Таблиця ділення на 7, задачі на порівняння даного числа з результатом першої дії.

Про матеріал
Урок з математики , побулований у формі мультфільму " Ну постривай". Тема уроку: " таблиця ділення на 7, задачі на порівняння даного числа з результатом першої дії"
Перегляд файлу

УРОК - МУЛЬТФІЛЬМ З МАТЕМАТИКИ В З КЛАСІ «НУ, ПОСТРИВАЙ»

 

Тема: таблиця ділення на 7, задачі на порівняння даного числа з результатом першої дії.

Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 7, розвивати вміння розв'язувати задачі з різницевим і кратним відношенням, вдосконалювати обчислювальні навички, вчити і розпізнавати геометричні фігури.

Розвивати логічне мислення. Виховувати у дітей старанність, дружелюбне ставлення одне до одного.

Обладнання: малюнки зайчика і вовка, таблиця «Лабіринт», картки для індивідуального опитування, схеми задач.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Аутотренінг

Щоб урок нам розпочати,

Треба всім нам повторяти:

Я уважний і серйозний,

Хоч і ще малого зросту.

 Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь.

Впевнений, кмітливий я,

Хочу отримати знання.

II. Ознайомлення з уроком. План уроку.

Бесіда.

-   Діти, чи любите ви мультфільми?

-   Чому?

-   Герої якого мультфільму завітали до нас сьогодні на урок?

-   Скільки серій мультфільму ви бачили (19).

-   А чи хочете побачити його продовження?

-   Тож давайте, використовуючи матеріал підручника і свої знання, спробуємо створити власну серію мультфільму «Ну, постривай!». ( Слайд 2)

Я пропоную її назвати «Ігровий центр». ( Слайд 3)

На дошці план.

«Ігровий центр»

1.  Вхід.

2.  Розваги на каруселях.

3.  Робота з комп'ютером.

4.  Лабіринт.

5.  Вихід.

- Одного дня Зайчик прокинувся дуже рано, зробив зарядку, полив квіти.         ( Слайд 4)Вовчик теж не спав. Він вирішив підкачати свої м’язи. ( Слайд 5)І ми не будемо дрімати зробимо зарядку для нашого розуму.

« Мозковий штурм»

  • Скільки днів у тижні? (7)
  • Який сьогодні день? ( Вівторок)
  • Обчисліть четверту частину від 32 ? ( 8)

Третину від 27 ? ( 9)

  • У Скільки разів 42 більше від 6? ( у 7 разів)
  • На скільки 56 більше від 50? ( на 6 більше)
  • 3 м 5 дм зменшити у 5 разів? (7 дм)
  • 7 дм 5 см зменшити на 5 см ( 70 см)
  • Знайдіть «зайве число» ( Слайд 6)

7, 14, 21, 28, 35, 39, 42, 49, 56, 63

    - Запишемо каліграфічно цифру 7.

III. Арифметичний блок. Вхід в ігровий центр.( Слайд 7)

1. Повторення таблиць множення і ділення.

-   Отже, діти Зайчик прийшов в ігровий центр. Але вхідні двері замкненні на кодовий замок. Бачить Зайчик, що Вовк вже наздоганяє його. Що робити?

-   Давайте допоможемо Зайчику швидко знайти код.

Запишіть відповіді до даних виразів.( Слайд 8)

Числа

Що знайти

Числа

7

добуток

7

54

частку

6

5

добуток

8

48

частку

6

4

добуток

9

Діти з відповідей складають код замка: 49,9,40,8,36. ( Слайд 9)

-   Молодці замок відкритий! Розваги на каруселях. ( Слайд 10)

2. Усні обчислення за картками.

-   Зайчик забіг в ігровий центр і захотів покататися на чотирьох каруселях. Йому треба купити квитки. У нього 50 грн. Давайте дізнаємось, чи вистачить у нього грошей? (Робота в парах). ( Слайд 11)

7 · 4                7 · 8 7 · 5 45-15

- 14 - 26 + 10                         : 6

:2_                  : 6                 : 5                           · 3

3. Повторення таблиці множення 7.

-   Зайчик накатався на каруселях і побіг до комп'ютерного залу, але на дорозі перешкода. Ось ці незвичайні ялинки. ( Слайд 12)

Робота з комп 'ютером.( Слайд 13)

4. Оголошення теми і мети уроку.

-   Зайчик, нарешті, підійшов до комп'ютера. Він вирішив погратися в комп'ютерні ігри.

Але що це? Комп'ютер не працює. Потрібно ввести пароль. А паролем є таблиця ділення на 7.

Чи можемо ми ввести пароль? (Ні).

-   Чому? (Тому що не вивчили таблицю ділення на 7).

Отже, діти, давайте складемо таблицю ділення на 7. Це і буде темою нашого Сьогоднішнього уроку.

5. Вивчення нового матеріалу. Самостійно - пошукова діяльність. -   Що нам потрібно знати, щоб скласти таблицю ділення на 7? (виставляю на дошці таблицю множення 7). ( Слайд 14)

7•2=14

14:7=2

7•3=21

21:7=3

7•4=28

28:7=4

7•5=35

35:7=5

7•6=42

42:7=6

7•7=49

49:7=7

7•8=56

56:7=8

7•9=63

63:7=9

-   Подумайте з якого прикладу почнемо. (7*7).

-   Чому? {попередні випадки ми вивчали, коли знайомилися з таблицею ділення на 7).

-   Прочитайте нові випадки ділення на число 7.

Подивіться уважно на таблицю. Що ви скажете про ділене?

{кожне ділене на 7 більше).

-   Що ви скажете про частку? {частка на один більша від попередньої).

Підсумок.

-   То як ми склали таблицю ділення на 7.

-   Отже, ми пароль відгадали.

Ура! Комп'ютер працює! Зайчик зможе розв'язувати задачі і приклади..

6. Закріплення матеріалу. Робота з підручником.

1) .№274 (з коментуванням).

2) №277 (самостійно).

-   Як знайти невідомий множник? Фізкультхвилинка.

IV. Задачний блок.

1.  Робота над простими задачами.

-   Довжина стрибка у зайця - 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань у 15м?

-   Швидкість Вовка 64км/год, а швидкість слона на 9 км менша. Яка швидкість слона?

2.  Розв'язати ланцюжок задач за коротким записом. Записати тільки відповідь.

Їжак вийшов на полювання: ( Слайд 15)

Понеділок - 7 мишей  

Вівторок - на 2 більше  

Середа - на 1 менше    

Четвер - на 4 більше   

П'ятниця - у 2 рази менше   

3.  Робота над складними задачами. Послідовне розв'язання задач № 275,276. На дошці - короткий запис.( Слайд 16,17)

Гарбуз - 12 кг       

                                            у ? р. більше    

 

Диня - ?, на 9 кг менше

1-5                       

                         )   у ? менше  

II - ?, на 30 більше  

Задачі розв'язують виразами, які записують на дошці. 12 : (12 - 9) = 4 (р.)

(5 + 30 ): 5 = 7 (р.)

-   Порівняйте ці задачі.

-   Що в них схоже? Відмінне?

(Останньою є дія ділення, бо запитується: у скільки разів. Ділиться більше число на менше. Відмінність у тому, що в першій задачі менше число виражене різницею, а в другій - більше число виражене сумою).

Лабіринт.( Слайд 18)

V. Цікава математика.

- Діти, ви знаєте, поки Зайчик разом з вами розв'язував задачі і приклади, Вовк проскочив між ногами у Бегемота, який охороняв, вхід до центру, і почав шукати Зайчика! А той у цей час вирішив перекусити. Потрібно пройти лабіринт і дійти до морквини. Допоможіть Зайчикові, бо він, мабуть, не встигне.

(Робота в групах).

№278.

Сума чисел, записаних біля воріт, через які проходить шлях, має дорівнювати числу, записаному в середині. (40,24,16).

VI.  Робота з геометричним матеріалом.

-   Зайчику з нашою допомогою вдалося з'їсти моркву і втекти від Вовка. Проте, час додому, але вийти можна, лише розв'язавши геометричні задачі. Робота з таблицею таблицею ( слайд 19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Які фігури зображені в таблиці?

-   Розбийте всі фігури на 2 групи за однією ознакою. (Чотирикутники з непрямими кутами).

-   На які дві групи можна розбити чотирикутники з прямими кутами? (Прямокутники і квадрати).

-   Розкажіть все, що ви знаєте про квадрат.

-   Накресліть квадрат і обчисліть його периметр.

Підсумок.

  • Які завдання викликали у вас труднощі? Які завдання вам цікаві?

 ( Слайд 20 )

VII. Загальний підсумок

-   Зайчик відпочив, гарно попрацював і не попався Вовкові!

-   Чи сподобався вам наш мультфільм?

-   Яка серія найцікавіша? (Наша).

-   Яка загальна мета стояла перед нами?

-   Чи виконали ми її?

-   Поставте собі оцінку за урок.

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку