"Краса в різноманітті" . У країні штрихів і світлотіні.

Про матеріал
Мелодія і лінія - своєрідні "солісти" , що створюють художній образ у музиці і графіці. Як звучання голосу збагачується акомпанементом, так і виразні можливості ліній посилюються, якщо їх розмістити щільно.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас Урок 9 КРАСА В РІЗНОМАНІТТІ

Номер слайду 2

СПІВОЧІ голоси. Під час слухання вокальної музики ми сприймаємо одночаснокрасу поетичного слова, вокальної мелодії та її інструментального супроводу (акомпанементу). Проте саме забарвлення людського голосу надає вокальній музиці неповторності й чарівності.

Номер слайду 3

За висотою співочі голоси розподіляють на високі, середні та низькі. Чоловічі голоси тенор, баритон і бас. Жіночі голоси — сопрано, мецо-сопрано і контральто. Високий дитячий голос називають дискант. Низький дитячий – альт. Висота, сила, забарвлення голосу мають важливезначення для створення музичних образів. Тендітність і ніжність краще передає сопрано, а мужність і рішучість — бас або баритон.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Мецо-сопрано

Номер слайду 6

Анатолій Солов’яненко

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Бас

Номер слайду 10

Штрихи в музиці У вокальній музиці використовують різні способи співу. В одних творах мелодія проспівується плавно, в інших — уподібнюється до розмовної мови. Таке виконання називають речитативом.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

У КРАЇНІ ШТРИХІВ І СВІТЛОТІНІМелодія і лінія — своєрідні «солісти», що створюють художній образ у музиці й графіці. Як звучання голосу збагачується акомпанементом, так і виразні можливості ліній посилюються,якщо їх розмістити щільно. Такі лінії, що виконані одним рухом руки, називаються штрихами. Вони бувають різні: за довжиною, напрямом, характером (прямі, заокруглені, перехресні тощо).Ілля Репін Козачок (літографія). 1880 р.

Номер слайду 13

Головне призначення штрихів — передати світлотінь, форму, об єм, розташування в просторі. Штрихами можна відобразити, наприклад, колючість їжачка і блискучу поверхню новорічної кульки, прямокутну форму книжки й округлість яблука, легкість хмаринки й важкість гирі. Щоб передати об’єм предмета, штрихи накладаються за його формою.

Номер слайду 14

Художники часто застосовують штрихування в книжковій графіці, зокрема під час створення ілюстрацій.

Номер слайду 15

Василь Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів похід»

Номер слайду 16

Василь Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів похід»

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКАІлюстрація — зображення, яке наочно пояснює або доповнює текст. Світлотінь — передача світла і тіні на поверхні зображуваногопредмета. ШТРИХСпосіб видобування звуківголосом чи на інструментіРиска, що виконується однимрухом руки

Номер слайду 20

Виконайте графічну композицію «Ведмеді на Півночі» (техніка граттаж). Намагайтеся передати характер кожної тварини, зокрема врівноваженої, турботливої ведмедиці та грайливого ведмежатка.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1. Яка роль штриха у графічному творі?2. Як допомагає характер освітлення виявити форму предметів?3. Порівняйте співвідношення світло — напівтінь — тінь у поданих графічних творах з голосами в музиці тенор — баритон — бас.4 Читаючи книжки, звертайте увагу на виразність ілюстрацій. Чи знаєте ви, хто ілюстрував ваші улюблені книжки? Про що б ви хотіли розпитати художника-ілюстратора?

Номер слайду 27

Дякую за урок!

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку