Кратне порівняння чисел.Розв’язування задач на кратне порівняння чисел. Дії з іменованими числами.

Про матеріал
Мета: продовжувати формувати уявлення про кратне порівняння чисел і величин; розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел; вправляти учнів у виконання дій з іменованими числами; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на знаходження табличного множення і ділення; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення та інтерес до математики; виховувати почуття взаємодопомоги, вміння працювати в команді, наполегливість у роботі, любов до математики.
Перегляд файлу

Тема.             Кратне порівняння чисел. Розв’язування задач на кратне порівняння чисел. Дії з іменованими числами.(№791-798)

Мета:              продовжувати формувати уявлення про кратне порівняння чисел і величин; розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел; вправляти учнів у виконання дій з іменованими числами; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на знаходження табличного множення і ділення; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення та інтерес до математики; виховувати почуття взаємодопомоги, вміння працювати в команді, наполегливість у роботі, любов до математики.

Обладнання: плакат подорожі Червоної Шапочки, ілюстрації казкових звірів, пиріжки із завданням,  приклади з числами на листочках, їжачок з грибочками та яблуками, таблиці вимірювання довжини.  

Тип уроку –     урок - казка

Література:     

  1. Математика : підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.В.Богданович, Г.П. Лишенко .- К. : Генеза, 2012. – 160с.- іл.
  2. Математика. 2 клас : Плани-конспекти уроків. – Харків : Видавництво «Ранок», 2010 - 384 с.

                           Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.
  • Встали всі рівненько

          Вийшли із-за парт

          Урок математики

          Будем починать.

  • Добрий день! Сідайте !
  • Сьогоднішній урок математики проведу з вами я, звати мене Мирослава Василівна.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

             Ми урок розпочинаєм,

             Математику вивчаєм.

  • Сьогодні у нас з вами не звичний урок математики, а урок-казка. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку. 

    Старенька бабуся край лісу жила,

Гостинці до неї  онучка несла.

Сміливе й хоробре було те дівчатко,

Веселе і миле  бабусине внучатко( Червона Шапочка)

  •  Ми вирушимо у цікаву подорож разом з Червоною Шапочкою до її бабусі. А дорога до неї лежить через ліс.
  • Перед тим як відправитися у подорож ми повинні перевірити як ви виконали домашнє завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв)

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Відкрийте свої зошити, що вам було на домашнє завдання

                                 Вирази 789

( 48 : 8 ) : 2 = 3

( 3 · 8 ) + 27 = 51

  • У нас на дошці записані вирази, але на знаки дій упали листочки, тому ми повинні обов’язково виконати їх.
  • Молодці. Наступним завданням є задача 790.
  1. 30 : 5 = 6 (л.)

Відповідь: 6 літрів пального потрібно на 1 год роботи цього двигуна.                             

                                                Аналіз задачі

  • Яка відповідь у вас вийшла у задачі? (6 л.)
  • Про що ви дізналися за допомогою  дії? ( Скільки літрів пального потрібно на 1 год роботи цього двигуна)
  • Отже, ви всі молодці¸ добре справились із домашнім завданням. Тому ми можемо розпочати нашу подорож разом з Червоною Шапочкою.
  1. Усні обчислення.

Гра «Хто швидше»

  • Отож Червона Шапочка пішла до своєї бабусі. Дорога проходила через ліс. У лісі вона зустріла зайчика, який був дуже схвильований, адже не міг розв’язати приклади.
  • Допоможемо розв’язати їх зайчикові?

(Викликаю до дошки двох учнів. Вони повинні якнайшвидше виконати обчислення)

  1. Карточки для опитування
  • Червона Шапочка несла до своєї бабусі пиріжки. Але пиріжки не прості, а казкові. На деяких з них є завдання. Ви повинні виконати їх (роздаю учням карточки)

1. Робота з картками.

Картка 1 

  1. Порівняти вирази.

6 · 2 † 2 · 6                          19 – 10 19 – 3

7 + 3 † 5 · 2                         46 – 6† 6 · 7

За 5 пиріжків заплатили 30 коп. Скільки коштує 1 пиріжок?

Картка 2

  1. Порівняти вирази.

6 · 4† 4 · 6                             47 – 7† 34 + 12 : 6

13 + 17† 5 · 6 29 – 9† 2 · 9 + 10

За 6 шоколадок заплатили 54 коп. Скільки коштує  1 шоколадка?

Картка 3

  1. Порівняти вирази.

6 · 5 5 · 6                                           64 – 60  18 : 3 : 2

37 + 23 6 · 7                                       20 + 34  †3 · 8 + 30

За один шматок торта заплатили 6 коп. Скільки  коштують 9 шматочків торта?

3.Колективна робота.

  • По дорозі зустріла дівчинка казкового їжачка. А в нього на голочках і грибочки, і яблучка. Є серед них і незвичні, з завданнями.

(Вивішую на дошці  приклади записані на грибочках і яблуках. Учні по черзі виходять і записують відповідь)

  • Яку дію виконуємо спочатку?(Дію ділення)

 42 : 6                     45 : 5

  

                              54 : 6                      6 · 7

 

                              40 : 5                      4 · 7

   73 –   42 : 6  = 66                   45 : 5 + 35 = 44

   73 - 54 : 6 =  64                      6 · 7 + 35 = 77

   73 – 40 : 5 = 65                       7 · 4 + 35 = 63

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Цифра 3 складається з двох малих півовалів. Починаємо писати вище середини клітинки у верхньому правому куті ведемо заокруглення вгору, прописуючи малий правий півовал до середини клітинки. Не відриваючи руки пишемо вниз більший правий півовал, що, торкаючись середини нижньої лінії клітинки,  заокруглються ліворуч.
  • Та ось на одному дереві дівчинка побачила жучків. Вона зупинилася і вирішила їх порахувати. На одній гілці були два сонечка, а на іншій 3 рази по стільки ж.
  • Що можна сказати про кількість фігур справа: їх більше чи менше , ніж зліва?
  • У скільки разів фігур справа більше, ніж зліва?
  • Отже справа фігур у 3 рази більше , ніж зліва, а зліва – у 3 рази менше , ніж справа.
  • Що потрібно зробити , щоб дізнатися у скільки разів одне число більше або менше за інше?
  • Щоб дізнатися у скільки разів одне число більше або менше за інше, треба більше число поділити на менше.
  • У скільки разів число 4 менше від кожного з чисел: 12, 20, 32?
  • Число 6 менше від якогось числа в 3 рази. Що це за число?
  • Назвіть два такі числа, з яких одне менше від другого в 6 разів?
  1. Оголошення теми і завдань уроку
  • Сьогодні на уроці ми порівнюватимемо числа, і будемо розв’язувати задачі, працюватимемо з іменованими числами Тому ви повинні бути уважними і активними.
  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Розв’язування простих задач на кратне порівняння чисел.
  • Аж ось по дорозі дівчинка зустріла вовка. Вовк їй і каже: -  Я не буду тебе їсти, якщо ти мені допоможеш розв’язати задачі.

(Зачитую задачу. Виставляю коротку умову задачі)

                 Задача 792

  • Відкрийте задачу 792 на ст.. 120 (фронтальна робота над змістом задачі)

Було – 5 с.        

Стало – 15 м.             у  ? р.  >

1) 15 : 5 = 3 (р.)

Відповідь: у 3 рази більше вишень посадили, ніж викорчували.

                                                         Аналіз задачі

Задача 793

  • Наступне наше завдання задача 793 на ст. 120. Прочитаємо задачу.

    2 к.   у ? р. <

  1. в. 
  1. 18 : 2 = 9 (р.)

Відповідь: у 9 разів менше взяли крохмалю, ніж води.

                             Аналіз задачі

  • Прочитайте задачу.  Про що розповідається у задачі?(Розповідається про приготування клею)

           Обернена задача

  •                   До цієї задачі можна скласти обернену. Але запам’ятайте, що відповіддю до оберненої задачі є число, яке було відоме у даній задачі.
  •                   Хто може скласти нам обернену задачу?

( Для приготування клею взяли 2 склянки крохмалю, а води у 9 разів більше. Скільки взяли склянок води? )

  •                   Складемо короткий запис до оберненої задачі.

2 к.

? в.             у 9 р. >

1) 2 ˑ 9 = 18 ( в.)

Відповідь: 18 склянок води.

  •                   Отже, відповіддю у нас вийшло число, яке відоме з попередньої задачі. Можна зробити висновок, що дану задачу ми розв’язали правильно.

Фізкультхвилинка

  • Червона Шапочка вже стомилася дорогою і вирішила трохи відпочити. Відпочинемо разом з нею.

Червона Шапочка йшла, йшла і суничку знайшла(діти встають із – за парт)

Дівчинка сіла, суничку з`їла, встала і далі пішла.(ходьба на місці)

 Червона Шапочка йшла, йшла і грибочок знайшла.(нагнулися)

      Дівчинка сіла, грибочок не їла, встала і далі пішла(присіли – встали)

      А в лісі травичка низенька, низенька,(потягнулися до землі)

      Дерева високі – високі, ріки широкі – широкі (стали на носочки)

      Вітер дерева колише, хитає, листочки шелестять…(нахиляються в сторони)

      Діти за парти тихенько сідають, уважно слухають

       І правильно сидять.(сідають за парти)

Дії з іменованими числами(№795)

Вивішую на дошку таблицю вимірювання довжини

Перші два вирази обчислюють з коментуванням, решту – самостійно(із взаємоперевіркою)

1 м – 5 дм = 10 дм – 5 дм = 5 дм

 

1 дм = 10 см

1 м = 10 дм = 100 см

 

15 см : 5 = 3 см

5 см · 5 = 25 см

1 дм 2 см : 3 =  12 см : 3 = 4 см

1 м – 5 см = 100 см – 5 см = 95 см

1 м 6 дм – 8 дм = 16 дм – 8 дм = 8 дм( 1 м – це 10 дм та ще 6 дм буде 16 дм)

Робота над задачею  № 796

На дошці коротка умова

1 оператор → 3 год → 15 ст.

4 оператори → 1 год → ? ст.

  1. 15:3 = 5(ст.) - набирає за 1 год один оператор
  2. 5· 4 = 20 (ст.)

Відповідь: 20 сторінок наберуть  4 оператори за 1 год.

  1. Домашнє завдання.

На домашнє завдання вам буде № 720, 721

  1. Підсумок уроку.

-  Нарешті наша Червона Шапочка пришла до бабусі. Вона розповіла їй про свої пригоди. Чи зацікавили вас пригоди Червоної Шапочки? Якщо так, то, думаю, ми й надалі будемо з нею зустрічатися. Адже внучка дуже любить свою бабусю, і ми ще не раз можемо  зустріти її на лісовій стежині.

- А я хочу запитати вас що видалося складним?

- Як будете використовувати те, що вивчили?

- Нехай урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.

Ось і пролунав дзвінок,                     За роботу по заслузі,

закінчився наш урок.                         щиро дякую вам , друзі.

1

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
5476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку