В роботі розкрито один із видів інтерактивнихтехнологій на уроках образотворчого мистецтва - кросворди. Дано рекомендації, як створювати кросворди. Розроблено кросворди на різноманітну тематику з образотворчого мистецтва.
Загальноосвітня школа І-ІІІступенів с. Маяки
Кросворди на уроках образотворчого мистецтва.
Сацик О.С.
2017р
Сацик Олена Степанівна
Кросворди на уроках образотворчого мистецтва.
/Методичні рекомендації. - ЗОШ І-ІІІст. с. Маяки, 2017р./30c
В роботі розкрито один із видів інтерактивних технологій на уроках образотворчого мистецтва - кросворди. Дано рекомендації, як створювати кросворди. Розроблено кросворди на різноманітну тематику з образотворчого мистецтва.
Призначена для вчителів образотворчого мистецтва,інших вчителів предметників, учнів, батьків.
Навчально-методичне видання затверджено методичною радою _____________________
Протокол №_______від______________2017року.
Зміст
Іван Костянтинович Айвазовський………………………….17
Передмова
Як навчити кожну дитину самостійно вчитися? Як сформувати її пізнавальні інтереси, активне ставлення до навчального процесу? Ці питання хвилюють вчителя щоразу, коли він починає працювати з дітьми. Як же уникнути психічних та фізичних перевантажень школярів. Тут добрим помічником в роботі стає для нас гра.
Фантазія, казка, гра – це частка духовного життя школярів, що пробуджує в душі кожного з них добрі почуття, роздмухує вогник дитячої думки та творчості. Ще Ушинський радив застосовувати ігрові моменти в серйозній праці учнів, тоді процес пізнання йтиме продуктивніше а самі заняття стануть захоплюючими. Пам’ятаючи цю пораду елементи гри використовують на кожному уроці, коли треба сформувати пізнавальні інтереси та активне ставлення до навчального процесу.
На уроці гра корисна лише тоді, коли органічно переплітається з серйозною, наполегливою працею, тобто вона спонукає до інтенсивної, розумової праці. Така гра робить працю привабливішою та цікавішою, стає бажаним те, що дитині важко дається, допомагає переборювати труднощі у засвоюванні навчального матеріалу.
На уроці доцільна та гра яка залучає до пошуку, винахідливості, збуджує бажання перемогти, активізує увагу учнів.
Наприклад гра «Розкиданы слова» (Сьогодні у нашій шафі хтось наробив шкоди. Порозкидав всі склади і ми не зможемо скласти слова. Допоможіть мені діти, хто може відшукати потрібні склади і скласти цілі слова.)
Дорослішають діти – ускладнюються і завдання, намагаються використовувати і складніші ігри. Ось яку гру пропонуємо дітям для засвоєння написання словникових слів. Гра називається «Чарівні яблучка». Це не звичайні яблучка, а чарівні. На них виросли плоди з буквами.
Зірвати яблуко може лише той, хто правильно добере до нього належне слово у таблиці.
Використовуючи ребуси, кросворди. Такі ігри сприяють розширенню словникового запасу, збагаченню активної лексики школярів.
Крім того у них розвивається абстрактне і логічне мислення. Дітям легше сприймати і запам’ятовувати нові слова. Пропоную багато загадок у віршовій формі. Вони додають зацікавленості учням. А кросворди розвивають пам’ять, аналітико-синтетичну діяльність мозку. Щоб уникнути перевантаження школярів слід продумати кожен етап уроку, обов’язково вводити ігрові моменти, хвилинки-веселинки. З віком завдання ускладнюються.Щоб небуло класичне: «Давайте пригадаємо…» або «Дайте відповіді на питання …», краще провести естетичні зарядки, турніри допитливих, кмітливих, чайнвороди, лото. Такий початок заняття створює у школярів відповідний трудовий настрій, допомагає переключити їхнє мислення, пригадати терміни і інше….
2. Кросворд. Як створити кросворд.
Кросворд – це гра-задача. Його назва походить від двох англійських слів, що в перекладі означають «перетин слів». Слова в кросвордах підбираються так, щоб кількість літер відповідала кількості відведених клітинок для кожного слова. В місцях перетину вертикальних і горизонтальних рядів літери повинні збігатись. Початок слів позначається цифрами.
Розв’язування кросвордів не тільки захоплююча, але й корисна справа. Такі заняття розвивають кмітливість, пам’ять, розширюють кругозір, збагачують словниковий запас, сприяють засвоєнню окремих важливих термінів. Це своєрідна форма перевірки набутих знань не тільки на уроках художньої культури, а й на уроках літератури, історії та інших. А ще – один із засобів привернути увагу учнів до певних явищ культури, розвитку навичок роботи з енциклопедичною та іншою літературою, спонукання до самостійного отримання знань. Такий вид діяльності не тільки дає можливість показати свої знання та ерудицію, але й проявити та розвинути гостроту реакції. А це надалі допоможе вирішувати повсякденні проблеми, швидко реагувати у будь-якій ситуації.
Розв’язувати кросворди можуть учні на певному етапі уроку, гуртківці, а також групи (команди) учасників. Для цього сітки кросвордів малюють на великих аркушах паперу і вивішують на видних місцях. Розв’язувати можна за принципом «хто швидше». Відповідно до кількості розгаданих слів можна нараховувати бали. Хто набере їх найбільше, той і переможець.
Зацікавила учнів вправа «кросворд навпаки»: до розв’язаного кросворду потрібно придумати запитання самостійно. Це спонукає до інтелектуальної діяльності, розвиває творчість.
Сьогодні вже навряд чи хто згадає, коли саме кросворд прийшов до нас з туманної Англії. Розгадування кросвордів так міцно ввійшло в коло наших захоплень, що нам вже важко уявити, як провести своє дозвілля в дорозі без цього ребуса. А ви ніколи не замислювалися про те, як зробити кросворд самому і надати його на суд своїм близьким і друзям або викласти в Мережі? Виявляється, сьогодні зробити це зовсім нескладно. Розглянемо, якими способами можна скласти кросворд.
Як створити кросворд?
Візьміть листок в клітку. Перше, з чого слід почати, це так званий «мозковий штурм». Підберіть слова, а до них придумайте питання (можна і з гумором, можна і у віршованій формі). Потім виберіть зі свого списку слово, яке є найдовшим. Саме від нього ви і почнете побудову свого кросворду. Решту слова підберіть так, щоб вони один з одним збігалися по одній букві. Розташовуйте слова як по горизонталі, так і по вертикалі. І обов’язково пронумеровуються, уважно при цьому стежачи, щоб відповіді і запитання відповідали один одному. Коли ваш кросворд буде повністю готовий, слід його як слід оформити. Сьогодні це легко можна зробити в одному з офісних комп’ютерних додатків.
Як створити кросворд в Microsoft Word?
Запустіть редактор і перейдіть до вкладки «Розмітка сторінки» . Щоб на сторінці могло вміститися багато осередків кросворду, зробіть значення полів мінімальним, клацнувши «Поля», а потім «Вузьке».
Створіть у документі табличку, перейшовши у вкладку «Вставка» і вибравши «Таблиця» і «Вставити». Тепер слід налаштувати створену таблицю в залежності від того, яка кількість осередків вам потрібно. Якщо шаблону кросворду ви ще на чернетці не створили і поки не в курсі, наскільки великим буде кросворд, не страшно. Вкажіть приблизну кількість осередків, а по ходу складання ребуса ви зможете збільшувати їх кількість. Створивши таким чином табличку, підженете її під висоту і ширину сторінки.
Впишіть в осередку слова свого кросворда, а що залишилися порожніми клітинки просто залийте чорним або будь-яким іншим кольором за допомогою пункту меню «Межі і заливка».
Далі складіть список пронумерованих запитань до кросворду.
Як створити кросворд в Excel?
картаті поле програми Excel відмінно підійде не тільки для складання таблиць, але і для створення кросворди, сканворди або подібного ребуса. Попередньо створіть ескіз кросворду з заповненими білими і чорними квадратами. Окремо запишіть (або надрукуйте на комп’ютері) визначення для слів.
Тепер відкрийте Excel, створіть новий документ і його збережіть. Перше, з чого слід почати, це з перетворення прямокутних осередків додатка в квадратики. Припустимо, що кросворд складається з 10 стовпців і 10 рядків. Тоді виділіть мишкою діапазон комірок від А1 до J10. У пункті меню «Формат», підменю «Розмір чарунки» виберіть «Ширина стовпчика». Введіть значення «5». Потім виберіть «Висота рядка» і введіть «27».
Щоб намалювати кросворд в Excel, позначте кордони у виділених осередків. Натисніть у випадаючому меню «Всі кордони»(Все границы).
Всі клітинки стануть окреслені жирними темними лініями. Натиснувши праву кнопку комп’ютерної мишки, виберіть «Формат ячеек», «Вирівнювання», а потім – «По центру». Заповніть кросворд, вписавши слова, зробіть заливку в кольорі.
Зверху пропишіть номери завдань: 1, 2…
Отже, кросворд з відповідями складений, тепер потрібно виділити рядки або стовпці де є написані слова і натиснути клавішу Delete. Створений кросворд виділяємо, копіюємо в Word.
Програма для складання кросворду
Сьогодні в Інтернеті існують спеціальні програми, які суттєво спрощують процес створення кросворду. Наприклад, ви можете скористатися такими додатками, як EasyCross, Decalion, Crossword Forge, CrosswordCreator, Крестословіца та інші.
2. Кросворди з образотворчого мистецтва
Тема: Книжкова графіка. Листівка-ілюстрація
1.Книжковий знак у вигляді наклейки або малюнка, розташований із внутрішньої сторони обкладинки книги, що містить ім’я власника, його емблему.
2. Орнамент або малюнок, зазвичай за шириною сторінки, перед початком тексту розділу книги.
3. Міцний, цупкий аркуш паперу для з’єднання книжкового блоку з обкладинкою.
4. Малюнок, графічні прикраси наприкінці книги, розділу.
5. Перша літера в тексті, що виділяється порівняно з іншими.
6. Перша вихідна сторінка видання, на якій розташовується назва книги, ім’я автора й найменування видавця.
7. Малюнок у тексті книги, журналу, що супроводжує та пояснює текст.
Відповіді:
1. екслібрис
2. заставка
3. форзац
4. кінцівка
5. буквиця
6. титул
7.ілюстрація
Кросворд по темі: Види мистецтва.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Мистецтво проектування і будівництва споруд, ансамблів, міст.
2. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається у зорових образах.
3. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається засобами синтезу
окремих видів мистецтва (гра акторів, музика, трюки, спецефекти).
4. Найновіший вид мистецтва.
5. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається у слові.
6. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається у трюках, магії,
дресируванні, акробатиці .
7. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається у звуках.
8. Мистецтво, у якому художнє відображення дійсності відбувається засобами синтезу
окремих видів мистецтва (гра акторів, музика, слова, декорації).
В і д п о в і д і: 1 – архітектура, 2 – образотворче, 3 – кіно, . 4 – телебачення, 5 – література, 6 – цирк, 7 – музика, 8 – театр.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
6 |
|
і |
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
ц |
|
т |
|
|
|
|
у |
|
|
|
|
4 |
и |
|
е |
|
2 |
|
|
з |
8 |
т |
е |
а |
т |
р |
|
р |
|
о |
|
|
и |
|
|
|
|
е |
к |
|
а |
|
б |
|
|
к |
|
|
|
|
л |
|
|
т |
|
р |
|
1 |
а |
р |
х |
і |
т |
е |
к |
т |
у |
р |
а |
|
|
|
|
|
|
|
б |
|
|
р |
|
з |
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
а |
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
ч |
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
в |
|
|
|
|
3 |
к |
і |
н |
о |
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
|
|
я |
|
|
|
|
ч |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд по темі: Орнамент
1. Візерунок, що ґрунтується на ритмічному повторенні його елементів.
2. Підпорядкування художнього зображення умовним, орнаментальним формам, перевага таких форм над реалістичним передаванням дійсності.
3. Малюнок, що є певним переплетенням фігур, сполученням фарб ( як правило, на вишивці, мереживі, орнаменті).
4. Повторення однорідних елементів в орнаменті.
5. Гармонія, розмірність, розміщення точок або частин предмета в просторі, коли одна половина . є дзеркальним відображенням другої.
6. Повторення елементів складального орнаменту.
Відповіді:
1. орнамент
2. стилізація
3. візерунок
4. ритм
5. симетрія
6. рапорт
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
|
|
|
5 |
с |
и |
м |
е |
т |
р |
і |
я |
2 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
з |
|
с |
|
|
1 |
о |
р |
н |
а |
м |
е |
н |
т |
|
|
|
|
а |
|
|
|
р |
|
и |
|
|
|
|
п |
|
|
|
у |
|
л |
|
|
|
|
о |
|
|
|
н |
|
і |
|
|
|
|
р |
|
|
|
о |
|
з |
|
4 |
р |
и |
т |
м |
|
|
к |
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
я |
|
Кросворд по темі: Пейзаж
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
є |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Видатний майстер пейзажу, який дуже полюбляв ліс.
2. Вид пейзажу, що зображує гори та гірські масиви.
3. Морський пейзаж.
4. Автор картини «Золота осінь».
5. Який художник зобразив ведмедів на картині І. Шишкіна «Ранок у сосновому лісі»?
6. Архітектурний пейзаж (назва якого відмирає).
Відповіді:
|
|
1 |
Ш |
и |
ш |
к |
і |
н |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
г |
і |
р |
с |
ь |
к |
и |
й |
|
3 |
м |
а |
р |
и |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
є |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Л |
е |
в |
і |
т |
а |
н |
|
|
|
|
5 |
С |
а |
в |
и |
ц |
ь |
к |
и |
й |
|
|
|
|
6 |
в |
е |
д |
у |
т |
а |
|
|
|
Кросворд по темі: Світ природи. Морські глибини.
Іван Костянтинович Айвазовський
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Відомий художник-мариніст, на могилі якого вирізьблені слова: «Народився смертним, залишив після себе безсмертну пам’ять».
2. Яке звання здобув художник у Амстердамі, а потім і від Головного військово-морського штабу Росії?
3. Що було засноване ще за життя художника на його власні кошти та існує досі у його рідному місті?
4. Що зображують у своїх картинах мариністи?
5. Місто, в якому майже все життя прожив художник.
6. Якого відомого російського поета зобразив І. Рєпін у картині «Прощання… з морем»?
7. Який вал зобразив відомий мариніст у своїй картині?
Відповіді:
1) Айвазовський
2) галерея
3) академія
4) море
5) Феодосія
6) Пушкін
7) дев’ятий
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
6 |
|
в' |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
о |
|
П |
|
я |
|
2 |
|
|
а |
|
4 |
|
д |
|
у |
|
т |
|
г |
|
|
к |
|
м |
|
о |
|
ш |
|
и |
1 |
А |
й |
в |
а |
з |
о |
в |
с |
ь |
к |
и |
й |
|
л |
|
|
д |
|
р |
|
і |
|
і |
|
|
|
е |
|
|
е |
|
е |
|
я |
|
н |
|
|
|
р |
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
я |
|
|
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд по темі: Виражальні засоби різних видів мистецтва. Матеріали та інструменти
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Вид ручки для малювання широкими соковитими
лініями.
2. Станок для малювання.
3. Невелика чотирикутна або овальна дошка з дере-
вини або порцеляни, на якій художник змішує .
і розтирає фарби під час роботи.
4. Вид фарби.
5. Кольорові олівці з барвистого порошку без опра-
ви.
6. Рідка або суха фарба стійкого кольору, що викорис-
товується в малюванні, кресленні пером, пензлем,
виготовлена зі спеціальної сажі та клею.
7. Інструмент для стирання ліній, виконаних олівцем.
8. Ним виконують лінії, штрихи.
Відповіді:
1. фломастер
2. мольберт
3. палітра
4. акварель
5. пастель
6. туш
7. гумка
8. олівець
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
о |
|
2 |
|
|
|
|
а |
|
|
|
1 |
ф |
л |
о |
м |
а |
с |
т |
е |
р |
|
|
3 |
|
|
і |
|
о |
|
|
|
|
е |
|
|
п |
|
|
в |
|
л |
|
|
|
|
л |
5 |
п |
а |
с |
т |
е |
л |
ь |
|
|
|
|
ь |
|
|
л |
|
|
ц |
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
ь |
|
е |
7 |
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
р |
г |
|
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
т |
у |
ш |
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
Кросворд по темі: Повітряна перспектива. Графіка. Три погляди.
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Вид образотворчого мистецтва, який включає всі різновиди малюнка і гравюри, що виконані в різній техніці.
2. Вид естампної графічної техніки.
3. Вид гравюри на металі, якою свого часу захоплювався Т. Г. Шевченко.
4. Техніка гравюри на лінолеумі.
5. Твір мистецтва невеликих розмірів, малої форми.
6. Гравюра на дереві.
7. Одноколірне зображення, намальоване або вирізане.
Відповіді:
1. графіка
2. монотипія
3. офорт
4. ліногравюра
5. мініатюра
6. ксилографія
7. силует
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
1 |
г |
р |
а |
ф |
і |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
2 |
м |
о |
н |
о |
т |
и |
п |
і |
я |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
3 |
о |
ф |
о |
р |
т |
|
|
и |
|
|
|
|
г |
|
|
|
|
|
4 |
л |
і |
н |
о |
г |
р |
а |
в |
ю |
р |
а |
|
у |
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
ф |
|
|
|
|
|
|
т |
5 |
м |
і |
н |
і |
а |
т |
ю |
р |
а |
|
|
|
|
|
|
я |
|
|
|
|
|
Кросворд по темі: Повітряна перспектива. Живопис
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Художник, який пише декорації.
2. Прозора фарба, що розводиться водою і легко нею змивається.
3. Сюжетні або орнаментальні мальовничі зображення на будівлях і предметах побуту.
4. Живописний твір невеликого формату, що виконується на папері, металі, кістці, фарфорі, дереві, лакових виробах.
5. Живопис фарбами, розведеними на воді, які наносяться на сиру штукатурку.
6. Обрамлена частина стіни, стелі, заповнена зображенням або орнаментом; картина або рельєф для постійної або тимчасової прикраси стіни або стелі.
7. Станок для малювання.
8. Різновид монументального живопису, малюнок або візерунок, складений зі шматочків різнобарвних натуральних каменів, смальти, кераміки та інших матеріалів.
9. Вид образотворчого мистецтва, який художньо передає навколишню дійсність на площині за допомогою фарб.
10. Автор картини «Золота осінь».
Відповіді:
1) декоратор
2) акварель
3) розпис
4) мініатюра
5) фреска
6) панно
7) мольберт
8) мозаїка
9) живопис
10) Левітан
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
ф |
|
|
|
|
|
7 |
|
о |
|
|
|
|
|
1 |
д |
е |
к |
о |
р |
а |
т |
о |
р |
8 |
м |
о |
з |
а |
ї |
к |
а |
|
|
в |
|
|
е |
|
|
|
|
|
о |
|
п |
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
с |
|
|
|
|
|
л |
|
и |
|
|
|
|
|
|
т |
2 |
а |
к |
в |
а |
р |
е |
л |
ь |
|
с |
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
а |
|
|
6 |
|
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
п |
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
м |
і |
н |
і |
а |
т |
ю |
р |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
ж |
и |
в |
о |
п |
и |
с |
|
|
|
|
|
|
Кросворд по темі: Малювання архітектурних форм. Капітель доричного ордеру. Скульптура
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Об’ємний твір скульптури, зображення людини або тварини в натуральну величину або більше.
2. Архітектурна або скульптурна споруда значних розмірів на честь знаменної події або видатної особистості.
3. Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають
об’ємну тривимірну форму й виконуються із твердих або в’язких матеріалів; скульптура.
4. Скульптурне зображення, опукле або заглиблене щодо площини фону.
Відповіді:
1. статуя
2. монумент
3. пластика
4. рельєф
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
н |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
с |
к |
у |
л |
ь |
п |
т |
у |
р |
а |
|
т |
|
м |
|
|
п |
|
|
е |
|
|
а |
|
е |
|
|
л |
|
|
л |
|
|
т |
|
н |
|
|
а |
|
|
ь |
|
|
у |
|
т |
|
|
с |
|
|
є |
|
|
я |
|
|
|
|
т |
|
|
ф |
|
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
Кросворд по темі: Сім чудес світу
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Маяк, що знаходився на острові Форос.
2. Ім’я царя, від якого походить назва величезних гробниць.
3. Острів, на якому була розташована статуя бога сонця Геліоса.
4. Ім’я людини, яка спалила храм Артеміди в м. Ефесі.
5. Цариця, на честь якої були споруджені висячі сади.
6. Ім’я фараона, для якого була споруджена найвеличніша піраміда.
7. Статуя величезних розмірів, збудована на острові Родос.
8. Ім’я бога, чия статуя була збудована у храмі в Олімпії.
Відповіді:
1) Олександрійський
2) Мавзол
3) Родос
4) Герострат
5) Семіраміда
6) Хеопс
7) Колос
8) Зевс
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
Х |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
З |
е |
в |
с |
3 |
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
р |
|
|
Р |
|
7 |
К |
о |
л |
о |
с |
|
|
|
|
С |
|
о |
|
|
о |
|
|
|
п |
|
|
|
|
1 |
О |
л |
е |
к |
с |
а |
н |
д |
р |
і |
й |
с |
ь |
к |
и |
й |
|
|
|
м |
|
т |
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
р |
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
М |
а |
в |
з |
о |
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Можна запропонувати такі варіанти роботи з кросвордом:
1. Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки.
2. Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді.
3. Заповнюючи кросворд, визначити, яке ключове слово виділено, і пояснити його значення.
4. Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.
Література:
1