Зарубіжна література 7 клас УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ "ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ ПРОБЛЕМИ В ОПОВІДАННІ ЕРНЕСТА ХЕМІНГУЕЯ «КІШКА НА ДОЩІ»

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку позакласного читення із зарубіжної літератури для 7 класу на тему: "ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ ПРОБЛЕМИ В ОПОВІДАННІ ЕРНЕСТА ХЕМІНГУЕЯ «КІШКА НА ДОЩІ».
Перегляд файлу

Зарубіжна література

7 клас

 

УРОК  ПОЗАКЛАСНОГО  ЧИТАННЯ

 

ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ ПРОБЛЕМИ В ОПОВІДАННІ

ЕРНЕСТА ХЕМІНГУЕЯ «КІШКА НА ДОЩІ»

 Тема: ознайомити учнів із творчістю американського письменника Е. Хемінгуея, розкрити проблеми, які порушені у творі « Кішка на дощі», розвивати уміння застосовувати елементи аналізу прозових творів; сприяти вихованню поваги до почуттів людини.

Обладнання: портрет Е. Хемінгуея, текст оповідання «Кішка на дощі»,Ф.Шопен «Вальс дощу».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу і розвиток на його основі умінь та навичок.

                      Зміст уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

1.Слухання музичного твору Фредеріка Шопена «Вальс дощу»

2.Бесіда:

- Які емоції викликала у вас музика Шопена ?

- Що ви любите робити під час дощу ?

3. Робота з епіграфом

«Намагайтеся допомагати людям хоча б у дрібницях».

  • Як ви розумієте ці слова  Е.Хемінгуея ?

ІІ. Актуалізація знань

1.Оголошення теми і мети уроку

  1. Слово вчителя.

Ернест Хемінгуей – один з найбільш популярних і цікавих письменників американської літератури. Твори Е. Хемінгуея сповнені оптимізму, духовної сили, енергії, віри в людину. Письменник був учасником Першої світової війни, Громадянської війни в Іспанії, Другої світової війни. Тому його хвилювали проблеми адаптації молодих людей у післявоєнний період, їх  пошуки сенсу життя. 

2.Складання анкети письменника

 3.Повідомлення учня про значення кішки в житті Е.Хемінгуея .

В 1935 році Хемінгуею подарували кошеня на ім'я Сноубол(Сніжок) ,на кожній лапці якого було по шість пальців. З того часу коти в будинку письменника не переводилися. Навіть зараз в будинку – музеї Хемінгуея у Флориді живе багато котів , серед яких півсотні шестилапих нащадків Сніжка. Вони визнані національним надбанням. І зараз мільйони туристів зі всьго світу їдуть подивитися на «котів Хемінгуея».

   ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з текстом.

2.Бліц – турнір «Чи знаєш ти текст?»

  • Де відбуваються події у творі? (Італія, біля моря, готель.)
  • Хто мешкав у готелі? Чому вони знаходилися у номері? (Подружжя, ішов дощ.)
  • Хто ще в цей час знаходився в готелі? (Власник готелю і покоївка.)
  • Куди виходив їхній номер ?(На море.)
  • Що було видно з вікна готелю?(Парк,пам'ятник героям війни, пальми.)
  • Хто в гарну погоду зазвичай був у парку?(Художник.)
  • Що свідчить, що дощ ішов довго? (Калюжі на доріжці, відсутність автомобілів.)
  • Що побачила американка?(Кішку.)
  • Де сиділа кішка?(Під зеленим мокрим столом.)
  • Що вирішила зробити жінка?(Забрати кицю.)
  • Кого  вона побачила, коли спустилася вниз?(Власника готелю.)
  • Хто розкрив позад неї парасольку?(Покоївка.)
  • Чому посмутніла жінка?(Кішка зникла.)
  • Як Джордж  прореагував на слова дружини?(Знову читав книгу.)
  • Чим закінчується оповідання?(Покоївка принесла іншу кішку.)

3. Слово вчителя.

Оповідання «Кішка під дощем» на перший погляд представляє собою мініатюрну замальовку буденного життя американського подружжя ,що подорожує. Начебто не  відбувається нічого, вартого уваги. З вікна готелю героїня бачить кішку, що сидить мокра під столом на подвір'ї. Вона вирішує забрати бідолашну тварину до себе. Жінка виходить на двір ,але  кішки уже не має. Повернувшись до кімнати, героїня веде досить дивну розмову зі своїм чоловіком.А за кілька хвилин покоївка приносить їй кішку. От, власне, і всі події.

Однак, у підтексті цієї побутової ситуації порушуються важливі загальнолюдські проблеми. Щоб визначити ці проблеми , давайте звернемося до героїв твору.

 4.Характеристика героїв.

Жінка – «по-хлоп'ячому підстрижене волосся»,

            «справжня красуня»,

            «молода американка».

Джордж – «озвався з ліжка»,

                 «чоловік узявся читати, відхилившись на дві подушки»

                «лежав на ліжку і читав»,

                «уже знову читав».

Власник готелю – «старий чоловік»,

                             «важке старе обличчя й великі руки»  

                             «дуже високий на зріст»,

                            «уважно вислуховує»,

                            «спокійна гідність».

Висновки: Автор майже не звертає уваги на зовнішність героїв. Більш детально він розповідає про дощ  та кішку.

5. Бесіда.

-Як  в оповіданні описана негода ?

«Ішов дощ», «капотіло з пальм», «на доріжках стояли калюжі», «ішов дощ , не вщухаючи», «дощить», «дуже погана погода», «дощ припустив іще дужче», «столик, вимитий дощем».

  • Скільки разів автор повторює слово «дощ»?(10)
  • Чому Хемінгуей зосереджує увагу на негоді ?(Стан природи співпадає зі станом душевного настрою жінки, її почуттями.)
  • Що символізує дощ  у творі ?(Сум, відчай, самотність).
  • Скільки разів автор згадує про кішку? (20)
  • Символом чого  є кішка ? (Терпіння, незалежності, тепла , сімейного  затишку).
  • Якою побачила американка кішку ?(…під зеленим столом сиділа зіщулившись кішка, намагалася  зібгатися у клубочок».
  • Що відчула жінка, коли не знайшла кішку? (Посмутніла).
  • Який висновок зробила американка, дивлячись на тварину? («Невесело бути такою бідолашною кицею на дощі»).
  • Ці слова відносяться тільки до киці ? (Ні. Такою бідолашною відчуває себе і жінка ).
  • Що хоче героїня  оповідання?

6.Колективна робота. Складання «ланцюжка» бажань .                                                        Відпустити довгі коси          зачесати коси назад і стягти їх у великий вузол             посадити кицю на коліна,щоб вона муркотіла           їсти за своїм столом            мати своє столове срібло          щоб горіли свічки щоб була весна           мати нові сукні          хочу кішку і край.

Висновки : жінка хотіла сімейного затишку, душевної теплоти, розуміння оточуючих, відчуття захищеності.

 Відношення оточуючих до бажань жінки

     Джордж                                   Власник готелю

Розмовляє з дружиною,             Змушував її почувати

не встаючи з ліжка.                    себе зовсім маленькою

Визнає її красу, але не               і водночас по-справжньому значною

знає про що говорити.                Уважно вислуховує.

На її нарікання пропонує           Підвівся і вклонився ій

щось почитати.                            Прислав кішку

Нічим не допоміг дружині.   .

 

Коментар учителя.

Хто ж по-справжньому розуміє героїню оповідання ?

Зовсім стороння людина – власник готелю, чоловік мудрий  і чуйний. І, як гарно,  що в світі є люди ,які можуть прийти на допомогу, зрозуміти і поспівчувати.

Завдання для учнів

- Визначте, які проблеми піднімає у оповіданні «Кішка на дощі» Е. Хемінгуей.

1. Роз'єднання  близьких  людей , нещирість  в сімейни     стосунках.

2.Потреба в  сімейному затишку.

3.Самотність ,гостре незадоволення життям.

4.Людське співчуття.

5.Сенс життя.

7.Слово вчителя

Оповідання «Кішка на дощі» Е. Хемінгуей написав у 1925 році. Автора хвилювала доля молодих людей, безнадійність, безперспективність, відчуженість людського існування. Цей твір про самотніх людей, яких дуже багато, яких мало хто розуміє, яким важко знайти споріднену душу.

IV. Підбиття підсумків.

Гра «Коло думок»:

-Які б поради ви дали героїні  оповідання, щоб подолати життєві труднощі.

V. Оцінювання.

 

 

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
7635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку