями та навичками комунікативної діяльності під час групової роботи |
- визначення (разом з учнями) мовленнєвих зразків та структур (functional language), необхідних для спілкування англійською під час роботи у групах - відпрацювання визначених мовленнєвих зразків - складання переліку матеріалів та ресурсів,необхідних для проекту |
|
||
3a |
Project work
Робота над проектом |
- самостійна робота учнів – мозковий штурм (brainstorming) у групі щодо ідей для майбутнього проекту - розподіл обов’язків учасників групи під час виконання проекту - створення попереднього варіанту проекту |
3b |
Stop-and-check Проміжний контроль діяльності учасників проекту |
- короткий звіт групи щодо остаточного бачення фінального продукту - демонстрація опрацьованих джерел інформації - консультація та рекомендації вчителя |
3c |
Project finalizing Завершення проекту |
|
|
||
4а |
Project Presentation Захист проекту |
- підготовка учнів до захисту частин проекту в групах - презентація проекту перед групою - розміщення проекту в класі (на дошці) для детального ознайомлення з ним інших груп та подальшої мовної роботи над контентом проекту |
4b |
Feedback session
Рефлексія та оцінка проектів |
- обговорення вражень щодо проектів інших груп - робота з мовним наповненням усіх проектів у ігровій формі: квест, вікторина, загадки, пазли, настольні мовні ігри тощо - коментарі вчителя щодо проекту |
І. Підготовчий етап : Setting the task, lead-in and language input, language input and skills development
Завдання:
Session 1
1 A. Setting the task(Визначення завдання)
1. Пояснити учням ціль групового проекту, представити тему проекту
2. Уточнити терміни та умови виконання проекту
3. Продемонструвати приклад уже реалізованого проекту
4. Об’єднати дітей у групи по 4 особи
1 B. Warm-up & Lead-in (Вступ до теми проекту)
Key Vocabulary
Animals |
Parts of the body |
||||
cat |
dog |
puppy |
parrot |
arms |
head |
canary |
hamster |
guinea pig |
tortoise |
body |
neck |
turtle |
cow |
turkey |
sheep |
claws |
pouch |
horse |
ram |
goat |
hen |
ears |
tail |
cock |
chick |
bear |
hedgehog |
eyes |
tongue |
fox |
squirrel |
dear |
wolf |
feathers |
trunk |
snail |
owl |
zoo |
lion |
fur |
|
crocodile |
tiger |
giraffe |
hippopotamus |
|
|
zebra |
kangaroo |
rhinoceros |
elephant |
|
|
1 С. Language input and skills development(Розвиток лінгвістичної компетенції)
1. Song
1. - Where can we see different animals? (At the zoo)
- Listen the song and remember animals in it. (аудіозапис « Let’s Go To The Zoo»)
2. Розучування пісні Reading. Читання тексту «Let’s Go To The Zoo»
Stomp like elephants!
Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do.
Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo. And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo. And jump like the kangaroos do.
Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo. And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo. And swing like the monkeys do.
Waddle like penguins.
Let’s go to the zoo. And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo. And waddle like the penguins do.
Slither like snakes.
Let’s go to the zoo. And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo. And slither like the snakes do.
Swim like polar bears.
Let’s go to the zoo. And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo. And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo. And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo. And dance like the animals do.
1 D. 1.Picture Dictation (Учень А витягує картку із зображенням тварини і описує частини тіла тварини, наприклад: It’s got long neck. It’s got big ears. Учень В малює тварину на дошці відповідно до опису. При цьому учень А стоїть спиною до дошки і не бачить, що малює учень В. Усі інші учні мають відгадати тварину.
2. Bingo game
Session 2
1. Warm-up
На дошці написано три назви категорій тварин:
Wild Animals Farm Animals Pets
Завдання: називати по черзі (ланцюжком) по одному прикладу для кожної категорії. Слова не можуть повторюватися (tiger, cow, ,cat, giraffe…)
2. Adjectives (comparative form)
“True” - “False”( на опрацюваня ЛО: long, fast, heavy, slow).
Snakes are long. (T)
Cheetahs are slow. (F, cheetahs are fast)
Tortoises are slow. (T)
Rhinos are heavy. (T)
Koalas are fast. (F, koalas are slow)
-How tall is the giraffe? (He’s 5 meters tall)
- Are giraffes tall? (Yes)
- Are tigers tall? (No)
- Which is taller, a giraffe or a tiger? (a tiger)
3. Reading
Читання тексту про тварин.
ІІ.Комунікативна підготовка: Functional language
1. Опрацювання ключових фраз (functional language) та лексики, необхідної для виконання проекту:
pen
pencil colored pencils glue(n) paint(s)
to write
to draw
to colour
to glue (v)
to colour
felt-tip scissors rubber
ruler
brush
to write, colour to cut, cut out
to erase/rub something out
to use
to paint
Functional language for projects
Task 1. Rearrange the words to make phrases:
1. I your Can pencil take?
2. a good That’s idea.
3. I think so don’t.
4. you Can me that give rubber?
5. Easter write about Let’s.
6. Excuse have I, a me question.
7. you are Here.
Task 2. Match the phrases in A with the phrases in B:
A |
|
B |
|
1 |
How do you say “яскравий” in English? |
a |
Yes, it’s bright red. Here you are. |
2 |
Have you got a red pencil? |
b |
No, sorry. I need to draw a line. |
3 |
Can I take your ruler? |
c |
That’s a good idea. |
4 |
I think we should glue it here. |
d |
It’s “bright”. Let’s check with a teacher. |
5 |
Let’s draw a big Christmas tree. |
e |
Here you are. |
6 |
I like blue colour. |
f |
I don’t think so. We can cut the tree from this magazine. |
7 |
Can you give me your ruler, please? |
g |
Me too. It’s my favorite. |
2. Гра «Піжмурки». Один учень із заплющеними очима вказує на якийсь предмет. Потім він має розплющити очі та назвати те, на що він вказав. Таким чином учні можуть працювати в парах, групах та командах.
3. Складання та розігрування міні-діалогів з деякими фразами з Functional language.
4. Гра «Журналіст». Кожен учень запам’ятовує одне із запитань і відповідь на нього, вільно пересуваючись по класу (формат mingle) ставить «своє» запитання іншим і, за потреби, допомагати їм відповісти.
Етап 3: Project work/ Діяльнісний етап
Процедура
Етап 4: Project Presentation and Feedback/ Презентація та оцінка
Презентаційний етап
Орієнтовний план презентації/захисту проекту:
1) Назва проекту (The name of our project is «OUR PLANET’S ANIMALS»)
2) Короткий зміст (The project is about ....
In our project we will tell you about ....
3) Унікальність проекту (This project is useful/interesting because …
4) Відповіді на запитання аудиторії щодо змісту проекту.
Оцінний етап
Аналіз і оцінка результатів зробленого, визначення успіхів та невдач, обговорення перспектив і тем нових проектів.
1. Feedback for content (Оцінка якості змісту проектної роботи)
- обговорення якості виконаного проекту, його навчальної цінності, відзначення сильних сторін проекту та його творців (креативність, цікаві автентичні джерела, нестандартність ідеї, художнього оформлення тощо).
2. Feedback for accuracy (Оцінка якості мовного матеріалу проектної роботи)
- аналіз зразків англійської мови, використаної в проекті(як удрукованому/письмовому вигляді, так і під час усної презентації групою проекту).
3. Voting (Голосування за найкращий проект)
Використані аудіо- та відео- матеріали можна переглянути за посиланням: https://padlet.com/metodyst_hanhur/e07ts53q6v6i
ДОДАТОК
Мовні ігри
Гра “Simon says”.
Завдання: виконувати інструкції вчителя лише якщо вони починаються словами “Simon says…”.
T: Simon says touch green. (Учні виконують дію)
Якщо хтось з учнів виконав дію, не почувши «магічні» слова – він піднімає руку і так грає далі. Якщо ж учень припуститься другої помилки, він вибуває з гри
Гра “Відгадай”.
Закрити флеш-картку білим аркушем та повільно відсунутие його з картки, щоб учні наввипередки намагалися назвати предмет/об’єкт, що ховається за аркушем.
Гра “ Піжмурки”.
Учні грають у парах. Із заплющеними очима один учень вказує на якусь флеш-картку (слово чи літера алфавіту). Потім він має розплющити очі та назвати слово чи літеру, на яку вказав. (Якщо учні працюють з літерами, вони можуть спробувати також називати слова – назви тварин, які починаються з цих літер).
Гра “ Хто зайвий? ”.
На дошці записано в одному рядку п’ять слів, чотири з яких узяті з однієї теми, а одне – із іншої теми. Завдання учнів - знайти «зайве» слово в кожному рядку. Граючи в командах, можна виконувати таке завдання на швидкість.
Гра “Кросворди ”.
На дошці вертикально записане одне з нових слів (воно має бути доволі довгим). Учні, об’єднані в команди мають по черзі дописувати слова вертикально та горизонтально, використовуючи вже написані літери, як у кросворді. Переможе та команда, у якої написані довші слова і, звичайно, без помилок.
Гра “ Читання наввипередки ”.
Дошка поділена на 2 частини. На них записані слова в довільному порядку. Діти об’єднані в 2 команди. До дошки виходять по 1 учневі з кожної. Вчидель показує учням картку з малюнком. Той, хто перший відшукає та вкаже на правильне слово, заробляє бал своїй команді.
Гра “ Хрестики-нулики”.
На дошці намальоване поле для гри. У кожному квадраті записано цифру від 1 до 9. Учні об’єднані у 2 команди. Шляхом жеребкування
діти визначають назву команди («Хрестики» чи «Нулики»). Починає гру команда хрестиків. Вони вирішують з якого квадрата починати гру і
називають відповідну цифру. Вчитель називає слово по літерах (не показуючи картку з написаним словом). Учні мають зрозуміти, яке слово називає вчитель та чітко його вимовити. якщо відповідь вірна, вчитель показує слово-картку й ставить відповідну позначку (нулик чи хрестик) у квадрат, який вибрали учні. Черга переходить до другої команди. Гра продовжується до тих пір, доки одна з команд не заповнить 3 квадрати поспіль (горизонтально, вертикально або по діагоналі).
Гра “ Біжи, читай, диктуй, пиши! ”.
Робота в парах або командах. Завдання: дістатися до дошки, на якій написано слово (чи до місця, де покладено картки зі словами), запам’ятати чергове слово, повернутися назад та продиктувати по літерах своєму партнеру чи команді.
Гра “ Магічні очі ”.
Слова з теми записані на дошці. Завдання для учнів: назвати слова, які вони бачать. Після цього учні заплющують очі, вчитель витирає з дошки одне зі слів. Учні мають назвати всі слова знову разом із тим, якого вже немає на дошці. Наступного разу витирається ще одне слово. Коли на дошці не залишиться слів, учні мають згадати всі слова, які вони запам’ятали.
Гра “ Ланцюжок ”.
Дошка поділена навпіл, дві команди записують слова з певної теми на своїй половині дошки в рядок, не залишаючи пропусків між ними (наприклад, redbluegreenblackpink). Учні з іншої команди мають знайти якомога більше слів, записуючи їх у стовпчик на своїй половині дошки. Для ускладненого варіанту цієї гри можна використовувати слова з різних тем або вставляти між словами літери, які не належать до них (наприклад, redebluetgreendblackjpink).
Гра “ Веселий мікс ”.
На дошці записані слова з теми, проте літери поміняні місцями. Учні, мають розшифрувати слова й записати їх правильно.
Гра “ Покажи слово ”.
Учні із кожної команди мають показати жестами слово з теми. Інші учні команди повинні відгадати слово. Перемагає команда, яка першою здогадається, що це за слово. Аби трошки ускладнити гру, один учень із команди має написати це слово на дошці. Команда отримує бал, якщо слово написано правильно.
Використані методичні матеріали:
- матеріали видавництва Oxford University Press - Peace Corps/UkraineYouth Development Project (посібник Корпус Миру);
- «English Club Activities» (Compiled by: Megan McGormley,Ukraine 2007- 2009,Group 32 CD);
- Безкоштовні ресурси на сайті МОН: http://mon.gov.ua/activity/educ ation/zagalna-serednya/2016- %E2%80%93-rik-anglijskoyimovi-v-ukrayini/bezkoshtovniresursi.html
- практичні та методичні ресурси щодо проведення літніх мовних таборів на сайті МОН http://www.teachingenglish.org. uk/
- матеріали видавництва Express-publishing PEARSON-Dinternal (http://mon.gov.ua/content/Діяльність/Літні%20мовні%20табори/Методичні%20 рекомендації/2-momcz-done.pdf) |
|