Кросворди із зарубіжної літератури для 5-9 класів (з відповідями). Можна використовувати як на окремих уроках, так і для проведення тижня зарубіжної літератури в школі.
5 клас
По горизонталі:
|
7 |
|||||||||||||||||||
1 |
з |
а |
ч |
и |
н |
|
12 |
|
||||||||||||
|
в |
|
8 |
|
11 |
|
с |
|||||||||||||
т |
п |
|
2 |
п |
е |
н |
з |
л |
и |
к |
||||||||||
3 |
ф |
о |
л |
ь |
к |
л |
о |
р |
|
10 |
|
о |
|
н |
|
|||||
|
р |
|
и |
г |
ч |
д |
||||||||||||||
|
с |
р |
и |
б |
||||||||||||||||
4 |
ш |
а |
к |
а |
л |
|
9 |
|
і |
н |
а |
|||||||||
|
5 |
і |
с |
с |
у |
м |
б |
о |
с |
і |
|
д |
||||||||
|
в |
|
ю |
|
м |
|
к |
|
||||||||||||
ʼ |
ж |
|||||||||||||||||||
|
е |
|||||||||||||||||||
6 |
к |
і |
т |
|||||||||||||||||
1. Один з елементів будови казки.
2. Чарівний предмет, який подарували Маляну.
3. Усна народна творчість.
4. Фарбований звір з індійської народної казки.
5. Ім’я Хлопчика-мізинчика.
6. Учений персонаж, який розповідає казки
у вступі до поеми «Руслан і Людмила».
По вертикалі:
7. Творець художніх текстів.
8. Влучний народний вислів повчального змісту.
9. Послідовність подій в художньому творі.
10. Прізвище збирачів німецьких народних казок.
11. Річ, що випала з рук пасербиці з казки «Пані Метелиця».
12. Герой твору, мандрівник-мореплавець.
6 клас
По горизонталі:
1. Ледача героїня байки Езопа.
2. Титан, який дав людям вогонь.
3. Грецький герой, який виконав 12 подвигів.
4. Стародавня оповідь про походження й будову Всесвіту, діяння богів, таємниці народження й смерті людини, життя правителів та героїв.
5. Чудовисько, яке поборов Геракл.
6. Бог, який жив на Олімпі й правив земним царством.
По вертикалі:
7. Кульгавий Бог, майстерний коваль, син Зевса.
8. Великий кіпрський скульптор, який ненавидів жінок.
9. Головний бог в індійських міфах, від якого утворився світ.
10. Герой, який закохався в самого себе.
11. Дочка бога Сонця Ра з єгипетських міфів.
12. Стисла віршована або прозова розповідь, в основу якої покладено алегоричний сюжет повчального характеру.
|
9 |
|
|
|
|||||||||
б |
|||||||||||||
р |
12 |
||||||||||||
|
1 |
ц |
и |
к |
а |
д |
а |
б |
|||||
|
8 |
|
х |
|
11 |
а |
|||||||
2 |
п |
р |
о |
м |
е |
т |
е |
й |
|||||
|
і |
|
а |
|
е |
|
к |
||||||
г |
|
|
ф |
а |
|||||||||
|
7 |
|
м |
н |
|||||||||
3 |
г |
е |
р |
а |
к |
л |
10 |
у |
|||||
|
е |
|
л |
|
н |
т |
|||||||
4 |
м |
і |
ф |
5 |
г |
і |
д |
р |
а |
|
|||
|
е |
|
|
о |
|
р |
|||||||
с |
н |
ц |
|||||||||||
т |
|
и |
|||||||||||
|
6 |
з |
е |
в |
с |
||||||||
7 клас
По горизонталі:
1. Відтворення тексту іншою мовою.
2. Король, під час правління якого відбуваються події в романі Вальтера Скотта.
3. На щиті у цього героя був напис «Лицар без спадку».
4. Назва фантастичного озера, в якому потонув цілий народ.
5. Героями цього твору Фрідріха Шиллера є Кунігунда та лицар Делорж.
6. Давньоруська епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних богатирів.
7. Благородний розбійник, на честь якого донині в Шотландії влаштовуються змагання на звання найкращого лучника.
По вертикалі:
8. Прізвище автора балади «Вересовий трунок».
9. Вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору.
10. Ім’я короля з балади, у якого було три доньки.
11. Невеликий ліро-епічний твір на історично-героїчну, легендарну, фантастичну чи соціально-побутову тему з напруженим сюжетом і несподіваною розв’язкою.
12. Зброя Солов’я-розбійника.
|
10 |
|
11 |
|
|
|||||||||||||
л |
б |
|||||||||||||||||
|
9 |
|
і |
а |
||||||||||||||
|
1 |
п |
е |
р |
е |
к |
л |
а |
д |
|||||||||
|
е |
|
а |
|
12 |
|||||||||||||
2 |
р |
і |
ч |
а |
р |
д |
с |
|||||||||||
|
е |
|
3 |
а |
й |
в |
е |
н |
г |
о |
||||||||
с |
|
и |
|
|||||||||||||||
8 |
п |
с |
||||||||||||||||
|
4 |
с |
в |
і |
т |
я |
з |
ь |
|
т |
||||||||
|
т |
|
в |
|||||||||||||||
і |
||||||||||||||||||
5 |
р |
у |
к |
а |
в |
и |
ч |
к |
а |
|||||||||
|
е |
|||||||||||||||||
6 |
б |
и |
л |
и |
н |
а |
||||||||||||
|
|
с |
||||||||||||||||
7 |
р |
о |
б |
і |
н |
|||||||||||||
|
н |
|||||||||||||||||
8 клас
По горизонталі:
1. Священна пам’ятка Давньої Індії.
2. Ім’я зрадника, який вбив свого брата з Біблійної притчі.
3. Ім’я пророка, вустами якого Аллах передавав священні знання.
4. Рід літератури, у якому відображаються думки, настрої та почуття людини.
5. Рід літератури, в основу якого покладено розповідь про події, людей та їх вчинки.
6. Ім’я найкрасивішої жінки з усіх смертних, через викрадення якої розв’язалася Троянська війна.
7. Тварина, яка допомогла грекам розгромити Трою.
По вертикалі:
8. Назва корабля, на якому герої-мандрівники попливли за золотим руном.
9. Рід літератури, у якому життя зображене через діалоги, призначений для постановки на сцені.
10. Герой, у якого єдиним вразливим місцем на тілі була п’ята.
11. Цар, який вбив свого батька та одружився на своїй матері.
12. Священна книга ісламу.
|
|
9 |
|
12 |
|
||||||||||
1 |
в |
е |
д |
и |
|
2 |
к |
а |
ї |
н |
|||||
|
р |
|
10 |
|
о |
|
|||||||||
8 |
|
а |
а |
р |
|||||||||||
а |
|
3 |
м |
у |
х |
а |
м |
м |
а |
д |
|
||||
4 |
л |
і |
р |
и |
к |
а |
|
і |
|
н |
|
||||
|
г |
|
л |
11 |
|
|
|||||||||
5 |
е |
п |
о |
с |
|
6 |
є |
л |
е |
н |
а |
||||
|
|
д |
|
||||||||||||
7 |
к |
і |
н |
ь |
|||||||||||
|
п |
|
|||||||||||||
9 клас
По горизонталі:
1. Професія Лемюеля Гуллівера.
2. Художній напрям у літературі та мистецтві XVIII ст., провідним для якого був культ розуму.
3. Будова твору.
4. Місяць, оспіваний в поезії Гете.
По вертикалі:
5. Через це в Ліліпутії існувало два ворожих табори.
6. Прізвище поета, який написав слова гімну Європейського Союзу.
7. Художній напрям у літературі та мистецтві кінця XVIII – першої половини XIX ст., провідним для якого був культ серця, пошуки ідеалу.
8. Тварини, які були доказом перебування Гуллівера у країні ліліпутів.
9. Прізвище письменника, який написав твір «Мандри Гуллівера».
10. Назва поезії Гете, героєм якої є титан з грецбкої міфології.
11. Імперія, яка воювала з Ліліпутією.
12. Жанр твору «Мандри Гуллівера».
|
6 |
|
10 |
|
|||||||||||
ш |
|
8 |
|
п |
|||||||||||
и |
в |
р |
|||||||||||||
л |
|
1 |
л |
і |
к |
а |
р |
|
о |
||||||
л |
|
в |
|
м |
|
12 |
|
||||||||
|
5 |
е |
ц |
е |
р |
||||||||||
2 |
п |
р |
о |
с |
в |
і |
т |
н |
и |
ц |
т |
в |
о |
||
|
і |
|
|
|
9 |
|
е |
|
м |
||||||
д |
7 |
с |
й |
а |
|||||||||||
б |
р |
в |
|
11 |
н |
||||||||||
3 |
к |
о |
м |
п |
о |
з |
и |
ц |
і |
я |
|
б |
|
||
|
р |
|
м |
|
|
ф |
|
л |
|||||||
и |
а |
4 |
т |
р |
а |
в |
е |
н |
ь |
||||||
н |
|
ф |
|
||||||||||||
т |
у |
||||||||||||||
и |
с |
||||||||||||||
з |
к |
||||||||||||||
м |
у |
||||||||||||||