Тема:Разом граємося – весело навчаємося
Мета:
Вчити аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об’єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель. Вчити складати задану фігуру за допомогою готової схеми.
Вправляти дітей в умінні за допомогою схеми складати аналогічний візерунок з кубиків.
Закріплювати знання дітей про назви та форми геометричних фігур, кольори; уявлення про поняття друг, дружба.
Ознайомити дітей з грою «Танграм» та історією її виникнення.
Розвивати просторове і логічне мислення, інтелект, пам'ять, навички аналізу, сприйняття кольору і форми, спостережливість, терплячість.
Виховувати дружні взаємини з однолітками, бажання допомагати друзям, наполегливість.
Матеріали та обладнання: лічильні палички (по 6 на одну дитину), кубики Нікітіна та схеми ліхтарика, цукерки; танграм на кожну дитину, схеми з зображенням тварин (кішка,собака,кінь,птах, кролик), фломастери, гра «Ремонтуємо годинник»; аркуші паперу А3 поділений на квадрати з зображенням геометричних фігур для гри «Судоку».
-
Привітання
Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:
Я- твій друг, і ти - мій друг,
Друзі всі у колі!
В мене - ніс і в тебе - ніс,
Плеснемо в долоні!
В мене - щічки, в тебе – щічки,
Гарні та гладенькі!
Я ─ твій друг, і ти ̶ мій друг!
Друзі ми рідненькі!
-
У всіх нас є друзі,але кого можна назвати справжнім другом? Який друг?
-
До нас з вами в гості завітала наша подружка Габбі, вона прийшла до нас за допомогою. Друзі ж мають допомагати один одному.
-
Ось яка у мене проблема. Коли я зустрічаюсь погратися зі своїми друзями Семмі, Келлі, Іззі та Реггі, ми через різні інтереси не можемо обрати гру, в яку могли б пограти всі разом. Через це часто сваримося, а мене це дуже засмучує. А які ігри запропонувати їм я не знаю..
-
Тому Габбі прийшла до нас в садочок, тому що впевнена, що ми навчимо її іграм, якими б можна було б гратися всім разом.
-
Ти правильно зробила, що прийшла до нас, ми покажемо тобі багато ігор і навчимося гратися самі.
Основна частина
-
– Габбі мешкає в затишному будиночку, давайте викладемо його з паличок.
Діти викладають будиночок з лічильних паличок.
-
На яку фігуру схожий будинок? А дах?
-
Перед зустріччю з друзями вона вирішила прикрасити його
прапорцями.
-
Діти,подумайте, як з будиночку утворити прапорець.
Потрібно перекласти 2 палички з «даху», щоб утворилася
паличка прапорця.
-
Потрібно тепер друзям приготувати столики, за якими вони будуть гратися. Подумайте, як великого столику зробити
4 маленьких.
-
На яку геометричну фігуру схожі «столики»?
-
Скільком друзям можна сісти за столик?
-
У Габі є один великий ліхтар, але щоб світло
було в будинку, одного мало. Давайте їй допоможемо.
Діти на степах за допомогою схеми викладають з кубиків Нікітіна ліхтарики.
-
Ось які гарні ліхтарики вийшли.
-
Коли ми запрошуємо когось у гості, окрім розваг, про що ще необхідно подбати? (Пригощення)
-
Габі: Але мої друзі люблять кожен різне: Семмі- сіно, Келлі- молоко,..
-
Діти,як ви думаєте, що ж приготувати, щоб вгодити всім?
-
Звісно, цукерки люблять усі.
Діти викладають за схемою з кубиків зображення цукерки.
-
Ось і пригощення готове. Що ж можна пограти разом.
-
Вихователь звертає увагу дітей на підлогу, на якій лежать аркуші паперу з зображеними фігурами.
-
Які фігури є на полотні? Яких вони кольорів?
Головоломка «Геометричне судоку»
Діти за допомогою цеглинок діляться на 3 підгрупи,кожна отримує свій набір для гри. Потрібно розмістити фігури в головоломці так, щоб в рядках і по горизонталі і вертикалі, не було 2 однакових фігур. Виконуючи завдання діти мають радитися між собою, самостійно перевіряти правильність виконання завдання.
-
Габі,з друзями можна ще й весело потанцювати. Наші дітки дуже це люблять. Ми залюбки навчимо тебе.
Руханка «Дружба» під музичний запис
Знайомство з танграмом
-
Габі любить гратися з геометричними фігурками, її улюблена гра «Танграм».
-
У імператора Китаю народився довгоочікуваний син і спадкоємець. Йшли роки. Хлопчик ріс здоровим і кмітливим не по літах. Одне турбувало імператора: його син не хотів вчитися. Хлопчику більше хотілося цілий день бавитися іграшками. Імператор закликав до себе трьох мудреців, один з яких математик, інший художник, а третій був знаменитим філософом, і звелів, щоб вони придумали гру, бавлячись якої, його син збагнув би математику, навчився дивитися на навколишній світ пильними очима художника , став би терплячим, як справжній філософ і зрозумів би, що часто складні речі складаються з простих. Три мудреця придумали головоломку «Ши-Чао-Тю» - квадрат, розрізаний на сім частин. В наш час вона називається танграмом.
-
Вона принесла його. Давайте їх розглянемо.
На столах викладено танграм, вихователь пропонує розглянути його.
-
Яку фігуру схожий танграм?
-
Які фігури ви бачите в середині квадрату? Скільки великих трикутників? Скільки маленьких, середніх трикутників?
-
Як називається ця фігура? (чотирикутник) яких фігур більше?
На дошці розміщено схематичні зображення тварин за допомогою танграму, діти розглядають їх.
Далі кожен обирає собі схему та способом накладання викладають зображення тварин.
-
Ос і готові портрети друзів Габбі.
-
Ой, я зовсім забула, яка зараз година, мені потрібно встигнути на обід додому.
Головоломка «Ремонтуємо годинник»
Необхідно з’єднати лінією циферблат з потрібним годинником.
-
Заключна частина
-
Дякую дітки вам за допомогу, мушу поспішати додому.
-
Давайте, допоможемо Габі як найшвидше дістатися дому, що нам допоможе?
Руханка «А ти лети».