Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні, йонні.8 клас
Номер слайду 2
Дайте відповіді на питання:1. Йонний зв’язок виникає між йонами?2. Йони – це нейтральні частинки?3. Йони – це заряджені частинки?4. Ковалентний зв’язок буває двох типів – полярний і неполярний?5. Ковалентний полярний зв’язок утворюється між атомами з однаковою електронегативністю?6. Ковалентний зв’язок утворюється між атомами одного і того ж неметалу?7. Ковалентний неполярний зв’язок утворюється між атомами з різною електронегативністю?8. Na. Cl – сполука з йонним зв’язком?9. О2 – сполука з ковалентним полярним зв’язком?10. HCl – сполука з йонним зв’язком?11. Атом Cl має 5 валентних електронів в основному стані?
Номер слайду 3
Агрегатний стан. Кристалічна гратка – це розміщення в просторі йонів, атомів або молекул у певному систематичному порядку. Кристалічна гратка – це модель за допомогою якої описують внутрішню будову кристалів.
Номер слайду 4
Класифікація кристалічних граток: йонні, атомні, молекулярні. Йонна кристалічна гратка. У вузлах йонних кристалічних граток лежать йони, тому гратки і отримали таку назву – йонні. Йонні кристалічні гратки характерні для речовин з йонним зв’язком.
Номер слайду 5
Атомна кристалічна гратка. У вузлах атомних кристалічних граток лежать атоми, тому гратки і отримали назву – атомні.
Номер слайду 6
Молекулярна кристалічна гратка. У вузлах такої гратки лежать молекули. Між молекулами діють дуже слабкі сили міжмолекулярного тяжіння. Їх називають силами Ван-дер-Вальса. Йодцукорлід
Номер слайду 7
Лабораторний дослід. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будовиhttps://www.youtube.com/watch?v=3m. Uv. FFpl. Y10 Завдання 1. Дано речовини: натрій хлорид (кухонна сіль), цукор, силіцій (IV) оксид. Хід роботи: Розгляньте речовини, визначте тип кристалічної гратки і види хімічного зв’язку. Охарактеризуйте фізичні властивості цих речовин. Дані впишіть в таблицю. Зробіть висновок щодо залежності фізичних властивостей речовин від структури їхніх кристалічних граток. Домашнє завдання: вивчити параграф 17 та доробити лабораторну роботу