Рівневе оцінювання |
Бали |
Вербальне оцінювання |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
І. Початковий (П) |
1 |
"Вірю в тебе" |
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти |
2 |
"Недостатньо працюєш" |
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії |
|
3 |
"Готуйся краще" |
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту |
|
ІІ. Середній (С)
|
4 |
"Працюй більше" |
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт |
5 |
"Старайся" |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій |
|
6 |
"Можеш краще" |
|
|
ІІІ. Достатній (Д)
|
7 |
"Вдало" |
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
8 |
"Добре" |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з історичною картою
Рівневе
Бали Критерії навчальних досягнень учнів
Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт,
1 але не визначає його положення на карті
І. Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт,
(П) але визначає його положення на карті невірно
Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт,
3 але визначає його межі на карті невірно.
Учень (учениця), показуючи на карті історико-
4 географічний об'єкт, називає одну-дві основні дати, повязані з історичною подією (битва або рік заснування)
ІІ. Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює на
5 історичній карті основні місця подій, характеризує їх за
допомогою вчителя.
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний
6 матеріал теми, установлює послідовність подій на історичній карті.
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, «читає» історичні карти за
7 допомогою їх легенди; оперує на історичній карті умовними поначками.
ІІІ.
Достатній Учень (учениця) налізує використані ним історичні (Д) 8 факти подій, які відображені на карті, дає словесний опис
історичних об'єктів, використовуючи легенду карти. Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, дає
9 порівняльну характеристику історичним подіям, аналізує зміст історичної карти.
Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів
10 відповідної історичної карти; співставляє й систематизує дані історичної події на карті; робить аргументовані висновки.
ІV. 11 Учень (учениця) володіє глибокими знаннями історичних подій, які відображені на карті, може вільно
(В) та аргументовано висловлювати власні судження.
Учень (учениця) системно володіє навчальним
12 матеріалом відповідної історичної карти; самостійно характеризує її історичні події, виявляє особисту позицію
щодо розташування кордонів, меж історичних подій; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії.