КРУГЛИЙ СТІЛ
«ОСОБЛИВА ДИТИНА»
ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА ПОМІЧНИКІВ ВИХОВАТЕЛІВ
Мета: підвищення психологічної компетенції вихователів та помічників вихователів щодо виховання та перебування особливої дитини в дошкільному закладі; закріплення вмінь спілкування з дитиною з особливими потребами та її батьками; виховання вміння приймати дитину, незалежно від її особливих вад.
Матеріали: відео «Особлива дитина», шарфи, м’які іграшки по одній на кожного учасника, відео-кліп Діма Білан «Не молчи»
Хід роботи
Привітання. Оголошення теми круглого столу.
Мета: настроїти учасників на спільну роботу, відповідно до даної теми.
Вправа «Мікрофон».
Мета: визначити рівень обізнаності та відношення учасників до дітей з особливими потребами..
Учасники відповідають на запитання: «Що для них дитина?», «Що для них особлива дитина?», «Яку вбачаєте різницю між цими двома поняттями?»
Вправа «Мати Кенгуру»,
Мета: дати можливість відчути бережливе відношення до дитини, відчути вплив та відношення вихователів до діток та їх батьків.
Учасник об’єднуються в пари, вибирають хто в парі буде виконувати роль матері, а хто вихователя, після чого матері перев’язують себе шарфом, утворюючи сумку, кладуть в сумку невеличку м’яку іграшку та «несуть дітей в дитячий садок», передають дитинку вихователю, а потім приходять та забирають дитину із садочка. Питання після проведення вправи: «Як зустрів вас вихователь?», «Як після роботи віддав дитину?»
4.Теоретичний блок «Інклюзивна освіта» (презентація на слайдах» Інклюзія— процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.
Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активнее суспільне життя.
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей»
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інклюзивна освіта дозволяє:
Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
Діти вчаться співробітництву.
Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
Теоретичний блок «Лабіринт безсилля» (інформація на слайдах)
Перегляд відео «Особлива дитина»
Практична вправа «Ситуації»
Мета: практичне відігравання різноманітних ситуацій, що можуть виникнути у групі. Учасники об’єднуються у чотири групи (весна, літо, осінь, зима). Кожна група отримує на аркушах паперу ситуації, що можуть бути та розповідають про свої дії, слова у даній ситуації.
Вправа «Асоціативний ланцюг»
Мета: з допомогою асоціацій показати учасникам позитивні моменти виховання особливої дитини, довести, що люди з самого початку позитивно відносяться один до одного – це закладено природою, а вже спілкуючись один з одним, отримуючи досвід, ми можемо реагувати по іншому.
Учасники по черзі говорять асоціацію, що в них виникла на слово, що сказав попередній учасник. Перше слово «Особлива дитина»
Перегляд відео кліпу Діми Білана «Не молчи»
Зворотній зв’язок