ЗАСІДАННЯ
КРУГЛОГО СТОЛУ
“ПРОТИДІЯ НАСИЛЬСТВУ — СПРАВА КОЖНОГО”
Тема: |
насильство як соціальне явище, його форми, вплив на психічний розвиток дитини; протидія насильству на рівні держави, допомога жертвам насильства; профілактичні заходи щодо запобігання насильству |
Мета: |
сформувати усвідомлене розуміння унікальності кожної особистості; розвивати почуття гідності та своєї потрібності суспільству; усвідомлення своїх прав та обов’язків, відповідальності за свої дії; допомогти усвідомити глибинний зміст прав дітей на повноцінний особистісний розвиток |
Завдання: |
ознайомити з нормативно-правовими актами з питань соціально-правового захисту дітей; навчитися визначати причини, види та наслідки насильства; ознайомити зі службами та організаціями, що мають захищати права дітей; сформувати установку на ефективне навчання і виховання без покарань |
Обладнання: |
виставка нормативно-правових документів з питань протидії насильству; плакати з даної тематики |
Ведучий: Сьогодні ми зібралися на засідання “круглого столу” аби обговорити та визначити настільки гострою є проблема насильства у нашому суспільстві та для кожного здобувача освіти нашого училища. Насильство є фактором примусового контролю, який використовує одна людини над іншою. Це реальна дія чи погроза фізичної, психологічної сексуальної або економічної образи. Насильство має серйозні негативні соціальні наслідки. Воно породжує агресивність, безладдя, відчуття провини, відчуття придушення волі, відсутність самоповаги, нав’язливі спогади, напади страху, депресії, фобії, смуток, спроби самогубства, самозвинувачення, втрату довіри до людей, втрату віри у будь-що, помсту, алкогольну чи наркотичну залежність.
Принцип “правий той, хто сильніший” — один з найдавніших, що діє і досі. Але цікаво: рабовласництво у всьому цивілізованому світі вже давно засуджується і переслідується законом, вимогою рівних прав чоловіків і жінок у цивілізованих країнах вже нікого не здивуєш, проте щодо дітей, найслабших і найбеззахисніших істот, насильство як і раніше, лишається найбільш розповсюдженим способом поведінки. Насильство було засобом виховання дітей у всі часи і вважалося нормою життя. Навіть діти королів щодня “об’їдалися” різками, а материнські пестощі та поцілунки змінювалися на стусани вихователів.
Напередодні у нашому училищі було проведено анкетування з вивчення питання розповсюдженості насильства у сім’ях наших учнів та в училищі загалом.
Запитання до учнів: Як ви думаєте, якими є результати анкетування?
Виступ психолога.
Ведучий: Насильство може проявлятися у будь-якому вигляді: від словесного приниження до застосування фізичної сили. Давайте зараз ознайомимося з видами насильства.
Запитання до учнів: Як ви думаєте, як розподіляється насильство за видами?
Виступ соціального педагога.
Ведучий: Ви вже отримали достатньо інформації щодо насильства, але виступаючі не розповіли про те, яким чином можна розпізнати дитину, що зазнає насильства. Отже, давайте об’єднаємося в групи та попрацюємо, визначимо, як можна розпізнати наступні види насильства:
— фізичне;
— психологічне;
— сексуальне.
Ведучий: Проведені дослідження показали, що образи, жорстокість, відсутність емоційного тепла впливають на життя людини. Діти, що пережили жорстоке ставлення, виростають недовірливими, чутливими. У них змінено ставлення до себе і інших, нікому не довіряють, часто не в злагоді з власними почуттями, схильні до жорстокості.
Наслідки насильства щодо дітей розрізняють за характером та суворістю. Проте коротко- та довготерміновий резонанс насильства може бути руйнівним. Насильство у ранньому дитинстві може вплинути на мозок, що тільки розвивається. Коли діти довго зазнають насильства як жертви чи як свідки, це може зруйнувати нервову на імунну системи й привести до соціальних, емоційних та пізнавальних розладів.
Запитання до учнів: Чи можете ви зараз, на основі отриманої інформації, описати людину, яка у дитинстві пережила насильство чи жорстоке поводження?
Виступ психолога.
Ведучий: Метою нашого засідання є спроба навчитися визначати дітей, що зазнають насильства та визначитися з тими, засобами, які необхідні для протидії тим, хто вчиняє насильство, тобто допомога жертвам насильства. Тож давайте ознайомимося з тими нормативно-правовими актами, що захищають права дітей в Україні.
Запитання до учнів: Які ви знаєте нормативно-правові акти, що захищають права дітей.
Виступ заступника начальника відділу «Бюро правової допомоги» МЦ з надання БВПД.
Ведучий: Я думаю, що тепер для кожного з вас зрозуміло настільки серйозною є проблема насильства, особливо його наслідки, що впливають на людину протягом усього життя, розумієте також те, що насильству необхідно протидіяти, будь-яким його проявам. Кожному з нас під силу допомогти дитині, що піддається насильству в школі, в сім’ї, на вулиці. Але існують державні та громадські організації, які повинні захищати права дітей. Сьогодні у нас у гостях — спеціалісти відділення з соціальної роботи для сім’ї , дітей та молоді територіального центру соціального обслуговування (надання соц.послуг)
Виступ спеціаліста.
Ведучий: Я думаю, що всі ви згодні з тим, що таке негативне соціальне явище, як насильство щодо дітей, необхідно викорінити з нашого життя. А почати можна з себе: слідкувати за тим, щоб не ображали менших, допомогти дитині, що потрапила у біду, захистити її, і тоді у нашому училищі не буде насилля. Та оскільки проблема насильства поширена далеко за межами нашого училища, і навіть селища, то діяти необхідно глобально. Давайте зараз з вами скажемо дорослим, що необхідно зробити для дітей — їхнього майбутнього.
Створення пам’ятки для дорослих «Почуйте нас!».