КРУГЛИЙ СТІЛ «ОСОБЛИВА ДИТИНА» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА ПОМІЧНИКІВ ВИХОВАТЕЛІВ

Про матеріал
Мета: підвищення психологічної компетенції вихователів та помічників вихователів щодо виховання та перебування особливої дитини в дошкільному закладі; закріплення вмінь спілкування з дитиною з особливими потребами та її батьками; виховання вміння приймати дитину, незалежно від її особливих вад.
Перегляд файлу

КРУГЛИЙ СТІЛ

«ОСОБЛИВА ДИТИНА»

ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА ПОМІЧНИКІВ ВИХОВАТЕЛІВ

Мета: підвищення психологічної компетенції вихователів та помічників вихователів щодо виховання та перебування особливої дитини в дошкільному закладі; закріплення вмінь спілкування з дитиною з особливими потребами та її батьками; виховання вміння приймати дитину, незалежно від її особливих вад.

Матеріали: відео «Особлива дитина», шарфи, м’які іграшки по одній на кожного учасника, відео-кліп Діма Білан «Не молчи»

Хід роботи

Привітання. Оголошення теми круглого столу.

Мета: настроїти учасників на спільну роботу, відповідно до даної теми.

Вправа «Мікрофон».

Мета: визначити рівень обізнаності та відношення учасників до дітей з особливими потребами..

Учасники відповідають на запитання: «Що для них дитина?», «Що для них особлива дитина?», «Яку вбачаєте різницю між цими двома поняттями?»

Вправа «Мати Кенгуру»,

Мета: дати можливість відчути бережливе відношення до дитини, відчути вплив та відношення вихователів до діток та їх батьків.

Учасник об’єднуються в пари, вибирають хто в парі буде виконувати роль матері, а хто вихователя, після чого матері перев’язують себе шарфом, утворюючи сумку, кладуть в сумку невеличку м’яку іграшку та «несуть дітей в дитячий садок», передають дитинку вихователю, а потім приходять та забирають дитину із садочка. Питання після проведення вправи: «Як зустрів вас вихователь?», «Як після роботи віддав дитину?»

4.Теоретичний блок «Інклюзивна освіта» (презентація на слайдах» Інклюзія— процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активнее суспільне життя.

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей»

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивна освіта дозволяє:

Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.

Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

                                    Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

Діти вчаться співробітництву.

Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Теоретичний блок «Лабіринт безсилля» (інформація на слайдах)

Перегляд відео «Особлива дитина»

Практична вправа «Ситуації»

Мета: практичне відігравання  різноманітних ситуацій, що можуть виникнути у групі. Учасники об’єднуються у чотири групи (весна, літо, осінь, зима). Кожна група отримує на аркушах паперу ситуації, що можуть бути та розповідають про свої дії, слова у даній ситуації.

Вправа «Асоціативний ланцюг»

Мета: з допомогою асоціацій показати учасникам позитивні моменти виховання особливої дитини, довести, що люди з самого початку позитивно відносяться один до одного – це закладено природою, а вже спілкуючись один з одним, отримуючи досвід, ми можемо реагувати по іншому.

Учасники по черзі говорять асоціацію, що в них виникла на слово, що сказав попередній учасник. Перше слово «Особлива дитина»

Перегляд відео кліпу Діми Білана «Не молчи»

Зворотній зв’язок

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
2513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку