1. Випишіть рядок слів, у якому всі слова записані правильно: 1 - ВАРІАНТ
а) хлопець, швидкий, грядка, прикрасний,
б) козацький, беззахисний, шелистіти, бульйон;
в) блищати, легенький, хатинці, претендент;
г) зшитий, стерти, подвіря, променистий.
2. Апостроф на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка:
А риб..ячий, медв..яний, від..їзд, пів..яблука;
Б об..ява, торф..яний, духм..яний, зв..язок
В міжгір..я, прем..єра, розв..язати, гар..ячий
Г реп..ях, між..ярусний, сурм..яний, ін…єкція;
3. Укажіть рядок, у якому лише дієслова.
А. Озеленили, позеленіло, зелененький, позеленівши.
Б. З’їсть, прочитав, сподіваюсь, злість, вийняв.
В. Злиться, радітиме, минув би, підкресліть.
Г. Двоїтись, подвоїли, подвоєний, по-друге.
4. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А робити, сидить, писати, читала;
Б світає, співають, говориш, світить;
В писати, читати, горить, малювати;
Г дивитися, розмовляти, писав, слухає.
5. Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду
А зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б писати, виконувати, скочити, знати
В поважати, зварити, зашити, думати
Г атакувати, перенести, сидіти, просити
Д вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися
6. Дієслово у формі інфінітива вжито в реченні
А. Батьки несуть відповідальність за виховання своїх дітей.
Б. Вони збережуть ваші речі.
В. Характер людини формується під впливом її оточення.
Г. Треба сумлінно виконувати свої обов’язки.
Д. В саду похилились рясні яблуні.
7. У якому рядку всі дієслова вжито в одному і тому ж часі. Вкажіть час.
А Співав, заглянула, нести, завіз, купив.
Б Обробив, працювала, кричали, сміятися, прикрашала.
В Розмовляв, казала, спілкувалися, заквітчати, жебоніли.
Г. Мазали, махнув, посміхнувся, сватали, розрісся.
8. Укажіть рядок, у якому всі дієслова теперішнього часу:
А повіває, малюватиму, виріже, виконає;
Б росте, буде вчити, напишу, скажу;
В пишу, малюю, читаємо, співає;
Г сидить, буде виконувати, зріжемо, вивчу.
9. Укажіть рядок, у якому всі дієслова минулого часу:
А пишу, малював, читаємо, співав;
Б росте, буде читати, напишу, скажу;
В сидить, буде виконувати, зріжемо, вивчу;
Г повівав, малював, вирізав, виконав.
10. Укажіть рядок, у якому всі дієслова майбутнього часу:
А писатиму, малюю, читаємо, буду співати;
Б буде вчити, напишу, росте, скажу;
В малюватиму, виріже, повіває, виконає;
Г буде сидіти, зріжемо, вивчу, буде виконувати,.
11. В якому рядку усі слова належать до однієї дієвідміни. Вкажіть дієвідміну.
А) читати, любити, шити, рости.
Б) літати, сидіти, відпочивати, лежати.
В) сумувати, гуляти, радіти, співати.
Г) писати, ходити, будувати, малювати.
12. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами. (3б)
А Доконаний вид, майбут ній час. 1 Буду в'язати.
2 Перечитав.
Б Недоконаний вид, май бутній час. 3 Працюватимемо.
4 Змалюю.
В Доконаний вид, мину лий час. 5 Підписав,
6 Зроблю.
13. Позначте рядок, у якому всі дієслова доконаного виду
А гарантувати, вирізьбити, бренькають, зашивати
Б оббити, їхали, ризикнув, просидів
В вразити, вважати, розлюбив, захоплюватися
Г збудував, примирилися, попросити, залило
Д виняньчили, пискнуть, віддамо, розв’язуватимуть
14. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього ( 14-17 )
(1) Повесні в придністровських садах, гаях завжди співали соловейки. (2) Своїм тьохканням вони ніби змагалися з шумом пароплавних коліс. (3) Темними весняними ночами капітан любив стояти на своєму містку, слухати солов'їний спів, і думати про свою молодість. (4) Тепер було літо, і солов'ї вже давно замовкли. (5) Літні ночі, зрештою, стали короткими та теплими. (6) В такi ночі капітан згадував про свої цікаві морські пригоди.
14. Складним реченням є …
А) перше ; Б) третє; В) четверте; Г) шосте.
15. Пунктуаційна помилка допущена в реченні
А) першому; Б) третьому; В) четвертому. Г) п’ятому
16. Однорідними членами ускладнено __ речення
А) перше ; Б) друге В) четверте; Г) шосте.
17. Вставним словом ускладнене речення
А) третє; Б) четверте; В) шосте; Г) п'яте.
18. Вкажіть речення, у якому є інфінітив
А) першому; Б) другому; В) третьому; Г) четвертому.
19. Перепишіть речення, поставте якщо треба розділові знаки і виконайте завдання
у такій послідовності:
А) Дати характеристику реченню. (1б)
Б) Підкреслити головні і другорядні члени речення. (2б)
В) Розберіть дієслово як частину мови. (1)
Тільки листя де-не-де тріпоче від тривожного подиху осіннього вітерця і тихо падає на землю.