Конспект уроку з літературного читання для 2-го класу на тему " « Сторінки з життя Любов Забашти. Пейзажна лірика. Любов Забашта « Біле свято зими».

Про матеріал

Ознайомити учнів з творчістю Л.Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати прочитане і робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова

Перегляд файлу

Тема: Сторінки з життя Любов Забашти.  Пейзажна лірика. Любов Забашта « Біле свято зими».

Мета: ознайомити учнів з творчістю Л.Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати прочитане і робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова

Обладнання: презентація до уроку, сніжинки, картки зі словами, підручник, прислів’я.

Хід уроку

І. Організація класу ( слайд 2, 3)

1. Привітання

2. Очікування

- Я очікую, що ви будете організованими, активними, працьовитими і уважними.

- А що ви очікуєте від уроку?

- Як говорить народна мудрість «Хто багато читає, той багато знає»

ІІ. Мовленнєва розминка ( слайд 4-12)

  1. Вправи для дихання
  2. Гра « Читай навпаки» (слайд 13)
  3.  Гра «Відгадай предмет за ознаками»

Білий, пухнастий, мякий - … (сніг)

Холодна, люта, морозна - … (зима)

Злий, тріскучий, лютий - … (мороз)

Ніжна, холодна, прозора -…..( сніжинка)

III. Мотивація навчальної діяльності.

- На уроках літературного читання ми з вами почали вивчати дуже цікавий розділ, який називається «Поетична скарбничка». Скарбничка – це скринька, в якій зберігається щось цінне. ( слайд14)

У нашій скарбничці зберігаються вірші відомих українських поетів та письменників. Тож давайте пригадаємо їх. Пограємо у гру «Знайди автора». Я читаю рядки вірша, а ви називаєте автора.

ІV. Перевірка домашнього завдання

1.Гра «Знайди автора».

  • Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами, над ставами верби зеленіють. ( Т.Шевченко)
  • Барвіночку мій хрещатий,зелений,дрібний, ой, як ж тебе викохала, хороший, рясний …( Л.Українка)
  • Біга зайчик-скакунець, в затишок тікає. А зима на помелі зайця доганяє.          ( Олександр Олесь)
  • Білесенькі сніжиночки, вродились ми з води; легенькі,як пушиночки, спустилися сюди.( Микола Вороний)

V. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні познайомимося ще з однією українською письменницею, яка тонко відчуває красу природи. Її поетичні рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність. А ім’я  цієї письменниці Любов Забашта. ( слайд 15)

   VІ  . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка.

( Слайд 16) - Любов Василівна Забашта – поетеса, драматург, прозаїк – народилася в місті Прилуки на Чернігівщині у 1918 році. З дитинства дівчинка полюбила поезію, пісню і, будучи третьокласницею, вже почала складати вірші.

( Слайд 17) 1935 року на обласній нараді молодих літераторів у Чернігові молоду талановиту Любу підтримав видатний поет Павло Тичина. Це окрилило дівчину. Вона читала вірші про квіти, природу  і дівочі мрії.

Уперше твори Любові Забашти були надруковані в газеті «Правда Прилуччини».

  • І сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш авторки « Біле свято зими»

 ( слайд 18)

  • А про яку пору року йтиметься у вірші? ( слайд 19)

3. Виразне читання вірша вчителем

- Чому автор назвала так свій вірш?

Справді ці поетичні рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність.

Фізкультхвилинка

4) Словникова робота (слайд 20-23)

- Перш, ніж прочитати вірш, навчимося правильно читати слова та дізнаємося їх значення.

5)Самостійне  читання вірша учнями

6) Читання вірша «ланцюжком» за строфами.

- Чому поетеса назвала сніги пуховими?

- Чому сніги засвітилися червонястим і жовтим?

- Хто зустрічає біле свято зими?

7. Вправа « Дощик» ( Читання: тихо – голосніше – голосно )

8.Вправа « День-ніч» ( на слові « день» учні читають, на слові « ніч» заплющують очі, знову« день» - продовжують читати)

9. Робота в групах

1. Нагадування правил роботи в групі

2. Виконання завдання.

1 група: Гра «Добери слово».

- До слова – назви предмета оберіть слово – назву дії.

Снігурі                             застрибали

Санчата                           летять

Ялинки                            хитають

Малята                           біжать

Сніги                             засвітилися

2 група: Гра « Влучні слова»

  • До слова ЗИМА вибрати ті, які асоціюють з ним.

3 група: Гра « Склади прислів’я»

- Із розрізаних букв скласти прислів’я про зиму

Вказати час

10. Перевірка робити в групах ( слайд 24-26)

- Якщо вірно, поплескайте  у долоні.

- А зараз ми прочитаємо вірш в малюнках

9. Малюнкове читання. ( слайд 27-31)

VІІ. Підсумок урок

1.Гра «Інтервю»

- Як називається вірш , який читали на уроці?

- Хто автор вірша « Біле свято зими»?

- Чому вірш має таку назву?

- А з чого складається сніг?

- До нас теж прилетіли сніжинки.

- Хто працював на уроці із задоволенням ,кому сподобався урок  намалюйте сніжинці посмішку.

VII. Домашнє завдання (слайд 32)

Підготувати виразне читання вірша с. 70

Завдання на вибір

  • Намалювати малюнок до вірша.    
  • Вивчити напамять

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
13 лютого
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку