Поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; навчити спостерігати за діями персонажів, запам'ятовувати послідовність подій (сюжет);розкрити зміст поняття «герої казки», «головний герой»;навчити їх називати так, як у казці, давати їм характеристику за мовою, вчинками; навчити міркувати над вчинками героя казки; встановити причино-наслідкові зв'язки;відкрити для себе виховні цінності казки;формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного; збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати любов до читання , до казок.
Тема: Скринька українських народних казок. «Колобок»(уривки). Герої казки. Поняття «головний герой». Мета: ● формування предметних компетентностей: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості; навчити спостерігати за діями персонажів, запам’ятовувати послідовність подій (сюжет);розкрити зміст поняття «герої казки», « головний герой»;навчити їх називати так, як у казці, давати їм характеристику за мовою, вчинками; навчити міркувати над вчинками героя казки; встановити причино-наслідкові зв’язки;відкрити для себе виховні цінності казки;формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного; збагачувати життєвий досвід дітей, виховувати любов до читання , до казок. ● формування ключових компетентностей : уміння вчитися: удосконалити вміння висловити рефлексивні та оцінні судження; переключатися з одного виду роботи на інший; комунікативної: формування вміння висловити свої думки, спілкуватися під час виконання завдань; інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію; загальнокультурної: учити дотримуватись правил поведінки на уроці; виховувати повагу до традиції українського народу. Тип уроку: урок набуття нових знань. Основні терміни й поняття: усна народна творчість,казка,герої казки, головний герой. Міжпредметні зв’язки: природознавство. Обладнання: ілюстрація до казки; маски; малюнки тварин персонажів казки та колобка; презентація до уроку. Хід уроку. I. Етап орієнтації. - Діти , у нас сьогодні гості. Привітаймося з ним. - Доброго дня! - Пролунав і стих дзвінок Починаємо урок Працюватимем старанно, щоб Почути у кінці , Що у другім нашім класі «Діти просто молодці».
Фонетичка заряка А) Гра «Зроби як…»
Б)чистомовка(надрук. на дошку) - єць, - єць, - єць – подув сильний вітерець; - ає, - ає, - ає – листя облітає; - го, - го, - го, - ми збираємо його; - ас, - ас, - ас, - принесемо його клас. В) А тепер перевіромо вашу увагу і пам'ять. Прослухайте ланцюжок слів, визначте зайве слово. Повторіть цей ланцюжок без зайвого слова. 1.Хата, оселя, ліс, дім. 2.Поле, село, лан, нива. 3.Чудовий, гарний, красивий, синій. II.Етап цілепокладання.
БОКЛОКО КОЛОБОК
III.Етап організація виконання плану діяльності.
Словникова робота. - Прочитайте уривок із казки та знайдіть незрозумілі для вас слова. (діти називають слова). Давайте вимовимо їх. Ілюстрації на екрані допоможуть вам краще зрозуміти значення цих слів. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.(МЕДІО)
Читання ланцюжком . Робота над казкою.
Самостійне читання кінцівки казки.
- Увага! - А тепер знайдіть у тексті та зачитайте відповіді на мої запитання: - До чого дожились дід та баба? - Для чого поклала баба колобок на вікні? - Що попросила лисиця колобка? - А зараз давайте про інсценізуємо уривок із казки. І в цьому нам допоможе режисер(Дмитрик А.). Сценка. Пропоную творчо попрацювати в групах разом із телепередачею «Отак Мастак» (МЕДІО). Робота в групах. ( вчитель ділить клас на три групи по п’ять учнів). Завдання : уявіть собі іншого нового героя у цій казці, щоб змінилась її кінцівка. (Діти творчо працюють в групах та коротко її розповідають). ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (МЕДІО).
IV . Контрольно-оцінювальний етап. - Наш урок підходить до кінця, але я хочу надати слово ще одній передачі та її ведучій «Світське життя» Каті Осадчій.(МЕДІО). « Інтерв’ю»
V. Підсумок уроку.
Д/з: - Я пропоную вам вибрати самим домашнє завдання : - на середній рівень – виразно прочитати казку;
|