Круглий стіл «ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ СВЯТ У СПІВПРАЦІ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА, ВИХОВАТЕЛЯ ТА БАТЬКІВ»

Про матеріал
Форма роботи з батьками Мета: впровадження у роботу з батьками нових форм роботи при взаємодії музичного керівника, вихователя-педагога, дітей та батьків. • Ознайомлення членів родини з особливостями повноцінного естетично – гармонійного розвитку дитини. • Консультативна допомога батькам з питань музичного виховання та творчого розвитку дитини під час проведення свят. • Надання батькам практичних порад та рекомендацій що до проведення дитячого свята. • Залучення батьків до участі у житті дитячого садочка.
Перегляд файлу

КЗ Краснопавлівський навчальний заклад «ОЛЕНКА»

Лозівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

КРУГЛИЙ СТІЛ З БАТЬКАМИ ЗА ТЕМОЮ:                                             

«ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ СВЯТ У СПІВПРАЦІ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА, ВИХОВАТЕЛЯ ТА БАТЬКІВ»

 

 

 

 

Підготувала керівник музичний:

Назаренко Олена Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

«ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ СВЯТ У СПІВПРАЦІ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА, ВИХОВАТЕЛЯ ТА БАТЬКІВ»

 

Форма роботи з батьками

 

Мета: впровадження  у роботу з батьками нових форм роботи при взаємодії музичного керівника, вихователя-педагога, дітей та батьків.

  • Ознайомлення членів родини з особливостями повноцінного естетично – гармонійного розвитку дитини.
  • Консультативна допомога батькам з питань музичного виховання та творчого розвитку дитини під час проведення свят.
  • Надання батькам практичних порад та рекомендацій що до проведення дитячого свята.
  • Залучення батьків до участі у житті дитячого садочка.

Напрямок роботи: інформаційний.

Форма роботи: нетрадиційна форма роботи – круглий стіл.

Результат ефективності запропонованої системи взаємодія музичного керівника, вихователя та батьків: під час проведення круглого столу за темою: «Співпраця музичного керівника, вихователя та батьків до організації та проведення свят» між учасниками створюється ситуація відкритої співбесіди.

Матеріали та обладнання для проведення: презентація, дошка, ноутбук, проектор.

План проведення:

  1. Вступне слово (теоретична частина).
  2. Презентація
  3. Круглий стіл.
  4. Обмін батьківським досвідом до проведення свят, складання інтелектуальної таблиці.
  5. Музична пауза.
  6. Підведення підсумку круглого столу.

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ

1  Вступне слово музичного керівника.

Добрий день шановні батьки. Сьогодні ми з вами зібрались за круглим столом, щоб поговорити  про дитяче свято, про ваші сімейні традиції та свята, а також про те, як ми всі разом: вихователь, батьки та музичний керівник маємо великий вплив  на розвиток творчих здібностей дитини.

Щоб дитина виросла чуйною, милосердною, відвертою, могла творити добрі вчинки та співпереживати, радіти від щирого серця, ми, дорослі, оточуємо її любов’ю та красою. Самий перший досвід бути головним учасником свята дитина набуває у родині. Це свято – День народження. Дитина відчуває себе самим головним героєм святкового дійства, якого охоплюють особливі відчуття та переживання, незабутні емоції та велика радість від присутності самих найдорожчих людей – мами і тата. Родина – це сукупність близьких та рідних. Про родину завжди кажуть з любовю та повагою. Родина – це загальні турботи, справи, радість, любов та щастя. В родині, де немає згоди, добра не буває. В гарній родині ростуть і гарні діточки. Існує багато легенд, казок, прислів’я та примовок про родину.

Шановні батьки я пропоную вам пригадати деякі з них. Я буду читати початок речення, ви продовження.

1.В гостях добре, а дома краще.

2.У своїй хаті і стіни допомагають.

3.В родині розлад, так і хаті не рад.

4.В гарній родині, гарні діточки ростуть.

5.Життя батьків у дітях.

6.Родина – опора щастя.

 

Шановні батьки, як ви вважаєте кому належить ведуча роль у вихованні дитини? Родині чи дитячому садочку? (Відповіді батьків)

Головна роль у вихованні дитини безумовно належить батькам, родині, а ми працівники дитячого садочку лише помічники  у вихованні та культурному розвитку творчої особистості вашої дитини. Тому спільна робота батьків, вихователя, музичного керівника не тільки можуть зробить вашу дитину саму

чуйну, доброзичливу, артистичну, з великим творчим потенціалом, а і саму щасливу дитину.

2.Презентація                                                                                                                           Сучасна інформаційна технологія все щільніше входить у наше життя та підвищує ефективність навчального та виховного процесу з музичного виховання. ІКТ допомагає музичному керівнику створити єдиний інформаційний та розвиваючий простір. З цією метою ми створюємо слайдові презентації про проведені свята та розваги в дитячому садку, про музичні заняття, про роботу з музичного виховання. Тема моєї презентації:

«Співпраця музичного керівника, вихователя та батьків до організації та проведеннясвят»                                                                                                                                        Слайд №1

У загальний потік радісних настроїв і незабутніх емоцій дитинства свої особливі відчуття і переживання вносять різноманітні свята.  «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, фантазії, творчості».

Василь Олександрович Сухомлинський.

Слайд №2

Свято – перший крок дитини у світ мистецтва.

     Свято – важлива частина життя дитини. Воно завжди бажане, очікуване. Це радісна подія, яка особливо привертає увагу вашої дитини, дає   широкі можливості самореалізації  дитини в різних видах музичної діяльності.         

     Дитячі свята в нашому закладі дошкільної  освіти – це не лише розважальні заходи, а велика, кропітка робота з виховання дітей, яка спрямована на реалізацію завдань Базового компоненту, та усіх освітніх програм по якій ми працюємо. Це нам допомагає вирішувати численні завдання  розвитку, виховання та навчання дитини. Свято є прекрасною можливістю для усвідомлення дитиною культурного досвіду людства та його найвищих моральних і культурних цінностей.

 

 

Слайд №3

Свято – це особливі відчуття та емоції дитинства.

       Поєднуючи в собі різні види мистецтва, свята і розваги, дуже ефективно впливають на почуття і свідомість дітей. Підготовка і проведення свята в нашому закладі сприяють  моральному вихованню. Діти  гуртом між собою об’єднуються спільними переживаннями, в них виховується дисциплінованість,  культура поведінки. Участь дітей на святі в різних видах музичної діяльності зміцнює і розвиває дитячий голос, поліпшує координацію рухів, пам'ять, мову, уяву, сприяє розумовому розвитку. Практична діяльність (участь у різновидах творчих ігор, реалізація ролей у постановочних номерах, виконання поставлених завдань) надає можливість дитині отримати такі знання, які допомагають їй пізнати світ, а через пізнання навколишнього світу, дитина пізнає насамперед себе: власні почуття, які викликають явища цього світу, вираження свого ставлення до дітей і дорослих, потреби, що виникли, інтереси, бажання. Всі ці надбання  не лише забезпечують дитині приємне перебування у даному соціальному просторі, а й гарантують їй подібні відчуття у будь-якому соціумі взагалі – серед ровесників, рідних і близьких, знайомих і чужих.

Слайд №4

Підготовка до музичного свята в закладі дошкільної освіти.

Основним проявом  естетичних емоцій та почуттів дитини виступає мистецтво. 

У написанні сценарію та організації будь якого свята, ми разом з вихователем намагаємося експериментувати. Самому музичному керівникові складно організувати дитяче дійство. Вихователь – перший помічник музичного керівника. Участь вихователя у підготовці свята для дітей визначається рівнем його музичної культури, музичних здібностей. Якщо вихователь має слух, гарний голос, вправно рухається, може грати на дитячих музичних інструментах або просто знає методику музичного виховання дітей, він здатний дуже багато чим допомогти музичному керівникові. Тому підготовка до музичного свята чи розваги починається з роботи  з вихователем. Перш за все проводиться консультація (за 1,5 – 2 місяці до свята) щодо складності сценарію, музичних номерів ідеї змісту сценарію. Ознайомлюється власне зі сценарієм, за місяць до свята, і допомагає музичному керівникові у підборі дітей (адже у святкових ранках чи розвагах повинні брати участь усі діти без винятку, незалежно від їх здібностей). Вихователь допомагає добирати кожній дитині такий матеріал до виступу, який вона могла б з успіхом і швидко оволодіти, щоб не почувати себе забутою на святі.

Поєднуючи велику кількість видів і жанрів мистецтва (література, поезія, музика, співи, хореографія, різновиди театру) якнайкраще можна розкрити творчі здібності та нахили дитини. Виступаючи одразу в кількох іпостасях, дитина може розкрити весь власний потенціал: як виконавець, як учасник, глядач, слухач, творець та навіть, як суфлер. Тому, важливо пам’ятати, що художні можливості дітей індивідуальні, а про результати діяльності свідчить не лише те, наскільки вміло дитина читає вірші, грає певні ролі, озвучує персонажів, співає, а й глибина і сила інтересу, ставлення до якості виконання завдання, прагнення і намагання вдосконалювати свої навички.

На цьому слайді висвітлені такі критерії спільної роботи з вихователем та батьками:

Спільна робота з вихователем

  • Проведення консультації за 1,5 – 2 місяці до свята.
  • Ознайомлення зі сценарієм, добір матеріалу кожній дитині за її можливостями до виступу на святі.
  • Поради до поєднання та втілення у свято потенціалу дитини, як виконавця, учасника та слухача.
  • Спільне визначення форми проведення та затвердження сценарію на художній раді.

Спільна робота з батьками

  • Обмін ідеями, практичними порадами з приводу майбутнього свята;
  • Розучування віршів, пісень, танців, робота над роллю, придумування казок, історій;
  • Підготовка окремих номерів;
  • Пошиття святкових костюмів, підготовка реквізиту
  • Допомога в оформленні приміщення
  • Допомога у виготовленні сюрпризів і подарунків.

Слайд №5

Отримання позитивного результату.

      Кожне дитяче свято, або дозвілля покликане і спроможне виконати систему психологічних та педагогічних завдань, серед яких виокремлюю основні:

  • Справляти на дитину глибоке враження.
  • Розвивати відчуття колективізму, товариськості.
  • Розвивати творчі здібності та навички.
  • Долучати до світу прекрасного.

 

Задля отримання позитивного результату в організації дитячого свята, ми разом з вихователем  будь якої групи враховуємо такі чинники:

  • красива та зрозуміла назва свята ;
  • оригінальність ідеї;  
  • матеріальне забезпечення батьків та виготовлення костюмів;
  • високохудожній, відповідно віку дітей музичний супровід;
  • проведення на емоційно-високій ноті.

Слайд №6

     Вважаю, що основою будь якої форми дитячого свята має бути дійство з елементами драматизації, в якій поєднується спів та хореографія, та цікаві та веселі ігри. Свято – це захопливе дійство, а не регламентований, та організований дорослим час. Хоча, будь який святковий захід, організований для дитини не повинен перетворюватися на хаос. Ми повинні передбачати певну регулярність, часові межі, послідовність. Свято має бути яскравим, захопливим, емоційним,  зорієнтованим на програмові вимоги.                                                                                                                            

 

Слайд №7;8;9 - Наші свята

Серед різноманітних свят, які ми проводимо спільно  з вихователями, батьками та дітьми в нашому садочку це: календарні свята та розваги, день народження дитини,  концерти, театралізовані дійства, літературно – музичні композиції, новорічні карнавали, ярмарки, спортивні свята, виступи дітей на святах, які організовані керівництвом нашого селища та Будинку культури. Організовуючи та проводячи свята, ми з вами повинні завжди пам’ятати про те, що діти – це не актори, тому в деяких ставшихся випадках з дітьми та їх батьками ми повинні згладити всі можливі неприємності за допомогою доброзичливого слова, дотепного жарту, підказки. Дуже важливо знайти такий  хід свята, який би викликав цікавість у дітей, не перенапружував їх підготовкою.

Слайд №7 – Дякую за увагу !                                                                                      

 

3   Круглий стіл

Отже, для того, щоб дитина виросла культурною, освіченою і всебічно розвиненою особистістю батьки над усе мають шанувати духовну красу свого народу, його традиції і здобутки,  мудрість і культуру сімейного спілкування. В кожній сімї існують свої традиції, яких повинні дотримуватись усі члени родини. Вони мають бути невідємним атрибутом сімейного щастя і благополуччя.

Запитання до батьків:

1.Як ви вважаєте, потрібні свята для дитини в родині?(для дитини свято – це значна подія, де він рахує свої дні від свята до свята)

2. Як ви влаштовуєте дитячі свята у родині? (відповіді батьків) 

3. Які ви даруєте дітям подарунки? (відповіді батьків) 

4. Які самі улюблені ігри з дитиною в вашій родині? (відповіді батьків) 

5. Які ви полюбляєте співати пісні разом з дитиною? (відповіді батьків) 

6. Які ви шануєте традиції у своїй родині? (відповіді батьків) 

Ми всі з вами тут одна велика родина: батьки, діти, дитячий садок.

Від того, як ми, дорослі,  приймаємо участь у житті дитини та групи, яку вона відвідує, допомагаємо та приймаємо участь у проведенні та організації свят, демонструючи приклад своїм дітям, залежить, як будуть відпочивати наші діти, коли вони підростуть, які цінності будуть берегти, та до чого будуть прагнути. Наші з вами свята повинні проходить весело та цікаво. Від нашої з вами видумки, фантазії, творчих задумів залежить успіх. Тому зараз пропоную вам скласти інтелектуальна таблицю «Як створити свято?»

 

4  Складання з батьками інтелектуальної таблиці.

5  Музична хвилинка.

6  Підсумок круглого столу.                                                                                                

Не можливо передати культурні цінності дітям без культури взаємин, культури поведінки та культури спілкування в сім’ї та в дитячому садочку Всі ці поняття тісно поєднанні та взаємозв’язані.

Важливим в музичному та культурному вихованні дитини є те, наскільки родина живе інтересами своїх дітей, інтересами дитячого закладу, а також від організації домашнього побуту, традицій сімейного життя.  Спілкування між дорослими і дітьми формує духовний світ дитини, дарує естетичну насолоду від побаченого, почутого, прочитаного.                                 

Працюючи в дошкільній освіті,  я зробила висновок, що батьків цікавлять активні форми взаємодії, де, в невимушеній обстановці, можна обговорити свої проблеми,  з  виховання дитини, поділитися досвідом з іншими.

Першою і вирішальною умовою позитивної взаємодії є довірливі  відносини між музичним керівником, вихователем та батьками. Необхідно, щоб у батьків виник інтерес до процесу з музичного виховання та впевненість у своїх можливостях.

Як що діти радісні і щасливі, то радіємо і ми разом з  батьками

 

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку