Тема. Кратне порівняння чисел. Розв’язування задач на кратне порівняння чисел. Дії з іменованими числами.(№791-798)
Мета: продовжувати формувати уявлення про кратне порівняння чисел і величин; розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел; вправляти учнів у виконання дій з іменованими числами; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на знаходження табличного множення і ділення; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення та інтерес до математики; виховувати почуття взаємодопомоги, вміння працювати в команді, наполегливість у роботі, любов до математики.
Обладнання: плакат подорожі Червоної Шапочки, ілюстрації казкових звірів, пиріжки із завданням, приклади з числами на листочках, їжачок з грибочками та яблуками, таблиці вимірювання довжини.
Тип уроку – урок - казка
Література:
Хід уроку
Вийшли із-за парт
Урок математики
Будем починать.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Ми урок розпочинаєм,
Математику вивчаєм.
Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці до неї онучка несла.
Сміливе й хоробре було те дівчатко,
Веселе і миле бабусине внучатко( Червона Шапочка)
ІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв)
Вирази 789
( 48 : 8 ) : 2 = 3
( 3 · 8 ) + 27 = 51
Відповідь: 6 літрів пального потрібно на 1 год роботи цього двигуна.
Аналіз задачі
Гра «Хто швидше»
(Викликаю до дошки двох учнів. Вони повинні якнайшвидше виконати обчислення)
1. Робота з картками.
Картка 1
6 · 2 □ 2 · 6 19 – 10 □ 19 – 3
7 + 3 □ 5 · 2 46 – 6□ 6 · 7
За 5 пиріжків заплатили 30 коп. Скільки коштує 1 пиріжок?
Картка 2
6 · 4 4 · 6 47 – 7 34 + 12 : 6
13 + 17 5 · 6 29 – 9 2 · 9 + 10
За 6 шоколадок заплатили 54 коп. Скільки коштує 1 шоколадка?
Картка 3
6 · 5 □ 5 · 6 64 – 60 □ 18 : 3 : 2
37 + 23 □ 6 · 7 20 + 34 □3 · 8 + 30
За один шматок торта заплатили 6 коп. Скільки коштують 9 шматочків торта?
3.Колективна робота.
(Вивішую на дошці приклади записані на грибочках і яблуках. Учні по черзі виходять і записують відповідь)
42 : 6 45 : 5
54 : 6 6 · 7
40 : 5 4 · 7
73 – 42 : 6 = 66 45 : 5 + 35 = 44
73 - 54 : 6 = 64 6 · 7 + 35 = 77
73 – 40 : 5 = 65 7 · 4 + 35 = 63
(Зачитую задачу. Виставляю коротку умову задачі)
Задача 792
Було – 5 с.
Стало – 15 м. у ? р. >
1) 15 : 5 = 3 (р.)
Відповідь: у 3 рази більше вишень посадили, ніж викорчували.
Аналіз задачі
Задача 793
2 к. у ? р. <
Відповідь: у 9 разів менше взяли крохмалю, ніж води.
Аналіз задачі
Обернена задача
( Для приготування клею взяли 2 склянки крохмалю, а води у 9 разів більше. Скільки взяли склянок води? )
2 к.
? в. у 9 р. >
1) 2 ˑ 9 = 18 ( в.)
Відповідь: 18 склянок води.
Фізкультхвилинка
Червона Шапочка йшла, йшла і суничку знайшла(діти встають із – за парт)
Дівчинка сіла, суничку з`їла, встала і далі пішла.(ходьба на місці)
Червона Шапочка йшла, йшла і грибочок знайшла.(нагнулися)
Дівчинка сіла, грибочок не їла, встала і далі пішла(присіли – встали)
А в лісі травичка низенька, низенька,(потягнулися до землі)
Дерева високі – високі, ріки широкі – широкі (стали на носочки)
Вітер дерева колише, хитає, листочки шелестять…(нахиляються в сторони)
Діти за парти тихенько сідають, уважно слухають
І правильно сидять.(сідають за парти)
Дії з іменованими числами(№795)
Вивішую на дошку таблицю вимірювання довжини
Перші два вирази обчислюють з коментуванням, решту – самостійно(із взаємоперевіркою)
1 м – 5 дм = 10 дм – 5 дм = 5 дм
1 дм = 10 см 1 м = 10 дм = 100 см
|
15 см : 5 = 3 см
5 см · 5 = 25 см
1 дм 2 см : 3 = 12 см : 3 = 4 см
1 м – 5 см = 100 см – 5 см = 95 см
1 м 6 дм – 8 дм = 16 дм – 8 дм = 8 дм( 1 м – це 10 дм та ще 6 дм буде 16 дм)
Робота над задачею № 796
На дошці коротка умова
1 оператор → 3 год → 15 ст.
4 оператори → 1 год → ? ст.
Відповідь: 20 сторінок наберуть 4 оператори за 1 год.
На домашнє завдання вам буде № 720, 721
- Нарешті наша Червона Шапочка пришла до бабусі. Вона розповіла їй про свої пригоди. Чи зацікавили вас пригоди Червоної Шапочки? Якщо так, то, думаю, ми й надалі будемо з нею зустрічатися. Адже внучка дуже любить свою бабусю, і ми ще не раз можемо зустріти її на лісовій стежині.
- А я хочу запитати вас що видалося складним?
- Як будете використовувати те, що вивчили?
- Нехай урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.
Ось і пролунав дзвінок, За роботу по заслузі,
закінчився наш урок. щиро дякую вам , друзі.
1