Дизайн і технології
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3 класі
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
15 |
1 |
ІІсеместр |
20 |
1 |
Усього |
35 |
1 |
Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Календарне планування складено згідно:
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022
№ 743-22
3 клас :Я досліджую світ, частина 2 , 3 клас. (авт. Корнієнко М.М. – ТОВ Видавництво «Ранок»– 2020)
№ уроку |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
І семестр |
|||||
Розділ І. Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв |
|||||
1 |
07.09 |
Серветка для святкового столу. Складання серветки для прикрашання святкового столу. С.7 |
розрізняє предмети побуту в традиційному і сучасному інтер’єрі, матеріали, з яких вони зроблені [3 ТЕО 1.3]; вибирає і аналізує конструкцію обраного предмета побутудля виготовлення макету [3 ТЕО 1.1; 1.3; 1.4]; створює поетапно макет предмета побуту за зображеннями,зразком, описом або власним задумом [3 ТЕО 1.4]; пояснює культурне розмаїття українського суспільства, місцеві традиції [3 ТЕО 1.4; 2.2]; визначає кольорову гамму та особливості побудови й розташування орнаментів на взірцях декоративноужиткового мистецтва [3 ТЕО 1.4; 2.2]; впорядковує орнаменти за кольоровою гамою та видами (геометричні, рослинні, зооморфні, антропоморфні) [3 ТЕО 1.4; 2.2]; аналізує інформацію з різних джерел (підручник, фотографії, каталоги, посібники, комп’ютерні програми, Інтернет-ресурси, музеї, фільми тощо) [3 ТЕО 1.4; 2.2]; розробляє або добудовує орнамент з самостійно вибранихматеріалів [3 ТЕО 1.4; 2.1]; досліджує властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально [3 ТЕО 1.3]; розрізняє види тканих і нетканих матеріалів натурального походження (рослинного і тваринного) та способи їх виготовлення [3 ТЕО 1.3]; виготовляє виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокремавторинних; [3 ТЕО 1.4; 2.2; 3.1; 3.2] розрізняє та використовує креслярські інструменти та лінії[3 ТЕО 1.2; 1.4]; вимірює розміри предметів за допомогою лінійки [3 ТЕО 1.4]; виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв [3 ТЕО 1.2; 1.4]; експериментує, добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням [3 ТЕО 1.2; 1.4]; розробляє макет об’ємних фігур індивідуально або в групі [3 ТЕО 1.4] досліджує проблеми та потреби у створенні виробів[3 ТЕО 1.1; 4.1]; вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей [3 ТЕО 1.1]; розробляє план реалізації задуму в матеріалі та критерії оцінювання майбутнього виробу [3 ТЕО 1.1]; аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделіаналоги)для продукування нових ідей [3 ТЕО 1.4]; розрізняє і використовує формат композиції (горизонтальний, вертикальний), симетричні й асиметричніформи, рівновага, спектр кольорів, теплі і холодні кольори та відтінки [3 ТЕО 1.4]; виконує завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу (засобамималюнку, ескізу, макету), зокрема з використанням цифрових пристроїв [3 ТЕО 1.2; 1.4]; застосовує творчі методи проєктування – переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки) [3 ТЕО 1.4]; описує модель спроєктованого виробу [3 ТЕО 1.2; 1.4]; добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу[3 ТЕО 1.3]; розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу [3 ТЕО 3.1]; планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми) [3 ТЕО 1.1; 2.2] розрізняє види ручних та механічних інструментів і пристосувань [3 ТЕО 2.1]; працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючисьбезпечних прийомів і норм санітарії [3 ТЕО 2.1; 4.3]; організовує робоче місце [3 ТЕО 4.2]; виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи [3 ТЕО 2.2]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх [3 ТЕО 2.1]; обробляє деталі виробу за потреби; [3 ТЕО 2.1] застосовує рухомі і нерухомі, роз’ємні і нероз’ємні з’єднання; [3 ТЕО 2.1] удосконалює технологію виготовлення виробу за потреби;[3 ТЕО 2.2] виготовляє деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинка, вишивка, плетіння, мозаїка, пап’є-маше, скрапбукінг тощо);[3 ТЕО 2.2] раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [3 ТЕО 3.1; 3.2]; аналізує свої помилки, по-можливості виправляє їх[3 ТЕО 1.5] обговорює корисність, естетичність та якість індивідуально або спільно створених виробів [3 ТЕО 1.5]; готує презентацію та рекламу, зокрема з використанням цифрових пристроїв [3 ТЕО 1.5]; презентує результати власної або спільної проєктнотехнологічної діяльності [3 ТЕО 1.5]; виявляє повагу до авторства власних робіт та інших осіб [3 ТЕО 1.5]; оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі [3 ТЕО 1.5]; долучається спільно з рідними та друзями до доброчинної діяльності в групах із власноруч створеними виробами [3 ТЕО 2.2; 4.1]; дотримується правил спільної роботи в групі [3 ТЕО 1.5; 1.4]; обґрунтовує потребу допомагати іншим, робити корисні справи, подарунки, бережливо ставитися до природного середовища [3 ТЕО 1.1; 1.5; 3.2]; виявляє толерантність, милосердя, повагу до інших [3 ТЕО 1.1; 1.5]; розрізняє професії за сферами життєдіяльності; [3 ТЕО 1.1; 2.1] пояснює правила догляду за взуттям [3 ТЕО 4.1]; уміє правильно складати одяг, розвішувати його на плічках [3 ТЕО 4.1]; лагодить нескладні пошкодження предметів побуту за потреби [3 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]; вирощує кімнатні рослини для класного приміщення або інших потреб [3 ТЕО 4.1]; аналізує послідовність приготування різних видів бутербродів та їх користь для здоров’я [3 ТЕО 4.1]; складає серветки для святкового столу різними способами [3 ТЕО 4.1] |
||
2 |
14.09 |
Проект «Сад на підвіконні». Утворити сад із кімнатних рослин, навчитися доглядати за ним. С.11 |
|||
3 |
21.09 |
Проект «Наші домашні улюбленці». Скласти розповідь про своїх домашніх тварин; з’ясувати, як доглядати за ними. С.15 |
|||
4 |
28.09 |
Створюємо орнамент. Створення орнаменту із крупи та насіння за власним задумом.С.19-20 |
|||
5 |
02.10 |
Виготовляємо соробан. Виготовлення соробану – стародавньої рахівниці.С.23 |
|||
6 |
12.10 |
Майструємо зі старих дисків. Виготовлення іграшки із старих дисків. С.26 |
|||
7 |
19.10 |
Тренажер клавіатури. Виготовлення макету клавіатури. С.29 |
|||
8 |
02.11 |
Кошик для олівців. Виготовлення кошика для олівців. С.31 |
|||
9 |
09.11 |
Паперове дерево. Виготовлення дерева з паперового пакета. С.35 |
|||
10 |
16.11 |
Створюємо конструктор. Виготовлення 3D-конструктора.С.39 |
|||
11 |
23.11 |
Створюємо павучка. Виготовлення м’якої іграшки із ниток. С.43 |
|||
12 |
30.11 |
Прикраси з бісеру. Виготовлення прикраси з бісеру. С.47 |
|||
13 |
07.12 |
Різдвяний чобіток. Виготовлення різдвяного чобітка. С.51 |
|||
14 |
14.12 |
Новорічна ялинка. Виготовлення ялинки з текстильних матеріалів. С.55 |
|||
15 |
21.12 |
Підсумковий урок. Мистецький вернісаж. Виставка робіт. |
|||
Наскрізні змістовні лінії |
|||||
Інформаційно-комунікаційне середовище |
забезпечує розвиток асоціативно-образного та критичного мислення, оволодіння базовими знаннями у партнерській взаємодії, що формують цілісне уявлення про виробничу сферу людської діяльності, а також є підґрунтям для реалізації творчого потенціалу учнів під час засвоєння навчального матеріалу наступних змістових ліній, які структуровані за способами інтегрованої проєктнотехнологічної діяльності. |
||||
Середовище проєктування |
спрямована на розвиток аналітичного, просторового та творчого мислення, уміння працювати в команді, створення умов для оволодіння елементами дизайну: виявлення проблем, продукування ідей, вибору соціально і особистісно значущих об’єктів проєктування; виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів для виготовлення виробу за їх властивостями; експериментування з матеріалами і технологіями для реалізації власних ідей; планування технології послідовності виготовлення виробу. |
||||
Середовище техніки і технологій |
передбачає розвиток логічного та алгоритмічного мислення, психомоторних здібностей, здатності до координування дій і взаємодопомоги; навичок організації робочого місця, безпечної праці з ручними, механічними інструментами й пристосуваннями; умінь поетапного виготовлення виробів з використанням традиційних та сучасних технологій, раціональної обробки різних матеріалів. |
||||
Середовище соціалізації |
спрямована на розвиток емоційного інтелекту; оцінювання і самооцінювання процесу та результатів власної або спільної проєктно-технологічної діяльності; розвиток здатності презентувати освітні результати, обговорювати їх з іншими, ефективно використовувати створені вироби; формування досвіду доброчинної діяльності, підприємливості, гостинності; виконання трудових дій у побуті, розвиток прагнення якісно і безпечно облаштовувати свій життєвий простір. |
||||