Креативна гра «Знавці права»

Про матеріал
Креативна гра «Знавці права» з використанням знань з теорії держави і права, уміння розв'язувати правові ситуації, володіння понятійним апаратом, креативно підходити до уособлення понять "Права людини" та їх реалізації
Перегляд файлу

Креативна гра « Знавці права»

( 9-10 клас )

Форма : командні змагання.

Мета: формувати в учнів уміння володіти правовою термінологією, використовувати теоретичні знання для розв’язання правових ситуацій, будувати логічні послідовносні, виховувати правову культуру учнів.

Обладнання: Плакати з висловами, ребуси, символи- знаки.

Вступне слово.

Одна з найактуальніших проблем людства, яка має складні внутрішньодержавні та міжнародні аспекти прояву є забезпечення прав і свобод людини. Для побудови в Україні демократичної правової держави суттєве значення має боротьба з ігноруванням вимог законів, із несформованістю правових знань у громадян, а особливо у молодого покоління. Питання прав і свобод людини на сьогодні є також найважливішою проблемою зовнішньої політики усіх держав світового співтовариства. Людство, що пройшло через суворі випробовування двох світових воєн, безлічі кривавих локальних конфліктів, пережило жорстокі диктатури, дійшло висновку, що не може бути миру і злагоди на Землі, не може бути організованого, цивілізованого життя без поваги до людини, її прав, свобод і потреб. Права людини і основні свободи як фундаментальні цінності матимуть надзвичайно важливе значення і в XXI столітті

Щоразу, коли людина відстоює ідеал або своїм учинком полегшує долю інших або виступає проти несправедливості, вона породжує малесеньку хвильку надії, і, перетинаючись одна з одною, ці хвильки, що надходять від мільйонів окремих центрів завзяття і хоробрості, зливаються у потік, що здатен змести найміцніші стіни гноблення і протидії. – Р.Кеннеді 

Вислів  Ро́берта Фре́нсіса Ке́ннеді - американського  політичного і державного діяча, який  був одним із двох молодших братів вбитого президента Джона Ф. Кеннеді та  перебував на посаді Генерального прокурора США при президенті Джонсоні є яскравим прикладом прагнення особистості до демократичних змін. Кеннеді включився в передвиборну гонку, маючи політичну платформу, що сильно відрізнялася від позицій усіх інших кандидатів. Він не тільки хотів зупинити війну у В'єтнамі, але й прагнув докорінно змінити устрій країни,  хотів розбудити в людях пристрасне бажання переробити не тільки власну країну, а й перебудувати весь світ, зробити його кращим. Роберт Кеннеді помер 6 червня 1968 року після смертельного вогнепального поранення, одержаного 5 червня відразу після виголошення ним промови з приводу перемоги на попередніх виборах у штаті Каліфорнія. 

Досі точно не встановлено, хто зробив у Кеннеді смертельний постріл. Офіційно вбивцею Кеннеді вважається палестинець Серхан Серхан, 

Одним із найбільш значущих напрямів його політичної діяльності була боротьба за рівні права для афроамериканців у США. До поняття «Права людини» людство прийшло не відразу. Вперше про права особистості заговорили французькі просвітителі Вольтер і Жан Жак Руссо. Пройшло ще майже два сторіччя, перш ніж людство дозріло до поняття і прийняття загального кодексу прав людини. 10 грудня 1948 року Організація Об’єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людини, що проголошує права особистості, цивільні і політичні права і свободи (рівність всіх перед законом, право кожного на свободу і особисту недоторканність, свободу совісті та інші).

Поняття прав людини є невичерпним джерелом правотворчості для кожної країни. Согоднішні змагання  стануть воєрідним випробуванням сучаних найменших громадянучнів на рівень знань прав людини, а відповідно й можливіть їх захищати.

У групах  учні обирають лідерів та спікерів.

Нехай галом змагань стане вилів:

Демократія – це не влада більшості, а захист меншості. — А.Камю 

 

 

І етап змагань

1.      Вправа Ляпки ( учні за допомогою фарби будують абстракцію, повязуюючи її з правознавством) представлення  2 учні.

2.      Учні - художники створюють картину значення прав людини, представляють її на кінець заняття.

ІІ етап змагань  «Правовий лабіринт»

1. Розпізнати знаки

Учасники повинні розпізнати загально прийняті міжнародні знаки.     Міжнаро́дний знак охоро́ни а́вторського пра́ва (©) (англ. Copyright symbol) — елемент вихідних відомостей книжки або іншого інформаційного видання, де сповіщається про виключні права на дане видання конкретної особи чи організації, а також про період настання таких прав.

Цей знак складається з великої латинської літери С, обведеної колом, прізвища та ініціалівособи або назви організації, яка володіє правом на твір, та року першої публікації твору.

 

Автор сербський дизайнер Предград Стакіс. Символ, що приніс йому перемогу, – долоня руки, подібна до голуба. Цей символ було обрано серед десяти фінальних робіт. Переможця визначили шляхом відкритого онлайн-голосування, доступного для людей з усіх країн світу. 32-річний графічний дизайнер із Белграда зазначив, що «жоден логотип не може змінити світ, в тому числі і цей. Проте логотип є символом того, що люди здатні згуртуватися – і разом змінити світ».

 

Знак для товарів і послуг, також товарний знак, торгова марка, торговельна марка, англ.trademark — позначення, знак за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів та послуг інших осіб. Такими позначеннями можуть бути слова, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів.

Є засобом індивідуалізації товарів та учасників господарського обігу й, із законодавчої точки зору, є об'єктом права інтелектуальної власності, зокрема його деколи відносять до права промислової власності.

Символ гривні (₴) — коротке позначення української гривні прийняте НБУ у 2004 роц. У 2004 році коли НБУ затвердило символ валюти ₴ для гривні, вони виступили з заявою що символ гривні може писатися як до (₴500), так і після (500 ₴) номіналу

 

2. Розпізнати особистостей. Як вони пов’язані з правознавством 

 

Він порівнював державу з Левіафаном.

За думкою Гоббса (спираючись на твір «Левіафан і …»), держава є величезною потворою — Левіафаном, душею держави є верховна влада, судді і чиновники — суглоби, радники — пам'ять, закони — розум і воля, нагороди і покарання — нерви, смута у державі — хвороба Левіафана, а громадянська війна — його смерть, добробут — сила чудовиська, безпека народу — заняття. Гоббс вважає, що після утворення держави на основі суспільного договору виникає ще й політична влада, що логічно відображено в його визначенні поняття держава —

«Держава є сукупною особою, за дії якої зробила себе

відповідальною шляхом обопільного договору величезна кількість людей з тим, щоб ця особа могла використовувати силу і засоби цих людей для їх миру і захисту так, як вважатиме необхідним».

 

 

Автором якої теорії держави був

                                                                                    Євген Дюрінг автор теорії насильства       

 

 

3. Про які види соціальних норм йдеться у тексті 1.Для них навмисне чи випадкове вбивство змії - тяжкий гріх. На півдні країни над убитою змією обов'язково промовляються жалобні мантри. Її останки накривають шовковою тканиною, розшитою ритуальним візерунком, кладуть на поліна сандалового дерева і спалюють на похоронному багатті. ( ренлігійні норми)

2. Колишня господиня Джастіса знущалася над твариною. Коли активісти забрали від жінки коня, то він

важив всього 130 кілограмів, у нього були воші, шкіра покрита струпами, У позові до суду, поданому юристами від імені Джастіса, кінь вимагає від колишньої власниці виплатити йому не менш як 100 тисяч доларів за весь біль і страждання, які йому довелося перенести, а також, щоб відшкодувати витрати на ветеринарних лікарів. ( норми права)

Представлення результатів.

Право

Об’єкт 

Територія

Ярлик

Контрибуція

Явка

Анклав

Влада

Авторитаризм

Монархія 

Буква  П  ( приклад) ІІІ ЕТАП 

1.  Правовий алфавіт Придумати якомога більше понять на подану букву, початок наступного

поняття остання буква попереднього поняття Представлення результатів.

     

IV  ЕТАП

РОЗГАДАТИ РЕБУС ( по 2 учні)

 

V     ЕТАП

Ситуативні вправи.

1.Яке право порушене. Визначити вид права. Шляхи захисту

1.      26-річний репортер газети був убитий під час підозрілого нападу після його публікації про недавню виборчу кампанію.

(Коституція України Стаття 34. Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань Стаття 27. Кожна людина має невід'ємне право на життя.)

2.      У січні 2018 року в польських медіа з’явилося повідомлення про те, що міжнародна компанія Lindab, яка має виробничі потужності під Варшавою, зобов’язала співробітників-українців носити одяг у кольорах національного прапора (жовта сорочка та сині штани).  

(Конституція України Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.

Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.)

2. Вправа поєднати непоєднане: 

Лимон та Конституція

ПРИКЛАД –лимон- є продуктом, товаром, власністю, а Конституція гарантує «Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю» ст 41 Конституції України

Ручка та папір

ПРИКЛАД-  ручка –атрибут завірення документів підписом, нормативно-правові акти видаються на папірі та підтверджуються підписом.

Слова учителя. Підведення підсумків етапу.

 Під час змагань ви розвязували ситуативну вправу з наступним змістом :"Уявіть, що поляків зобов’язують одягати червоно-білу уніформу, коли вони працюють на фабриці за кордоном", - розповiдав у своєму інтерв’ю газеті Gazeta Stołeczna очевидець подій на фабриці.

Якою ж була офіційна оцінка подій у Польщі 2013 року.

І справді, чи можливе таке поводження? Чим керуються працедавці, запроваджуючи такі вимоги? Керівник польського заводу Міхал Вроблевский заперечив усі звинувачення, аргументуючи впровадження зазначеної форми демонструванням рівня знань польської мови робітниками-українцями(точніше - її незнання), і стверджував, що така ідентифікація допомагає самим співробітникам, адже кожен може зразу зрозуміти, що ця людина з України і не знає мови.

Проте польський омбудсмен Адам Боднар із цим не погодився, вважаючи, що запроваджені керівництвом компанії відмінності все-таки можуть містити в собі ознаки незаконної практики дискримінаційного характеру, і його офіс проведе більш детальну перевірку.та "Параскева Тодорова проти Болгарії" ЄСПЛ констатував порушення статті 14 (заборона дискримінації) Конвенції прав людини і основоположних свобод, цим самим встановивши, що такі ситуації суперечать основним європейським цінностям, на яких базується європейська спільнота, та підкреслив, що встановлення обмежень за національною ознакою є недопустимим для багатонаціональних суспільств Європи. З огляду на ці події ми повинні зрозуміти, що важливість дотримання прав людини є спільною турботою усього людства. VІ ЕТАП 1. Дати юридичну оцінку ситуації.

2.      Громадянин  Зеленюка прямуючи додому, зробив зауваження компанії п'яних молодиків, які нецензурно лаялися біля під'їзду. Молоді люди   у відповідь почали бити  Зеленюка. Той у відповідь на це  поранив ножем одного з нападників. Рішенням суду Зеленюка визнано винним у нанесенні тяжких тілесних ушкоджень, Дайте оцінку рішенню суду.

3.      Громадянин Власенюк , який повертався  додому після робочого дня випадково побачив, що четверо молодиків намагаються відчинити вхіжні двері сусіднього будинку, виламуючи їх.  Власенюк розцінив це як крадіжку, він зробив зауваження, але не побачивши реакції запустив у молодиків каміння, яке влучило у голову одного з юнаків і той впав.. Пізніше з'ясувалося, що молодики ремонтували вхідні двері за замовленням господаря будинку.  Дайте кваліфікацію діям Власенюка.

2. Визначити шляхи набуття громадянства.

1.                   Громадянка України вийшла заміж за громадянина Литви. Протягом одного року вони проживають на території України. У них народилася дитина. 

За яких умов дитина має право набути громадянство України? Яким законом слід керуватися при визначенні громадянства дитини? Який орган буде вирішувати питання про громадянство дитини?

2.                   Особа без громадянства Б, знаходячись на території України 3 роки, порушила клопотання про набуття громадянства України. Разомі з нею проживає її дитина 12 років, також особа без громадянства. 

Як вирішити зазначену справу? 

Як вирішується питання про громадянство дитини?

     Відповіді команд.

 Підведення підсумків.         Презентація плакатів.

             

Список використаної літератури

 

1.                  Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1996, — №30, — 8 с.

2.                  Історія вчень про державу і право / За ред. проф. Г. Г. Демиденка, проф. О. В. Петришина. - X.: Право, 2009. - 81 с.

3.                  Лавренчук І. Права людини – найвища цінність : круглий стіл / І. Лавренчук, Н. Московчук // Соціальний педагог. – 2016. - № 6. -  25-26 с.

4.                  Захист прав людини: міжнародний та вітчизняний досвід: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції (16 травня 2019 року). – Київ: Національна академія прокуратури України, 2019.- 81,139-140 с. Інтернетресурси

1. У Польщі працівників-українців змусили носити синьо-жовту уніформу. Інформаційне агенство Уніан. Режим доступу unian.ua/society/2335632-u-polschi-pratsivnikiv-ukrajintsivzmusili-nositi-sino-jovtu-uniformu.html / Дата публікації 08 січня 2018. Дата перегляду

19.11.2019

 

 

 

pdf
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку