3 клас. Інтегрований курс мистецтво.
Вчитель Ольховик Лілія Володимирівна
Тема уроку. Козацькому роду нема переводу. Перегляд:мультфільм із серіалу “Козаки”(фрагмент). Зображення одного з козаків-герої мультфільму(кольорові олівці, фломастери).
Мета. Виховувати любов до України, гордість за український народ та прагнення захистити його надбання, здатність аналізувати та оцінювати досягнення національної культури. Естетичний смак, культуру мовлення, почуття прекрасного.
Формувати здатність до розуміння та творчого самовираження у різних видах мистецтва під час сприймання мистецьких творів і їх практичного опанування – створення нового зображення одного з козаків.
Розвивати асоціативне мислення, зорову пам'ять, просторове уявлення, творчу активність.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Зоровий ряд: репродукції картин «Запорожці пишуть листа турецькому султану» та Петра Андрусєва «Козацькі старшини». Фото – репродукції фрагментів сюжетів козаків з мультфільмів «Як козаки куліш варили», «Як козаки наречених визволяли».
Художні матеріали: папір А4, простий олівець, фломастери та кольорові олівці.
Хід уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
У – успішним
С – самовпевненим
П – працьовитим
І – інформованим
Х – хоробрим
У – уважним
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда – обговорення.
Оголошення теми уроку. Козацькому роду нема переводу.
ІІІ. Сприймання і освідомлення нового матеріалу - первинне сприймання матеріалу.
Козаки́ (давньорус. козакъ, пол. kozak, рос. казак) — вільні озброєні люди, представники військового стану.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=EIXctSrNxWA
Сьогодні ми познайомимось з козаками – героями мультиплікаційного фільму і побачимо як вони зображені в анімації (перегляд та аналіз мультиплікаційного фільму «Як козаки в футбол грали»).
https://www.youtube.com/watch?v=l6c0obw3WsU
Знайомство з картиною .Петро Андрусів «Козацькі старшини».
Історія створення історичної картини Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану».
Словникова скриня.
Історична картина – зображення конкретних історичних явищ суспільного життя минулого та сучасного, а також діяльності історичних осіб.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=qWPw0h4KPLQ
ІV.Практичне завдання.
Введення в тему.
Пояснення виконання завдання.
1.Порівняння зовнішнього вигляду козаків з картини Іллі Рєпіна та козаків з мультиплікаційного фільму.
На картині зображені реальні люди і виглядають вони по-справжньому.
У мультфільму – герої козаки виглядають наче ляльки.
Головна різниця – у пропорціях.
Словникова скриня.
Пропорції фігури – співвідношення розмірів частин тіла людини.
2. Ознайомлення учнів з пропорціями людини та героями аніме.
3. Правила композиції.
4. Реалізація знань, умінь і навичок утворення «живих» ліній та кольорів у створенні графічного малюнку – сюжету мультиплікаційного фільму «Як козаки новий рік зустрічали».
V. Підсумок уроку.
Бесіда. Виставка-обговорення робіт.
- Хто такі козаки?
- Чому їм присвячено багато творів мистецтва?
VІ. Домашнє завдання.
Поповнити свої знання про козаків, відвідавши шкільну бібліотеку.