Козаччина. Втрата державності.

Про матеріал
Урок 24. Козаччина. Втрата державності. 5 клас НУШ підручник Васильків Презентація уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку:«Козаччина. Втрата державності.»

Номер слайду 2

1. Перегляньте на портрети історичних постатей .2. Назвіть їх імена.3. Назвіть основні прижиттєві досягнення.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Покликання для превірки домашнього завдання 1. https://vseosvita.ua/test/start/ove944 2. https://learningapps.org/view29210477{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Погляньте на зображення. Що ви можете про них розповісти?

Номер слайду 3

1. Українське козацтво{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Прочитайте пункт 20.1 § 20. Поясніть терміни, прізвища, дати, географічні назви, що «сховались» у хмаринці слів. Доповніть хмаринку власними тегами до теми «Українське козацтво»

Номер слайду 4

2. Гетьманщина. У ___ році Богдан Хмельницький очолив боротьбу українського народу за визволення від ____ _______. Цього ж року українське військо здобуло блискучі перемоги під Жовтими Водами, Корсунем, Пилявцями. Козацька держава утворилася в ____ році. Це зафіксовано у ______ договорі. ЇЇ територія охоплювала ______, _____ та ____. Козацька держава офіційно називалась ______ ______, а не офіційно _______ ________.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Прочитайте пункт 20.2 (абзац 1) та заповніть пропуски в тексті. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Продовжте працювати з підпараграфом 20.2. Охарактеризуйте діяльність Івана Мазепи та Пилипа Орлика трьома реченнями «Верховний військовий вождь запорізьких козаків І. Мазепа» , німецька гравюра І пол. 18 ст. Памятник Пилипу Орлику в місті Київ (2011 р.) , скуптори А. Кущ та О. Стукалов, світлина, 2013 рік

Номер слайду 5

У 1775 році російська цариця Екатерини ІІ наказала знищити Запорізьку Січ. Але пам’ять про козаків живе і сьогодні. Прочитайте спогади іноземців , які вони залишили про козаків. Запиши, чому український народ пишається козацтвом.«... Козаки дуже відважні вояки, непогані вершники, досконалі піхотинці, які особливо здатні до захисту фортець...» (французький граф де Брежі)«У них нема нічого простацького, крім одягу. Вони кмітливі і проникливі, дотепні й надзвичайно щедрі, не побиваються за великим багатством, зате дуже люблять свободу, без якої не уявляють собі життя. Задля цього так часто бунтують та повстають проти шляхтичів, бачачи, що їх у чомусь утискають. Таким чином, рідко коли минає сім чи вісім років, щоб вони не бунтували чи не піднімали повстання проти панів. А втім, ці люди недовірливі, зрадливі, підступні, звірятись їм можна лише з великою обережністю. Вони добре загартовані, легко переносять спеку й холод, спрагу й голод, невтомні в битвах, відважні, сміливі, чи, радше, одчайдушні, власним життям не дорожать» (францський інженер Гійом Левассер де Боплан)"Самі вони [жителі Києва] — давній народ, а мова їхня ще більш всеосяжна і багата, ніж фарсі, китайська, монгольська та всякі інші.» (турецький мандрівник 17 ст. Евлія Челябі){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Працюємо з джерелами

Номер слайду 6

3. Період бездержавності{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Запишіть у відповідних стовпцях прізвища активних українських діячів, назви організацій, які вони утворювали, та твори, які видавали, щоб зберегти національну пам’ять у період бездержавності. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Період бездержавностіУкраїна у складі Російської імперіїУкраїна у складі Австрійської імперії

Номер слайду 7

Світочі українського духу і слова. Ознайомтеся з цитатами видатних діячів періоду бездержавності, спробуйте пояснити їх зміст: Як ви вважаєте, чи актуальні ці настанови для сучасників?Андрей Шептицький стверджував, що любити Україну потрібно не словами, а ділами: «Не потоком шумних і галасливих фраз, а тихою невтомною працею любіть Україну». Іван Франко говорив: «…якщо ви хочете, щоб світ читав українською, – пишіть першокласні твори, проводьте найсучасніші дослідження, і тоді інші просто будуть змушені читати ваші роботи і вчити українську мову». Він був переконаний, що народ став успішним, а його держава ефективною, потрібно багато працювати. Митрополит Андрій Шептицький, світлина, 1921 р.Іван Франко з дружиною Ольгою Хоружинською, місто Київ, світлина, 1886 р.

Номер слайду 8

Підведемо підсумки уроку: У 1863 та 1876 роках влада Російської імперії видала документи, якими заборонялося друкувати книжки та навчати дітей українською мовою. Поміркуйте, чому загарбникам важливо було знищити українську мову. Складіть запитання до теми сьогоднішнього уроку, починаючи кожне такими словами: Коли __? Що __?Хто__?Де__?Чому___? Звідки ми можемо дізнатися про ___?Як__? Доповніть реченняІсторичне значення козаків полягало у тому Національне пробудження українців – це Мене найбільше вразило …

Номер слайду 9

Оцініть свою роботу на уроці: На полях зошита накресіть шкалу і відзначте хрестиком, на якому рівні, на вашу думку, сьогодні ви працювали на уроці. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло.

Номер слайду 10

Домашнє завдання: Прочитати параграф 20, виконайте завдання на вибір: 1. Сформуйте «хмаринку слів», якими можна описати діяльність українських гетьманів. 2. Вправа «Малюнок словами». Змалюйте у формі невеликого твору-опису постать українського козака. Дякую за урок!!!

pptx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
2289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку