КР № 1. Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова. Складносурядне речення

Про матеріал

Контрольна робота з української мови, розроблена для учнів 9 класу за підручником О.П.Глазової 2017 р.

Робота містить 4 рівні, біля кожного з яких прописана кількість балів за правильну відповідь.

Перегляд файлу

КР № 1. Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова. Складносурядне речення

 

Початковий рівень ( по 0.5 б.)

  1. Якого із варіантів використання прямої мови не може існувати?

А. А: «П!» - а .

Б. А: «П», - а.

В. «П, - а, - п?»

Г. «П»? -а.

2. Оберіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

А. Я вірю в тебе сказала мама сину.

Б. Дівчата сперечалися хто ж буде першою.

В. Дівчата сперечалися Хто ж буде першою?

Г. Вчителька запитала Хто буде першим?

3. Із запропонованих речень оберіть цитату (розділові знаки пропущено)

А. Мені взагалі нічого не хотілося крім неможливого сказала Анна Гавальда

Б. Хто може той робить Хто не може той критикує  Чак Паланік

В. Михайло Шишкін говорив що найпростіші речі можуть змусити вмирати від щастя

Г. Щоб життя стало краще, вона спочатку повинна стати гірше

4. Яке із речень не потребує редагування?

А. На День народження мені подарували збірник поезій.

Б. Моє День народження припадає на весну.

В. День народження – свято, яке ми святкуємо кожного року.

Г. За власним бажанням я відмовився від святкування Дня народження.

5. До поданої першої частини доберіть другу, щоб речення стало складним.

Я усміхнусь 

А. … і заплачу.

Б. … і все навкруг сміється.

В. … до сонця прекрасного.

Г. … та згадаю вчорашній день.

6. У якому із смислових зв’язків використовуються повторення сполучника чи…чи?

А. Послідовність.

Б. Чергування явищ.

В. Взаємовиключення явищ.

Г. Протиставлення.

7. Яке із речень зв’язане не за допомогою одночасності? (розділові знаки пропущено)

А. Співали пісні і збирали ягоди.

Б. Виконував домашнє завдання і хрумкав хрустиками.

В. Розгорнув підручник і побачив вправу.

Г. Косили сіно і пахло м’ятою.

8. Оберіть речення, яке  НЕ є складносурядним (тобто є складнопідрядним).

А. То пронесеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян).

Б. Розумний розсудить, а дурний засудить (Нар. тв.).

В. Був уже вечір, і над хащами парку сходив великий повний місяць (Ю. Смолич).

Г. Де господар добре робить, там і поле буйно родить (Нар. тв.).

 

Середній рівень ( по 1б.)

  1. Спишіть речення з прямою мовою, правильно розставивши розділові знаки.

Напевно  виставка квітів відповів хлопчик  А хто такий Микола Лисенко.

  1. Побудуйте та запишіть речення про свій клас  із непрямою мовою.
  2. Спишіть речення та накресліть його схему.

Розумний береться працювати, а дурний віником повітря замітати.

 

Достатній рівень ( по 1.5 б.)

  1. Спишіть речення, змінивши слова, які неправильно вжиті, розставивши розділові знаки.

Самий кращий подарунок який я змогла приготовити букет квітів Він не зав’яне можливо і через неділю.

  1. Спишіть речення та зробіть його синтаксичний розбір.

То сонце світить, то вітер віє.

 

Високий рівень (2 б.)

Напишіть власне висловлювання (4-6 речень) про необхідність спілкування українською мовою у сучасному суспільстві, використавши хоча б одне складносурядне речення та підкресливши сполучник сурядності.

docx
Додано
5 листопада 2022
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку