Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради
Комунальний позашкільний навчальний заклад
Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір`я»
Криворізької міської ради
Відкрите заняття.
«Котик об`ємний з хутра. »
Воронько Олена
керівник гуртка
«Іграшка-сувенір»
Тема: Виготовлення м`якої іграшки з хутра. Котик об`ємний. Виготовлення лекал. Підготовка хутра. Розкрій деталей іграшки.
Мета: Ознайомити учнів з технологією виготовлення іграшки, з технологією розкроювання хутра. Використовуючи лекала іграшки, викроїти з хутра деталі іграшки.
Навчальна – вчити дітей намічати послідовність виконання роботи, добирати колір хутра, відповідно до моделі іграшки, вчити розкладати деталі-викрійки на хутрі, вдосконалювати навички роботи з хутром при розкрою деталей, вдосконалювати прийоми роботи з ножицями під час розкроювання.
Розвиваюча –розвивати кравецькі навички, розвивати дрібну моторику пальців рук, зорову пам`ять, увагу, художній смак, творчі здібності, оригінальне мислення.
Виховна –привчати до раціонального та економного розкроювання хутра, виховувати акуратність і точність під час розкроювання, дружнє ставлення один до одного, наполегливість, цілеспрямованість, виховувати цікавість, інтерес і любов до живої природи.
Тип заняття – комбіноване: а) словесне – розповідь, інструктаж; б) наочне – демонстрування зразків; в) практичне – практична робота.
Форма заняття – індивідуальне.
Обладнання – готовий зразок іграшки, креслення іграшки, деталі іграшки з картону, хутро різного кольору, ножиці, крейда, шматок сухого мила,олівці.
Хід заняття.
1. Вступна частина.
Організаційний момент:
Привітання. Перевірка готовності дітей до заняття.
Мотивація навчання,повідомлення теми та мети заняття.
Налаштування учнів на виконання роботи.
Доведення до учнів теми та мети заняття.
2. Основна частина.
Тема нашого заняття – розкрій деталей для пошиття м`якої іграшки з хутра. М`яка іграшка відповідає своїй назві – м`яка – оскільки зроблена з хутра і наповнена м`яким матеріалом. М`яка іграшка, зроблена власноруч – це не тільки захопливе заняття, це завжди чудовий настрій після завершення роботи і гарний настрій тих, кому ця іграшка потрапляє до рук. Раніше м`яку іграшку виготовляли за авторськими ескізами вручну, пізніше з`явилися спеціалізовані виробництва. Але прагнення володіти своєю власною іграшкою завжди призводило до самостійного виготовлення іграшок для себе або друзів. Шиття іграшок – це частина великого розмаїття захоплень ручним хобі, що часто переплітається з іншими напрямками. М`яка іграшка – один з най популярніших видів дитячих іграшок. Вони викликають особливу ніжність. Пухнасті, милі і добрі – м`які іграшки дуже подобаються дітям і дорослим. Їх дарують на дні народження, ними прикрашають кімнату, та й просто – їх дуже люблять. Іграшки, що зображують тварин, на території України виготовляли з м`якого каменю ще за 12 тисяч років до нашої ери. Але повернемося до теми нашого заняття, до виготовлення м`якої іграшки з хутра. На цьому занятті ми почнемо виготовляти ось такого симпатичного котика. І тому наш кабінет перетвориться на казкову фабрику іграшок. А ви будете чарівними майстрами іграшок. Виготовлення будь-якої іграшки складається з двох етапів – виготовлення деталей та монтаж виробу. Від якості деталей залежить якість готового виробу. Неточності, допущені під час розкрою з недбалості чи браку знань часто неможливо виправити в подальшій роботі. Спочатку потрібно оволодіти навиками закрійника, бо від того чи правильно буде виготовлена викрійка і розкрій деталей, залежить зовнішній вигляд іграшки. На цьому занятті ви навчитесь самостійно і якісно розкроювати деталі грашки. Розкроювання матеріалу – це процес вирізання деталей виробу. Вирізані деталі називають кроєм або деталями крою. Розкрій швейних виробів складається з таких етапів:
Детальніше розглянемо кожен пункт.
3. Інструктаж.
4. Практична робота.
Перед початком роботи згадати разом з дітьми правила поводження з ножицями під час роботи. Керівник гуртка контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпечної праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів.
Підсумки практичної роботи.
Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні роботи, виявити можливі недоліки,
проаналізувати та намітити шляхи усунення недоліків.
5. Підсумки заняття.
Закріпленя нових знань.
Цікаво знати.
Наші домашні коти – це брати великих хижих та диких тварин. Вони теж були колись дикі, але людина приручила їх. Диких котив можна зустріти і зараз у лісах. Вони здебільшого харчуються птахами, мишами, рибою. Диких котів лишилось дуже мало, тому їх занесли до Червонюї книги як рідкісних тварин. Домашні і дикі коти мають велику схожість. Але мають і відмінності. Наприклад, у дикого – коротший хвіст, більша голова. Існує велика кількість різних порід домашніх котів: сибірський – пухнастий, ангорський – з тонкою пухнастою шерстю, сіамський – має блакитні очі, на лапках ніби коричневі шкарпетки. Американського керла природа нагородила «кучерявими» вушками та довгою шовковистою шерстю. Вони дуже товариські, полюбляють грати іграшками. А котів породи сфінкс відрізнити від інших можна неозброєним оком – вони майже не мають шерсті. Шерсть у них дуже коротка та тонка. Сфінкси – дуже розумні коти.
Додаток до заняття.
Креслення іграшки