Скринька українських народних казок. «Колобок»(уривки). Герої казки. Поняття «головний герой».

Про матеріал

Поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; навчити спостерігати за діями персонажів, запам'ятовувати послідовність подій (сюжет);розкрити зміст поняття «герої казки», «головний герой»;навчити їх називати так, як у казці, давати їм характеристику за мовою, вчинками; навчити міркувати над вчинками героя казки; встановити причино-наслідкові зв'язки;відкрити для себе виховні цінності казки;формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного; збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати любов до читання , до казок.

Перегляд файлу

 

    Тема:

Скринька українських народних казок. «Колобок»(уривки). Герої казки. Поняття «головний герой».

Мета:

формування предметних компетентностей: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; навчити спостерігати за діями персонажів, запам’ятовувати послідовність подій (сюжет);розкрити зміст поняття «герої казки», « головний герой»;навчити їх називати так, як у казці, давати їм характеристику за мовою, вчинками; навчити міркувати над вчинками героя казки; встановити причино-наслідкові  зв’язки;відкрити для себе виховні цінності казки;формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного; збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати любов до читання , до казок.

формування ключових компетентностей :

уміння вчитися: удосконалити вміння висловити рефлексивні та оцінні судження; переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної: формування вміння висловити свої думки, спілкуватися під час виконання завдань;

інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;

загальнокультурної: учити дотримуватись правил поведінки на уроці; виховувати повагу до традиції українського народу.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Основні терміни й поняття: усна народна творчість,казка,герої казки, головний герой.

Міжпредметні зв’язки: природознавство.

Обладнання: ілюстрація до казки; маски; малюнки тварин персонажів казки та колобка; презентація до уроку.

                                          Хід уроку.

I. Етап орієнтації.

                     - Діти , у нас сьогодні гості. Привітаймося з ним.

  - Доброго дня!

- Пролунав і стих дзвінок

Починаємо урок

Працюватимем старанно, щоб

                   Почути у кінці ,

Що у другім нашім класі

«Діти просто молодці».

  • А для цього нам потрібно:
  • Не просто слухати а, чути.
  • Не просто дивитися а, бачити.
  • Не просто відповідати а, міркувати.
  • Дружно й плідно працювати.
  • І що ж нам в цьому допоможе?
  • Настрій.
  • А з яким настроєм ви прийшли сьогодні в школу?
  • Хорошим,веселим.
  • То ж , якщо у вас хороший настрій запрошую вас на екскурсію до різних телепередач. А які телепередачі ви знаєте?
  • (відповіді дітей). «Світське життя» - і я їх ведуча Катя Осадча.
  • Чи знайоме вам таке , як диктор?
  • (відповіді).
  • Так, правильно диктор – це ведучий. Де ви чули це слово?
  • (відповіді).
  • Що потрібно вміти диктору , щоб працювати на телепередачі?
  • Чітко вимовляти слова.
  • Дотримуватись розділових знаків.
  • Бути емоційними.
  • Бути милосердним та відчайдушним.
  • Швидко реагувати на нові обставини та події.
  • Отже, якщо у нас мандрівка по телепередачах, пропоную на хвилинку стати справжніми дикторами з усіма акторськими здібностями. Тож проведемо мовну розминку і побуваємо на студії «Юних дикторів»  ( МЕДІО).

   Фонетичка заряка

А) Гра «Зроби як…»

  • як сова кричить,
  • як котик муркоче,
  • як собака гарчить,
  • як дитина плаче,
  • як дитина сміється,
  • як мама заколисує дитину.

Б)чистомовка(надрук.  на дошку)

- єць, - єць, - єць – подув сильний вітерець;

- ає, - ає, - ає – листя облітає;

- го, - го, - го, - ми збираємо його;

- ас, - ас, - ас, - принесемо його клас.

В) А тепер перевіромо вашу увагу і пам'ять. Прослухайте ланцюжок слів, визначте зайве слово. Повторіть цей ланцюжок без зайвого слова.

  1.Хата, оселя, ліс, дім.

  2.Поле, село, лан, нива.

  3.Чудовий, гарний, красивий, синій.

            II.Етап  цілепокладання.

  • Прослухайте уважно фрагмент музики і скажіть, до якої дитячої телепередачі вона належить.(Звучить музика з дитячої телепередачі «В гостях у казки»).
  • (відповіді).
  • А до якої казки ми помандруємо сьогодні , ви здогадаєтесь коли завітаєте до « Інформаційної студії» (МЕДІО).
  • Перед  вами казкові герої. На дошці крученик. Розкрутіть його і ви дізнаєтесь назву казки і персонажа казки, до якої ми завітаємо у гості.

                           БОКЛОКО

                                КОЛОБОК

  • Правильно, це українська народна казка «Колобок» , яку люблять усі, від маленьких діток до стареньких дідусів та бабусь, що залюбки читають її своїм внукам та правнукам. Отже, мета нашого уроку навчитися виразно читати казку, інсценізувати її,попрацювати над змістом казки.

 III.Етап організація виконання плану діяльності.

  • Сьогодні я теж з задоволенням прочитаю вам уривки із казки , а ви її прослухаєте і скажіть : -
  •  Про кого розповідається в цій казці?
  • (відповіді).
  • А далі з нами продовжує працювати телепередача « Х – фактор»(МЕДІО).
  • Але перш , ніж почнемо читати давайте  вимовимо важкі слова , які зустрічатимуться в казці.( на дошці слова).

                                                                 Словникова робота.

- Прочитайте уривок із казки та знайдіть незрозумілі для вас слова. (діти називають слова). Давайте вимовимо їх. Ілюстрації на екрані допоможуть вам краще зрозуміти значення цих слів.

                                           ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.(МЕДІО)

  • а зараз ланцюжкове читання. Читаємо ланцюжком дотримуючись усіх розділових знаків. Які розділові знаки ви знаєте?( ВІДПОВІДІ). Як читаємо речення коли в кінці  стоїть !?.,-(відповіді). Я почну читати , а ви продовжите  по одному реченню.

                      Читання ланцюжком .

                        Робота над казкою.

  • Про кого йдеться в цій казці?
  • Яким був колобок?
  • Яких звірів зустрів колобок?
  • Де проходять події?
  • Хто з звірів був найсильнішим?
  • Хто виявився найхитрішим та з’їв колобка?
  • Чи треба нам бути в житті обережним з незнайомими людьми?

                                  Самостійне читання кінцівки казки.

  • А зараз вибіркове читання ми поєднаємо із телепередачею «Факти». (МЕДІО),

                                            - Увага!

          - А тепер знайдіть у тексті та зачитайте відповіді на мої запитання:

          - До чого дожились дід та баба?

          - Для чого поклала баба колобок на вікні?

          - Що попросила лисиця колобка?

-  А зараз давайте про інсценізуємо уривок із казки. І в цьому нам допоможе режисер(Дмитрик А.).

                                                     Сценка.

      Пропоную творчо попрацювати в групах разом із телепередачею «Отак Мастак» (МЕДІО).

           Робота в групах. ( вчитель ділить клас на три групи по п’ять учнів). Завдання : уявіть собі іншого нового героя у цій казці, щоб змінилась її кінцівка. (Діти творчо працюють в групах та коротко її розповідають).

                                         ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (МЕДІО).

  • Всі діти та дорослі полюбляють дивитися мультфільми. Перегляньте фрагмент із мультиплікаційної казки «Колобок» і порівняйте її з прочитаною нами казкою.(МЕДІО).
  • Чим відрізняються ці казки? ( музичним супроводом,герої співають не говорять зміст в книжці більший , а в мультику менший).

   IV . Контрольно-оцінювальний етап.

- Наш урок підходить до кінця, але я хочу надати слово ще одній передачі та її ведучій «Світське життя» Каті Осадчій.(МЕДІО).

               « Інтерв’ю»

  • Як називається казка яку ми сьогодні прочитали?
  • Чому баба та дід вирішили спекти колобка?
  • Хто написав цю казку?
  • Чого навчає нас ця казка?

             V. Підсумок уроку.

  • Що найбільше сподобалось вам на уроці?
  • Що б ви хотіли змінити?

 

Д/з: - Я пропоную вам вибрати самим домашнє завдання :

-     на середній рівень – виразно прочитати казку;

  • на достатній рівень – переказувати казку;
  • на високий рівень – придумайте нові пригоди колобка.
  • Сьогодні на уроці ви просто молодці!!!!!

 

 

doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку