Критерії та показники оцінювання уроку

Про матеріал
Самоаналіз – це розбір і оцінка уроку в цілому та окремих його сторін. Учитель аналізує хід уроку, результати своєї та учнівської діяльності на уроці, оцінює особливості та рівень підготовки учнів, указує на свої помилки та прорахунки.
Перегляд файлу

Вимоги до сучасного уроку

• вимоги до структури уроку;

• вимоги до підготовки та організації уроку;

• вимоги до змісту уроку та процесу навчання;

• вимоги до техніки проведення уроку.

Вимоги до структури уроку включають:

1) чітко визначені цілі та завдання уроку;

2) визначення типу уроку, органічний зв’язок всіх частин уроку;

 3) зв’язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;

4) вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;

5) оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.).

Вимоги до підготовки та організації уроку припускають:

1) підготовку та використання демонстраційного і роздавального матеріалу;

2) можливість для учнів одержувати частину знань самостійно під керівництвом педагога;

3) використовувати контроль і самоконтроль учнів у процесі виконання навчальних завдань; перевірку і самоперевірку після виконання ними завдання;

4) при підготовці виділити складні моменти нової теми, продумати методику їхнього пояснення.

Вимоги до змісту уроку і процесу навчання включають:

1) урок повинен сприяти розвитку пізнавальних процесів в учнів (сприйняттю, пам’яті, уваги, мислення, мовлення);

2) формувати якості особистості школярів (дисциплінованість, акуратність, ініціативність і т. д.);

3) урок повинен сприяти мотиву позитивного відношення учнів до навчання.

Вимоги до техніки проведення уроку припускають:

1) певний ритм і темп уроку оптимальний для учнів класу;

2) сприятливий психологічний клімат на уроці (взаємна доброзичливість, готовність учителя прийти на допомогу учневі і т. д.);

3) взаємне співробітництво вчителя й учнів, педагогічний такт;

4) використання різних видів діяльності учнів, підтримувати інтерес до уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИМОГИ
ДО СУЧАСНОГО КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОГО УРОКУ

 

  • Конкретизувати загальну мету (компоненти: освітній, розвивальний, виховний) уроку.
  • Визначати предметні та ключові компетентності, формуванню яких буде присвячений даний урок.
  • Визначати наскрізні змістові лінії, які реалізовуватимуться на уроці.
  • Формулювати цілі й визначати очікувані результати.
  • Здійснювати  мотивацію навчальної діяльності. Бажано, щоб учні під керівництвом учителя з’ясували, чи готові вони до вивчення теми, що їм бракує, що саме вони повинні вміти й знати, щоб успішно виконати  основне завдання.
  • Бажано в залежності від структури уроку розподіляти зміст на навчальні ситуації: теоретичні знання, знання способів діяльності, знання в дії або вміння тощо.
  • Необхідно до кожної навчальної ситуації формулювати цільове завдання й відповідно до нього підбирати методи навчання, адекватні дидактичним функціям (засвоєнню, формуванню, узагальненню) та змісту навчального матеріалу ( теоретичний, практичний).
  • Чітко визначати завдання: що повинен учень навчитися роботи саме на цьому уроці (діяльнісний підхід).
  • Розрізняти зміст освіти (чому вчу) і зміст навчального матеріалу (за допомогою чого вчу).
  •  Відповідно до змісту навчального матеріалу та методів роботи підбирати оптимальні форми організації  пізнавальної діяльності.
  • Ефективно добирати навчальний матеріал для засвоєння учнями запланованої одиниці змісту освіти (без надлишку чи недостачі навчального матеріалу).
  • Обовязково при виборі змісту, методів і форм орієнтуватися на цільову установку й уявний очікуваний результат спільної діяльності.
  • Забезпечувати  здійснення  рефлексії навчальної діяльності. Учні повинні вчитися рефлексувати (аналізувати) власну діяльність, оцінювати її, порівнювати досягнуті результати на уроці з очікуваними.
  • При оцінюванні учнів враховувати саме набуття ними предметних компетентностей, умінь вирішувати проблеми, повязані з даною навчальною темою.
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
16 липня 2020
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку