УРОК - МУЛЬТФІЛЬМ З МАТЕМАТИКИ В З КЛАСІ «НУ, ПОСТРИВАЙ»
Тема: таблиця ділення на 7, задачі на порівняння даного числа з результатом першої дії.
Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 7, розвивати вміння розв'язувати задачі з різницевим і кратним відношенням, вдосконалювати обчислювальні навички, вчити і розпізнавати геометричні фігури.
Розвивати логічне мислення. Виховувати у дітей старанність, дружелюбне ставлення одне до одного.
Обладнання: малюнки зайчика і вовка, таблиця «Лабіринт», картки для індивідуального опитування, схеми задач.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Аутотренінг
Щоб урок нам розпочати,
Треба всім нам повторяти:
Я уважний і серйозний,
Хоч і ще малого зросту.
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь.
Впевнений, кмітливий я,
Хочу отримати знання.
II. Ознайомлення з уроком. План уроку.
Бесіда.
- Діти, чи любите ви мультфільми?
- Чому?
- Герої якого мультфільму завітали до нас сьогодні на урок?
- Скільки серій мультфільму ви бачили (19).
- А чи хочете побачити його продовження?
- Тож давайте, використовуючи матеріал підручника і свої знання, спробуємо створити власну серію мультфільму «Ну, постривай!». ( Слайд 2)
Я пропоную її назвати «Ігровий центр». ( Слайд 3)
На дошці план.
«Ігровий центр»
1. Вхід.
2. Розваги на каруселях.
3. Робота з комп'ютером.
4. Лабіринт.
5. Вихід.
- Одного дня Зайчик прокинувся дуже рано, зробив зарядку, полив квіти. ( Слайд 4)Вовчик теж не спав. Він вирішив підкачати свої м’язи. ( Слайд 5)І ми не будемо дрімати зробимо зарядку для нашого розуму.
« Мозковий штурм»
Третину від 27 ? ( 9)
7, 14, 21, 28, 35, 39, 42, 49, 56, 63
- Запишемо каліграфічно цифру 7.
III. Арифметичний блок. Вхід в ігровий центр.( Слайд 7)
1. Повторення таблиць множення і ділення.
- Отже, діти Зайчик прийшов в ігровий центр. Але вхідні двері замкненні на кодовий замок. Бачить Зайчик, що Вовк вже наздоганяє його. Що робити?
- Давайте допоможемо Зайчику швидко знайти код.
Запишіть відповіді до даних виразів.( Слайд 8)
Числа |
Що знайти |
Числа |
7 |
добуток |
7 |
54 |
частку |
6 |
5 |
добуток |
8 |
48 |
частку |
6 |
4 |
добуток |
9 |
Діти з відповідей складають код замка: 49,9,40,8,36. ( Слайд 9)
- Молодці замок відкритий! Розваги на каруселях. ( Слайд 10)
2. Усні обчислення за картками.
- Зайчик забіг в ігровий центр і захотів покататися на чотирьох каруселях. Йому треба купити квитки. У нього 50 грн. Давайте дізнаємось, чи вистачить у нього грошей? (Робота в парах). ( Слайд 11)
7 · 4 7 · 8 7 · 5 45-15
- 14 - 26 + 10 : 6
:2_ : 6 : 5 · 3
3. Повторення таблиці множення 7.
- Зайчик накатався на каруселях і побіг до комп'ютерного залу, але на дорозі перешкода. Ось ці незвичайні ялинки. ( Слайд 12)
Робота з комп 'ютером.( Слайд 13)
4. Оголошення теми і мети уроку.
- Зайчик, нарешті, підійшов до комп'ютера. Він вирішив погратися в комп'ютерні ігри.
Але що це? Комп'ютер не працює. Потрібно ввести пароль. А паролем є таблиця ділення на 7.
Чи можемо ми ввести пароль? (Ні).
- Чому? (Тому що не вивчили таблицю ділення на 7).
Отже, діти, давайте складемо таблицю ділення на 7. Це і буде темою нашого Сьогоднішнього уроку.
5. Вивчення нового матеріалу. Самостійно - пошукова діяльність. - Що нам потрібно знати, щоб скласти таблицю ділення на 7? (виставляю на дошці таблицю множення 7). ( Слайд 14)
7•2=14 |
14:7=2 |
7•3=21 |
21:7=3 |
7•4=28 |
28:7=4 |
7•5=35 |
35:7=5 |
7•6=42 |
42:7=6 |
7•7=49 |
49:7=7 |
7•8=56 |
56:7=8 |
7•9=63 |
63:7=9 |
- Подумайте з якого прикладу почнемо. (7*7).
- Чому? {попередні випадки ми вивчали, коли знайомилися з таблицею ділення на 7).
- Прочитайте нові випадки ділення на число 7.
Подивіться уважно на таблицю. Що ви скажете про ділене?
{кожне ділене на 7 більше).
- Що ви скажете про частку? {частка на один більша від попередньої).
Підсумок.
- То як ми склали таблицю ділення на 7.
- Отже, ми пароль відгадали.
Ура! Комп'ютер працює! Зайчик зможе розв'язувати задачі і приклади..
6. Закріплення матеріалу. Робота з підручником.
1) .№274 (з коментуванням).
2) №277 (самостійно).
- Як знайти невідомий множник? Фізкультхвилинка.
IV. Задачний блок.
1. Робота над простими задачами.
- Довжина стрибка у зайця - 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань у 15м?
- Швидкість Вовка 64км/год, а швидкість слона на 9 км менша. Яка швидкість слона?
2. Розв'язати ланцюжок задач за коротким записом. Записати тільки відповідь.
Їжак вийшов на полювання: ( Слайд 15)
Понеділок - 7 мишей
Вівторок - на 2 більше
Середа - на 1 менше
Четвер - на 4 більше
П'ятниця - у 2 рази менше
3. Робота над складними задачами. Послідовне розв'язання задач № 275,276. На дошці - короткий запис.( Слайд 16,17)
Гарбуз - 12 кг
у ? р. більше
Диня - ?, на 9 кг менше
1-5
) у ? менше
II - ?, на 30 більше
Задачі розв'язують виразами, які записують на дошці. 12 : (12 - 9) = 4 (р.)
(5 + 30 ): 5 = 7 (р.)
- Порівняйте ці задачі.
- Що в них схоже? Відмінне?
(Останньою є дія ділення, бо запитується: у скільки разів. Ділиться більше число на менше. Відмінність у тому, що в першій задачі менше число виражене різницею, а в другій - більше число виражене сумою).
Лабіринт.( Слайд 18)
V. Цікава математика.
- Діти, ви знаєте, поки Зайчик разом з вами розв'язував задачі і приклади, Вовк проскочив між ногами у Бегемота, який охороняв, вхід до центру, і почав шукати Зайчика! А той у цей час вирішив перекусити. Потрібно пройти лабіринт і дійти до морквини. Допоможіть Зайчикові, бо він, мабуть, не встигне.
(Робота в групах).
№278.
Сума чисел, записаних біля воріт, через які проходить шлях, має дорівнювати числу, записаному в середині. (40,24,16).
VI. Робота з геометричним матеріалом.
- Зайчику з нашою допомогою вдалося з'їсти моркву і втекти від Вовка. Проте, час додому, але вийти можна, лише розв'язавши геометричні задачі. Робота з таблицею таблицею ( слайд 19)
Які фігури зображені в таблиці?
- Розбийте всі фігури на 2 групи за однією ознакою. (Чотирикутники з непрямими кутами).
- На які дві групи можна розбити чотирикутники з прямими кутами? (Прямокутники і квадрати).
- Розкажіть все, що ви знаєте про квадрат.
- Накресліть квадрат і обчисліть його периметр.
Підсумок.
( Слайд 20 )
VII. Загальний підсумок
- Зайчик відпочив, гарно попрацював і не попався Вовкові!
- Чи сподобався вам наш мультфільм?
- Яка серія найцікавіша? (Наша).
- Яка загальна мета стояла перед нами?
- Чи виконали ми її?
- Поставте собі оцінку за урок.