Організація роботи циклової комісії економічних дисциплін щодо поліпшення якості підготовки молодших спеціалістів

Про матеріал
Розкрито організацію роботи методичної циклової комісії економічних дисциплін щодо поліпшення якості підготовки здобувачів освіти. Із досвіду роботи.
Перегляд файлу

 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ

 

 

«...У наших руках — найбільша з цінностей світу — Людина.

Ми творимо Людину, як скульптор творить свою статую

з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї

мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути,

очистити від усього зайвого».

В. О. Сухомлинський

 

 

Головна мета роботи циклової комісії економічних дисциплін полягає в підвищенні успішності студентів та поліпшенні якості підготовки спеціалістів, здатних у нових соціально-економічних умовах вирішувати питання господарювання в умовах різних форм власності. Досягнення цієї мети циклова комісія здійснює шляхом:

  • навчальної роботи, спрямованої на вдосконалення змісту освіти та навчання і виховання студентів;
  • методичної роботи кожного викладача – члена комісії;
  • підвищення кваліфікаційного рівня викладачів, вивчення, узагальнення і розповсюдження передового педагогічного досвіду, застосування нових педагогічних технологій;
  • вдосконалення навчально-матеріальної бази та розробки методичних рекомендацій з використання наочних посібників та технічних засобів у навчально-виховному процесі;
  • організації самостійної роботи студентів.

Цикловою комісією успішно запроваджується комплекс новацій, націлених на вдосконалення навчального процесу, підвищення якості викладання, запровадження компетентісного підходу до навчального процесу, його індивідуалізацію й активізацію самостійної роботи студентів.

Головним завданням циклової комісії економічних дисциплін є забезпечення професійної та практичної підготовки фахівців. Стратегічною метою навчальної та наукової діяльності циклової комісії є формування нової освіченої та висококультурної генерації кваліфікованих фахівців економічної галузі.

 Головним напрямком навчальної та наукової діяльності викладачів циклової комісії економічних дисциплін є підготовка за новітніми технологіями кваліфікованих фахівців економічної галузі, що відповідають сучасним вимогам і потребам.

  Сучасній економічній галузі потрібні конкурентоспроможні фахівці, готові працювати в новому режимі, в нових умовах та за новими технологіями. Тому завдання циклової комісії економічних дисциплін – акумулювати всі нововведення, вивчати їх, порівнювати і доносити їх до здобувачів вищої освіти. 

Поліпшенню навчання та успішності студентів сприяє творче застосування методів і прийомів роботи зі студентами. Зокрема, застосування принципів дискусійності, проблемності, індивідуалізації навчання, модульно-рейтингового навчання тощо. Циклова комісія завжди сприяла пропаганді методів інтерактивного навчання. У центрі уваги циклової комісії індивідуальна робота викладачів із студентами, зокрема, вивчення та запровадження досвіду роботи з обдарованою молоддю, методики індивідуальних консультацій, консультацій з використанням ПЕОМ, запровадження досвіду диференційованого навчання студентів тощо.

Викладачі володіють сучасними методиками навчання, використовують ПЕОМ, технічні засоби. Для зручності використання інтернер-ресурсів під час проведення занять у аудиторіях   є інтернет з доступною WI-FI зоною.

При викладанні економічних дисциплін застосовуються такі методи та форми:

- традиційні (лекції, семінари, практичні заняття, дослідницькі роботи, індивідуальні завдання);

- інноваційні (тренінги, дискусії, ділові ігри, імітаційні вправи, мультимедійні презентації, електронна пошта).

 Поліпшенню навчання та успішності студентів сприяє застосування інтенсивних технологій навчального процесу. інтерактивні методи навчання, зокрема ігрові методи використовуються викладачами при проведенні занять, зокрема відкритих занять з різних дисциплін.

Практична підготовка студентів є обов'язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття кваліфікаційного рівня і має на меті набуття ними професійних навичок та вмінь. Метою практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами, засобами майбутньої професійної діяльності, її організації, формування професійних умінь і навичок, виховання потреби систематичного поновлення.

Науково-дослідна робота студентів позанавчальним процесом є одним з найважливіших засобів формування висококваліфікованого спеціаліста. Вона передбачає участь у роботі секцій; проведення досліджень; роботу в науково- практичних конференціях; написання статей, тез, доповідей, інших публікацій.

Позанавчальна робота із студентами передбачає програму заходів щодо виховання всебічно розвиненої особистості, змістом якої є патріотичне, моральне, естетичне виховання; виховання самостійності, толерантності, культури поведінки, поважного ставлення до праці, зацікавленості у навчанні. Основними формами позааудиторної роботи є: предметні олімпіади, вікторини, квести, турніри, еккскурсії та інше.

Комісія економічних дисциплін живе цікавим і насиченим життям: студенти відвідують гуртки: «Цікава бухгалтерія», «Фінансист», «Економіст», «Ерудит», «Феміда», мають змогу зустрітися із фахівцями і більше дізнатись про майбутню професію, відвідують творчо-мистецькі і спортивні секції, бути учасниками економічних форумів та турнірів. Це дає змогу виховати не лише вправного фахівця, а й особистість, яка працюватиме на благо країни.

Викладачі та студенти є постійними учасниками регіональних та міжнародних науково-практичних конференцій, а також   працюють над науковими роботами.

Викладачі є щорічними учасниками  у виставці педагогічних інновацій в Науково-методичному центрі вищої та фахової передвищої освіти,   а також є авторами  навчальних програм та співавторами посібників та підручників, рецензентами навчальних програм, посібників, методичних розробок, виданих  в НМЦ. Викладачі комісії регулярно приймають активну участь у майстер-класах та семінарах-тренінгах НМЦ. Викладачі комісії постійно підвищують свій фаховий та професійний рівень. Викладачі циклу економічних дисциплін з метою обміну досвідом та для удосконалення навчального процесу систематично проводять відкриття заняття різних форм і типів.

Циклова комісія економічних дисциплін це згуртований ефективно-працюючий колектив, який, шляхом упровадження сучасних інноваційно-інформаційних технологій навчання, забезпечує висококваліфіковану підготовку спеціалістів з дисциплін циклу, що є основою для здобуття знань та професійного становлення студентів, успішної самореалізації в сучасних ринкових умовах.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
19 липня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку