Креативні завдання для твочої роботи "Джеремі Стронґ «Гармидер у школі»

Про матеріал
Креативні завдання для творчої роботи зі школярами під час проведення уроку позакласного читання чи тижня зарубіжної літератури допоможуть зацікавити учнів, сприятимуть розвитку їх пізнавальних здібностей.
Перегляд файлу

Завдання пошукового характеру за твором

Джеремі Стронґа «Гармидер у школі»

C:\Users\Pavilion\Desktop\viking-u-moemu-lizhku-dzheremi-strong-1-650x650.jpg                                         

 

  • Прийом «Впізнай твір»
  •  

(школярі намагаються розпізнати, про який твір йде мова  за мінімальною кількістю подій, фактів, другорядних героїв)

 

  • Автор цієї книги - чільний представник сучасної англійської літератури, добре відомий як автор численних книжок для дітей та юнацтва.
  •  Саме він стверджував:  «Завжди дуже важливо, незалежно від того, що ви пишете, думати про своїх читачів, не випускати їх з поля зору, не викидати з голови. У мене надзвичайно міцні зв’язки з дитиною, яка залишилася десь глибоко в мені, і я добре пам’ятаю світ свого дитинства. Саме тому мені зовсім не важко писати про речі, які цікавлять дітей і змушують їх сміятися».
  •  Автор цього твору, перш ніж стати письменником, працював пекарем і начиняв близько 1000 пиріжків джемом щоночі.
  • Після закінчення Йоркського університету працював вчителем початкової школи.
  • У  1991 автор книги покинув викладання і повністю присвятив себе письменництву.
  • В Україні перекладами його творів з 2005 року опікується львівське Видавництво Старого Лева, що спеціалізується на дитячій літературі.
  • За мотивами його твору «Вікінг у моєму ліжку» знято дитячий серіал.
  • Один із його письменницьких законів – «ніщо нізвідки не береться і нікуди просто так не зникає».
  • Його захоплююча історія в цій книзі не тільки дітям обов'язково сподобається, але й дорослих повеселить.
  • Автор цієї книги стверджує: «Це хороший прийом в освіті – вчити весело. Адже якщо діти сьогодні регочуться (маю надію!), читаючи одну з моїх історій, то років так через десять вони, ймовірно, читатимуть Дікенса, Шекспіра, Гете, Сервантеса, Кальвіно та інших».
  • Цей геніальний письменник запевняє: «Коли люди сміються і насолоджуються чимось, їм хочеться пережити ці емоції знову і знову. Так само і з читанням. А читання – це ще й досі одна з найвагоміших основ освіти та розуміння світу, це людський багаж і спосіб осягнути всесвіт. Без читання, без книг процвітатиме хіба неуцтво».

 

 

 

  • Прийом «Літературний аукціон»

( завдання  з теорії  літератури)

На кольоровому папері написані слова для розпродажу.

 

Повість -  літературний прозовий твір середньої форми, довший за оповідання, але коротший за роман, під відповідною назвою поширений у слов'янських мовах та країнах.

Сюжет  твору - система подій в художньому творі, в ході яких розкриваються характери персонажів і головна ідея. Оскільки події подаються у розвитку, в основі сюжету лежить конфлікт.

Головний герой - персонаж, який у різних видах мистецтва грає провідну роль, зазвичай протиставляється антагоністові.

Персона́ж (фр. personnage, від лат. persona — маска, роль, особа) - діюча особа, істота мистецького (художнього) твору: міфу, книги, образотворчого мистецтва, спектаклю, кінофільму, гри, або публіцистики.

Жанр твору -  це зразок, за яким будується текст будь-якого літературного твору. Жанр являє собою сукупність певних ознак, які дозволяють віднести літературний твір до роду епосу, лірики чи драми.

Тема  твору - це коло подій, життєвих явищ, представлених у художньому творі, у тісному зв'язку з проблемами, які з них постають і потребують осмислення.

Ідея - основна думка про змальовані у творі явища, висвітленню якої підпорядковані всі образи і художні засоби твору.

Художні засоби виразності - прийоми та засоби, які автор художнього твору використовує, оповідаючи історію.

Композиція твору - побудова літературного твору, співвідношення всіх його компонентів, що створює цілісну картину і сприяє виявленню головної ідеї.

Учні за вибором «викуповують» терміни, поняття, даючи їм визначення.

D:\фото Богдан\1. 09. 2016\DSCN4063.JPG  

C:\Users\Pavilion\Desktop\garmider-u-shkol3452.jpg

 

 

  • Літературний челендж для книголюбів

 

( спробуйте  виконати список незвичних літературних завдань)

 

Мотивація: якщо ж ви зможете виконати якнайбільше завдань, збільшиться вірогідність здійснення сміливих літературних відкриттів, поява нових книжкових знайомств та розширення читацьких горизонтів. Спробуйте. Це весело!)

 

1. Знайдіть у бібліотеці книгу Джеремі Стронга.

2. Створіть вдома комфортний куточок для читання.

3. Перечитайте її.

4. Виберіть, яку сторінку ви б хотіли перечитати ще раз.

5. Спробуйте скласти розповідь про улюблений епізод книги, або напишіть вірш.

6. Прочитайте створену історію рідним чи друзям.

7. Прочитайте веселі чи кумедні історії про вчителів чи директора із книги на уроці зарубіжної літератури для однокласників та свого вчителя.

8. Створіть добірку улюблених цитат із твору.

9. Прочитайте дану книгу в кафетерії.

10. Послухайте аудіозаписи автора книги «Гармидер у школі». Чи таким ви уявляли для себе його голос?

11. Напишіть креативний меседж на аркуші паперу й залишіть його між сторінками книги.

12. Перечитайте улюблений уривок книги вголос.

13. Напишіть відгук про прочитану книгу.

14. Влаштуйте вечірку – бенефіс читання книги  для друзів.

15. Створіть колаж чи малюнок за мотивами прочитаної книги.

16. Спробуйте підібрати мелодію для цієї книги.

17. Виконайте одне із завдань, яке ви зустріли на сторінках книги.

 

 

  • Метод «Блайднес»

(від англ. сліпий)

(спонукає учнів до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення)

 

Алгоритм роботи:

 розділений на кілька частин текст роздається членам групи;

 кожен опрацьовує одну - дві частини і повідомляє їх зміст;

 учні разом вирішують, у якій послідовності потрібно об’єднати уривки, щоб вийшов зв’язний текст;

          • зміст уривку переказують. До нього можна ставити запитання, але не      читати.

Завдання:

  • Виділити художні засоби виразності у творі.

 Метафори    зціпити «щелепи, що, здавалося, він скреготів зубами з тихою люттю»; понижував голос до «замогильного шепоту»; «Діти кричали, верещали і гасали навсібіч, мов кульки у кліпері»;

 

епітети — «З машини вискочила невисока постать», «Це прекрасні діти, і вони точно виконували те, про що я їх просила»; «Його вибухи люті були непередбачувані».

 

звертання - «Містере Шрапнелю, я вже давно не мала такого задоволення від візиту до вашої школи»;  

окличні речення  «Я її (мишу – автор) побачив! – тріумфуюче вигукнув він і кинувся за звірятком»; «Ми ж можемо принаймні поприбирати це заради неї!»; «Доброго ранку! – закричала вона ще звіддаля. – Який прекрасний ранок! Лілія Гармидер. Як ся маєте?»; «Як би я хотіла, щоби міс Гармидер залишилася у нас назавжди. Вона просто надзвичайна!»; «Адже ж це зовсім не погано – бути не таким, як усі!»

 

питальні речення - «Як багато хороших ідей! А що, якби я випробувала один із цих винаходів?»; «…але чому б то часом і не обійняти когось, коли ти щасливий?»; «Як ми можемо працювати над темою «Птахи», не розуміючи принципів польоту?»; «Який же він, мабуть, дивак, якщо дозволяє правилам аж так керувати життям?»

 

антитеза — «директор виявив, що безпомічно борсається у воді, почав волати про допомогу» - ««обережно всівся у ванну і взяв весло», запросив Лілію «прокататися з ним навколо басейну»; «Вчителька справляла враження дуже дивної, проте водночас із нею було якось напрочуд легко і приємно»; «Тут завжди було так нудно – і все через оті ваші гидотні розклади. Звичайно, розклади – річ корисна і необхідна, але ви надто перегинали палку. Щодо цього класу, то він робить честь вашій школі… Можу вас запевнити, що я збираюся написати вельми сприятливий відгук».

 

 

 

 

  • Метод «Словниковий куб»

Метод для проведення словникової роботи  як випереджуюче індивідуальне або групове завдання для кращого розуміння нових слів, понять у шести площинах:

1) значення слова;

2) походження; 

3) спільнокореневі слова;

4) сполучення зі словом;

5) синоніми, антоніми, омоніми;

6) афоризми або прислів’я зі словом.

 

Наприклад:

1) Лексичне значення слова. Радість - почуття задоволення, втіха, приємність.

2) Походження слова. Радість - це слово праслов’янське, воно зберігається зараз у східнослов’янських та західнослов’янських мовах. Наука свідчить, що спочатку у слова «радість» був префікс съ, який колись, вірогідно, мав значення «хороший, гарний», і корінь - рад - , той самий, що в словах рада, радіти, радісний.

3) Спільнокореневі слова: радісний, радіти.

4) Сполучення слів: радіти щастю, душею радіти, відчувати велику радість, душа серце радується (співає); пити радість; нести радість.

5) Синоніми, антоніми, омоніми: веселий, радісний, життєрадісний, превеселий, зраділий, утішливий, відрадний, благовісний; сумний, невеселий, понурий, зажурений.

6) Афоризми або  прислів’я  з даним словом.

  • Радість любові вимірюється ціною, якою вона придбана. Сенека
  • У наше життя приходить радість, коли у нас є чим зайнятися, є кого любити і є на що сподіватися. Віктор Франкл
  • Радість не в тому, що твоя робота має успіх, радість - коли працюєш. Джек Лондон «Мартін Іден»
  • Досяг вершини той, хто знає, чому радіти. Сенека
  • Радість виникає в процесі, а не в результаті. Джеймс Дін
  • Знайти привід для радості значно складніше, ніж для смутку. Люди дуже люблять себе і тому страждають. З кінофільму «Хто увійде в останній вагон»
  • Треба завжди бути радісним. Якщо радість закінчується, шукай, в чому помилився. Лев Толстой
  • Головний секрет збереження веселості полягає в тому, щоб не дозволяти дрібницям тривожити нас і разом з тим цінувати ті маленькі радощі, які випадають на нашу долю. Семюел Смайлс
  • Найменшу радість життя доводиться завойовувати. Шарлотта Бронте «Шерлі»
  • Радість - це не просто усмішка на обличчі. Радість - це віра в краще тоді, коли краще бачиться гіршим ... Ельчин Сафарлі «Кохання з дна Босфору»
  • Найбільш яскраві спалахи радості у нас зазвичай виникають від несподіваної іскри. Семюел Джонсон
  • Радість починається тієї миті, коли ти перестаєш шукати свого власного щастя, для того щоб давати його іншим. М. Куаст
  • Радість необхідна для творчості. Едвард Гріг
  • Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших. В.Сухомлинський

 

Прислів’я:

  • Радий би не плакати, так сльози самі ллються.
  • Радість прямить, журба корчить.
  • Від радості кучері в'ються, у сумі січуться.
  • Мудреця ні горе, ні радість не збентежать.
  • В один день по дві радості не живе.
  • Не видав горя, не дізнаєшся і радості.
  • Зустрів з радістю, а проводив із жалістю.
  • Горе стихає, а здоров'я зникає — і радість минає.
  • Злий плаче від заздрості, а добрий — від радості.
  • Обіцянка цяцянка, — а дурному радість.

 

  • Метод «Пошук запитань»

 

(метод застосовується для розвитку мислення як хвилинка розминки на уроці)

 

Спочатку учням дається набір різних речей: паперова веселка, паперові літачки, різні за розміром клунки, іграшкова миша, різнокольорові ручки та олівці, пазли, деталі іграшок.

Кожна група дітей обирає предмет, записує його назву або придумує її. Далі учні описують предмет і малюють його. Записують у два стовпчики запитання та варіанти відповіді на них.

 

  • Коли дитина отримує задоволення від навчання в школі?
  • Що робить людина, коли вона щаслива?
  • Чи погано – бути не таким, як усі?»
  • «Називайте мене Супержінкою…» - так говорить про себе міс Гармидер. Чи згодні ви з таким судженням?
  • «Це прекрасні діти»,- характеризує учнів міс Гармидер. Чому?
  • Яким було ставлення до дітей містера Шрапнеля?

(«Але що таке діти для містера Шрапнеля? Він командував школою, немов своєю власною приватною армією. Тут було місце для всього – і все мало своє місце. Тут був час для всього і на все»)

  • Чи готові учні Далендонської початкової школи  нести відповідальність за свої вчинки?
  • Як оцінила роботу міс Гармидер шкільний інспектор місіс Донован?

 

Після проведення роботи кожна група презентує результати свого дослідження.

• Прослуховування аудіозапису фрагментів книги Джеремі Стронга «Гармидер у школі».

  Короткий коментар.

   

C:\Users\Pavilion\Desktop\Без названия (1).jpg              C:\Users\Pavilion\Desktop\Без названия.jpg

C:\Users\Pavilion\Desktop\1049100-i_011.jpg

 

 

 

 

  • Прийом «Штрихи»

(Штрихи до правил, штрихи до думок, штрихи, що дозволяють перевірити словниковий запас школярів, їх уміння бачити і застосовувати частини мови, складати тематичні складні (красиві!) речення).

Штрихи пишуться за наступними правилами:

1-й рядок. 1 іменник.

2-й рядок. 2 прикметники.

3-й рядок. 3 дієприкметники.

4-й рядок. 4 дієслова.

5-й рядок. 5 прислівників (чи дієприслівників)

6-й рядок. Складносурядне або складнопідрядне речення по темі.

Наприклад:

Радість.

П’янка, весела, щира.

Чарівлива, всеохоплююча, дурманна.

Веселить, повчає, хвилює, торжествує.

Зачаровуючи, надихаючи, перевтілюючи, граючи, обіцяючи.

Всеохоплююча радість переповнює учнів та деяких вчителів Далендонської початкової школи, коли у них починає працювати міс Гармидер.

 Вчителька пані Гармидер - це неперевершений персонаж! Вона добре ставиться до своїх учнів, і вони віддячують їй своєю прихильністю. Уроки у пані Гармидер відрізняються від інших нудних та обтяжливих уроків, бо проходять не за зубрінням, а за цікавим пізнанням і знайомством з навколишнім світом. А школярі завдяки її оригінальному підходу не лише здобувають нові знання, але й вчаться підтримувати одне одного, розвивають в собі командний дух, стають справжніми друзями і зближуються з товаришами.

Штрих – мінус. Хоч саму вчительку не зовсім можна назвати вдалим прикладом для наслідування (вона й сама може втрапити в халепу, не дуже охайна і навіть трохи розсіяна), але вона наче магніт притягує до себе дітей. Усі труднощі, які трапляються на шляху в учнів, вона долає разом з ними, а отже - показує, що конфлікт поколінь може бути не таким вже й конфліктом. Поступово перетягуючи всіх дорослих «на світлу сторону», пані Гармидер сповна заслуговує на звання шкільного супергероя, і разом з нею школярам вже не будуть страшними ні старшокласники, ні строга завучка!

 

 

  • Прийом «Письмо в малюнках»

Алгоритм роботи:

  1. намагайся намалювати те, що хотів сказати при роботі над матеріалом;
  2. власні враження, відношення до подій перенести на аркуш паперу.

Завдання:

  1. Відобразіть своє бачення «Супер – педагога XXI століття»;
  2. Збудуйте на малюнку  сучасну школу «Трьох  У – учень, учитель, усмішка».

 

 

 

  • Гра Чимборасо

Чимборасо - це гра - подорож  он-лайн енциклопедією Вікіпедія в пошуках цікавих фактів, про які ви (і бажано ніхто з оточуючих) ніколи не чули. Придумав цю просту, але дуже корисну гру англійський поет і письменник Рівз.

Чимборасо - сучасний синонім ЕВРИКА!

Правила гри

1.Відкрийте Вікіпедію.

(Учитель призначає «точку входу» в гру, тобто ключове слово початку подорожі, яке треба ввести в рядок пошуку Вікіпедії. Це – «Джеремі Стронг»).

2. Читайте статтю Вікіпедії до тих пір, поки не відкриєте для себе щось нове, поки не з'явиться новий термін, виділений гіпертекстом, який є посиланням на наступну статтю. Бажано, щоб відкритий факт (нове знання) викликало б здивування навіть у ваших батьків, якби ви їм розповіли про нього. Таким чином, ваше завдання знайти новий термін і більше довідатися про нього.

3. Виділіть з прочитаної статті один або кілька цікавих фактів, які вас здивували, стали для вас відкриттям.

4. Кожен крок своєї подорожі Вікіпедією, кожен новий термін записуйте на сторінці слайду презентації.

5. На цій же сторінці слід розмістити фотографії – скріншоти фактів, які найбільш вразили тебе, які ти відкрив для себе.

 

Через двадцять – двадцять п’ять  хвилин віртуальної подорожі Вікіпедією, учитель надає слово кожному учневі для короткого повідомлення про найцікавіші факти-терміни, які він дізнався.

Слайд у презентації повинен бути заповнений.

Всі разом її розглядають, прослідковують логічний ланцюжок особистих відкриттів кожного учня, намагаються знайти думку, яка об'єднує  всю інформацію.

 

docx
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
9169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку