Краса людини-її доброта

Про матеріал
Конспект уроку "Краса людини - її доброта" був розроблений як перший урок для першокласників Нової української школи
Перегляд файлу

                     Перший урок в 2  класі  у 2019/2020 н.р.                     Мацюк О.Я.

Тема уроку: “Краса кожної  людини — її доброта”.

Мета уроку: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; розвивати в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках,розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: ілюстрації до теми, картки з прислів’ями для роботи в парах, пелюстки квіточки Добра, аркуші для малювання дерев Добра і Зла, сердечка для добрих справ, відео «Людина починається з добра»

                                                   Хід уроку

І. .Розминка.   (Діти разом із вчителем і роблять коло)

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Руку дай сусіду справа,

           Руку дай сусіду  зліва

           Ми одна сім’я.         

           Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

           Друзі ми:  і ти, і я - раз, два, три.

           Усміхнись сусіду справа.

           Усміхнись сусіду зліва.

           Ми одна сім’я.   

           Усміхнися сонечку,

           Здраствуй золоте!

           Усміхнися квіточці,

           Хай вона росте!

           Усміхнися дощику.

           Лийся, мов з відра.

           Друзям усміхнися

           Побажай добра,

 ІІ. Актуалізація  життєвого  досвіду та опорних знань учнів

  1. Гра «Квіточка компліментів»

Вчитель

Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 2  клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти передають по колу квіточку і говорять один одному гарні компліменти).

2. Вправи «Мікрофон» + «Крісло автора»

Вчитель

  • Як відпочили влітку?
    (У своїй розповіді діти можуть використовувати світлини, які розповідають про місця їхнього відпочинку.)

III.Колективне визначення теми і мети уроку

 

Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

Тоді я запрошую Вас на наш перший урок у 2019 – 2020 навчальному році.

  1. Розшифровуємо тему уроку.

Кожен урок у школі має свою тему. Сьогоднішній - не виняток. Але його тему ми складемо разом.

 

  Буква “де” звелась на ноги
І прибігла вже до школи.
- Гей, гукнула буква “де”,-
Хто до мене приведе
Букви лагідні і милі,
Щоб я слово утворила?
Покотилась буква “о”,
Притулилась – вийшло ДО,
Далі “бе”, а потім РО.
Вийшло слово в нас – ДОБРО.

- Сьогодні  ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро.

2. Легенда про добро.

Послухайте легенду. Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї Ангела-охоронця. Уві сні Ангел цілує немовлятко тричі: в чоло – аби було розумне, в личко – щоб стало красивим і в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Закрийте очі і замисліться над цим. У мене є доброта – візьміть її; у мене є любов, її частинку я віддаю вам, а частинку доброти я хочу, щоб ви взяли від сьогоднішнього уроку.

  • Розшифруйте шифрограму і сформулюйте тему сьогоднішнього уроку.

Кеерееаеесеа  кееоееежеенееееоеї  еелееюеедеиенееи- еїееїе  деобереоетееае .( закресліть букву « Е» і прочитаєте тему уроку).

Тема уроку « Краса кожної  людини – її доброта».

Я намагатимусь на уроці переконати вас у тому, що людина має бути доброю. Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам’ять залишити по собі. Про це гарно сказано у вірші Любові Забашти, які ми візьмемо девізом нашого уроку:

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

           Людина починається з добра.

IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу

1 . Стратегія  «Мікрофон»

- А що ж таке добро? Що означає бути добрим? (відповіді дітей)

 Бути привітним, людям радіти

 Кажуть в народі:  «Бажати добра»

 В радості й горі хліб розділити -

 Ціла наука для нас, дітвора

2. Робота  парами. Складаємо  квітку  доброти

- А тепер ми попрацюємо парами.

Перед вами лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.

   ( На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, вихованість, жорстокість, ввічливість).

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

3. Робота над значенням слів

Доброта – це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє ставлення до людей. ,

 Діти, а Як навчитися бути добрими? (Дотримуватись простих правил)

  • Кого із своїх друзів ви можете назвати доброю людиною. Чому?
  •                   Чи можете себе ви так назвати? Чому?
  •                   Що хочете в собі змінити, щоб бути добрим?
  •                   Що для цього слід зробити?
  •                   Що таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому потрібна допомога і яка саме, вміння допомагати хоча б чимось людям).

 

Людство не забуло і не забуває про доброту.

  • 13 листопада відзначають Всесвітній день доброти.
  •                    

4.Гра „ Мої добрі справи”.

Про добро можна багато і красиво говорити, але жодної користі це не принесе, якщо добрі слова не втілюватимуться у життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Учням роздаються картки у формі сердець, на яких вони записують свої добрі справи. Зачитують і картки вивішуються на дошці.

  •                   Чому слово „ добро” написане у сердечку. Чи можна сказати, що добро живе у серці людини? Чому добро потрібне людям?

 

Будьте завжди чуйними, милосердними, добрими. Припустившись помилки, проявивши грубість, попросіть вибачення. Дуже хочеться, діти, щоб ви не були байдужими. В Україні проживає 2 мільйони самотніх людей, близько 200 тисяч у будинках-інтернатах. А скільки самотніх людей проживає серед нас, на нашій вулиці, в нашому будинку. Не забувайте про них. Милосердя і доброта – це два крила, на яких тримається світ.

 

5. Складаємо  прислів’я про добро.

  •                   Людина – творець добра.  З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті, про це свідчить і кількість прислів’їв про добро. Щоб прочитати деякі з них, вам потрібно буде попрацювати в парах і відновити їх.

Завдання:

  •                   Перед вами на партах картки для роботи в парах. Візьміть їх і з’єднайте стрілочками частини прислів’їв.

Усе добре переймай,                                               як сонечко в небі.

Добре серце,                                                            ніж гарно говорити.

Не шукай красоти,                                                  а зла уникай.

Краще добро робити,                                             що собі не мило.

Не роби комусь того,                                              а шукай доброти.

 

  •                   Прочитайте прислів’я, яке найбільше сподобалось і спробуйте пояснити як ви його розумієте.

 

6. Малювання дерева Добра і дерева Зла

     Добро можна порівняти із сонцем: як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так і з добром співвідносимо свої слова та вчинки. Протилежністю добра є зло, лихо. Мудрі люди казали, що для того, щоб зрозуміти, що таке добро, необхідно відчути на собі зло.

     Зло – це все погане, недобре. Тому у серці несіть до всіх любов і ласку, чуйність і співчуття, а не лють, не горе і не жорстокість.

 

  • Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше. 

 

  • Все добре переймай, а зла уникай.

- Діти, у кожного з вас на парті є два невеликі аркуші паперу. Вам потрібно буде намалювати два дерева: дерево Добра і дерево Зла.

Закріплення знань, умінь і навичок

1. Дидактична гра «В якому вчинку живе добро»

Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.

Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.

  • Допомагати другові в біді
  • Когось образити
  • Захистити слабкого
  • Когось обдурити
  • Ділитись тим, що маєш
  • Не слухатися старших
  • Вихвалятися перед кимось
  • Радіти з чужої біди
  • Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
  • Дражнитись
  • Ображатись через дрібниці
  • Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
  • Поважати інших

 

2.  Гра «Найдобріший»

  • Вчитель повідомляє, що в українців є прислів’я: «Доброго добром згадують». Пропонує пограти в гру і сказати, які добрі діти навчаються в класі.
  • Дітям пропонують кидати м’ячика і тому, хто впіймає його, треба назвати ім’я однокласника і пояснити, чому він добрий. Учні можуть відповідати: «Улянка добра, бо вона йде разом зі мною зі школи. Сергійко добрий, бо навчив мене малювати машину. »
  •  

Підсумок  уроку.

іти, урок наш добігає до кінця. Давайте підсумуємо все те, про що ми сьогодні говорили і спробуємо відповісти на запитання:

                             Краса людини – це її доброта? Так чи ні?

Завдяки фотошопу ми можемо змінити себе, завдяки гриму загримувати, але в душі ви усі залишаєтеся собою.

 

                          Відео  «Людина починається з добра»

      Я надіюся, що ваші душі будуть чистими, ви зможете побороти все погане й  аморальне засіяти своє поле чистим насінням. Всі ми живемо один раз. Отож, все добро, яке можемо вчинити зараз, не відкладаймо на пізніше.

 

 

 

docx
Додано
10 травня 2020
Переглядів
951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку