Контрольна робота з літературного читання (Робота з літературним твором) складена за змістом творів В. Сухомлинського. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки умінь працювати з твором і 1 творчого завдання.
Робота з літературним твором
у 2 класі (ІІ семестр)
Письмова перевірка досвіду читацької діяльності передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завдання.
Прізвище та ім’я учня ____________________________________
_______________________________________________________
І варіант
Красиві слова і красиве діло
Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.
Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе...
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі...
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.
Гарні не красиві слова. Гарні — красиві діла.( В. Сухомлинський)
___________________________________________________
3.Підкресли кінцівку в тексті.
4.Напиши, чим тобі сподобався третій хлопчик?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________
Прізвище та ім’я учня __________________________________
______________________________________________________
ІІ варіант
По волосинці
Теплого весняного дня бабуся Марія повела свого онука Петрика до лісу. Першокласник Петрик був ледаченьким хлопчиком. Збираючись до лісу, бабуся дала йому нести вузлик з їжею й водою. Петрикові вузлик здавався дуже важким. Бабуся понесла їжу сама, а Петрикові дала тільки пляшку з водою. Прийшовши до лісу, бабуся з внуком сіли відпочити. Вони побачили, як до куща прилетіла маленька пташка. В дзьобику вона принесла волосинку. Петрик підвівся й глянув на кущ. Він побачив велике волосяне гніздо. Пташка швидко літала до гнізда, щоразу приносила по волосинці. Петрик від подиву й хвилювання стояв, широко відкривши очі. — Бабусю,— пошепки запитав він,— невже вона по волосинці носила й збудувала таке велике гніздо? — Так, по волосинці,— відповіла бабуся.— Це працьовита пташка. Петрик стояв задуманий. Через хвилину він сказав: — Бабусю, я нестиму з лісу ваше пальто...(В.Сухомлинський)
1.До якого жанру відноситься твір? _________________________________________________________ _________________________________________________________ 2.Яка основна думка твору?__________________________________ __________________________________________________________ 3.Підкресли кінцівку в тексті. 4.Що вразило Петрика? Чому?________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ |
|